Carnaval op school

09-02-2010 08:44 117 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mag een school de leerlingen verplichten om mee te doen aan een carnavalsfeest dat buiten schooltijd ('s avonds) wordt georganiseerd? Mogen ze, indien het betreffende kind niet aanwezig is (vanwege morele bezwaren), een sanctie opleggen??

Deze sanctie houdt overigens in dat deze kinderen de school de volgende dag (na het feest dus) moeten poetsen.
Alle reacties Link kopieren
Dat lijkt me niet!



Gaat het om de school van je kinderen?
Alle reacties Link kopieren
Dit meen je niet!
Alle reacties Link kopieren
quote:Lilith75 schreef op 09 februari 2010 @ 08:47:

Dat lijkt me niet!



Gaat het om de school van je kinderen?Nee, ik stel deze vraag nav een discussie met een vriendin. Haar zoon van 16 overkomt dit en zij vind het normaal dat haar zoon de volgende dag moet gaan poetsen. Ik vind het nl. waanzin en vraag me werkelijk af of dit zomaar mag! Hoe doen ze dit dan met Moslim kinderen of Jehova's getuigen. Carnaval is immers een Rooms Katholiek feest en ik kan me voorstellen dat hele bevolkingsgroepen hieraan niet mee mogen doen.
Alle reacties Link kopieren
quote:nak schreef op 09 februari 2010 @ 08:48:

Dit meen je niet!Tis echt waar hoor! Ik viel ook van mn stoel (en mn geloof!)
Alle reacties Link kopieren
Of het mag of niet weet ik niet. Daar heb ik geen verstand van, maar ik vind het simpelweg niet kunnen.



Als het mijn kinderen zou betreffen zou ik ze dan de dag er na ook lekker thuis houden of naar school sturen en hen verbieden te gaan poetsen. Tenzij de hele school meepoetst dan vind ik het weer wat anders.
Alle reacties Link kopieren
Vreemd dus als je niet naar welk dan ook schoolfeest van die school gaat, moet je de volgende dag poesten?,ik zie carnaval op school nl niet anders dan gewoon een schoolfeest.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij mag dat niet hoor. Je kunt kinderen toch niet dwingen aan iets mee te doen wat niks te maken heeft met hun eigen geloofsbeleving?
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het ook een heel gemene straf, om dan de resten van een feest te moeten opruimen waar je zelf niet bij hebt kunnen/mogen/willen zijn. Wat voor naar mens heeft die sanctie bedacht?
Alle reacties Link kopieren
quote:Sanmi schreef op 09 februari 2010 @ 08:51:

Of het mag of niet weet ik niet. Daar heb ik geen verstand van, maar ik vind het simpelweg niet kunnen.



Als het mijn kinderen zou betreffen zou ik ze dan de dag er na ook lekker thuis houden of naar school sturen en hen verbieden te gaan poetsen. Tenzij de hele school meepoetst dan vind ik het weer wat anders.Tja, maar de volgende dag is wel een officiele schooldag. De "vierders" hebben dan geen school (mogen uitslapen) en de "spijbelaars" mogen de troep van de feestgangers opruimen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ze een paar dagen ziek melden als dit de gang van zaken is.
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
quote:Bergje65 schreef op 09 februari 2010 @ 08:52:

[...]





Tja, maar de volgende dag is wel een officiele schooldag. De "vierders" hebben dan geen school (mogen uitslapen) en de "spijbelaars" mogen de troep van de feestgangers opruimen.

Dikke feestneus! Ze huren maar een schoonmaakbedrijf in.

Als ze bang zijn dat de opkomst van het feest laag wordt, maken ze dat feest maar wat aantrekkelijker.
Alle reacties Link kopieren
quote:Bergje65 schreef op 09 februari 2010 @ 08:50:

[...]





Tis echt waar hoor! Ik viel ook van mn stoel (en mn geloof!)Carnaval word belangrijker gemaakt dan het is, mijn ergenis is dat letterlijk bijna alles plat gaat, ov,bedrijven winkels enz,echt niet te filmen!
Alle reacties Link kopieren
quote:Maleficent schreef op 09 februari 2010 @ 08:52:

Ik zou ze een paar dagen ziek melden als dit de gang van zaken is.Tja, maar dat zou dan weer tegen mijn moraal indruisen. Bovendien geef je je kind daarmee geen goed signaal mee!
Alle reacties Link kopieren
quote:Bergje65 schreef op 09 februari 2010 @ 08:52:



Tja, maar de volgende dag is wel een officiele schooldag. De "vierders" hebben dan geen school (mogen uitslapen) en de "spijbelaars" mogen de troep van de feestgangers opruimen.Dit lijkt me een leuke voor de leerplichtambtenaar.
Wat belachelijk! Kijk, als het nu 'n activiteit onder schooltijd was, dan vind ik dat alle leerlingen verplicht zijn om deel te nemen (als je morele bezwaren hebt dan had je maar 'n andere school moeten kiezen). Maar je kunt toch niemand verplichten iets bij te wonen buiten schooltijd? Laat staan dat je ze je laat corveëen. Gewoon ziek melden die week dan maar om gedoe te voorkomen.
Ben ik ff bij dat ik in het hoge noorden woon.......



Wanneer is carnaval eigenlijk ? Ik meen dat Moppekind dan verkleed mocht op de NSO, dan moet/mag Moppeman hem even zijn heksenhoed/piratenspul meegeven.
Alle reacties Link kopieren
quote:elninjoo schreef op 09 februari 2010 @ 08:56:

Wat belachelijk! Kijk, als het nu 'n activiteit onder schooltijd was, dan vind ik dat alle leerlingen verplicht zijn om deel te nemen. Maar je kunt toch niemand verplichten iets bij te wonen buiten schooltijd? Laat staan dat je ze je laat corveëen. Gewoon ziek melden die week dan maar om gedoe te voorkomen.Gedoe voorkomen.... ?? Ik heb zoiets van: "ga het gevecht maar aan".
Alle reacties Link kopieren
quote:loomii schreef op 09 februari 2010 @ 08:55:

[...]

Dit lijkt me een leuke voor de leerplichtambtenaar.Ja! Dit lijkt mij niet de 'normale' gang van zaken. Misschien even bij postbus 51 informeren?
Nee echt?
Alle reacties Link kopieren
quote:Bergje65 schreef op 09 februari 2010 @ 08:55:

[...]





Tja, maar dat zou dan weer tegen mijn moraal indruisen. Bovendien geef je je kind daarmee geen goed signaal mee!Nee, de school geeft een leuk signaal uit nu. Als je niet mee kan/mag/wil doen met een feest buiten schooltijd om, moet je de volgende dag straf krijgen.
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
quote:Bergje65 schreef op 09 februari 2010 @ 08:58:



Gedoe voorkomen.... ?? Ik heb zoiets van: "ga het gevecht maar aan".Zoiets heb ik ook. En ik denk dat knul gaat winnen.
Alle reacties Link kopieren
quote:loomii schreef op 09 februari 2010 @ 08:55:

[...]





Dit lijkt me een leuke voor de leerplichtambtenaar.Die vieren net zo hard carnaval, geloof maar niet dat je die op carnaval maandag aan de foon krijgt hoor.
quote:Bergje65 schreef op 09 februari 2010 @ 08:58:

[...]





Gedoe voorkomen.... ?? Ik heb zoiets van: "ga het gevecht maar aan".

Als je dat je tijd en energie waard vindt, kun je dat ook doen ja.



Waarom is er eigenlijk sprake van morele bezwaren? En waarom zou dat zwaarder wegen dan gewoon geen zin hebben in zo'n dom hoempa bral feest?
Alle reacties Link kopieren
quote:moppetoet schreef op 09 februari 2010 @ 08:57:

Ben ik ff bij dat ik in het hoge noorden woon.......



Wanneer is carnaval eigenlijk ? Ik meen dat Moppekind dan verkleed mocht op de NSO, dan moet/mag Moppeman hem even zijn heksenhoed/piratenspul meegeven.Hier begint het a.s donderdag avond al
Alle reacties Link kopieren
quote:ronniemitchel schreef op 09 februari 2010 @ 09:00:



Die vieren net zo hard carnaval, geloof maar niet dat je die op carnaval maandag aan de foon krijgt hoor.Vandaag zullen ze toch nog wel werken?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven