ideeen voor kleuter kinderfeestje

13-12-2009 20:34 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn oudste zoon wordt binnenkort 5 en heeft dus zijn eerste kinderfeestje.

Er zullen ongeveer 10 kindjes komen,en aangezien we geen 10 kindjes in 2 auto's kunnen vervoeren moeten we thuis iets verzinnen.

Maar wat gaan we in godsnaam thuis doen met 10 kleuters?

Buiten is het harstikke koud, dus zal het binnen moeten.

Het zijn trouwens jongens&meisjes.
Alle reacties Link kopieren
Je kunt toch ook minder kinderen uitnodigen...
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Tien kleuters?

Tien?

Pfff...

hier hadden we drie kindjes op zoons feestje (hij werd ook 5) en het was geweldig. We hebben echt genoten!

Broodjes worst eten, lekker spelen, naar de speeltuin, snoephappen, koekhappen, dat soort oud-hollandse spelletjes waren hier een echte hit.

speurtocht hadden we bedacht, maar niet gedaan. De jongens waren veel te druk in de speeltuin.



Ik zou het vooral lekker simpel houden. Een fotospeurtocht is al geweldig.,,

Succes!



Waarom heb je een auto nodig? Woon je ver van school?

Kun je niet een moede vragen om even met je mee te rijden?
Alle reacties Link kopieren
En je kunt gerust naar buiten, kinderen hebben echt wel een sjaal, handschoenen en een winterjas aan. En anders zet je dat op t kaartje.
Alle reacties Link kopieren
Als er al 10 kindjes zijn uitgenodigd is daar niet zoveel meer aan te doen. Volgens mij mocht ik altijd net zoveel kindjes uitnodigen als het aantal jaren. Dus met 5 jaar, 5 kinderen.

Mijn ouders verzonnen leuke spelletjes (ezeltje prik, koekhappen, sjoelen, stoelendans etc.) En als het weer het toeliet dan deden we die spelletjes buiten. Vooraf hadden we zelfversierde plakken cake (wat al een bezigheid op zich is). En achteraf spaghetti, broodjes knakworst, pannekoeken oid).

ik zou 5 kindjes uitnodigen en een themakist huren (google er maar eens op)
Alle reacties Link kopieren
Ook hier de regel leeftijd = aantal gasten. 10 kleuters is echt veel te veel. Ook moet het feestje niet te lang duren, 2 a 2,5 uur is meer dan genoeg.



Wat hier een succes was: geen dure verjaardagstaart, maar een lullige cake. In plakken, ieder een plak, tafel vol met slagroom, hagelslag, mandarijntjes uit blik, cakeversiersels en van die chocolade stokjes (naam even kwijt). Iedereen versiert zijn plak, jarige krijgt er een kaars in, uitblazen, eten. Ben je zo weer een half uur verder..... Als je wijs bent zet je alles in plastic bakjes met wegwerpbordjes op een wegwerptafelkleed (Zeeman!!) en kun je alles na gedane zaken met een grote boog weer in de vuilnisbak kiepen.

Verder de al eerder genoemde oud-hollandsche spelletjes. Met name spijkerpoepen is fantastisch (tip, bind het touwtje met de spijker aan een riem, is makkelijk om die tailletjes te doen en weer los te maken). Ook een voelspelletje is leuk: doe een aantal voorwerpen een voor een in een kussensloop. Blinddoek een kindje (is niet nodig voor het raden, maar maakt het veel spannender voor ze) en laat ze met de handjes in de zak voelen wat het is. Ideëen voor voorwerpen: denneappel, autootje, appel enz.

Als de cake gezakt is, en het is tijd voor wat snoep, kun je snoepjes-memory doen. Weer een wegwerptafelkleed, liefst effen, met een stift in vakken verdelen, op elk vak een omgekeerd plastic bekertje. Steeds onder 2 bekertjes hetzelfde snoepje en dan memory spelen. Je kunt de kindjes de snoepjes laten opeten, leuker is om samen een schaal te vullen waar ze dan aan het eind iets uit mogen kiezen, zo voorkom je dat een bijdehandje 6 snoepjes heeft en een ander niets.



Pff, brengt herinneringen terug (ben hier al bijna aan de avondfeestjes en discussies over alcohol toe).



Fijne verjaardag!
Alle reacties Link kopieren
Snoepjesmemorie is leuk!

Die bewaar ik voor volgend jaar!



(alleen ben ik zo'n onverantwoord type die juist geen schaal snoepjes neer zou zetten);)
Alle reacties Link kopieren
Wat een gezeur toch altijd over te veel kindjes.

Ik zou er zelf ook niet zo veel uitnodigen maar ben op een paar kleuterfeestjes met wel 20 kinderen geweest en dat ging prima.



Zelf zou ik ook een thema kist huren.

Je hebt er genoeg voor jongens en meisjes.

Hier altijd een groot succes!

En dan iets knutselen in het thema, een spel in het thema etc.

Voor je het weet is de tijd om.



Veel plezier!
Alle reacties Link kopieren
Wat een tips bedankt!



Wij vonden 10 kleuters ook niet zo belachelijk veel, omdat we toch thuis blijven maakt het niet uit of we 5 of 10kleuters hebben.

Zoon zou het liefst de hele klas vragen.



We gaan eerst cake versieren(thanks sassafras),en daarna oud-hollandse spelletjes doen in de garage.)zaklopen,koekhappen,spijkerpoepen,etc).

De kindjes maken tweetallen van jongen/meisje en doen dan om de beurt hetzelfde spelletje.



Frietjes&knakworstjes erna, en de middag is alweer voorbij.



Bedankt voor alle tips
Alle reacties Link kopieren
Heb als kind ooit es een feestje gehad waarbij we een zakje knikkers kregen en naar het knikkerpotje in de buurt werden gestuurd (wel onder begeleiding natuurlijk). In de winter. Was een succes! Na afloop warme chocolademelk en cakejes versieren en de middag was weer om.



Achteraf een erg slim idee van die moeder
Alle reacties Link kopieren
Besef nu ik dit topic zie dat ik binnenkort ook een kleuter feestje heb!



Ik lees even mee.
Alle reacties Link kopieren
Oh, wacht even, volgens mij was ik toen ouder dan 5... dus aan het knikkerverhaal heb je niet zoveel...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven