Extra lange positiemode

03-10-2007 09:46 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoewel ik nog niet weet of ik zwanger ben, ben ik wel al een beetje om mij heen aan het kijken voor positiekleding. Het is voor mij al vaak een probleem om gewone kleding te vinden die lang genoeg is laat staan straks als ik zwanger ben.

Ik ben 184 cm lang, draag maat 36 en heb als binnenbeenlengte 92 cm nodig.

Ik heb al een topic op www.langemensenforum.nl gevonden met veel informatie maar dat is al iets oudere info. Wie herkent die probleem en heeft nog meer tips? Alvast bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben wel wat korter dan jij 177 en voor ik zwanger raakte maat 36, en ik kon redelijk slagen bij de C&A (kom ik anders nooit) daar hadden ze spijkerbroeken die ik zelfs nog om kon slaan en heb daar ook een zwarte pantalon gekocht die nog aardig wat omslag had dus daar kan je dan nog de naat uithalen. Weet niet of de broeken daar nog steeds zo lang zijn want voor mij is het alweer 2 jaar terug, maar je zou het kunnen proberen. Je kan ook iemand vragen die handig is om een oude spijkerbroek van jou, daar een lap tussen te zetten (bij de rits) en dan elastiek bovenin rijgen of bretels. .
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Ik ben inmiddels met mijn 1.87 cm ruim 40 weken zwanger! Dus erg lang en inmiddels ook erg rond. Ik heb me eigenlijk prima kunnen redden. Rokjes kunnen altijd, kniebroeken en driekwart broeken met laarzen als het wat kouder is, kan ook prima. "lange" broeken die me eigenlijk te klein waren, sloeg ik de pijp om deed er een sportieve laars of schoen onder. Rokjes met een legging en laarzen = ook erg leuk! Heb mijn kleing ook bij de gewone positie mode vandaan.



Kortom: niet blind staren op het feit dat er geen mega lange broeken zijn, maar de reguliere mode combineren met laarzen etc. Ik had en krijg nog steeds regelmatig complimenten over mijn kleding, afgelopen zondag nog: "Tjeeeeeminee, hoogzwanger en er nog zo goed uit zien!!!???"



Schiet me net te binnen dat ik trouwens wel eens een lengte broek van volgens mij Noppies heb aangehad, was een lange pijp, maar ik vond hem te duur....
Alle reacties Link kopieren
Ben dan wel heeeeeeeel lang geleden zwanger geweest, maar ik ben ook 1.82 en vaak zijn gewone broeken echt te kort.

Ik haal de zoom voor de eerste keer wassen los, scheelt toch gauw centimeter of 5.

Bij Miss Etam verkopen ze trouwens Long Size Kleding. Pasgeleden 2 mooie broeken gekocht met beetje stretch...deze zou je kunnen laten vermaken tot zwangerschapsbroeken (stuk ertussen zetten). Mooie buikband of blouse erover en je ziet er tiptop uit.

Ik was trouwens zwanger in tijd van Prinses Diana...wat een klerezooi je toen had qua zwangerschapskleding (tenten)...tegenwoordig veel leuker en meer keus... :-)
Alle reacties Link kopieren
pffft, dat wordt lastig hoor, ik ben zelf 180 (maar mijn lengte zit vooral in mijn benen, kan dus ook regelmatig broeken uitwisselen met mijn man van 1.93) maar heb in dit geval "gelukkig" maat 44/46 en dan kun je bij de miss Etam aardig slagen. Hoe groter de maat hoe langer ook de broeken. Wellicht in combinatie met de tip van de zoom loshalen wel te doen. Heb ik ook gedaan in de tijd dat die 3/4 in waren (voor mij dus kniebroeken) en dat werkte prima. Hetzelfde geldt eigenlijk voor de zwangerschapkleding van de H&M. Voor shirts zal het wel meevallen, want dan heb je een buikband waarmee je een iets tekort truitje kan corrigeren (wel 3/4 mouwen soms) Ook had ik vaak een gewoon jasje aan, maar dan niet dicht.



Mijn ervaring was wel dat C&A veel te kort was.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie reacties. Ik denk dat ik idd een paar eigen broeken ga laten vermaken en verder tzt idd 3/4 broeken ga dragen. (ik ben niet zo rokjes achtig). Ik hoopte eigelijk op een adresje waar ze in de gat in de markt zijn gesprongen, want ik denk dat ik niet de enige ben. Alleen al gezien het feit dat er winkels zijn met een longwear collectie. Gaan ze er dan vanuit dat lange vrouwen niet zwanger worden of zo. Meer tips zijn welkom!
Alle reacties Link kopieren
Dat gat in de markt is idd door niemand nog opgepikt denk ik...

Ik ben 1.85 en op het moment 33 weken zwanger. Vantevoren maakte ik me ook best zorgen over hoe en wat met broeken. Bij mij nl de lengte ook vooral in mijn benen. En normaal gesproken koop ik een broek gewoon een maat groter en draag ik m lager. Werkt vaak prima. Maar dat gaat nu niet.....



Miss Etam en de C&A waren niet de adressen waar ik geslaagd ben. Heb bij de H&M tot 2 keer toe een broek gevonden die lang genoeg was, waaronder een spijkerbroek. Noppies en Mamalicious hebben soms ook langere modellen, maar daar betaal je idd dan ook wel iets meer voor. Ik heb ervoor gekozen dat wel te doen, want comfort en mezelf oké voelen vind ik nu wel heel prettig. Prenatal kun je wat kleding betreft rustig voorbij lopen, daar zijn ze meer gericht op de kleinere medemens.

En idd heb ook bij 1 broek gewoon vóór het wassen gelijk de zoom uitgelegd. Enige wat ik niet heb kunnen vinden is een goed passende joggingbroek :-(

Dus als iemand die nog weet....hou ik me van harte aanbevolen!!!
Hoi! Hier iemand van 1.85 en 37 weken zwanger. Ik heb van Noppies een spijkerbroek extra lang gekocht, echt een superbroek. Je betaald wat meer, maar het is echt een geweldig ding en echt echt lang. Een andere broek heb ik ook van Noppies, maar die is in de was toch wat korter geworden. Had misschien de zoom uit moeten leggen, niet aan gedacht....

In de zomer heb ik mij gered met rokjes, reuzehandig, totdat je moet zitten als een bouwvakker i.v.m. buik. Bij Wehkamp heb ik een broek besteld waar bij stond 'extra lang' en die is ook nog te doen. Ik heb me er bij neergelegd dat mijn broeken nu niet zo lang zijn als anders en draag laarzen om het te compenseren. Nog een paar weekjes en ik kan mijn eigen lange broeken weer aan.

Ik vind Miss Etam qua broeken een ramp, net als inderdaad prenatal.



Een goede lange joggingbroek heb ik overigens WEL bij prenatal gekocht, valt helemaal tot op mijn schoenen, in het zwart, ik draag hem zelfs 'buiten'. Mazzeltje dus, omdat ik overal blijf kijken, je weet maar nooit wat er tussen hangt.
Ik ben 1.82 lang en slaag ALTIJD bij Miss Etam. Normaal in de LongWear, nu in de positiekleding. En op dit moment zijn de tunieken sowieso in de mode, ideaal in de zwangerschap (want lang)!!



Geniet van je zwangerschap, groetjes,



Carrrie.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb helaas in verhouden erg lange benen. Binnenbeenlengte 92 cm vind je niet bij miss etam helaas.
Alle reacties Link kopieren
Even up. Lange dames waar blijven jullie reacties?
Alle reacties Link kopieren
Van ouders van nu forum uit 97:



' Zwangerschapsspijkerbroeken zijn veelal lelijk (je lijkt al een kamerolifantje voor je daadwerkelijk zover bent), duur of allebei. In mijn vorige zwangerschap heb ik dat opgelost door een lekker zittende merkjeans uit de kast te trekken, de rits en knoop dicht te doen en er met een stift een halfronde vorm op af te tekenen (beginnen enkele centimeters vanaf de zijnaad, diepste punt onder de rits) Vervolgens de schaar erin en dit stuk uit de broek knippen (vergt even moed). In een fourniturenzaak kun je een breed, elastisch zwangerschapsboord kopen (ca. 12 gulden), waar je het uitgeknipte stuk broek op aftekent + enkele centimeters extra hoogte. Met een dichte brede zigzagsteek stik je het elastische deel in de broek. Bovenaan het elastische deel maak je een tunneltje waar je knoopsgatenelastiek doorhaalt. Twee knopen aan de achterboord van de jeans en klaar is je broek waar je je hele zwangerschap mee door kunt! Draagt ook de eerste tijd na de bevalling perfect!'



Succes!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven