2 kinderen op 1 kamer.....

27-06-2007 20:54 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,



Ik heb een docher van bijna 2. Over een tijdje hoop ik zwanger te zijn van een tweede kindje. Als alles goed gaat, is mijn dochter ongeveer 3 jaar als ze een broertje/zusje krijgt.

Het probleem is dat wij helaas maar 2 slaapkamers in ons huis hebben. Wij wonen op een hele mooie plek (vinden wij) met een vrij ruime tuin. Verder hebben we ook nog een (laag) zoldertje waar we veel spullen kwijt kunnen. Eigenlijk willen we hier nog wel een aantal jaar blijven wonen......

Het idee is nu om de baby eerst bij ons op de slaapkamer te laten slapen totdat hij/zij doorslaapt en vervolgens de 2 kids op 1 kamer te laten slapen. De kamer is ca. 9 m2. Niet groot, maar met een beetje schuiven en meten moet het passen! Als onze dochter een jaar of 6 is willen we gaan verhuizen, zodat beide kinderen wel een eigen kamer hebben.

Mocht bovenstaande verhaal niet werken, dan hebben we nog de optie van een huurhuis achter de hand (we staan bijna bovenaan de wachtlijst).

Wat vinden jullie? Graag meningen/ervaringen.



Groetjes Monalisa
Alle reacties Link kopieren
Hier is laatst een topic over geweest. Zal op een van de andere pagina's staan.



Succes.
'It could be lupus'
Mijn 2 jongste kinderen schelen ook 3 jaar en slapen samen op een kamer. Ook hun slaapkamer is maar klein. We hebben een stapelbed staan. Boven ligt mijn dochtertje van 4, en beneden hebben we de lattenbodem eruit gehaald en het ledikantje van mijn zoontje van 1 neergezet. Zo bespaar je heel veel ruimte, en die kan je wel gebruiken dacht ik zo.



Eerste jaar sliep jongste idd ook nog bij ons. Voor gemak ( nachtvoedingen in het begin) en voor de gezelligheid. En omdat hij best vaak wakker werd nog. Toen ie eenmaal goed doorsliep, verhuisde hij naar zijn zus. En vanaf die tijd ( paar maanden geleden nu) gaat het helemaal prima.



Mijn oudste dochter sliep hiervoor samen met haar zusje. Maar omdat de oudste steeds meer ruimte voor haarzelf nodig had ( die wordt dalijk 10) en veel vriendinnen telkens met haar jongere zusje moest delen. Heeft zij nu haar eigen stekkie.



Enige nadeel dat ik bedenken kan, is dat ze smorgens altijd elkaar voor dag en douw wakker tetteren. En als ik zeg voor dag en douw, dan bedoel ik ook voor dag en douw.

Onze dagen beginnen gemiddeld vóór 6 uur in de morgen. En dat is niet grappig kan ik je verzekeren...



Ach, ik troost mezelf dat ook dit maar een fase is. Oudste is inmiddels niet meer uit haar bed te fikken namelijk....:D
Alle reacties Link kopieren
Kan prima hoor.Ik heb ook jaren met mijn zusje op 1 kamer gelegen.

Maar zou je niet liever verhuizen voordat de oudste naar school gaat.

Het is al zo spannend om voor het eerst naar school te gaan en om dan ook nog na een paar jaar van school te moeten veranderen :(
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de reacties!



Stardusty: Zal even op zoek gaan naar dat topic...



Zoyla: Goed idee, een stapelbed waar de onderste lattenbodem uitgehaald is. Scheelt inderdaad veel ruimte. Enne dat vroeg opstaan ben ik wel gewend hoor, vanmorgen rond zessen was mevrouw alweer klaarwakker :). Gelukkig slaapt ze 's middags nog wel een paar uur....



Pinolover2: Momenteel wonen wij op een recreatiepark in de polder. Het is 5 minuten rijden naar het dichtsbijzijnde dorp, waar dus ook een aantal basisscholen zijn. Mijn dochter gaat daar ook naar de creche. Als we zouden verhuizen, zou dat naar dat dorp zijn. Het is dan dus niet nodig voor haar om van school te wisselen. Geen probleem dus! Verder is er misschien ook nog een optie om over een paar jaar een kamertje aan te bouwen of een groter chalet te laten bouwen.



Nog meer ervaringen....
Alle reacties Link kopieren


Mijn oudste twee slapen met elkaar op 1 kamer. Ook een stapelbed. Zoon van 10 ligt boven en dochter van 7 dus beneden. Als mijn jongste dochter in het stapelbed kan slapen (rond twee jaar) gaan de meisjes bij elkaar.

Het gaat nu prima zo.



Mijn zusje heeft 2 dochters, die schelen 2 jaar. Zij slapen ook bij elkaar op de kamer, maar zij hebben veel meer problemen ermee dan ik (kan ook aan de opvoeding liggen hoor, ik ben erg concequent en mijn zusje niet zo) Ze zijn nu trouwens 6 en 4 jaar.



Alle reacties Link kopieren
hoi monalisa



Wij zijn net verhuisd van onze bovenwoning naar het mooiste plekje in Nederlandv;). Een prachtige grote tuin met een schitterend park er achter. Ons huis is wel erg klein, toen we het kochten wisten we graag nog een tweede te willen. Ik heb een stiefzoon van bijna 5, ons eigen zoontje is nu 11 maanden en ik ben momenteel 8 weken zwanger van de 2e. Bij ons gaan de twee jongens straks, als de kleine een maand of 6 is en zoonlief dan een jaar of 2, bij elkaar op de kamer. Uiteraard is onze situatie anders omdat het zoon en stiefzoon betreft die hier in het weekend is. Het feit dat het huis klein is heeft ons niet weerhouden het te kopen, de tuin is 47 meter lang en 6 meter breed en het park achter de tuin is ook mega, lekker buiten spelen dus die kids!!!



vroeger sliepen alle kinderen op 1 kamer joh het loopt vast los!!

en daarbij zo'n recreatie park is toch machtig opgroeien met alle vrijheid vandien??
Wij hebben 5 kinderen en 5 slaapkamers, dat is dus één te kort

Wij hadden zo bedacht dat de baby het eerste half jaar bij ons op de kamer zou slapen en daarna bij zijn broertje, zij schelen precies 18 mnd. Ze hebben de grootste slaapkamer , ruimte genoeg voor 2 bedden en veel te veel speelgoed

Ondertussen zijn we ruim 2 jaar verder, ze zijn nu 2 en 3 jaar maar jongste slaapt nog steeds bij ons :$, echt veel te knus!

Maar goed, deze zomervacantie gaat hij over, twee jongentjes op één kamer, dat gaat zeker lukken

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven