"Kerst met Linus", wie geniet er ook zo?

01-12-2009 17:19 63 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even lekker mutsen



Nu op Ned 1 Kerst met Linus. Ik kijk gewoon elk jaar uit naar de decembermaand waarin dit programma elke dag op tv komt. Zo'n gezellige sfeer en een programma wat kinderen zonder gevaar kunnen kijken.

De gewone Linus hebben we op dvd maar die haalt het toch niet bij de sfeer die in de winterafleveringen zit.



Wie kent het en vind het ook zo leuk?
Alle reacties Link kopieren
Jaaaaaaaa, hier ook elk jaar bekeken. Het is gewoon zoooooo'n leuke serie. Mijn favoriete aflevering is die met het schaap, ik weet niet of dat nou een kerst of gewone aflevering was.
Alle reacties Link kopieren
Heer-lijk.

Echt een super programma.

De humor is leuk, die kleine stoere uk met dat brilletje vind ik geweldig, al die knackebrodnamen, Bure met zijn labiele moeder...



Echt super.



De dvd hebben wij ook, gekregen van Sint (tip: 9.99 bij Bol), en die vinden de mannen (2,5 en 5) en wij ook erg leuk.



Qua sfeer vind ik het heel mooi gemaakt. Dat liedje blijft de hele dag hangen...
Alle reacties Link kopieren
die met t schaap is een gewone aflevering. Staat op de dvd!
Och zo mooi! Heb regelmatig tranen in mijn ogen van ontroering. Prachtig gemaakte serie. Gelukkig vinden de kinderen het ook heel leuk
Alle reacties Link kopieren
Hahaha, ik heb een ziek kind en we hebben hem vandaag zelfs 2x voorbij zien komen !! Er was toch een tijd dat deze serie wekelijks te zien was ?
Alle reacties Link kopieren
Ooooh, ben blij dat ik niet de enige ben!



De aflevering met het schaap staat inderdaad op de dvd, is van de gewone serie. Ik merk dat ik, nu dit weer op tv komt, echt om 5 uur de kinderen op de bank wil hebben, alles een beetje opgeruimd en gezellig, de geur van het eten op het fornuis, lekker kneuterig allemaal
ik heb geen kind maar ik hou wel heel erg van Scandinavische series is dit er een? dan ga ik ook kijken!
Alle reacties Link kopieren
Ja, scandinavische serie idd!
Alle reacties Link kopieren
Ja, leuk, zo warm en sfeervol. Mijn 3 neefjes wonen in Noorwegen, die leven dus zo.



Die muziek is zo mooi!!! Heb iedere keer tranen in mijn ogen als ik het hoor en zie.



En die namen zijn zo leuk; Nure, Asa enz.
Alle reacties Link kopieren
Heel leuk, heb hem al gezien. Wel jammer dat ze niet even 5 dagen wachten tot na Sint.. er kijken om 5 uur heel veel ukkies die nog in de Sint geloven en daar nog helemaal vol van zijn. Toch?
Alle reacties Link kopieren
Ja, maar vandaag is advent begonnen. Daar heeft het mee te maken, volgens mij...
Alle reacties Link kopieren
Oooo, is 'ie er weer? Hoe laat, welke zender? Wacht, ik zoek het wel op.



Leuk. Dochter (nu bijna 4) heeft het vorig jaar nog maanden gehad over dat verhaal van het vosje, zit dat ook in de kerstafleveringen? Hebben ook de gewone dvd, zou de kerstdvd ook ergens te koop zijn?
Alle reacties Link kopieren
Hier ook een fan! Leuk dat er ook een dvd van is. Ik ga hem zo meteen bestellen. Net even gekeken of de kerstversie er ook is bij Bol maar die heb ik niet gezien.
Wij kijken dit jaar voor de 3e keer. Heerlijke serie.
Alle reacties Link kopieren
Hier zijn ze alledrie (3, 5 en 8) ook fan! En hun moeder ook



Het sfeertje en idd de namen zijn ook zo leuk... Hier vandaag ook 2x gezien en dat zal de komende tijd wel zo blijven.

De dvd met de gewone verhalen is ook alweer tevoorschijn gehaald, leuk leuk!
Alle reacties Link kopieren
Hier ook fans, we hebben de kerstdvd en die van de zomer afleveringen. Super!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook helemaal weg van deze serie... Zou zo naar Zweden/Noorwegen emigreren! Mijn twee oudste kijken ook heel graag naar dit programma. Met die kerstboom moet ik altijd bijna huilen; zo gezellig!



Er is ook een film over een gezinnetje dat op vakantie gaat in een stuga (toch? afgelegen huisje zonder internet) en dan is er een border collie. Pa's auto wordt gejat en dan gaat dat jongetje met die hond op onderzoek uit... Dit is dus met andere kinderen dan in Linus, maar heeft dezelfde sfeer.
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan zelf ook voor de

2e keer kerst in Zweden vieren, helemaal top! Echt die sfeer zoals bij linus, heerlijk
Alle reacties Link kopieren
kerst met linus dvdbox
Alle reacties Link kopieren
Ha, ja! Hier zijn vooral papa en mama fan van Linus. Twee jaar geleden kwam het altijd 's ochtends om half 8 en dan zaten wij met de boterham op de bank om vooral niks te missen. Tot grote ergernis van de kids, die hadden er namelijk al gauw genoeg van.

Kerst met Linus werd hier zelfs een grap. Als de kids een filmpje wilden kijken riepen wij altijd: ...of wil je Kerst met Linus? (not!)
Alle reacties Link kopieren
Is het er weer? O leuk!!!! Ik vind het ook zo leuk! Als het echt zo zou zijn dat je daar van die kleine dorpjes had vol met kinderen van dezelfde leeftijd, dan zou ik erheen emigreren .
Alle reacties Link kopieren
quote:amalia schreef op 01 december 2009 @ 17:51:

Heel leuk, heb hem al gezien. Wel jammer dat ze niet even 5 dagen wachten tot na Sint.. er kijken om 5 uur heel veel ukkies die nog in de Sint geloven en daar nog helemaal vol van zijn. Toch?



De serie is opgebouwd als een adventkalender, misschien ken je wel, van die kartonnen dozen met 25 raampjes waarachter een chocolaatje of iets anders lekkers of leuks is verstopt. In de serie krijgt Linus een zelfgemaakte kalender van zijn vader, een grote doos, met daarin een kleinere doos, en daarin een nog kleinere doos etc.



En die kalenders beginnen op 1 december.
Alle reacties Link kopieren
Het is in Zweden echt zo als in de serie, veel kindvriendelijker dan in Nl

ik zou er zo kunnen wonen, ook in de zomer!

leuk die dvd box!
Alle reacties Link kopieren
jaaaaah linusss. ook hier voor het derde jaar!

zooo leuk!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven