Vanaf oktober 2010 - Kindervrij (bewust kinderloos) Deel 3!

16-11-2010 14:49 2590 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wegens groot succes inmiddels deel 3! van ons ozogezellige kletsgroepje kindervrijen, hier op de kinderpijlerT.



"Ik wil geen ongeluk, geen rekeningen, geen ziekte, geen kou, geen ongewenst haar, geen klapband, geen ontslag, geen sterfte, geen muizen en geen relatieproblemen maar ook GEEN KINDEREN.



Inmiddels zijn we begonnen aan deel drie met een groep die- hard kinderlozen. Voor de derde keer beginnen wij aan een topic vol slap geouwehoer en serieuze zwendel. Voor de derde keer gaan we een topic vol lullen over onbegrip, voordelen en de leegheid van ons bestaan.



Voor de derde keer heet ik jullie welkom *tromgeroffel*:



VANAF OKTOBER 2010, KINDERVRIJ!"



Tekst met dank aan Confiture.



Disclaimer aan ouders die hier komen meelezen: Graag respect voor onze mening. Kindervrijen nemen aanstoot aan het antwoord "dat komt nog wel" - we hebben een weloverwogen keuze gemaakt. Wij begrijpen uit velerlei reacties dat het vele moeders ook pijn doet in hun moederhart dat "wij" geen kind willen baren/opvoeden/verzorgen en dat "wij" het uit gaan, laat opblijven, uit eten gaan en veel meer egoïstische dingen verkiezen boven het moederschap. Maar ik zeg: leven en laten leven. Een kind geeft een dimensie aan iemands leven maar dit is een dimensie die wij graag aan ons voorbij laten gaan.



Happy Topic!
Ik slik de pil, maar ben met mijn 40 jaar pil moe dus een van ons gaat binnenkort naar het ziekenhuis.



Nien, mijn zakgeld verliep exact hetzelfde.



Gisteren mijn moeder en schoonmoeder op bezoek en ik kopte voor de gein het onderwerp kinderen erin. (ze weten dat we er geen willen), Allebei riepen ze NEEEE. Terwijl ze moederschap prachtig vinden maar ze vertelden eerlijk dat de zorgen soms erg groot waren. En met dat laatste kan ik ze geen ongelijk geven. Voor mijn man en mij zijn dit niet de leukste jaren, buiten onze schuld om. En dat nog zacht uitgedrukt.
Alle reacties Link kopieren
Ik slik ook de pil, ook om mijn menstruatie te regelen. Maar volgens mij ben ik gewoon niet zo vruchtbaar. Ik ben de pil de afgelopen jaren heus wel een paar keer vergeten en er is nooit wat gebeurd (al kan ik het risico maar beter niet nemen).

Mijn vriend zit erover te denken om er een knoop in te laten leggen, maar dat moet hij voor zichzelf doen. Ik blijf de pil toch wel slikken. Als ik niet tegen hormonale anticonceptie kon, zou ik me denk ik zelf laten steriliseren.



En vraag 2, vroeger lulde ik er een beetje omheen, zo van "ik weet het nog niet, later misschien" maar nu (er is niet zoveel "later" meer over, ik ben nu 37) zeg ik rechtstreeks dat ik geen kinderen wil. Discussies die daarop volgen over "ja maar het is zo leuk, je weet niet wat je mist" probeer ik zo snel mogelijk af te kappen.
Alle reacties Link kopieren
ohh ben weer een vreselijke spuit 11... ken je de Nuvaring Jane1980? minder hormonen, niet via maag-darmkanaal, was ik niet beroerd van terwijl ik de pil vreselijk vond.



anders ook koperspiraal.



VWB vragen over wanneer de kids komen, soms negeer ik het, soms zeg ik lachend "nou die komen echt niet, ik ben serieus kindervrij". Maar ik heb niet altijd zin om zo'n politiek correct verhaal aan te gaan. we hoeven ons net zo min te verdedigen voor onze keuze als mensen die al dan niet bewust WEL aan kinderen beginnen...
quote:okapi73 schreef op 25 november 2010 @ 14:46:

Discussies die daarop volgen over "ja maar het is zo leuk, je weet niet wat je mist" probeer ik zo snel mogelijk af te kappen. Dat soort discussie druk je echt zó de kop in door te beginnen over bijv. de mooie verre reizen die je als kindvrije elk jaar kan maken. Of over dat je op zondag lekker de hele dag met 'n stapel dvd's op de bank kunt gaan cocoonen ipv in de regen en kou mee naar de voetbal van je kind te moeten.
Alle reacties Link kopieren
Aan mij vragen ze het eigenlijk bijna nooit. Misschien durven ze het ook wel niet te vragen. Ik ben bijna 34 en eierstokken rammelen nog steeds niet. Ik vind het leven dat we nu samen hebben heerlijk! Ik vind kinderen best leuk maar vooral die van een ander.
Alle reacties Link kopieren
Overigens heb ik pas een jaar of wat geleden rechtstreeks tegen mijn moeder gezegd dat ze van mij geen kleinkinderen zal krijgen.

Ik vond dat nog best moeilijk om tegen haar te zeggen. Maar haar reactie was: "Nee joh, jij moet echt niet aan kinderen beginnen, da's helemaal niets voor jou." Dat ze zo reageerde, was toch best een opluchting voor mij.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de tips. De nuvaring heb ik overwogen, maar van de meeste pillen word gedeprimeerd, krijg veel hoofdpijn, en mijn libido lijdt er ook onder.

Ik spreek niet uit tegen mensen dat ik nooit kinderen wil, want dan vallen ze je vaak aan. Vooral jonge moeders voelen zich dan erg aangevallen door zo'n mening (Waarom toch, we rekenen hen toch ook niet af op hun kinderen?)

En ik heb op zich geen hekel aan kinderen. Als ze zich fatsoenlijk gedragen, vind ik ze zelfs erg leuk. Maar dat betekent nog niet dat ik ze van mezelf hoef.
Alle reacties Link kopieren
En een van mijn grootste passie is reizen en die moet ik toch opgeven als ik een kind krijg. Want reizen is voor ons financieel niet meer haalbaar met kinderen.
quote:gierzwaluw33 schreef op 25 november 2010 @ 14:54:

En een van mijn grootste passie is reizen en die moet ik toch opgeven als ik een kind krijg. Want reizen is voor ons financieel niet meer haalbaar met kinderen.Dan zou ik er ook wel voor waken geen kinderen te krijgen. Als je dit op voorhand al weet.
Alle reacties Link kopieren
Bij mij natuurlijk geen anticonceptie nodig, ivm vriendlief onvruchtbaar (100%) maar als apotheker kan ik je zeggen dat de nuvaring en mirena een stuk minder belastend zijn. De hormonen worden lokaal afgegeven en komen dus minder in je systeem/bloedbaan terecht. Met de mirena heb je natuurlijk ook nog het voordeel dat je er jaren niet meer aan hoeft te denken en geen kans hebt op vergeten. Steriliseren is natuurlijk de meest betrouwbare oplossing, naast onthouding dan, maar dat willen we natuurlijk geen van allen



Kan me voorstellen dat die opmerkingen vervelend zijn, ik weet er alles van. Alleen ging het bij mij over tips (dan doe je toch gewoon IVF?, je kunt toch adopteren en meer van dat soort onzin), nu we definitief kinderloos zijn krijgen we vaak de opmerking dat het nu vast wel spontaan gaat gebeuren, aangezien de vriendin van de nicht van de buurvrouw etc. etc.

Tja...
Alle reacties Link kopieren
O Nien, ik kan ook er nu ook heerlijk van genieten, zo'n lekker rustige zondagmiddag met boek op de bank!
Alle reacties Link kopieren
quote:Jane1980 schreef op 25 november 2010 @ 14:54:

Bedankt voor de tips. De nuvaring heb ik overwogen, maar van de meeste pillen word gedeprimeerd, krijg veel hoofdpijn, en mijn libido lijdt er ook onder.

Ik spreek niet uit tegen mensen dat ik nooit kinderen wil, want dan vallen ze je vaak aan. Vooral jonge moeders voelen zich dan erg aangevallen door zo'n mening (Waarom toch, we rekenen hen toch ook niet af op hun kinderen?)

En ik heb op zich geen hekel aan kinderen. Als ze zich fatsoenlijk gedragen, vind ik ze zelfs erg leuk. Maar dat betekent nog niet dat ik ze van mezelf hoef. Klopt, omdat ik zelf geen kinderen wil, denken ze meteen dat ik HUN kinderen ook niet leuk vind. Maar dat heeft niks met elkaar te maken. Ik vind kinderen best leuk, zolang ze maar van een ander zijn. Ik vind overigens niet alle kinderen even leuk, maar ik vind ook niet alle volwassenen leuk.



Oh, dat idee heb ik ook, dat de pil voor mijn libido niet veel goed doet. Maar dat neem ik voor lief (geen beter voorbehoedsmiddel dan dat )
Jep, geldt ook voor ons: reizen. Je kunt niet zomaar drie of zes weken wegblijven. En rondtrekken, wat wij het liefste doen, gaat ook niet met kinderen. Vaak uren rijden, wat wij niet erg vinden, en natuurparken en steden bezichtigen. Dat vinden kinderen gewoonweg niet leuk. En ik wil toch de hele wereld gezien hebben voordat ik mijn ogen sluit. Ik word gewoon gek als ik een hele week in hetzelfde hotel moet zitten. Dan wil ik weer verder.
Alle reacties Link kopieren
quote:Paque_ schreef op 25 november 2010 @ 14:41:

Goh, dit is écht het lul over andere topics topic he? Gatver. Klopt ja. Ga nu maar weer naar je ik-meld-me-alleen-als-ik-wat-te-zeiken-heb topic. DOEI!
Wij zijn met name gek op cultuur en (ruige) natuur. En om nu de hele vakantie rondom wat een kind leuk vindt te plannen, dat lijkt me akelig. Ik hou niet van pretparken, kabouterdorpen en Euro Disney. En ik vind het leuk om flexibel te zijn: opeens te kunnen zeggen "zullen we vanavond uit eten gaan/een nachtje weg gaan/iets aparts gaan doen?" Dat gaat ook niet zo goed samen met kinderen.
Alle reacties Link kopieren
Ik wil ook nog heel veel zien! En inderdaad kinderen vinden dat niet leuk. En ik krijg de kriebels van een overvolle camping in Frankrijk in de zomer...
Alle reacties Link kopieren
quote:Amadea schreef op 25 november 2010 @ 14:56:

Kan me voorstellen dat die opmerkingen vervelend zijn, ik weet er alles van. Alleen ging het bij mij over tips (dan doe je toch gewoon IVF?, je kunt toch adopteren en meer van dat soort onzin), nu we definitief kinderloos zijn krijgen we vaak de opmerking dat het nu vast wel spontaan gaat gebeuren, aangezien de vriendin van de nicht van de buurvrouw etc. etc.

Tja...Dat lijkt me echt rot, zulke reacties. Misschien is het in sommige gevallen goed bedoeld, maar zo ondoordacht.
Ik krijg sowieso de kriebels van een camping, maar dat ligt aan mij.



Eigenlijk was de manier waarop de elite vroeger kinderen had de beste manier: je kreeg het kind en de nanny ging ervoor zorgen. Kind at apart, deed zijn ding apart en mocht af en toe even opdraven als er visite was.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook opgehouden erop in te gaan, ligt er ook een beetje aan van wie het komt. Probeer mezelf voor te houden dat het goed bedoelt is, maar het is vaak zo ondoordacht!

Tegenwoordig: afkappen en ander onderwerp!
Alle reacties Link kopieren
Dat had die Elite vroeger dan nog niet zo gek voor elkaar

Maar wat is er nou leuk aan een kind te baren, vervolgens ALTIJD afgepeigerd zijn en voortdurend te moeten koorddansen om enigzins balans te houden tussen jezelf als vrouw, je carriere, en dan ook nog eens moedertje zijn?

Geef mij maar rust, ontspannendheid en tijd voor spontane dingen..

Overigens hebben inmiddels vele van mijn vriendinnen kinderen en ik word niet echt vertederd door hun gezinssituatie, en dat terwijl ik vroeger altijd ripe dat ik kinderen wilde.

De laatste jaren zijn mijn ogen wel geopend en nu ik 30 ben, ken ik mezelf misschien wel beter dan vroeger.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ikbenanoniem schreef op 25 november 2010 @ 15:08:

Eigenlijk was de manier waarop de elite vroeger kinderen had de beste manier: je kreeg het kind en de nanny ging ervoor zorgen. Kind at apart, deed zijn ding apart en mocht af en toe even opdraven als er visite was. Wederom herkenbaar. Ik heb weleens gezegd dat het me wel leuk zou lijken om vader te zijn, maar dan zo'n echt ouderwetse die alleen op zondag het vlees snijdt. Dus niks geen papadag en ook 's nachts je bed uit. En vooral: niet bevallen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ikbenanoniem schreef op 25 november 2010 @ 15:08:

Ik krijg sowieso de kriebels van een camping, maar dat ligt aan mij.



Eigenlijk was de manier waarop de elite vroeger kinderen had de beste manier: je kreeg het kind en de nanny ging ervoor zorgen. Kind at apart, deed zijn ding apart en mocht af en toe even opdraven als er visite was. Inderdaad even een uurtje bij papa en mama en dan weer wegwezen!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben vanaf jongs af aan altijd met m'n ouders heel veel op reis geweest. Het hoeft niet echt een beperking te zijn denk ik, al maakt het het wel veel lastiger. Wat ik erg fijn vind is dat vriendlief gisteravond thuis komt, oppert om uit eten te gaan en dat we dat ook gewoon kunnen doen zonder iets te regelen. Dat we totaal onverwacht in de auto kunnen springen en ergens heen kunnen rijden zonder iets te moeten regelen.



Het is voor mij echt geen reden om geen kinderen te willen, al vind ik het wel een heel belangrijk voordeel. Dusdanig belangrijk dat ik eraan zou denken als de boel bij mij ineens begint te rammelen.



De reden dat ik gene kinderen wil, is en blijft gewoon omdat ik dat gevoel niet ken en ook niet denk te gaan kennen.
Niet dat je daar gelukkige kinderen van kreeg trouwens, als je prins Charles mag geloven.
Over prins Charles gesproken: Arte, breekt daar bij jullie de William & Kate gekte al een beetje uit?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven