deryan bedje, welke?

24-06-2007 14:32 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Wij zijn van plan een deryan bedje aan te schaffen. We twijfelen echter over de maat (baby of peuter). Op de site van deryan verschillen de maten erg weinig en vanaf een zeker moment kan een kind natuurlijk in een gewoon bed slapen. Wie heeft er ervaring met (een van) beide bedjes en tot welke leeftijd/lengte kon/wilde je kind erin?

Dank voor jullie antwoord!
Alle reacties Link kopieren


Ik zou het peutermodel nemen. Een baby past nl wel in een peuterbedje maar niet andersom. Bovendien ben je in een keer klaar. :D

Alle reacties Link kopieren
Hoi Swinta,

Ja, zo redeneerde ik aanvankelijk ook, maar het prijsverschil is behoorlijk en de een is 120 cm en de ander 130. Bovendien zit er verschil in gewicht en omvang (en dat zou belangrijk kunnen zijn met oog op vakantie en volgepakte auto).
Je moet je auto wel heel erg vol proppen, wil dat bedje er niet bij kunnen. Peuterbedje dus. Is hier een groot succes.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou de grootste maat nemen. Te groot is niet erg, te klein wel...

En ik zou even op marktplaats kijken, daar worden ze veel aangeboden. Bij de Halfords zijn soortgelijke bedjes nu in de aanbieding voor 60 euro.
Alle reacties Link kopieren


Hoi Swinta,

Ja, zo redeneerde ik aanvankelijk ook, maar het prijsverschil is behoorlijk en de een is 120 cm en de ander 130. Bovendien zit er verschil in gewicht en omvang (en dat zou belangrijk kunnen zijn met oog op vakantie en volgepakte auto).



Wij hebben pas het babybedje gekocht om dezelfde redenen die jij geeft: scheelt aardig wat in prijs en maar 10 cm in lengte en een kindje van 2 kan ook best in een gewoon bed slapen (denk ik..). We hebben het bedje nog niet gebuikt, dus nog geen ervaringstips. Wel heeft ze er even in gelegen bij ons in de tuin en ze lag er wel lekker in!
Alle reacties Link kopieren
Ben je niet bang voor tocht/ kou bij een deryan bedje?

Je kindje ligt toch helemaal op de grond?

Wij hebben een doorsnee campingbedje met extra reismatrasje.

Daar paste de oudste nog in met bijna 4 jaar. ( bedje 120 cm )
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het peutermodel gekocht. Mijn dochter logeert erin vanaf dat ze een maand of 6 was. Gaat prima. Maar er is nu een actie in hun webshop. Het prijsverschil is zo groot dat ik als ik er nu een wilde kopen, ik het baby model zou nemen. Ik vind een luchtbedje trouwens fijner dan een selfinflater. Ik doe er altijd een gewoon hoeslakentje om en stop het in het tentje, i.p.v. in de dubbele bodem. Deed iemand anders ook op het forum, weet niet meer wie.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie antwoorden.



Wij hebben een gewoon campingbedje, maar dat is (hoewel een paar jaar geleden nieuw gekocht) al aan het stuk gaan en het is zo'n sta-in-de-weg. En zeker als we met de auto op vakantie gaan, voorzie ik ruimtegebrek.



Het gewone luchtbedje (dus niet de selfinflater) is dat veel werk om op te blazen of kan het zelfs met de mond?



Over de maat twijfel ik nog steeds erg. Het peutermodel is ca. 2x zo duur namelijk.
Alle reacties Link kopieren
er zijn nog andere merken met zo'n lichtgewicht bedje: Nomad en de Kiwi traveller. En baby bjorn heeft helemaal een mooi ding (maar ook erg duur).
Alle reacties Link kopieren
oh ja, nadeel van de peuter vind ik dat het een tentje is en geen bedje. Ik heb hem nu geleend maar zelf aanschaffen zou ik hem geloof ik niet. Maar afijn, de freule gaat er nu voor het eerst in dus wie weet vindt ze het helemaal leuk...
Alle reacties Link kopieren
Het luchtbedje is klein en er zit een pompje bij. Je hebt het dus zo opgeblazen. Ik heb het nooit getimed, maar meer dan een paar minuutjes kan het niet zijn.
Alle reacties Link kopieren
Het hangt er vanaf waar je hem voor wilt gebruiken. Wij hebben 'm destijds gekocht omdat we een lange reis met het vliegtuig gingen maken en het kleine model gemakkelijker ergens tussen past als je 'm uitklapt. Nu ging die reis niet door maar een half jaar later konden we wel op reis. Toen was onze dochter welliswaar niet te groot voor het bedje maar wel te sterk. Realiseer je dat en peuter rustig met tentje en al gaat rollen, erin probeert te gaan staan etc. Dat lukt in een campingbedje niet om 'm om te krijgen behalve met echt grof geweld:P. Een campingbedje kan je tevens als box gebruiken, het tentje niet. (een opblaas zwembad gebruiken wij ook wel als box trouwens)

Wij hebben 'm nooit gebruikt dus, dus ik kan niet uit ervaring spreken hoe ie bevalt.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een soortgelijk bedje van Nomad. We hebben het al zo'n twee jaar in gebruik. Het is stabieler en steviger dan een bedje van Deryan. Het prijsverschil kan ik je niet zeggen, want dat weet ik niet. Onze oudste heeft er tot twee jaar met gemak in gelegen, ze kan er in principe nog steeds wel in, maar ze heeft plaatsgemaakt voor de jongste. Het Nomad bedje weegt weinig en is ook heel compact op te vouwen. Op vakantie gebruiken wij het bedje ook als box!
Ik heb het peutermodel gekocht. Mijn dochter logeert erin vanaf dat ze een maand of 6 was. Gaat prima. Maar er is nu een actie in hun webshop. Het prijsverschil is zo groot dat ik als ik er nu een wilde kopen, ik het baby model zou nemen. Ik vind een luchtbedje trouwens fijner dan een selfinflater. Ik doe er altijd een gewoon hoeslakentje om en stop het in het tentje, i.p.v. in de dubbele bodem. Deed iemand anders ook op het forum, weet niet meer wie.
Ik. Maar ik weet niet of je mij ook echt bedoelt. :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven