Spijt van naam kind?

02-12-2009 11:00 320 berichten
Alle reacties Link kopieren
Al voor de geboorte denk je er maanden over na, samen met je partner. Moeilijk! Maar uiteindelijk krijgt het kindje tóch een naam, mogelijk niet de naam die jij op één had staan, of een naam die je partner eigenlijk maar zozo vond...



Zijn jullie uiteindelijk écht blij met de naam die je kind gekregen heeft? Of denk je wel eens achteraf als je een naam tegenkomt. 'als ik díe toen had geweten...'.



Niet dat ik zelf spijt heb van de namen van mijn kinderen (wij zijn voor de oudhollandse combi van Mieke en Willem gegaan, en ze zijn ook écht een Mieke en Willem, beide blond, blauwe ogen en Hollands Welvaren )
Om een kort verhaal lang te maken...
Alle reacties Link kopieren
Mijn moeder is nog steeds lyrisch over mijn naam. Mijn vader had een andere naam bedacht, vind het nog altijd jammer dat ze die niet gekozen hebben. Ik vind mijn eigen naam niet mooi.
Ik zou ook niet door het leven willen gaan als Hompeltjepompeltje eerlijk gezegd.



Ik ben nog elke dag blij met de naam van mijn kind als ik hem uitspreek of anderen de naam hoor zeggen. Supertrots ook dat de naam hem zo goed past. Stoere vent.
Ik had mijn dochters graag nog een tweede naam gegeven en de oudste daarmee vernoemen naar mijn moeder.

Maar mij man wilde erg graag maar 1 voornaam. Ze hebben nu maar 1 voornaam, maar met hun voornamen ben ik erg blij.
Alle reacties Link kopieren
Hetzelfde als Reisa, hij heeft maar 1 naam en ik had hem eigenlijk toch wel graag een 2de naam gegeven, zeker nu de 2de eraan komt en hem/haar graag wil vernoemen naar mijn overleden schoonmoeder.
Alle reacties Link kopieren
Zeker geen spijt van!
Alle reacties Link kopieren
reisa: wat is het probleem van een 2e naam dan? In 99% gebruikt niemand die.



En inderdaad uitermate geschikt om te vernoemen!
Alle reacties Link kopieren
Heb zelf geen kinderen, maar mijn ouders zijn nog steeds heeel erg blij met mijn naam. En ik ook!
Alle reacties Link kopieren
Mijn moeder wilde me eigenlijk Una (spreek uit als Oena)noemen, gelukkig stak mijn vader daar een stokje voor. Anders had ik op de basisschool geen leven gehad
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zelf geen kinderen maar ik ben nog elke dag blij met mijn mooie naam. Echt goed over na gedacht door mijn ouders. Heel kort ervoor hadden ze een vreselijke naam nog waar ze over twijfelde; Samantha. Brrrrrr. Sorry voor de forummers die zo heten. Misschien komt het door dat sexsymbool dat ik de naam een beetje trashy vind. Gelukkig zagen mijn ouders daarna het licht weer en hebben een prachtige naam gekozen. Helaas worden nu wat meer kinderen zo genoemd maar in mijn leeftijds categorie zijn er niet zo veel.



Ik vind namen heel erg belangrijk. Toevallig had ik het van de week met een vriendin erover. Een naam ............ nou dan zet je je kind al zo "met een beperking" op de wereld. Maar aan de andere kant, het blijft persoonlijk wat een leuke of mooie naam is.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Alle reacties Link kopieren
Nee, nog steeds erg blij met de naam (en tweede naam) die we onze dochter hebben gegeven. Ik word trouwens wel nieuwsgierig na de reactie van sommigen
Wij hebben gelukkig wel vernoemd en daar ben ik heel blij mee. Naar onze broers overigens, die beiden een leuke naam hebben.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben wél bewust tweede (en, heel decadent, zelfs een derde ) naam aan onze kinderen gegeven. WIJ vinden deze oudhollandse namen geweldig, maar wat als ze later groot zijn en zij vinden het niks? Met hun tweede en derde namen (met name met die van dochter) kan ze nog alle kanten op mocht ze Mieke echt afschuwelijk vinden.
Om een kort verhaal lang te maken...
Alle reacties Link kopieren
Ik vind mijn naam ook niet mooi. Past ook helemaal niet bij de namen van mijn broers en zus. Hun namen zijn Hollands, de mijne Frans.

Snap werkelijk niet hoe ze mij in Godsnaam zo hebben kunnen noemen. Een drie-lettergreep naam die ze al mijn hele leven afkorten tot een één-lettergreep naam met een boerse klank.

Waarom dan?



Maar goed, dit was niet echt je vraag he?
Ik ben ook nog steeds blij met mijn naam overigens. Niet heel veel voorkomend, maar wel een hele mooie
Alle reacties Link kopieren
quote:whopper schreef op 02 december 2009 @ 11:04:

Ik zou ook niet door het leven willen gaan als Hompeltjepompeltje eerlijk gezegd.

Alle reacties Link kopieren
Ik ben nog steeds blij met de keuze die ik heb gemaakt voor mijn dochters.

Ze hebben allebei een naam die je niet al te vaak hoort, maar toch wel bekend zijn en makkelijk in het gehoor liggen.

En over de spelling ervan hoef je je pen niet te breken.



Ze zeggen nu dat ze graag een tweede naam hadden willen hebben.
Ik vind de naam van mijn kind nog steeds heel mooi en passend!
Ja leuk ben ik vandaag he
Alle reacties Link kopieren
Och, van mij mag je er alles van maken wat je wilt, hoor, Goldielocks Ik vind namen gewoon erg interessant, vooral omdat je soms dingen tegenkomt... zie de afschuwelijke namentopics maar na.
Om een kort verhaal lang te maken...
Alle reacties Link kopieren
Goldielocks: Volgens mij heten wij hetzelfde



De naam van dochter ben ik nog altijd blij mee, een kleine, lieve maar toch stoere naam die bij haar past. Dus hier zeker geen spijt.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind mijn eigen naam niet zo denderend mag dat ook?

Heb zo'n 13 in en dozijn naam..

bij mij in de klas op de lagere school (toen heette dat nog geen basisschool) had ik 3 kinderen met dezelfde naam...bah
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nog steeds blij met mijn eigen naam. Daarnaast vind ik de naam die we voor onze dochter hebben verzonnen nog steeds de allermooiste naam ever. En mijn vriend is het ermee eens.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind mijn naam prima.

Mijn vriend zijn naam niet zo, vindt hij zelf ook. Zijn tweede naam is wel heel leuk. Maarja, om die nu na 40 jaar opeens te gebruiken....
Alle reacties Link kopieren
Achteraf had ik m'n jongste zoon toch liever een andere naam gegeven. Niet dat hij geen mooie naam heeft, in tegendeel zelfs, maar ik vind hem niet zo bij hem passen. Bij m'n oudste heb ik dat helemaal niet, die heeft een naam die prima bij hem past.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven