Waar de Nederlandse spellingscontrole te downlowden?

26-10-2007 13:49 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben op zoek naar een Nederlandse variant van de spellingscontrole van word, die zit namelijk niet in mijn pakket.

Gisteren kreeg ik op de universiteit een essay terug, met de vraag erbij of ik misschien dyslectisch was. Oeps!
Alle reacties Link kopieren
Doe je ook meteen de engelse dan?
Als je loslaat, heb je twee handen vrij.
Vishnu schreef op 26 oktober 2007 @ 13:55:

Doe je ook meteen de engelse dan?




:rofl:



sorry TO, ik heb geen idee.. ik gebruik hem nooit. Er zitten ook wat nadelen aan namelijk. Soms neemt dat programma erg onlogische beslissingen. En dan lees je zo uit de tekst af dat er spellingcontrole is gebruikt.



Wel nuttig:



www.vandale.nl

www.interglot.com

www.taaladvies.net



Daar kijk ik vaak bij twijfel of vragen.
anoniem_63d7e0b6d92f2 wijzigde dit bericht op 26-10-2007 14:12
Reden: linkjes
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hetzelfde probleem hier in de States, heb een office pakket maar ondersteund geen Nederlandse spellingscontrole.

Zelf ben ik twee weken terug overgeschakeld naar OpenOffice wat een gratis programma is.



Succes
Alle reacties Link kopieren
OK dat ga ik proberen.

En nee, ik de engelse spellingscontrole niet aan staan, maar helemaal niks. En als ik snel typ, maak ik gewoon kleine spellingsfoutjes, waar ik later dan weer overheen lees, dus vandaar.
Alle reacties Link kopieren
Geen spellingscontrole, maar Het Groene Boekje online: www.woordenlijst.org

Overigens is Het Groene Boekje in boek en op cd met spellingchecker E 31,-.
Alle reacties Link kopieren
Als je Mozilla Firefox gebruikt kun je gratis woordenboeken met spellingscontrole downloaden.
Denk dat je anders ziet.
Alle reacties Link kopieren
Van Dale Spellingcorrector werkt aardig, kun je gewoon kopen in boekwinkels. Groene Boekje heeft ook een digitale spellingcorrector. Maar...eindredactie is mijn werk dus vandaar dit: de meeste fouten die mensen maken, zijn in de trant van 'hij word' of 'het is gebeurt'. Dat zijn wel bestaande woorden, dus een spellingcorrector haalt die er niet uit. Heb je geen vriendinnen (m/v) of familieleden die goed met taal zijn, die je kunnen helpen?
Alle reacties Link kopieren
Deze is ook online te bestellen



in geval je BOL.com niet vertrouwt: Selexyz.nl

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven