vanaf wanneer positiekleding?

09-11-2010 21:02 61 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben pas 5 weken zwanger, maar ik vroeg me af wanneer de meeste vrouwen niet meer in hun eigen kleding kunnen en zwangerschapskleding aanmoeten. Ik snap dat dat per vrouw zal verschillen, maar ik was toch benieuwd vanaf wanneer ongeveer.



Ik kan niet wachten tot ik mijn buikje kan showen!
Alle reacties Link kopieren
Bij mijn eerste zwangerschap droeg ik met 13 weken positiebroeken. Bij mijn tweede met 9 weken...



Edit: overigens is er wel een verschil tussen wanneer gewone broeken niet meer lekker zitten en wanneer je ook echt een buikje kan 'showen', je kan veel eerder voelbaar dan zichtbaar een buikje hebben!



En gefeliciteerd natuurlijk!

Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd!



Vanaf een week of 16 begon ik met positiekleding. Toen zat een positiespijkerbroek lekkerder dan de meeste gewone spijkerbroeken. En nu (39 weken zwanger) kan ik niet wachten tot ik weer mijn eigen kleren aankan
Alle reacties Link kopieren
Allebei de zwangerschappen rond 17-18 weken ofzo denk ik (ben nu 19 weken dus nog maar net).

Ik kan ook mijn eigen kleding nog wel aan, mits er wat rek in zit.
Stressed is just desserts spelled backwards
Bij de eerste had ik met de 20 weken echo voor het eerst een positie broek aan en die zat zelfs nog ruim.Bij de tweede iets eerder. Een week of 18 denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook rond de 18 weken. Spijkerbroeken gingen nog wel een tijdje, met de knoop los en dan een elastiekje er door.
Gaat het goed Mal? Die leuke KL jurkjes kan je natuurlijk je hele zwangerschap door dragen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Verkademeisje schreef op 09 november 2010 @ 21:06:

En nu (39 weken zwanger) kan ik niet wachten tot ik weer mijn eigen kleren aankan En nu (3 maanden na mijn bevalling) zit ik daar nog steeds op te wachten....
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
Ik had rond de 13 weken mijn eerste p-spijkerbroek aan, mijn eigen broeken knelden al een poosje.



Nu, 3 weken na de bevalling kan ik mijn eigen kleding weer aan, maar vind de p-spijkerbroeken lekkerder zitten (warmer bij rug)
Met 13/14 weken had ik voor het eerst een positiebroek aan. Niet dat buik zichtbaar aanwezig was, maar mijn gewone broeken zaten echt te strak op mijn buik. Ik heb een aantal weken met mijn knoop open achter mijn bureau gezeten
Alle reacties Link kopieren
Eerste: Vanaf 18 weken

Tweede: Vanaf 16 weken
quote:flowerbloem schreef op 09 november 2010 @ 21:06:

Bij mijn eerste zwangerschap droeg ik met 13 weken positiebroeken. Bij mijn tweede met 9 weken...

Met 9 weken al? Maar dan heb je toch meestal nog niet echt een buikje, of ben ik nou gek?
Alle reacties Link kopieren
Ik had geloof ik pas bij 24 weken voor het eerst positiekleding aan, maar mijn buikje kwam dan ook erg traag op gang. Ik draag nu (bijna 32 weken) trouwens nog steeds niet veel positiekleding. Ik heb veel maillots en leggings aan en die hangen gewoon wat onder mijn buik, vind ik lekkerder zitten dan zo'n hoge band, dat drukt mij teveel op mijn maag. En qua jurkjes kan ik nog wel in mijn gewone kleren, het meeste is toch van rekbaar materiaal!
Bij mijn eerste droeg ik positiekleding met 17 weken en bij de 2e begon ik al bij 10 weken omdat de broeken te strak zaten.
Alle reacties Link kopieren
ste_, t schijnt dat je bij de 2e al veel eerder een buikje kan krijgen. Dat hoeft maar net genoeg te zijn om je gewone kleding niet lekker meer te laten zitten.
Alle reacties Link kopieren
Bij de 2e is de boel al voorgerekt.

Als je darmen dan gaan opzetten kan je al een flinke buik hebben.
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
quote:Ste_ schreef op 09 november 2010 @ 21:13:

[...]



Met 9 weken al? Maar dan heb je toch meestal nog niet echt een buikje, of ben ik nou gek?

Cake en Male hebben je vraag al beantwoord zie ik. Nee, je bent niet gek, dat kwam niet doordat die baby al zo enorm was. Het waren inderdaad vooral mijn darmen die opspeelden, en die positiebroeken lagen nog klaar van de vorige keer, dus waarom mezelf kwellen met broeken die niet comfortabel meer zaten...



Het verschilt echt heel erg per vrouw, een vriendin had pas een buikje met 25 weken.
Alle reacties Link kopieren
Als eerste, van harte gefeliciteerd!



Ik kon met 9 weken helaas al niet meer in mijn gewone broeken. Dit kwam doordat mijn darmen heel erg zijn opgeblazen.

Ik vond het heel vervelend omdat ik hierdoor een hele duidelijke buik kreeg (ben best slank dus dat viel heel erg op) Ik heb mijn zwagerschap ook niet tot 12 weken verborgen kunnen houden, daar baalde ik wel heel erg van.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nu 9 weken en loop al 3 weken met een positiebroek. Niet omdat ik nou zonodig mijn buikje wil showen, in tegendeel, wil het nog even verborgen houden zelfs, maar omdat mijn broeken gewoon niet meer pasten en ik geen zin had om mezelf te gaan lopen kwellen met te strak zittende kleding.



Dus tja, het verschilt. En je kan echt met 9 weken al wel een buik hebben hoor. Nee, natuurlijk is dat 'de baby' nog niet. Maar daarom kan je nog wel een buik hebben.
16 weken.
Oke, wist ik niet! Nog nooit zwanger geweest hè
Alle reacties Link kopieren
Bij de eerste met 6 maanden pas, vond ik wel jammer, stom hoor, maar uiteindelijk bijna 25 kg aangekomen dus zegt niks.



Tweede al met 3 maanden en was ik maar 9 kilo aangekomen, raar zo een lijf.
Alle reacties Link kopieren
ik liep al heel snel in een zwangerschapsbroek. (8 wkn) maar ik kwam direct al heel snel aan. en mijn buik ging ook snel groeien maar ik was ook erg slank toen ik zwanger was. ben uiteindelijk ook 32.5 kg aangekomen. (en het kwam niet van het eten)
Mijn zus is echt minimaal aangekomen (je zag alleen een bolletje) en die heeft geen positiekleding gedragen, wel wikkeljurkjes en wollen jurkjes die mee gingen met de groei van haar buik(je).



Maar ze is dan ook totaal geen type van buik showen, volgens mij was ze blij dat het voorbij was.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven