samengesteld gezin en nog een kindje samen

12-09-2010 10:10 82 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi



Sinds enkele jaren hebben wij een samengesteld gezin met 5 kinderen. 2 van mij en 3 van mijn vriend. Mijn kinderen zijn een weekend in de twee weken bij hun vader, en die van mijn vriend in co ouderschap. Maar nu begint het bij mij te kriebelen om samen nog een kind te krijgen, mits dit zou lukken natuurlijk. In eerste instantie wilde ik dit niet omdat ik te chaotisch voor de kinderen zou vinden mijn stiefkinderen hebben bij hun moeder ook al een halfzusje en stiefbroertje. Mijn kinderen hebben ook al stiefzusjes en dan zou het zo ingewikkeld worden. Plus alle kinderen hebben "volle"broertjes en zusjes en dit kind zou alleen "half" broertjes en zusjes kijgen en blijft altijd bij ons. terwijl zijn broertjes en zusjes telkens nog naar andere ouders gaan en altijd samen zijn.

Een kind krijgen is natuurlijk altijd egoistisch je kiest hier zelf voor maar zou dit leuk voor ons nieuwe kindje zijn.

Onze kids samen roepen al tijden dat ze het leuk vinden om een broertje of zusje te krijgen. Ze zijn trouwens 13 11 9 7 en 5. Dat is het tweede nadeel is het leeftijdsverschil dan niet te groot tussen de nieuwe baby en de rest die zou trouwens nog meer worden wil zowieso nog 2 jaar wachten. Om de kinderen meer rust te geven. Wonen nu 2 jaar samen en ze zeggen dat een samengesteld gezin minstens 4 jaar nodig heeft om als "echt" gezin te kunnen beschouwen. Het gaat allemaal goed maar wil niets overhaasten er zijn er al 5 en daar moet het natuurlijk goed mee gaan. Tegen die tijd zijn wij beide 35 dus zou makkelijk kunnen. Gevoelsmatig zou ik er dan twee zodat zij ook met zijn tweeen zijn maar dat is financieel en praktisch absoluut niet mogelijk.

Ik denk er veel aan maar daardoor heb ik ook mijn twijfels of het wel verstandig is.



Ik zou graag willen weten hoe jullie er over denken, of misschien heb je er zelf ervaring mee? Of heb je zelf een nakomertje, en hoe gaat dat?





Hopelijk kunnen jullie mij helpen met mijn keuze.
quote:dangeensuus schreef op 12 september 2010 @ 10:55:

Nou ja in dat geval zeg ik helemaal niet doen, tellen is niet haar sterkste vak, en ze heeft er al vijf, misschien zijn het er wel 8
Alle reacties Link kopieren
BGB, dat denk ik dus ook. "Als we samen een kind nemen blijven we voor altijd bijelkaar"
Alle reacties Link kopieren
Heel kort voor de herkenbaarheid had ik mijn jaren verwisseld we willen het pas over 2 jaar en dan zouden we tegen de 4 jaar samenwonen ik bedoelde er niets verkeerds mee. alleen ivm met mijn herkenbaarheid heb ik dat gewijzigd . sorry Ik wist ook niet dat je alles terug kon kijken en het was niet mijn bedoeling om te liegen. excuus hiervoor
Alle reacties Link kopieren
quote:alyden schreef op 12 september 2010 @ 11:01:

Heel kort voor de herkenbaarheid had ik mijn jaren verwisseld we willen het pas over 2 jaar en dan zouden we tegen de 4 jaar samenwonen ik bedoelde er niets verkeerds mee. alleen ivm met mijn herkenbaarheid heb ik dat gewijzigd . sorry Ik wist ook niet dat je alles terug kon kijken en het was niet mijn bedoeling om te liegen. excuus hiervoor





Whatever..



Nou ja, succes ermee!
Okee TO



Maar eh niet doen dus
quote:alyden schreef op 12 september 2010 @ 11:01:

Heel kort voor de herkenbaarheid had ik mijn jaren verwisseld we willen het pas over 2 jaar en dan zouden we tegen de 4 jaar samenwonen ik bedoelde er niets verkeerds mee. alleen ivm met mijn herkenbaarheid heb ik dat gewijzigd . sorry Ik wist ook niet dat je alles terug kon kijken en het was niet mijn bedoeling om te liegen. excuus hiervoor

Oke... terug naar je vraag dan:



- vind je het zelf ook niet een beetje veel kinderen worden?

- vind je tijd voor jullie samen zonder kinderen niet heel belangrijk?
Alle reacties Link kopieren
Ik kan me heel goed voorstellen dat het met je nieuwe partner gaat kriebelen om samen nog een 'liefdesbaby' op de wereld te zetten. Je zit nog in de verliefdheidsfase, het gedoe is een beetje achter de rug, je komt in kalmer vaarwater en het romantische beeld van nog een babietje, maar dan eentje samen krijgt de overhand. Logisch, lijkt me.



Maar ik sluit me helemaal aan bij wat al eerder is gezegd, omdat het nu (net?) rustig is, is het totaal onzinnig om alles weer overhoop te gaan gooien en drama te creeeren door voor nog een babietje te gaan. Waarom niet gewoon koesteren wat je hebt (en god op je blote knietjes bedanken dat jullie samengestelde gezin wel lijkt te werken)



Overigens snap ik best dat je wat met de jaren hebt 'gesjoemeld'. Uit angst om herkend te worden heb ik mezelf Friezin genoemd terwijl ik ttt in Maastricht woonde
Alle reacties Link kopieren
TO, volgens mij is het niet vanzelfsprekend dat een samengesteld gezin met 5 kinderen lekker loopt. Dat dat bij jullie zo is, is hartstikke fijn en moet je koesteren. Maar een nieuw kindje erbij brengt alles weer uit evenwicht. Zelfs als het allemaal gesmeerd loopt en het lukt je om een gezond, "gewoon" kindje te krijgen, dan nog staat alles op zijn kop. Jullie gewoontes, weekritme, financiën, alles! En je hebt geen garantie dat daarna weer alles net zo soepel gaat lopen als het nu doet.

En dan denk ik nog niet eens aan wat het betekent, als niet alles volgens het ideaalplaatje loopt en je zou bijvoorbeeld een kind met een handicap of een ziekte krijgen.......



Los daarvan, werkelijk het enige voordeel van gescheiden zijn, lijkt me dat je met je nieuwe lief regelmatig tijd voor jezelf hebt als je kinderen naar de andere ouder zijn. En dat wil je echt opgeven?
anoniem_59773 wijzigde dit bericht op 12-09-2010 11:11
Reden: typo
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Grappig, sassafras, we noemen het allebei koesteren :-)
Alle reacties Link kopieren
En er riep een kind en kon dus niet zo snel reageren want ik was even bezig.

Het valt me op dat vrijwel iedereen negatief is, jammer want ik vraag gewoon om advies ik denk er alleen over na. Juist omdat mijn eerste instantie dezelfde was als die van jullie. Maar gaande weg mijn mening veranderd is. Jammer dat je meteen aangevallen wordt.



Ik heb altijd een groot gezin gewild maar in mijn vroegere relatie heb ik er niet voor gekozen omdat dat geen goede situatie was voor kinderen om in op te groeien. Terwijl ik wel een kinder wens had. Nu is er een goede sfeer de kinderen voelen zich prettig wij ook de relatie is goed, we houden alletwee van kinderen maar ja je gevoel versus verstand.



En dat van je hebt er al 5 nee ik heb er 2 mijn vriend heeft er 3 zijn kinderen zijn nooit mijn kinderen zij hebben een moeder ik mag er in meedelen maar het is nooit van mezelf. Als je begrijpt wat ik bedoel.
Alle reacties Link kopieren
Dangeensuus



Ik had helaas niet gelezen wat je schreef ik werd geroepen dus moest even weg.
quote:alyden schreef op 12 september 2010 @ 11:12:

En er riep een kind en kon dus niet zo snel reageren want ik was even bezig.

Het valt me op dat vrijwel iedereen negatief is, jammer want ik vraag gewoon om advies ik denk er alleen over na. Juist omdat mijn eerste instantie dezelfde was als die van jullie. Maar gaande weg mijn mening veranderd is. Jammer dat je meteen aangevallen wordt.



Ik heb altijd een groot gezin gewild maar in mijn vroegere relatie heb ik er niet voor gekozen omdat dat geen goede situatie was voor kinderen om in op te groeien. Terwijl ik wel een kinder wens had. Nu is er een goede sfeer de kinderen voelen zich prettig wij ook de relatie is goed, we houden alletwee van kinderen maar ja je gevoel versus verstand.



En dat van je hebt er al 5 nee ik heb er 2 mijn vriend heeft er 3 zijn kinderen zijn nooit mijn kinderen zij hebben een moeder ik mag er in meedelen maar het is nooit van mezelf. Als je begrijpt wat ik bedoel.

Volgens mij word je niet aangevallen, maar worden er zinnige dingen gezegd die je niet wil horen.

Mijn advies: Ik zou er ook niet aan beginnen. Gaat het mis dan zit je straks met 2 exen met kinderen, wat een geregel gaat dat geven met weekenden, vakanties etc..
Je hebt samen 5 kinderen, ook al zijn ze niet allemaal 'van jou', je maakt toch deel uit van hun leventjes en zij van dat van jou.



Ik weet niet wat je bedoelt met 'aangevallen worden' maar ik heb dat niet echt gezien hier (behalve het vallen over de jaren dat jullie samen zijn).



En als van de 100 mensen er 99 zeggen dat je het misschien beter niet kunt doen, zijn dat dan negatieve reacties? Of is het gewoon niet wat jij wil horen? Ik zou toch alle 'negatieve' reacties ook ter harte nemen en er in elk geval nog eens heeel goed over nadenken. En ook alle doemscenario's inbeelden en bedenken hoe enorm dat jullie leven nu (wat jullie inderdaad moeten koesteren) volledig kan ontwrichten.
Alle reacties Link kopieren
Bianca40, Friezin71, sassafras dankje voor jer reacties



Het is fijn dat het goed loopt dat besef ik ook, en dat geluk hebben we. Misschien dat je daardoor die wens ook krijgt ik weet het niet.



De weekenden zonder kinderen zijn niet echt heilig regelmatig komt het voor dat we nu tijden geen weekenden met zijn tweeen hebben doordat de kinderen een extra weekend blijven omdat een van onze exen weg moeten dan ruilen we of krijgen we ze een extra weekend. We weten dat we kinderen hebben dus daar gaat de eerste 15 jaar onze aandacht naar uit. We hebben gelukkig samen ook genoeg momenten om van elkaar te genieten en we vinden het gezellig als de boel bij elkaar is of als ze er extra zijn. Vandaar dat we ook altijd ja zeggen als de exen andere afspraken hebben.
Alle reacties Link kopieren
Waarom zou je dit willen.....?



Wat zijn je redenen (behalve dat het zo voelt) om nog een zesde op de wereld te zetten in deze ingewikkelde situatie?
Alle reacties Link kopieren
Milo,





ik bedoelde met de aanvallen over mijn tijd samen en omdat ik niet snel reageerde. daar had ik het over. Ik weet dat ik met zo'n vraag kritiek kan verwachten daarom stel ik hem hier.



Onze vrienden zeggen dat we het juist wel moeten doen maar die kennen ons gezin en omstandigheden dus die zijn bevooroordeeld en jullie zijn vreemd en kunnen daardoor veel rationeler alles bekijken. En daar kan ik dus iets mee
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag me hetzelfde als Isabon af..Waarom (als je je gevoel uitschakelt) wil je dit?



Overigens zou ik het zelf nooit doen. Zou niet weten wat ik met 5 (sorry suus ) staan 6 kinderen aan moet. En je kunt echt van geluk spreken dat jullie samengesteld gezin zo goed loopt...waarom een risico willen nemen?!
Alle reacties Link kopieren
Misschien kun je overwegen hoeveel ruimte er is om het evenwicht te laten verstoren. Is het evenwicht dat er nu is stabiel? En dus veerkrachtig? Of houden jullie het allemaal net bij elkaar en hoeft er maar iets te gebeuren voordat het weer een drama is thuis?



Je kunt er vanuit gaan dat de stabiliteit van nu verdwijnt en dat het weer een rijd (aantal jaar) duurt voordat deze terug is. Ik denk niet dat je kunt verwachten dat alles gesmeerd gaat lopen, zeker omdat de twee oudsten de puberteit in gaan. Twee pubers, een babietje, drie andere kinderen, twee exen met eigen levens en agenda's.... er zijn genoeg gezinnen die op minder stuklopen.
Alle reacties Link kopieren
Je zegt zelf dat jullie het pas over een jaar of twee zouden willen. Ik zou het nu gewoon laten rusten en over anderhalf jaar als je gevoel nog hetzelfde is ervoor gaan zitten met je partner en dan samen kijken of het een verstandige keuze zou zijn.

Wat heeft het voor zin hier nu naar te kijken terwijl je gezin in twee jaar tijd nog een hele ontwikkeling doormaakt waardoor het over twee jaar of niet verstandig is of wel verstandig is deze wens door te zetten. Misschien wil je het zelf wel helemaal niet meer over twee jaar en je partner ook niet. En misschien ook wel en dan is het aan jullie lijkt mij.
Alle reacties Link kopieren
Turkooiss



Haha valt best mee hoor is reuze gezellig serieus. Maar toen ik er nog twee had en je zou zeggen dat ik er 5 had pfff daar moest ik niet aan denken. Maar nu gaat het goed en valt het allemaal mee. Gelukkig hebben we genoeg ruimte in huis en een grote auto. Zodat iedereen zijn eigen plekje heeft.



Maar ja waarom het riscico nemen het is gewoon puur een gevoel, dat maakt het ook moeilijk.

Ik denk dat het ook meespeelt ex van vriendlief is niet van het nadenken en heeft een stiefje en 3 kids en leuk we nemen er samen nog een en ja dat gaat gewoon kei goed. Dus vind ik het moeilijker om mijn verstand er bij te houden wij dachten altijd dat zoiets in onze situatie niet weg gelegd was. Maar nu het daar goed gaat gaat je twijfelen. Ik denk dat het zo ongeveer werkt.
Alle reacties Link kopieren
Friezin71



Dat is dus mijn angste om het niet te doen alles loopt nu al tijden goed er zijn geen drama's kinderen gaan met elkaar om zoals ze ook met hun echte broers en zussen omgaan. Contacten met exen verlopen soepel. Maar er zijn gelukkig geen onderhuidse spanningen



Kikker

Nou eigenlijk zou ik het willen maar door over twee jaar hoop ik mezelf en mijn hormonen onder invloed te krijgen en dat lukt nu moeilijk



Ik moet even weg kom straks nog even kijken.

alsvast bedankt voor jullie reacties
Ik denk dat jij er wel uit bent Alyden. Ik heb hier ook nog geen argumenten gezien waar je zelf nog niet over hebt gedacht. En ik zou er ook niet meer weten dan die die al genoemd zijn.



Ik zou eerst nog wel even heel goed met jullie kinderen praten... en dan niet alleen in de zin van: een baby erbij... maar ook over gebroken nachten, mama die moe is (wat dacht je van eventuele kwalen tijdens de zwangerschap?). En ook goed over de minder leuke kanten van het krijgen van een baby erbij.



Kun je dan nog wel de kinderen naar school brengen/halen of valt dat gelijk met een middagslaapje? Dat soort veranderingen lijken voor jullie klein, maar kunnen voor de kinderen al heel snel het gevoel geven dat de baby dus belangrijker is dan zij.
quote:Spinster schreef op 12 september 2010 @ 10:55:

Wat is dat toch voor een drang? Mensen die na veel drama eindelijk welvaren in een mate van rust en het dan werkelijk niet kunnen lijken te laten om nieuw drama te creeëren?



Eén van de voorbeelden van slecht ouderschap, m.i.

En bedankt hè!

quote:FlorisFlorijn schreef op 12 september 2010 @ 11:43:

[...]



En bedankt hè!



Ik had al zo'n donkerbruin vermoeden dat jij hier ook nog wel even langs zou fietsen



Hoe is dat bij jullie gegaan Floor? Hebben de meiden nooit het gevoel gekregen dat de nieuwe baby een extra speciaal plekje bij jullie heeft/zou hebben?
quote:Turkooiss schreef op 12 september 2010 @ 11:28:

Ik vraag me hetzelfde als Isabon af..Waarom (als je je gevoel uitschakelt) wil je dit?



Overigens zou ik het zelf nooit doen. Zou niet weten wat ik met 5 (sorry suus ) staan 6 kinderen aan moet. En je kunt echt van geluk spreken dat jullie samengesteld gezin zo goed loopt...waarom een risico willen nemen?!Hey ik heb er maar vier hoor, ben geen tokkie

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven