Babycook

24-06-2007 11:19 21 berichten
Alle reacties Link kopieren


Over twee maanden mag Madeliefje ook fruit en groente gaan eten.

Nu heb ik mijn oog laten vallen op de Babycook. Lijkt me een geweldig ding, maar ik zou graag van anderen hun mening willen horen hoe zij het vinden.



Is het inderdaad heel makkelijk? Of kan ik beter een staafmixer kopen en alles gewoon gaan koken?



:D


Alle reacties Link kopieren
Wat doet dan ding dan????

Koken en staafmixer is wat mij betreft altijd handig geweest. Ook omdat je dan eten voor iedereen  kunt koken en dingen voor de baby uit die pan kunt scheppen voordat je gaat kruiden ofzo.

Weet je ook wat Rapley is??
Alle reacties Link kopieren
Heb even gegoogled en zie dat dat ding 115 euro kost? Best veel geld.

Simpele staafmixer is goedkoper en kun je zelf ook gebruiken voor andere gerechten (en gerbuiken als je bij anderen eet ofzo).

Idee is wel leuk. Maar ik vind het meer een ding voor de heb.
Alle reacties Link kopieren


Heb nog geld van schoonouders, dus het geld is geen issue (als ik het alleen moest kopen wel ja :P)



Lijkt me zo makkelijk, het eten wordt gestoomd ipv gekookt, dus de vitamines blijven er allemaal in.

OOk de fruithap kan erin, je kan zelf zeggen hoe fijn je het wilt hebben.



Bij mijn oudste twee heb ik wel gewoon gekookt en met staaf mixer in de weer geweest, maar dat ding is nu stuk. Dus daarom mijn vraag, zal ik opnieuw een staafmixer kopen, of die leuke babycook.



De staafmixer die ik dan wil is ook al rond de 80 euro, dus dan is die enkele tientjes extra niet het probleem.


Toevallig vrijdag 1 gekocht ivm ook bijna 6 maanden dochter. Heb wel getwijfeld vanwege de prijs. Maar zag dat sommige mensen op ebay nog verkopen voor 70 euro. Dus als het niets is.

Ik ben een luie kok maar wil wel graag vers en 2 potjes per dag fruit/groente is ook al snel 2 euro per dag.

Tot nu toe vind ik het wel een ideaal ding. Je gooit fruit of groente/vlees/aardappelen erin, 10 minuten stomen (door stomen blijven vitamines ook beter bewaard) en dan mandje leeggooien in mixer en klaar. En weinig afwas, behalve even apparaat afspoelen. Het is een luxeding dat wel, maar wel net weer wat makkelijker.
Ja Swinta ik had ook zoiets van een staafmixer kost ook weer wat en dan nog pannen vies...En kinderbijslag komt er weer aan hehe,..Ik ben dus wel verkocht...:)
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn ook aan het twijfelen om het ding al dan niet te kopen, vooral de prijs vind ik een beetje aan de hoge kant.



Wie overtuigd ons?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb m en vind m ideaal. met een staafmixer heb je grotere hoeveelheden nodig om het echt fijn te krijgen. Kleine eet al zo"n beetje met pot mee, en dan doe ik vaak wat apart zonder zout en enz om te blenden in dat ding. Het is trouwens wel ff klooien met hoe het deksel moet zitten... en hij wordt loeiend heet, heb m fikken al eens verbrand...maar verder ben ik er erg blij mee, ik vind gezond eten ERG belangrijk, en stomen behoudt idd vitamines.
Alle reacties Link kopieren
Okay, ik koop niet van die dure staafmixers, dus daar zit al een verschil in ;)

Bedenk je wel dat je kindje niet heel lang van die gepureerde prutjes hoeft te hebben? Na een paar maanden kun je overgaan op gewoon "prakken".

(Volgens rapley hoef je trouwens helemaal niet aan het staafmixeren te beginnen; nog goedkoper! :) (Wij wisselden het trouwens gewoon af, potjes, staafmixer en rapley).
Alle reacties Link kopieren


Ik heb m en vind m ideaal. met een staafmixer heb je grotere hoeveelheden nodig om het echt fijn te krijgen.



nu word ik vast aangewezen als staafmixermaffia, maar dat is bij mijn staafmixer echt niet zo hoor. Zit een bijpassende kom bij en daar kun je zelfs klein beetje eten al in fijnmaken...

Maar je kunt m ook gewoon in een volle pan soep zetten.

MMMM, ik ga maar eens eten voorbereiden geloof ik... :)
Alle reacties Link kopieren
Ik wil nix te maken hebben met die staafmixer-stasi!
Alle reacties Link kopieren
:D
Alle reacties Link kopieren


Nog even snel (moet zo weg, maar kom zeker terug :D)



Rapleyen ga ik niet doen, vind het erg eng. Vind brood al eng om te geven als ze 7 maanden zijn (heb ervaring he, heb al twee kids ;))

Dus hier wordt eerst alles gepureerd, later met kleine stukjes en later weer prakken totdat ze het zelf goed fijn kunnen malen!



Moet gaan.......Laterrrrrrrr :)


Alle reacties Link kopieren
hier





en hier





en hier ook





vind je verhalen over de babycook.

Kook ze!
Alle reacties Link kopieren


Toetje, bedankt voor die linkjes (alle drie hetzelfde :P)

Die had ik natuurlijk al gelezen, ook bij ander fora heb ik over de babycook gelezen. Maar wilde het hier ook in de groep gooien.



Nog meer mensen wel/niet enthousiast over de babycook?


Alle reacties Link kopieren
Toetje, bedankt voor die linkjes (alle drie hetzelfde :P) Hmm, dan is er met knippen en plakken wat fout gegaan! Ik vond vooral de opmerking van iemand die het ding gekocht had en amper gebruikt had leuk: Dat ze graag geld uitgaf  aan dure apparaten die op het aanrecht in de weg staan te verstoffen :)

Die had ik natuurlijk al gelezen, ook bij ander fora heb ik over de babycook gelezen. Maar wilde het hier ook in de groep gooien.



Nog meer mensen wel/niet enthousiast over de babycook?
Alle reacties Link kopieren


Nog meer ervaringen?

Alle reacties Link kopieren
Nog meer ervaringen?
heeeej zwinnie, nee geen ervaring hier, maar heb nu wel bedacht dat ik hem niet ga kopen.

ik heb een goede keukenmachine, en miss kan ik een wat groter portie maken en dat de diepvries in?

(bij de hema hebben ze van die leuke bewaardoosjes....)
Alle reacties Link kopieren


Ik moet zeggen ik ben voor het gemak geboren, maar zo veel geld uitgeven aan dat apparaat zou ik niet doen.

Ik heb zelf echt een hekel aan potjes. Sinds mijn zwangerschap (dochter is inmiddels al 9 maand) kan ik niet meer zo goed tegen luchtje die ik niet lekker vind. Nou als ik die potjes alleen al opendraai word ik spontaan misselijk. Nu ze de potjes voor 8mnd en ouder mag ruikt het minder vies. Ze krijgt dus bij uitzondering soms een potje en verder kook ik het zelf. Ik ga ff een uurtje koken en maak dan gelijk voor 14 dagen eten klaar. Ik ga gewoon naar de winkel en haal kleine porties verse groenten en bereid die met een beetje aardappelen en vlees/vis. Verder eet ze soms ook mee met de pot (ligt er aan wat we eten). Ik heb van die leuke kleine curve bakjes gekocht bij de Blokker. Daar past precies een portie in.



Succes.



Miss O 


Alle reacties Link kopieren
Ik heb hem en vind hem super! Ik ben zelf een erg moeilijke eter dus het zal wel even duren voor zoonlief volledig met de pot kan mee eten en toch genoeg pitamientjes binnen krijgen.... Als ik het bakje flink vol doe maak ik in 1 keer 3 of iniedergeval 2 maaltijden.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben zelf een erg moeilijke eter dus het zal wel even duren voor zoonlief volledig met de pot kan mee eten.......






Huh? Wil je je even nader verklaren ola? Want van deze zin snap ik niet zo veel. Wat heeft het feit dat jij zo'n moeilijke eter bent te maken met het wel of niet met de pot mee-eten?



Over die babycook: ik vind het onzin, geldverspilling. Met een staafmixer ben je er ook. Eten ze ook met de pot mee. Maar ja, als iemand een dure aanschaf wil kopen: ga gerust je gang, je hoeft je niet tegenover mij te verantwoorden. (maar owee als manlief met zoiets thuiskomt.......)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven