wat vragen als kraamcadeau van ouders/familie

23-11-2010 11:58 61 berichten
Alle reacties Link kopieren
Over 2 weken ben ik uitgerekend van ons eerste kindje (meisje) en van alle kanten krijg ik de vraag wat we graag willen hebben als kraamcadeautje. Voor het kindje hebben we alles al, dus kinderwagen ofzo valt af.

Ik wil met name van ouders en schoonouders graag iets vragen wat 'blijft' dus geen kleertjes.



Ik hoop hier wat inspiratie op te doen dus :Wat kregen/vroegen jullie aan ouders/schoonouders als kraamcadeautje?



Tips om te vragen aan de rest van de mensen die vragen wat we willen hebben zijn ook welkom, want veel verder als boekjes en duplo kom ik niet
Vandaag nog gekregen:



Delfts blauw geboortebordje met zijn naam, datum, plaats, etc. er op. Vind ik wel leuk, aangezien mijn man ook zo'n bordje heeft (wil ze onder elkaar hangen).



BTW: zo'n geboortebordje borduren is niet zo'n werk, het is een simpele kruissteek (tenzij je echt zo'n megamerklap wilt).
Alle reacties Link kopieren
quote:vlindertje86 schreef op 23 november 2010 @ 15:44:

Ik heb geen foto van de dekentjes, maar ik vind het dat bedrag zeker wel waard. Zijn super dik en van hele goede kwaliteit, kindjes zijn 15 weken en liggen er vanaf 5 weken constant op. Doe ze gewoon in de was en ze blijven super mooi.op de website vind ik ze er een beetje flubberig uitzien, maar dat is dus blijkbaar niet zo!? Gebruik je ze als Wiegdekentje? Of gewoon als woonkamer dekentje? Om ze in te wikkelen ofzo?
Alle reacties Link kopieren
Van mijn ouders kregen we een maxi taxi,een maxi cosi met onderstel,heel handig voor in de auto.
Alle reacties Link kopieren
o ja en een klok in de vorm van het dierenteken met geboortejaar,gewicht,tijd,dag en de naam.Hangt nu nog op hun kamers na jarennnnn:-))
Een bon voor een fotoreportage?
Alle reacties Link kopieren
Een spaarrekening bij een bank met daarop een bedrag gestort wat vrij komt op haar 18e. Jaarlijks krijgt ze op haar verjaardag een aanvulling hierop en een gewoon kadootje voor de leuk (bijv een prinsessenjurk of blokken).
Alle reacties Link kopieren
@janneman,

Nee ze zijn echt niet flubberig. Toen de kindjes net uit t ziekenhuis was lagen ze er tussen. Dus dubbelgevouwen. Nu liggen ze erop omdat ze en te groot geworden zijn voor t ertussen liggen en t is niet zo koud dat ze in de box nog een deken nodig hebben. In de winter ga ik ze gebruiken als extra spreitje in bed. Tijdens een weekend weg heb ik ze gebruik als gewoon bed dekentjes en ga dat over 2wkn weer doen
Alle reacties Link kopieren
@jannemaan sorry voor de late reactie!



Maar mijn opa en oma gaven aan ieder geboren kleinkind de kleinste Nikes die er waren (wij zijn met 9 kleinkinderen, erg leuk om te zien hoe de tijd veranderd )
Alle reacties Link kopieren
Toen wij 2 jaar geleden onze 2e zoon kregen,hadden we echt alles al, zeker omdat het ons 2e jongetje was.

Wij hebben toen van mijn broer&zus samen de lodger shelter gekregen(die bestond 3 jaar eerder bij grote broer nog niet).

Echt een aanrader voor een winter baby, altijd lekker warm in de wandelwagen.

Ik geloof dat die iets van 80 euro kost, maar dat is íe zeker waard.

Ik zou dus aan iedereen prenatal cadeaubonnen vragen,dan kun je over een paar maanden op je gemak wat uitkiezen.

Nog een (dure) aanrader: een tripp trapp eetstoel,heeft ze jaren plezier van(en opa&oma dus ook), heeft mijn oudste ook van opa&oma gekregen bij geboorte en daar zit hij nu 6 jaar later nog op aan tafel.
..
Alle reacties Link kopieren
wij hebben voor elk kind een besteksetje gekregen (gegraveerd) en een zilveren spaarpot met hun naam erop.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven