Zwanger met een spiraaltje... HELP !!!

18-10-2010 23:28 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,



Ik ben voor de tweede keer zwanger met een spiraaltje. De eerste keer (2006)was ik absoluut niet klaar voor een kindje en heb ik een abortus ondergaan. Hiervan heb ik heel veel spijt gehad.



Nu in 2010 ben ik weer zwanger ondanks het gebruik van een spiraaltje. Mijn relatie loopt niet erg lekker en ik maak me zorgen om wat ik dit kindje kan bieden. Toch wil ik het houden, dat zegt mijn gevoel heel duidelijk.



Nu maak ik me zorgen om het spiraaltje wat er nog zit, wordt het een gezonde zwangerschap??? Kunnen ze het veilig verwijderen zonder mijn kindje te beschadigen?



Heeft iemand hetzelfde meegemaakt en bemoedigende woorden voor mij?
Alle reacties Link kopieren
Geen ervaring maar sterkte met alles!

Snel naar je huisarts zou ik zeggen!
Alle reacties Link kopieren
Spiraal moet er zsm uit. Ik zou de HAP bellen als ik jou was.



Edit: ik ben te voortvarend. Het spiraal hoeft er niet persé uit, maar kan wel een verhoogde kans op een miskraam geven. Ik denk dat mijn snelle antwoord meer voortkomt uit dat ik persoonlijk niet kan begrijpen dat je dit met droge ogen hier komt vragen. Sorry daarvoor, ik zou gewoon geen risico's willen lopen met een kindje in mijn buik.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga morgen naar de gynaecoloog voor een inwendige echo. Heeft iemand ervaring met het verwijderen van het spiraaltje?
Ik krijg gelijk van die rare beelden, van een kind met een antenne enzo.
Alle reacties Link kopieren
quote:Pelikaan schreef op 18 oktober 2010 @ 23:38:

Spiraal moet er zsm uit. Ik zou de HAP bellen als ik jou was.



Edit: ik ben te voortvarend. Het spiraal hoeft er niet persé uit, maar kan wel een verhoogde kans op een miskraam geven. Ik denk dat mijn snelle antwoord meer voortkomt uit dat ik persoonlijk niet kan begrijpen dat je dit met droge ogen hier komt vragen. Sorry daarvoor, ik zou gewoon geen risico's willen lopen met een kindje in mijn buik.Ik heb het pas ontdekt en ben al bij de huisarts geweest, morgen naar de gynaecoloog. Weet gewoon niet wat me te wachten staat en heb ook nooit gedacht dat dit me een tweede keer zou kunnen overkomen....
Alle reacties Link kopieren
Mijn moeder had ook een spiraal en toch werd ze zwanger. Uitkomst, moi......



Spiraal heeft er nog een lange tijd ingezeten tot ze wist dat ze zwanger was. En met mij is/was niets aan de hand kerngezonde baby en vrouw.
Alle reacties Link kopieren
Wow.. had je een mirena of een koperspiraal?



Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
quote:Pelikaan schreef op 18 oktober 2010 @ 23:38:

Spiraal moet er zsm uit. Ik zou de HAP bellen als ik jou was.



Edit: ik ben te voortvarend. Het spiraal hoeft er niet persé uit, maar kan wel een verhoogde kans op een miskraam geven. Ik denk dat mijn snelle antwoord meer voortkomt uit dat ik persoonlijk niet kan begrijpen dat je dit met droge ogen hier komt vragen. Sorry daarvoor, ik zou gewoon geen risico's willen lopen met een kindje in mijn buik.Pelikaan, waarom zo heftig? Ze loopt al bij de HA en gaat naar de gyn.. Het is toch niet zo gek dat ze graag positieve ervaringen zou horen? Júíst omdat ze zich zorgen maakt om haar kindje..?
Alle reacties Link kopieren
Pelikaan bedoeld het volgens mij gewoon goed!
Alle reacties Link kopieren
quote:Jessssssss schreef op 19 oktober 2010 @ 00:13:

Pelikaan bedoeld het volgens mij gewoon goed!





Ik zeg niet dat ze het vervelend bedoeld, maar ik vind



" Ik denk dat mijn snelle antwoord meer voortkomt uit dat ik persoonlijk niet kan begrijpen dat je dit met droge ogen hier komt vragen. Sorry daarvoor, ik zou gewoon geen risico's willen lopen met een kindje in mijn buik."



gewoon een heftige reactie. Hij suggereert dat TO dus wel een risico wil lopen en haar kindje minder belangrijk vindt dan Pelikaan zou vinden.
Alle reacties Link kopieren
Kennis van mij is ook zwanger geraakt met (koper)spiraal en kwam er met 14 weken achter. Is een goede zwangerschap geweest. Spiraaltje hebben ze kunnen verwijderen en heeft een gezond kindje gekregen van nu 5 jaar.

Het schijnt met een koperspiraal toch best vaak voor te komen.
Alle reacties Link kopieren
Ik was zwanger met een mirena. Via de ha naar gyn voor een echo, daar is de mirena niet teruggevonden. Raar maar waar. Volgens hun moest ik het verder zien als een gewone zw.

Verder geen positief verhaal, maar dat had niks met de spiraal te maken aldus de gyn.



Sterkte in elk geval.
Alle reacties Link kopieren
Je spiraal verdwenen? Das heftig.. Ik ga zo de mijne maar ff checken..
Alle reacties Link kopieren
Ik ken inderdaad verhalen van vrouwen die hun spiraal eruit geperst hebben op de wc.

Dat het lichaam het eruit gewerkt heeft. Voor mij een reden te steriliseren (samen met nog 80 redenen)



Sterkte met de gyn morgen!! Ik zou de 9 maanden hard werken aan je relatie als dat mogelijk is nog.

Een kind krijgen is een zware belasting lijkt me zo op je relatie.
Alle reacties Link kopieren
Hihi ik heb na 3 kids mijn man gestuurd, ik heb genoeg ellende gehad met anticonceptie..



Ja hij was verdwenen, maar hoe en wat is nooit duidelijk geworden.
Alle reacties Link kopieren
Dat spiraal moet er als de wiedeweerga uit.
Alle reacties Link kopieren
Mijn buurvrouw is 2 weken geleden bevallen van een gezonde zoon. Ook ondanks spiraal zwanger geworden. Ze hebben tijdens verwijderen spiraal wel gewezen op de risico's dat het ook fout kan gaan, maar dat is net zoveel als normaal het risico op een miskraam.



Hier dus een positief verhaal en zoon in kerngezond.
Puck
Alle reacties Link kopieren
Bedankt allemaal, het is fijn om ook leuke reacties te lezen waarbij het allemaal goed is gegaan. Ben erg benieuwd wat de gynaecoloog zegt vanmiddag.
Alle reacties Link kopieren
succes!
Alle reacties Link kopieren
quote:SweetSummer schreef op 19 oktober 2010 @ 00:06:

Wow.. had je een mirena of een koperspiraal?



Sterkte!Ik had een koperspiraal omdat ik van de hormonen af wilde....
Alle reacties Link kopieren
Vanmiddag bij de gyn geweest, ik ben 7 weken zwanger. Mijn spiraaltje is uitgezakt en zal vrij goed (met weinig kans op complicaties) weg kunnen worden gehaald. Over twee weken heb ik opnieuw een echo en dan wordt ook meteen het spiraaltje weggenomen...
Alle reacties Link kopieren
Succes en gefeliciteerd met je zwangerschap!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben zwanger geworden ondanks mirena spiraal. Bij inwendig onderzoek bleek dat de mirena was verschoven en zodoende niet meer veilig was. Twee maand eerder was ik bij de uroloog/gyn ivm aanhoudende blaasontsteking en daar werd geconstateerd dat de spiraal nog op de juiste plek zat. In de tussentijd is er dus iets mis gegaan .

De huisarts heeft me direct doorverwezen naar het ziekenhuis om die spiraal te laten verwijderen. De kans op een miskraam was aanwezig en ik heb daarna ook wel veel angst gehad dat het mis ging. Maar dat is niet gebeurd en ik wacht nu vol spanning wanneer ik ga bevallen. Dat kan elk moment zijn.



Overigens was hier geen sprake van abortus ofzo. We hadden al een kinderwens, maar wilde nog een juist tijdstip vinden om de spiraal te laten verwijderen. Dat hoefde dus niet.



En natuurlijk...gefeliciteerd met je zwangerschap!
Alle reacties Link kopieren
quote:SweetSummer schreef op 19 oktober 2010 @ 00:18:

[...]





Ik zeg niet dat ze het vervelend bedoeld, maar ik vind



" Ik denk dat mijn snelle antwoord meer voortkomt uit dat ik persoonlijk niet kan begrijpen dat je dit met droge ogen hier komt vragen. Sorry daarvoor, ik zou gewoon geen risico's willen lopen met een kindje in mijn buik."



gewoon een heftige reactie. Hij suggereert dat TO dus wel een risico wil lopen en haar kindje minder belangrijk vindt dan Pelikaan zou vinden.Toen ik dat typte had TO nog niet verteld dat ze al bij de huisarts geweest was. Uit de OP bleek ook niet dat ze hier al geweest was. Ik las het dus als: ik ontdek net dat ik zwanger ben en ik heb een spiraal, wat zal ik 'es doen? Met dat in mijn hoofd reageerde ik. Goed bedoeld, zoals Jessss zei (dankjewel ). Maar inderdaad te heftig nu blijkt dat TO al bij de HA en inmiddels bij de gyn geweest is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven