CB beweert dat baby van 9 mnd niks in mond meer zou....

18-10-2007 21:44 43 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vandaag op het CB was er een arts die met mijn zoontje wat

speeltestjes deed.

Oke rollen vind ie niks aan, gaat wel van rug naar buik, van buik in tijgerstand en probeert te gaan zitten.

FOUT FOUT FOUT werd me toegeroepen :thunder:

Baby MOET eerst echt gaan rollen....(euh okay.....dacht mams)

dan kruipen en meteen gaan zitten.



Maar toen werd het helemaal mooi, kindje moest op schoot aan de tafel zitten en CB arts had 2 blokjes in haar handen waarmee ze hem uitlokte er in iedere hand 1 te pakken.

Wat doet kleine man? die pakt gewoon met 1 hand allebei de blokjes op :cheer2: (best knap dacht mams)

Nu de grote MAAR......mijn kleine man vreet alles op wat ie in zijn handen krijgt ;-)

FOUT FOUT FOUT werd me weer toegeroepen

(en echt op zo'n bitchy manier) want hij is AL 9 maanden en moet nu echt niks meer in zijn mond stoppen hoor.....hij is nu oud genoeg om zijn speelgoed te 'onderzoeken'

Nou doet ie dat ook wel hoor, maarja hij vreet ook gewoon overal aan.

Maar ze wist me te vertellen dat dat een baby-gewoonte is en mijn kleine man is nu natuurlijk geen baby meer |-)

Nou vraag ik je toch.......wat doet jouw kind met (net) 9 maanden?



Ik weet wel dat je ze op het CB gewoon een beetje moet laten waaien maar toch.....nu heeft ze me dus wel nieuwsgierig gemaakt?
Alle reacties Link kopieren
Ach laat ze lullen. Mijn oudste zoon is 4 en stopt nog steeds bijna alles in zijn mond.

Trouwens rond 9 maanden krijgen ze vaak nog heul veul tanden en kiezen: reden genoeg om alles in de mond te stoppen en op te knagen.
Was hier na een jaar pas dat ze niet alles meer in haar mond stopte. En nu met 20 maanden wil ze het nog wel eens doen.
Alle reacties Link kopieren
euh baby is 8 ,5 maanden, maar steekt werkelijk alles in zijn mond. Ok. tegenwoordig wordt het ook wel eens bekeken, maar daarna moet er echt geproefd worden.



Verder draait hij zich de hele kamer door, maar pogingen tot kruipen, ho maar. Waarom als je er ook rollend komt?



Zitten? Soms per ongeluk als hij het niet in de gaten heeft, maar over het algemeen stort hij gewoon ter plekke neer. Zelf proberen? Echt niet!



En ik ken het hoor. Dat je weet dat het helemaal prima gaat, maar dat je je door zo n opmerkingen toch gaat afvragen hoe dat bij andere kids is. Gelukkig moet ik zeggen dat het consultatie bureau hier ook nooit zulke dingen zo sterk stelt of dingen zegt die hij moet kunnen.
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter is anderhalf en stopt ook nog van alles in haar mond.

Wat een raar mens, laat haar maar kletsen hoor. En met 9 maanden geen baby meer? Lijkt me wel toch?
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Alle reacties Link kopieren
mmmmm dan doet onze dochter echt alles verkeerd..



Ze is inmiddels al 1 en stopt nog alles in haar mondje. Alles wat ze tegenkomt gaat in haar mondje... wordt wel iets minder, maar ik heb er eigenlijk nooit aandacht aan besteed... (fout blijkt nu).



Onze dochter rolde nog niet met 11 maanden. Ze kon het wel, maar ja niets aan natuurlijk dus doet ze het niet. Zitten... ze kan enorm goed zitten, maar nog niet zelf zitten. Ze kan al wel staan.....



Wij hebben fysio voor haar aangevraagd want ja... ze volgt niet echt de lijn van het gemiddelde kind. En de fysio: zo'n leuk mens. Goh wat heeft ze al veel variatie en oh wat is ze lenig. Kijk wat pakt ze dat leuk en goh dat tijgeren gaat ook goed. Rollen... tja sommige kindjes slaan het over. Ze krijgt die rotatie wel door andere oefeningetjes en spelletjes. Mama gloeide van trots en ach de rest... dat komt vanzelf \\:-)//
Alle reacties Link kopieren
Zitten (en soms omvallen), rolt wel om maar kruipt niet en ik zie dat ook niet 1,2,3, gebeuren. Ze vindt het allemaal wel best. Stopt alles in haar mondje (maar bekijkt iets eerst wel aan alle kanten). Kan een erwtje oppaken met duim en wijsvinger. Volgens mij is alles heel gewoon, net zoals jouw zoontje. Wat nou "Fout, Fout, Fout" als hij nog dingen in zijn mond stopt?? Achterlijk gedoe..:-(



Meiden van Maf, waar zitten jullie? Misschien willen jullie ook even komen vertellen wat jullie bloedjes doen met 9 maanden? (Want dat zijn ze ook bijna nu)
Alle reacties Link kopieren
Ik ben trouwens 30 en steek ook nog zo vreselijk veel in mijn mond. (ja, soms ook Fout, Fout, Fout natuurlijk)
Mirjam762 schreef op 18 oktober 2007 @ 22:06:

Ik ben trouwens 30 en steek ook nog zo vreselijk veel in mijn mond. (ja, soms ook Fout, Fout, Fout natuurlijk)
:rofl:
Alle reacties Link kopieren
Geloof mij, ze kunnen bij het CB soms ook wel erg overdrijven hoor!

Ik kreeg zo ook een keer de schrik te pakken. De CB arts onderzocht mijn dochtertje van, destijds, 4 maanden. Ze vond dat haar linker beentje het niet goed deed en dat het wel eens heupdyslaxie ( zoiets haha) kon zijn. Ik moest maar snel een echo laten maken van haar heupje.

Maar voordat die afspraak stond was het ook alweer 2 maanden verder en wij maar in de zenuwen zitten. Natuurlijk weer van alles op internet gezocht. ( de meest enge dingen kom je tegen)

Toen we bij de arts kwamen voor de echo zag ik de arts al een beetje lachen dat we kwamen via het CB bureau. Er was helemaal niets aan de hand met haar, kerngezond! Het is natuurlijk wel goed dat ze er alert op zijn, maar het ik hoor wel meer dat het CB mensen onterecht ongerust maken.... Zelfs de arts zei dit.



Op even op het "dingen in de mond stoppen" terug te komen.... maak je geen zorgen, dit is echt heel normaal. Ik ken bijna geen kind die dit niet doet. Ze ontdekken alles met hun mond en willen weten hoe iets proeft. Mijn dochtertje is nu 13 maanden en doet het ook nog steeds! Zolang het niet gevaarlijk of vies is vind ik het best.



Neem het maar een korreltje zout was ze daar soms zeggen bij het CB, het zijn soms net strenge juffen die jou gaan vertellen wat je kind wel en niet mag.



Groetjes
Alle reacties Link kopieren
Hey Parel,



Laat het CB maar lullen hoor!!

MIjn zoon (net 1 geworden) stopt ook nog steeds vanalles in zijn mond!

Tot de hondenbrokjes aan toe..:d

MIjn dochter (net 4 ) daarentegen heeft bijna nooit wat in haar mond gestopt, ook als baby niet.

Dat zou ook niet 'normaal'zijn volgens het cb.



Ik ga er dan ook alleen maar heen voor de inentingen en hecht weinig waarde aan wat het cb vind over de ontwikkeling van mijn kinderen.

Als IK maar weet dat het goed zit
Alle reacties Link kopieren
Helemaal mee eens Toetiexx!!
Alle reacties Link kopieren
Ach joh, mijn oppaskinderen staken tot op peuterleeftijd nog dingen in hun mond. Ze hebben dus ook de stangen en de hoofdsteunen van het openbaar vervoer goed geproefd. De eetkamerstoelen dragen vol trots tandafdrukken op hun rugleuning. ;-)

En inderdaad, zolang het geen kwaad kan (kleine dingen of vies) gewoon laten gaan. Voordat ze 18 zijn is het wel over! :-p
Alle reacties Link kopieren
Goh Toetie, wat grappig, ik zit net te bedenken dat mijn zoon echt vrijwel niks in zijn mond stopte, lees ik dat jouw dochter dat ook niet doet. Mijn zoontje is ruim 3 en stopt nog steeds vrijwel niks in zijn mond, hij vindt veel dingen vies. Had hij als baby al.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Pffff, wat een onzin zeg. Mijn zoontje wordt volgende week 11 maanden en stopt ook alles nog in zijn mond, inclusief mijn haren, mijn neus en zijn eigen schoenen. Ik dacht eigenlijk dat dat heel normaal was op deze leeftijd (orale fase of zo). Bovendien krijgt ie hopelijk eindelijk een tand, dus dan zal het wel extra lekker zijn om een beetje te kluiven.



Niet teveel van aantrekken hoor. Bij ons is het CB erg laconiek, je krijgt nooit advies, maar moet het er uit trekken als je wat wilt weten, maar soms hoor ik wel eens verhalen van anderen.....
..
Alle reacties Link kopieren
Zoonlief is nu bijna 19mnd en stopt ook nog steeds dingen in zijn mond. Wel veel minder, maar dat blijft leuk vind hij.



Echt waar, je moet vaak veel dingen met een korreltje zout nemen. Filter eruit wat voor jou nuttig is, van belang en laat de rest maar langs je heen gaan.
Goh. Ik heb door gelazer met het Belgische CB de medische dossiers van mijn kinderen, met daarin het algemeen gebruikte 'van wiechen ontwikkelingsonderzoek'. Daar staat werkelijk niet in dat kindjes bij 9 maanden niks meer in hun mond mogen stoppen.



VWB overige fijne motoriek , wat ze bij 9 maanden moeten kunnen:

- ogen fixeren

- volgen met ogen en hoofd

- handen af en toe open hebben

- naar eigen handen kijken

- met handen middenvoor spelen

- in rugligging voorwerp binnen bereik pakken

- blokje overpakken

- met beide voeten spelen



1 blokje vasthouden en dan een adere pakken hoeft pas bij 12 maanden.



Grove motoriek:

(kin heffen, hoofd heffen in buikligging, 90 graden geheven rondkijken, benen trappelen bij rondzwaaien, etc)

soepel omrollen, hoofd goed ophouden in zit, op billen zitten met gestrekte benen 'hoort' allemaal bij 9 maanden. Maar er staat nergens wat er eerst moet.



Ik zou me geen zorgen maken. Maar dat deed je al niet, geloof ik ;-)
Alle reacties Link kopieren
Het speelgoed onderzoeken doen ze toch JUIST met hun mondje???? Mijn dochtertje van 16 maanden in ieder geval wel. Het wordt nu ietsje minder (hangt ook af van hoe moe ze is), maar hier iedere dag wel natte knuffels, natte bodywarmers (sabbelt zo lekker weg als je in de wagen zit) en kletsnatte speeltjes.



Vind het sowieso al belachelijk dat iets wat zo'n klein menneke doet als FOUT wordt bestempeld, het is hoogstens afwijkend van 'de norm'. En met 9 maanden geen baby meer? Met 14 maanden hebben ze hun laatste afspraak bij het baby-bureau, dusse.....



Als je de volgende keer een afspraak moet maken voor bij de arts en het blijkt die arts te zijn, roep je gewoon: FOUT FOUT FOUT! Een cb-arts moet EERST alle literatuur lezen en DAN PAS oordelen over de ontwikkeling van BABY's. X-D
fashionvictim schreef op 18 oktober 2007 @ 22:43:

Goh Toetie, wat grappig, ik zit net te bedenken dat mijn zoon echt vrijwel niks in zijn mond stopte, lees ik dat jouw dochter dat ook niet doet. Mijn zoontje is ruim 3 en stopt nog steeds vrijwel niks in zijn mond, hij vindt veel dingen vies. Had hij als baby al.
Beetje off topic, maar hier hebben beide kinderen ook nooit wat in hun mond gestopt, ook niet toen ze nog onder het jaar waren. Ik let er dus ook echt nooit op en moest helemaal omschakelen toen ik een keer een oppaskindje had die dat wel deed. Wat onhandig zeg....;-) (en wat was ik verwend).
Alle reacties Link kopieren
Ben je trouwens verplicht om naar het CB te gaan, en zo ja, hoe vaak?



Ik hoor er zo vaak van die enge verhalen over, over moeders die huilend weggaan omdat ze weer op hun kop hebben gekregen. Een vriendin van mij werd zo n beetje van kindermoord beschuldigd toen ze met borstvoeden wilde stoppen omdat het niet ging...



Ik bedoel; laat je je vrijwillig kwellen aldaar, of is het iets wat nou eenmaal een noodzakelijk kwaad is?
Alle reacties Link kopieren
ps: mijn schoonmoeder noemde het CB "Het Bureau". Of we al bij Het Bureau waren geweest met Grote Nijn.





Pardon?
Nee hoor, consultatiebureau is vrijwillig. Als je zegt niet te willen komen, dan is dat je goed recht.



Ik heb zelf trouwens louter positieve ervaringen met het consultatiebureau en mis het zelfs wel een beetje nu we niet meer in NL wonen. Hier moet je een paar keer naar de kinderarts, maar dan sta je na 2 min weer buiten en het is een stuk minder gezellig (en naar ontwikkeling qua spelen, eten enzo kijken ze al helemaal niet).
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook alleen maar positieve ervaringen met het CB, vind het zelfs wel leuk om erheen te gaan.
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Wat een lulkoek. Mijn dochter van 3 stopt zelfs nog veel dingen in haar mond als ze de kans krijgt. Dingen in de mond stoppen hoort juist bij de leeftijd van jouw zoontje... dat is namelijk zijn manier om het te onderzoeken.



Het lijkt nooit goed bij het CB. Als je kind als eerste dit doet is het niet goed, maar als het dat doet is het ook niet goed. Ik geeft tegenwoordig alleen maar 'gemiddelde' antwoorden.. als er echt iets is merk je dat vanzelf en ga je naar de huisarts. Volgens mij doen jij en je zoontje het prima!!!!!
Ik heb zúlke slechte ervaringen met het CB. Ruzi gehad, echt meer dan één keer. Toen onze zoon 2 was ben ik niet meer geweest. Alleen om zijn prikken te halen en toen nog heb ik elke keer gevraagd of ik even kon zien wat ze erin spoten, of het wel de goede prik was. Wat een incompetente sukkels daar zeg. Ongelofelijk.

Puck had al drie keer aan me gevraagd; mamma, wij nu huis? Ikke niet leuk hier! Vraagt ze; op een gegeven moment ; praat hij al meer dan 2 woorden achter elkaar? En ze heeft me

1) onnodig op dieet gezet van water, brood en peulvruchten (lekker als je net bevallen en harske moe bent)

2) nodeloos in paniek linea recta naar het ziekenhuis gestuurd

3) vaccin geweigerd terwijl we naar een land gingen waar mazelen heerste en hij én oud genoeg was om die prik te krijgen én het zelfs aanbevolen werd door hun eigen organisatie.

4) een grote bek gegeven toen ik haar confronteerde met al deze fouten (en nog wat kleine dingetjes)

Ik heb het doorgegeven aan de overkoepelende zorginstantie. Wat er verder mee gedaan is weet ik niet maar mijn zien ze daar nooit meer terug.

Je bent niet verplicht te gaan hoor, het is een vrijwillig iets.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven