Slaapzakje, wat eronder aan trekken?

08-08-2007 13:42 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
dag mama's,



mijn hummel van bijna 7 weekjes oud trek ik sinds vandaag een slaapzakje aan, omdat 'ie steeds de lakentjes van 'm aftrapt en met name 's nachts wordt ie dan een beetje koud. Maar nu is mijn vraag: wat trek ik hem precies aan onder het slaapzakje? Op dit moment ligt ie in z'n rompertje en t-shirtje met sokjes en dan in de slaapzak. Oh ja, het is een zomerslaapzakje zonder mouwtjes.

Hoe doen jullie dit? Misschien beetje onnozele vraag, maar ja ik wil het graag goed doen.



Thanx!
Alle reacties Link kopieren
Hallo Poppie,

mijn meisje heeft alleen een rompertje aan in haar slaapzakje. Als het warm is een rompertje met korte of geen mouwen en als het wat frisser is een rompertje met lange mouwen. We hebben wel slaapzakjes in verschillende diktes.

Wij kijken altijd wat we zelf aan doen in bed. Als het warm is en je zelf alleen onder een laken ligt, dan moet je je kindje ook niet te veel aan doen.

We doen trouwens wel meestal ook een lakentje over de slaapzak, zodat ze toch een beetje strak ligt ingestopt.



Over dat je het graag goed wil doen: volg je eigen gevoel! (en wat dit onderwerp betreft, je merkt zelf wel wanneer je baby zich rotzweet of erg koude armpjes heeft en steeds huilt)
Alle reacties Link kopieren
Als het niet te warm is dan net als jij een romper en een shirtje met lange mouwen. Sokjes laat ik wel achterwege trouwens.



Toen het van de week zo warm was sliep mijn dochter alleen in een romper. Zonder slaapzak dus ook.
'It could be lupus'
Alle reacties Link kopieren
Ik zou een romper en shirtje met korte mouwtjes doen in een zomerslaapzak. Als het heel erg warm is zonder shirtje. Sokjes vind ik niet, vind het zelf ook niet lekker om met sokken aan in bed te liggen.
Alle reacties Link kopieren
Als het warm is gewoon rompertje, als het kouder is pyamatje
Alle reacties Link kopieren
Wanneer ik mijn zoon niet onder een deken leg en alleen een slaapzakje gebruik, doe ik hem altijd iets met lange mouwtjes aan ('s nachts dan). Ik ga daarbij eigenlijk van mezelf uit. Ik vind het prettig om iets over mijn armen te hebben. Hetzij een deken, hetzij een laken. Tegen de ochtend is het toch vaak een stuk frisser en dan vind ik het niet fijn dat hij met blote armen ligt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven