wat vragen als kraamcadeau van ouders/familie

23-11-2010 11:58 61 berichten
Alle reacties Link kopieren
Over 2 weken ben ik uitgerekend van ons eerste kindje (meisje) en van alle kanten krijg ik de vraag wat we graag willen hebben als kraamcadeautje. Voor het kindje hebben we alles al, dus kinderwagen ofzo valt af.

Ik wil met name van ouders en schoonouders graag iets vragen wat 'blijft' dus geen kleertjes.



Ik hoop hier wat inspiratie op te doen dus :Wat kregen/vroegen jullie aan ouders/schoonouders als kraamcadeautje?



Tips om te vragen aan de rest van de mensen die vragen wat we willen hebben zijn ook welkom, want veel verder als boekjes en duplo kom ik niet
Alle reacties Link kopieren
quote:Jannemaan schreef op 23 november 2010 @ 12:16:

[...]

Bedoel je een merklap?

Hihi, moet wel lachen om de naam 'merklap'. Nee, dat bedoel ik niet. Mijn moeder heeft vroeger voor mij een schilderij geborduurd met mijn namen, geboortedatum, gewicht e.d. Kan mij voorstellen dat er nu iets hippers is. Maar zoiets. Dat heb ik nog steeds.
Alle reacties Link kopieren
quote:liesse schreef op 23 november 2010 @ 12:21:

[...]





Hihi, moet wel lachen om de naam 'merklap'. Nee, dat bedoel ik niet. Mijn moeder heeft vroeger voor mij een schilderij geborduurd met mijn namen, geboortedatum, gewicht e.d. Kan mij voorstellen dat er nu iets hippers is. Maar zoiets. Dat heb ik nog steeds.

Vind ik trouwens wel heel erg leuk! Maar dan moet mn moeder wel snel borduren, haha



quote:njb schreef op 23 november 2010 @ 12:20:





Van mijn werk een armbandje gekregen met haar naam erin, vond ik SUPER!Heeft ze die ook omgehad? Is dat niet 'eng' bij zon kleintje?
Alle reacties Link kopieren
Houten poppenhuis met daarop een plaatje (zo'n naamadresplaatje) met daarop de naam van je dochter en geboortedatum. Is een duurzaam cadeau, ze zal er een hele tijd mee spelen en kan een blijvende herinnering zijn.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben van mijn ouders een complete Stokke trip trap kinderstoel gekregen. Echt een investering want ze zijn best prijzig en ze kunnen tot ong 12 jaar mee. En van mijn ouders een babyfoon. Deze zijn best prijzig en wij gebruiken 'm heel veel



Succes!!
To school for cool
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben van mijn ouders een complete Stokke trip trap kinderstoel gekregen. Echt een investering want ze zijn best prijzig en ze kunnen tot ong 12 jaar mee. En van mijn ouders een babyfoon. Deze zijn best prijzig en wij gebruiken 'm heel veel



Succes!!
To school for cool
Alle reacties Link kopieren
Ik neem die 300 euro terug, had automatisch omgerekend in guldens... (overdrijven is ook een vak).

Maar toch, is nog duur. Je hebt zo ook voor 80 euro en dan zou ze er ook niet mee mogen spelen.
Alle reacties Link kopieren
Jullie zijn echt geweldig, mijn dank is zeer groot!
Van ouders een ruim gevulde spaarrekening met daarbij een ikke-boek, schoonouders hebben ook op die spaarrekening gestort en schoonmoeder had een 'survivalkraampakkét samengesteld. Daarin luiers en doekjes voor de eerste maanden, koffie, melkcups, suiker, beschuitrollen, etc. Was leuk ingepakt, en het is nu nog niet op. Vooral prettig met veel visite, hoef ik niet tussen de bedrijven door naar de winkel.



Mijn zus en broertje hebben een houten speeltoestel voor in de tuin gekocht, met daarbij zo'n houten speelhuisje waar zijn naam op staat.



Collega's/bekenden/vrienden: heb aan mensen die vroegen wat welkom zou zijn tegoedbonnen gevraagd van de H&M, Hema, etc.
Alle reacties Link kopieren
Armbandje heeft ze omgehad, stond erg schattig. Het was een armbandje dat niet af kon zonder het slotje open te maken. Ik vond het in ieder geval niet eng.
Alle reacties Link kopieren
Even over die stokke stoel, ik heb hem nog steeds en gebruik hem als bureaustoel! Hij is inmiddels 25 jaar oud en is nog steeds supermooi, hij is al een paar keer meeverhuist. Echt een goede investering.
Alle reacties Link kopieren
quote:pompedom schreef op 23 november 2010 @ 12:44:

Even over die stokke stoel, ik heb hem nog steeds en gebruik hem als bureaustoel! Hij is inmiddels 25 jaar oud en is nog steeds supermooi, hij is al een paar keer meeverhuist. Echt een goede investering.We hebben de stokke stoel al gekregen van mijn vader, dus dat valt af als kraamcadeautje, we zijn er wel erg blij mee!
Alle reacties Link kopieren
Misschien al gezegd want ik het het niet helemaal gelezen, maar wat ik heel leuk vond was een kinderbestekje met ingegraveerde naam. Dat bewaar je je hele leven.
Ik heb van mijn moeder de kinderwagen gekregen en van schoonouders de kinderkamer (commode, bedje en kast).
Alle reacties Link kopieren
Zilvervloot rekening.
Alle reacties Link kopieren
Mijn schoonmoeder heeft ons geld gegeven waar we de babykamer van gekocht hebben.

Van mijn eigen ouders heb ik niks gekregen.



Je kan ook bv. geld/cadeaubon vragen om later een autostoeltje van te kopen. Die dingen zijn hartstikke duur en gaan lang mee. Maar het is handig om met je kindje te gaan winkelen om te "passen" (dus nu nog niet aan de orde voor jou)



Andere investeringen voor later zijn bv. Kinderstoel, babyfoon, campingbedje enz
Alle reacties Link kopieren
wij kregen een geboorte dekentje, met naam en geboorte datum. Zijn helemaal persoonlijk te maken.

Babouska.



Ok ze zijn duur, maar ben blij dat onze tweeling deze heeft gekregen een aantal maanden terug. Een persoonlijk, blijvend cadeau en gaan ze logeren hebben ze meteen een eigen dekentje met de geur van thuis.



Ze liggen nu overigens in de box, over het boxkleed heen
Alle reacties Link kopieren
quote:liesse schreef op 23 november 2010 @ 12:15:

Een mooi geboorteschilderij. Hoe noem je dan nou, ik heb er eentje die mijn moeder heeft geborduurd...



Dat red je niet in twee weken



Ik heb erg genoten van de cursus babymassage die ik cadeau heb gehad
Alle reacties Link kopieren
quote:vlindertje86 schreef op 23 november 2010 @ 13:34:

wij kregen een geboorte dekentje, met naam en geboorte datum. Zijn helemaal persoonlijk te maken.

Babouska.







Ja! Daar ben ik erg benieuwd naar! Zijn ze die ¤140 waard? Opzich vind ik ze er erg mooi uitzien, maar lastig dat ze nergens in de winkel te bekijken zijn!

Heb je toevallig een eigen foto van de dekentjes?
Alle reacties Link kopieren
Condooms zodat je niet meteen weer zwanger raakt van een tweede voor het geval je borstvoeding gaat geven want JA je kunt gewoon tijdens het borstvoeden opnieuw zwanger raken!!





Ik had van mijn moeder en schoonmoeder een bon voor een schoonheidsdagje met hotstone massage en gezichtsbehandeling. Was heerlijk en fijn om even bij te komen na je bevalling. Het `blijft` niet maar je hebt het zo hard nodig een beetje tijd voor jezelf dadelijk!
Alle reacties Link kopieren
Nou die condooms hoef ik niet van mijn schoonouders te krijgen...OMG....



Speelgoedkisten aan de hand van jullie geboortekaartje. Ik blijf ze super vinden!!!!

http://www.hetkleinepaleis.nl/speelgoedkisten.htm
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een spiegelreflex camera gekregen.

Normaal gesproken zouden we een kinderwagen gekregen hebben maar die hadden we al van mijn zus overgenomen.



Kun je ook heel lang mee doen.
geniet nooit met mate
Alle reacties Link kopieren
[quote]njb schreef op 23 november 2010 @ 14:13:

Nou die condooms hoef ik niet van mijn schoonouders te krijgen...OMG....



Dat was maar een geintje natuurlijk! OMG betekend dat Oh My God?! Dat had er dan weer niet achteraan gehoeven hè?! Haha



Is idd wel een top idee zeg een speelgoedkist van het geboortekaartje, had ik nog nooit van gehoord wil ik denk ik ook straks als er ooit een tweede komt (Ik heb wel klompjes gehad die van het geboortekaartje gemaakt waren, ook leuk...)!!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen foto van de dekentjes, maar ik vind het dat bedrag zeker wel waard. Zijn super dik en van hele goede kwaliteit, kindjes zijn 15 weken en liggen er vanaf 5 weken constant op. Doe ze gewoon in de was en ze blijven super mooi.
Alle reacties Link kopieren
Idd OMG....moet er hier niet aan denken dat van schoonouders te krijgen, maar had door dat het een geintje was hoor



Hoewel ze ze hier vast wel gaan geven na eventueel nog een baby, want bij nr 1 was ik na 6 maande alweer zwanger van nr 2, hahahaha LOL.



Die kist zou ik zelf ook heel graag willen, maar wat een prijs...
Wij kregen een afwasmachine toen Jongste geboren werd. Tja, we hadden de rest al...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven