Vraagje over zwanger tijdens pilgebruik

02-07-2007 11:50 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi experts op het gebied van eisprongen e.d.!



Ik heb een vraag.

Mijn vriendin is zwanger. Ongepland en ze heeft in de afgelopen periode meerdere vriendjes gehad.



Nu zegt zij dat het van meneer X moet zijn omdat ze met hem was tijdens het moment van eisprong (14 dagen na de eerste dag van je laatste menstruatie ongeveer).

Zelf denk ik dat je bij pilgebruik geen gewone eisprong danwel cyclus hebt, dus dat ze de hele maand zwanger geworden zou kunnen zijn. Namelijk als je de pil een keer vergeet of uitspuugd dan is er kans op een eisprong. Dus die kan dan neem ik aan de hele maand hebben plaatsgevonden.



Mijn vragen:

- wat klopt er?

- hoe snel na het vergeten van de pil kan er een eisprong plaatsvinden?



Dankjewel vast!
Alle reacties Link kopieren
Als je aan de pil bent hoor je geen eisprong te krijgen, wanneer die dan wel komt als je zwanger wordt ondanks de pil lijkt mij na de 14 de dag maar verder onvoorspelbaar. Laat een termijnecho doen, dan kunnen ze zeker in het begin exact bepalen hoe lang je zwanger bent en dan moet ze het wel kunnen achterhalen.
Alle reacties Link kopieren
Jouw vriendin he? ;) haha
Alle reacties Link kopieren
Jouw vriendin he? ;) haha
 2 zielen 1 gedachte
Alle reacties Link kopieren
Ik ben meerdere keren door de pil heen zwanger geraakt. Het enige dat je kunt doen, is een termijnecho. Die kan namelijk vrijwel precies bepalen hoe lang je zwanger bent. Een eispronggemiddelde is niet betrouwbaar bij pilgebruik. Ik ben nu zwanger van de vierde, door de pil heen. Door de termijnecho bleek ik zes dagen korter zwanger te zijn dan we, afgaanden op de laatste menstruatiedatum, dachten. Zo snel mogelijk contact zoeken met de vk. En stoppen met de pil uiteraard.
Alle reacties Link kopieren




quote: mamarleen reageerde



Jouw vriendin he? ;) haha  2 zielen 1 gedachte



Deze reactie verwachte ik al. Haha



Het is echt mijn vriendin.

Ten eerste heb ik geen mannen dwars door elkaar (thank God, ik ben blij dat ik niet in haar situatie zit), zie mijn topic op relaties, en ten tweede dan zou ik wel echt een topic over mij openen :D



En ten derde... ik zou willen dat ik zwanger was. Ik wil heel graag een leuke man en kinderen.... Maar liever niet op deze manier...
Alle reacties Link kopieren
Ik ben meerdere keren door de pil heen zwanger geraakt. Het enige dat je kunt doen, is een termijnecho. Die kan namelijk vrijwel precies bepalen hoe lang je zwanger bent. Een eispronggemiddelde is niet betrouwbaar bij pilgebruik. Ik ben nu zwanger van de vierde, door de pil heen. Door de termijnecho bleek ik zes dagen korter zwanger te zijn dan we, afgaanden op de laatste menstruatiedatum, dachten. Zo snel mogelijk contact zoeken met de vk. En stoppen met de pil uiteraard.
Nee, precies, dit dacht ik al.

Ik vertelde haar dit ook, maar zij heeft die man ingelicht van wie ze denkt dat het is. (haar ex) en ze wil hier ook niet meer van afwijken lijkt het.

Terwijl ik het gevaarlijk vind, want wat als het nu van een ander is en het komt ooit uit...
Alle reacties Link kopieren
Ach, het schijnt dat 1 op 10 niet van de door de moeder aangewezen vader is, dus ze is niet de enige...
Alle reacties Link kopieren


Ach, het schijnt dat 1 op 10 niet van de door de moeder aangewezen vader is, dus ze is niet de enige...







Dat heb ik ook wel eens gehoord ja. Ik snapte nooit hoe het kon ontstaan, maar nu dus wel... pfft...

Maar goed, ik vind het wel lastig. Want ja... hij weet nu niet beter. Maar goed, dat is niet mijn probleem op zich. Ik vind alleen dat zij wel moet beseffen dat hij het ook wel eens niet zou kunnen zijn.



Dus vandaar de eisprong-vraag!
Alle reacties Link kopieren
De kans is aanwezig dat ze het wel goed heeft natuurlijk. Maar ze krijgt (ik neem tenminste aan uit jouw verhaal dat ze de baby houden wil) toch wel een termijnecho. En daar komt dan uit hoe lang ze zwanger is. Misschien dat ze dan zelf inziet dat (als het veel verschilt) het ook nog iemand anders kan zijn.

(Ben nu eigenlijk best nieuwsgierig hoe dit af gaat lopen.....:$)
Alle reacties Link kopieren
De kans is aanwezig dat ze het wel goed heeft natuurlijk. Maar ze krijgt (ik neem tenminste aan uit jouw verhaal dat ze de baby houden wil) toch wel een termijnecho. En daar komt dan uit hoe lang ze zwanger is. Misschien dat ze dan zelf inziet dat (als het veel verschilt) het ook nog iemand anders kan zijn. (Ben nu eigenlijk best nieuwsgierig hoe dit af gaat lopen.....:$)
Nou, ze wilde het eerst niet houden omdat ze niet wist van wie het was...

Maar ja, nu gaat ze er vanuit dat ze het weet. En dus wil ze het houden.

Als ze die echo heeft, kan ze beter bepalen misschien, maar dan heeft ze haar besluit dus al genomen. En als het nu niet van hem is?



Pfft... wat een verhaal he? Ik denk dat het bijna niet meer te achterhalen is, behalve na de geboorte met een test oid. Maar ja, ze houdt nu redelijk vol dat ze het zeker weet. Wel zou ze de Rutgers stichting bellen.



Ik ben ook benieuwd, ik houd je op de hoogte, maar ik krijg er zelf beetje buikpijn van dat het niet helemaal fair loopt tov die man...
Alle reacties Link kopieren
De kans is aanwezig dat ze het wel goed heeft natuurlijk. Maar ze krijgt (ik neem tenminste aan uit jouw verhaal dat ze de baby houden wil) toch wel een termijnecho. En daar komt dan uit hoe lang ze zwanger is. Misschien dat ze dan zelf inziet dat (als het veel verschilt) het ook nog iemand anders kan zijn. (Ben nu eigenlijk best nieuwsgierig hoe dit af gaat lopen.....:$)
PS. verschil was slechts enkele dagen, dus alleen als je de eisprong echt op 14 dagen zou houden kun je er net wat van zeggen...

:?
Alle reacties Link kopieren
Kijk, een verschil van een paar dagen verandert de zaak!

Sperma kan tot wel 5 dagen overleven in het vrouwenlichaam en er is ook nog zoiets wat sperma competitie heet, het wil zeker niet zo zijn dat het verste kwakje de meeste kans maakt. En er komt nog bij dat vreemd sperma het beter schijnt te doen dan vertrouwd sperma, daar bouwt je lijf een soort afweerreactie tegen op, want het is het beste voor de overlevingskansen van je nageslacht als ze van verschillende ouders zijn, zo spreid je je kansen.
Alle reacties Link kopieren
Het ligt er een betje aan hoeveel verschil er tussen zou zitten. Als het echt een week ofzo scheelt, kan je er meestal wel iets over zeggen. Als het een dag of twee scheelt of misschien wel helemaal niets scheelt, dan word het afwachten tot de uk er is. Misschien lijkt hij/zij wel sprekend op zijn of haar vader.



Alle reacties Link kopieren
Ik geloof 2 a 3 dagen...

Daarom zei ik ook al: kijk uit voor je iemand tot vader benoemd, want ik vind het een gevaarlijke keuze!
Alle reacties Link kopieren


Kijk, een verschil van een paar dagen verandert de zaak!

Sperma kan tot wel 5 dagen overleven in het vrouwenlichaam en er is ook nog zoiets wat sperma competitie heet, het wil zeker niet zo zijn dat het verste kwakje de meeste kans maakt. En er komt nog bij dat vreemd sperma het beter schijnt te doen dan vertrouwd sperma, daar bouwt je lijf een soort afweerreactie tegen op, want het is het beste voor de overlevingskansen van je nageslacht als ze van verschillende ouders zijn, zo spreid je je kansen.





Dit heb ik idd ook wel eens gehoord. Ik gun haar alle geluk samen met haar (ex) waarmee het nu dan weer goed lijkt te komen, maar ik vind zelf het risico veeeeel te groot om het te verzwijgen.
Alle reacties Link kopieren
Het ligt er een betje aan hoeveel verschil er tussen zou zitten. Als het echt een week ofzo scheelt, kan je er meestal wel iets over zeggen. Als het een dag of twee scheelt of misschien wel helemaal niets scheelt, dan word het afwachten tot de uk er is. Misschien lijkt hij/zij wel sprekend op zijn of haar vader.







Daarnaast kan de innestelling ook wat langer/korter duren, en in die tijd staat de ontwikkeling stil. Dit gebeurd heel vroeg in de zwangerschap.

Toen ik zwanger was van mijn zoontje (resultaat van 1x geen condoom :D) wist ik heel nauwkeurig wanneer hij verwekt was, maar toch bleek aan de hand van de termijnecho dat ik anderhalve week 'achterliep'. Dit dus omdat sperma een aantal dagen in leven kan blijven, en de innestelling mss iets langer heeft geduurd. Aldus de verloskundige...
Alle reacties Link kopieren
quote: Vinyl schreef Nu zegt zij dat het van meneer X moet zijn omdat ze met hem was tijdens het moment van eisprong (14 dagen na de eerste dag van je laatste menstruatie ongeveer).



Dit klopt niet. De eisprong ligt gemiddeld 14 dagen voor je menstruatie. Dus bij een cyclus van bijvoorbeeld 30 dagen zal dat gemiddeld rond dag 16 liggn. Bij een korte cylcus dus eerder of bij een langere cyclus later. Aangezien je vriendin aan de pil is, kan ze niet zo rekenen. Het zegt namelijk niets. Een pilcyclus zal altijd rond de 28 dagen zitten. Of de eisprong zonder pil ook rond het gemiddelde zou liggen (en ze dus ook een cyclus van 28 dagen zou hebben) weet ze niet. Ze zal dus echt iets zinnigs kunnen zeggen na een termijnecho. Eerder niet.
Alle reacties Link kopieren




quote: blindje reageerde



Het ligt er een betje aan hoeveel verschil er tussen zou zitten. Als het echt een week ofzo scheelt, kan je er meestal wel iets over zeggen. Als het een dag of twee scheelt of misschien wel helemaal niets scheelt, dan word het afwachten tot de uk er is. Misschien lijkt hij/zij wel sprekend op zijn of haar vader.





Daarnaast kan de innestelling ook wat langer/korter duren, en in die tijd staat de ontwikkeling stil. Dit gebeurd heel vroeg in de zwangerschap.

Toen ik zwanger was van mijn zoontje (resultaat van 1x geen condoom :D) wist ik heel nauwkeurig wanneer hij verwekt was, maar toch bleek aan de hand van de termijnecho dat ik anderhalve week 'achterliep'. Dit dus omdat sperma een aantal dagen in leven kan blijven, en de innestelling mss iets langer heeft geduurd. Aldus de verloskundige...





Jeemig... Nou, ik hoop dat ze haar dit bij de Rutgers stichting ook vertellen.

Pfft... ben blij dat ik niet in haar schoenen sta geloof ik.... Wil graag een baby, maar niet zo! Eerst die vent! :D
Alle reacties Link kopieren
quote: Vinyl schreef Nu zegt zij dat het van meneer X moet zijn omdat ze met hem was tijdens het moment van eisprong (14 dagen na de eerste dag van je laatste menstruatie ongeveer).

Dit klopt niet. De eisprong ligt gemiddeld 14 dagen voor je menstruatie. Dus bij een cyclus van bijvoorbeeld 30 dagen zal dat gemiddeld rond dag 16 liggn. Bij een korte cylcus dus eerder of bij een langere cyclus later. Aangezien je vriendin aan de pil is, kan ze niet zo rekenen. Het zegt namelijk niets. Een pilcyclus zal altijd rond de 28 dagen zitten. Of de eisprong zonder pil ook rond het gemiddelde zou liggen (en ze dus ook een cyclus van 28 dagen zou hebben) weet ze niet. Ze zal dus echt iets zinnigs kunnen zeggen na een termijnecho. Eerder niet.
Oh ja, dat geldt dan natuurlijk alleen bij een 28 daagse.

Ze zei dat hij altijd regelmatig was, maar das logisch met de pil, haha
Alle reacties Link kopieren
Als er maar 3 dagen tussen zit kan een echo niet uitwijzen wie de vader is. Zelfs al kunnen ze exact bepalen (maar dat kunnen ze volgens mij niet) dat ze op de dag dat ze sex met haar ex had de eisprong had, dan nog kan het sperma van degene waar ze 3 dagen daarvoor gesext heeft, het eitje bevruchten.....



Maar ik begrijp dat haar ex dus niet weet dat ze vlak daarvoor nog met een ander naar bed is geweest???



Volgens mij is de enige optie een dna test... of 1 van de 2 moet een neger zijn (niet oneerbiedig bedoelt) dan is het bij de geboorte wel een stuk duidelijker.... Net als bij dat buitenechtelijke kindje van Boris Becker, dat viel niet te ontkennen hahahaha



Nou ja, ik maak er nu wel een grapje van maar ai ai ai wat een soap dit zeg.... vreselijke situatie!
Alle reacties Link kopieren


Als er maar 3 dagen tussen zit kan een echo niet uitwijzen wie de vader is. Zelfs al kunnen ze exact bepalen (maar dat kunnen ze volgens mij niet) dat ze op de dag dat ze sex met haar ex had de eisprong had, dan nog kan het sperma van degene waar ze 3 dagen daarvoor gesext heeft, het eitje bevruchten.....



Maar ik begrijp dat haar ex dus niet weet dat ze vlak daarvoor nog met een ander naar bed is geweest???



Volgens mij is de enige optie een dna test... of 1 van de 2 moet een neger zijn (niet oneerbiedig bedoelt) dan is het bij de geboorte wel een stuk duidelijker.... Net als bij dat buitenechtelijke kindje van Boris Becker, dat viel niet te ontkennen hahahaha



Nou ja, ik maak er nu wel een grapje van maar ai ai ai wat een soap dit zeg.... vreselijke situatie!
Het is inderdaad een soap... Vandaar dat ik graag wil dat ze er echt over nadenkt.

Beide mannen zijn overigens blond en blank.



Haar ex heeft ze gezien op een avond, en dat is toen uit nostalgie gebeurd. Ze zjin stapel op elkaar maar het werkte niet goed.

Paar dagen erna met een andere man... Dat weet ex niet idd.



Tsja, ik weet het ook niet, ik denk dat je niet goed kunt bepalen idd van wie het is. Dus vind ik het risico wat ze neemt reuze groot!
Alle reacties Link kopieren
Of je vriendin moet heeeeeeeeeel erg duimen dat het kind precies op haar lijkt. Bij mijn is het meer dan duidelijk wie de vader van de jongste is. Lijkt sprekend op pappa. (Oudste twee zijn uit een eerdere relatie, maar ook die lijken sprekend op hun vader).
Alle reacties Link kopieren
Of je vriendin moet heeeeeeeeeel erg duimen dat het kind precies op haar lijkt. Bij mijn is het meer dan duidelijk wie de vader van de jongste is. Lijkt sprekend op pappa. (Oudste twee zijn uit een eerdere relatie, maar ook die lijken sprekend op hun vader).




Nou ja, wat ik zelf vooral belangrijk vind is dat hij een juiste keuze kan maken. Als hij weet dat dir risico er in zit, kan hij een keuze maken.

Maar nu weet hij het niet.



En wat nu als het kind ooit ziek wordt en het blijkt dan dat hij het niet kan zijn. Dan wordt de soap NOG groter...
Alle reacties Link kopieren
Het is wel een onzekerheid waar je de hele tijd mee zit, je liegt niet alleen tegen degene waarvan ze nu beweert dat het de vader is, maar ook tegen het kind. Wat nou als na 18 jaar met 1 of ander medisch onderzoek (door een genetische ziekte of weet ik veel), blijkt dat hij de vader helemaal niet is :o 



Okay, ik geef toe, ik kijk te veel naar soaps :P 



Het verstandigste zou zijn als ze het zou opbiechten tegen haar ex (tsja wie zn kont verbrand moet op de blaren zitten om maar ff met een spreekwoord te gooien) en door bloed onderzoek of dna testen laten uitwijzen wie de vader is. Ik heb verder geen idee of dat voor de geboorte al onderzocht kan worden.......



Ik zal eens ff googlen, kijken wat ik kan vinden..... moment!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven