STELLING: ALs je beide fulltime blijft werken moet je ook geen kinderen nemen.

22-06-2007 13:33 701 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben heel erg benieuwd hoe jullie (mannen en vrouwen) over deze stelling denken.



"Als beide fulltime blijft werken moet je ook geen kinderen nemen zodat je ze 4 dagen van de week aan de zorg van een ander kan overlaten"
Alle reacties Link kopieren
Niet mee eens.



En kinderen krijg je ;)
'It could be lupus'
Alle reacties Link kopieren
Hoe denk jij erover, Ambrosia?



(Star, open alsjeblieft een nw. jan. topic, ik wil zo graag reageren op Jinny!:))
Alle reacties Link kopieren
Oh ja, kinderen krijgen. Dit is een stelling die in mijn opleiding voorbij kwam (pedagogiek) en ik was gewoon heel benieuwd waarom wel of waarom jullie het er niet mee eens zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben het er wel mee eens. Ik vind 4 dagen per week een ander/anderen voor je kind laten zorgen teveel. Dat is meer dagen dan je zelf zorgt.



Star, ik wou een nieuw topic openen maar krijg schema niet gekopieerd :( zou jij???
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
Helemaal mee eens. En mocht het nadat je de kinderen eenmaal hebt om de een of andere reden toch noodzakelijk zijn om allebei fulltime te gaan werken, omdat je het bijvoorbeeld financieel niet redt, dan moet je ze aan iemand geven die er wél gewoon zelf voor wil zorgen
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat een goede ouder zijn niet afhangt van hoeveel tijd je bij je kinderen bent. Het gaat erom hoe sensitief je bent naar je kinderen toe. Er is een enorm verschil tussen een oppas hebben en zeggen dat ze de kids in bed moet hebben voordat je thuis bent of samen nog eten als je uit je werk komt. Dus fulltime blijven werken is voor mij niet perse verkeerd. Ik denk dat het heel erg per gezin verschilt en ook per kind en of je een vast oppas thuis hebt of je kind naar het kdv gaat enz. enz.

Maar ik hoorde op mijn opleiding er nogal wat negatieve reacties over. Ik ben nu leidster aan huis en daar stop ik wel mee omdat ik veel gezinnen tegenkom waar er totaal geen aandacht is voor de kids en daar kan ik niet tegen. Maar zoals ik al zei dat verschilt enorm.
Alle reacties Link kopieren
Daarbij wil ik wel even zeggen dat ik 4 dagen wel teveel vind. Dat is idd meer dan dat je er zelf voor zorgt.
Alle reacties Link kopieren
Helemaal mee eens. En mocht het nadat je de kinderen eenmaal hebt om de een of andere reden toch noodzakelijk zijn om allebei fulltime te gaan werken, omdat je het bijvoorbeeld financieel niet redt, dan moet je ze aan iemand geven die er wél gewoon zelf voor wil zorgen
Mille, ik schrok al, maar je laatste zin verklaard een hoop ;).
'It could be lupus'
Alle reacties Link kopieren
Ambrosia, we maken nu toch geen huiswerk voor je hè?



Ik ben het overigens met je eens dat er een verschil is tussen de oppas die de kinderen ook naar bed brengt e.d. en of je dat zelf doet.
'It could be lupus'
Alle reacties Link kopieren
En dan nu serieus: mijn keuze zou het niet zijn, om allebei fulltime te werken, maar ik denk niet dat kinderen er per se de dupe van hoeven te zijn of het slecht voor ze is.

Hangt van een heleboel andere factoren af: hoe heb je de opvang geregeld, wat doe je met ze als je wel thuisbent, etcetera. Je kan beter ouders hebben die voor en na werktijd en in het weekend geinteresseerd in je zijn dan ouders die elke dag thuis zijn en liever tv kijken/ aan de telefoon hangen/ forummen;) dan met je bezig zijn.
Alle reacties Link kopieren


Ambrosia, we maken nu toch geen huiswerk voor je hè?



Ik ben het overigens met je eens dat er een verschil is tussen de oppas die de kinderen ook naar bed brengt e.d. en of je dat zelf doet.



Nee jullie maken absoluut geen huiswerk voor me. Momenteel heb ik een pauze ingelast in mijn studie en werk ik dus als leidster aan huis. In september mag ik mijn studie versneld afmaken. Maar ik was hier gewoon door geboeid omdat ik nu zie hoeveel gezinnen een leidster aan huis hebben en vooral voor hoelang. Ongelofelijk wat voor verzoekjes je af en toe krijgt!
Alle reacties Link kopieren
En intussen hebben Ambrosia en Stardusty vrijwel hetzelfde gezegd.



Haha, en dat ik die laatste nog kan laten schrikken
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vaak het gevoel dat mensen (niet alle mensen maar ik kom ze wel tegen) financiën en materie verwarren met liefde. Als er genoeg geld binnenkomt>mooie auto voor de deur (liefst 2)>koophuis>veel geld op de spaarrekening, dat dat beter is voor het kind.



Maar liefde en aandacht is veel belangrijker dan dat!
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
Ja de wonderen zijn de wereld nog niet uit Mille ;).



Mal, maar waarom zou je als je fulltime werkt je kind geen liefde etc. kunnen geven?
'It could be lupus'
Alle reacties Link kopieren
Mee eens
Alle reacties Link kopieren
Ik werk nu 3 dagen in de week bij een heel leuk gezin. Ze hebben een dochtertje van een jaar en ik pas daar op van 8 tot 6. Ze zijn er niet maar ze hebben zoveel aandacht voor dat meisje. Hun hele wereld draait om haar en ik geloof niet dat iemand meer liefde kan krijgen dan zij. Maar af en toe val ik in bij een ander gezin en dan kom ik ook echt verschrikkelijke situaties tegen. Dan begin ik bijv. om 8 uur en moeten de kinderen om half 9 op school zijn, 3 meiden waarvan er 2 naar school moeten. Vervolgens liggen de meiden nog in bed en rent de moeder het huis uit. Dan ben ik dus in een onbekend huis, onbekende kinderen die ik binnen een half uur op school moet hebben. Dit gebeurt gewoon, dit is niet 1 keer maar komt echt vaker voor. Ik kreeg hier ook het verzoek om ze weer in bed te hebben voordat pap en mam thuis kwamen....
Alle reacties Link kopieren
Leidster aan huis, wat doe je dan precies, snap het niet..
Alle reacties Link kopieren
Het ligt er helemaal aan hoe die twee fulltime banen ingevuld zijn. Als je allebei in de zorg werkt, en je roosters helemaal op elkaar af kunt stemmen zodat er bijna altijd iemand thuis is bij de kinderen lijkt het me prima.



Dit brengt dan wel weer een volgende stelling bij mij naar boven: als je een goede relatie wilt behouden moet je niet beiden in wisseldiensten gaan werken zodat je elkaar bijna niet meer ziet.



Wij gaan altijd uit van het feit dat onze kinderen maximaal drie dagen per week bij een oppas zijn en dus 4 dagen thuis. Dan voelt het voor ons als 'evenwicht'. Ik vind het hierin wel veel schelen dat onze zoons naar een oppas gaan en niet naar een kdv en later ook niet naar de bso...

Volgend jaar werken we beide 3 dagen (ouderschapsverlof) en gaan de jongens 1 of 2 dagen naar de oppas, afhankelijk van hoe onze roosters gemaakt worden. (we werken beide in het onderwijs en daar is het elk jaar weer afwachten op welke dagen je mag komen werken, grrr)

Alle reacties Link kopieren


Ja de wonderen zijn de wereld nog niet uit Mille ;).



Mal, maar waarom zou je als je fulltime werkt je kind geen liefde etc. kunnen geven?



Dat zeg ik niet, maar ik zie het vaak als uitgangspunt voor mensen aan kinderen beginnen; we moeten eerst dit en dat verdienen, ik moet eerst die functie, we moeten eerst zo'n groot huis, dit bedrag op de spaarrekening, zo een auto en dan mag kindje pas komen, terwijl er al wel vaak een wens is. Dat vind ik persoonlijk vreemd, en vaak moet die levenstandaard voortgezet worden als het kindje er is, terwijl IK denk dat het niet daar om gaat in het leven.
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
Je kan beter ouders hebben die voor en na werktijd en in het weekend geinteresseerd in je zijn dan ouders die elke dag thuis zijn en liever tv kijken/ aan de telefoon hangen/ forummen;) dan met je bezig zijn.






Oh, K*t, wil jij mijn kind hebben?:P





En serieus, eens met Mille, zou ook mijn keuze niet zijn, maar inderdaad is het al dan niet slecht zijn meer afhankelijk van hoe het gaat en hoe er in het algemeen met de kinderen wordt omgegaan.

Toen ik jaren geleden net miskraam had gehad, kreeg de overbuuf van destijds een kind en ging na 3 maanden meteen meer dan fulltime aan t werk en man ook. Daarnaast hadden ze een nanny en waren ze vaak ook sávonds nog weg of in andere zin van het woord 'niet aanwezig'. Het jongetje had ook duidelijk meer met de nanny dan met de moeder. Als hij bijv. viel en getroost moest worden rende hij meteen naar haar, ookal stond de moeder er vlak naast. Heb me toen, natuurlijk mede door eigen pijnlijke situatie en dosis jaloezie wel afgevraagd waarom ze ervoor hadden gekozen een kind te nemen (eh, krijgen, Star:P). Ik zou het niet fijn vinden als mijn kind meer gehecht zou zijn aan een ander dan aan mij. Eigenlijk was de nanny wel beschouwd gewoon de ouder/verzorger van het kind.
Wat Supersmollie zegt vind ik ook :)
Alle reacties Link kopieren
Aha, ik snap het inmiddels.
Alle reacties Link kopieren
Maar goed, dat is mischien een andere discussie :)
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren


Leidster aan huis, wat doe je dan precies, snap het niet..



Een leidster aan huis is iemand met een opleiding in die richting, pedagogiek, spw, pabo enz. Je huurt haar via een kindercentrum. Ze komt bij je thuis op tijden dat jij dat wil, vaak is het van 8 tot half 7 maar het is bijv. ook vaak van kwart over drie tot 7 als je ze uit school haalt. Je neemt als het ware gewoon de rol van moeder even over. Dus je haalt ze uit school, geeft ze eten, brengt ze naar zwemles, knuffelt ze, kookt voor ze, stopt ze in bed, verschoont luiers, helpt met huiswerk, doet de was, stofzuigt enz. enz. Het is leuk maar ernstig vermoeiend werk en zeker omdat je af en toe meer dan 3 kinderen hebt die je niet kent.
Alle reacties Link kopieren
Breng haar maar hoor Inad. Ze wilde pas toch ook al niet met je mee naar huis:P

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven