tekst inspreken voor powerpoint

31-10-2007 21:45 14 berichten
Ik ben bezig met een prentenboek digitaal te maken en wil daarbij de tekst inspreken,maar krijg het niet voor elkaar



Wie zou me kunnen helpen?



Ik heb een logitech koptelefoon en speaker,met twee uiteinde een zwarte(koptelefoon) en roze.Onderin mijn laptop heb ik een wit en roze gaatje, waar ik ze in stop, de zwarte plug ik in ieder geval in de witte,want daar staat het tekentje koptelefoon bij.



Dan ga ik naar powerpoint om een geluid op te nemen,maar krijg dit niet te horen als ik de diavoorstelling afspeel(als ik op het icoontje klk)



Doe ik iets verkeerd of wat moet er anders?



Mijn dank is groot, en die van de kinderen des te meer X-D
Alle reacties Link kopieren
Geachte "joukje",



'n koptelefoon is nog geen microfoon..

Zit er zegmaar 'n uitsteeksel aan je "koptelefoon"? die aan de linker- of rechterkant van je gezicht zichtbaar is??



& lukt het geluid opnemen dus wel??

Ook vreemd dat je powerpoint gebruikt voor 'n "pentenboek", maargoed..



MVG,



Rouke

(svp geen naam complimenten, ik haat 'm.. in geval wel gedaan ga ik lopen schelden nl.. blokkade maakt mij niets uit, dan krijgen jullie geen hulp van me..)
Alle reacties Link kopieren
Huh Rouke, als je naam je niet aanstaat neem je toch een andere? Dat is het fijne van de digitale wereld! :)



En Joukje, je maakt me wel nieuwsgierig...hoe doe je dat, prentenboeken digitaliseren? Alle plaatjes inscannen ofzo?
Alle reacties Link kopieren
't is m'n echte naam, die verander je niet 1-2-3 :cry:
hallo,



Ja de koptelefoon heeft ook een speaker(net zoals je bij je mobiel kunt kopen,en telefonistes op hebben)



Waar kan ik anders nog geluid opnemen? Want als er een eenvoudige methode is,dan moet mij dat geleerd worden:-) ik dacht dat het gemakkelijk was om gewoon direct in de pp. te zetten.



hoe maar je een digitaal prentenboek: foto's maken van de afbeeldingen en deze verwerken in powerpoint en dan voorzien van gesproken tekst!



hopelijk kan iemand vertellen hoe je geluid nu kunt opnemen of dat er iets aan de headset niet goed werkt..



Groet Joukje
Alle reacties Link kopieren
oke ik zal n's even kijken, het was mij meer de vraag of je 'n microfoon had/hebt. welke powerpoint versie heb je?

ik zet 1 link naar de algemene pagina & een naar xp/2002 & 2003 versie





het kan overigens ook zo zijn dat je audio instellingen de microfoon op "mute" staat:



http://img222.imageshack.us/img222/9319/volumeregeling1vh0.th.jpg
PP:windows XP versie 2002



Vinkje uit gezet(stond dus ingesteld) maar staat microfoonvolume.



Ik weet hoe ik een geluid moet invoegen bij pp,maar geluid op de pc zetten dat is dus nu het probleem geworden..:S is daar bijvoorbeeld een programma voor?



Hopelijk kan ik snel aan de slag met de teksten.:-)



Rouke alvast bedankt tot nu toe!!
Alle reacties Link kopieren
Microfoon volume betekent, dat als het op gedempt stond tijdens inspreken exact hetzelfde als bij het afspelen van muziek & het volume dat gedempt is..

Je hoort het niet, maar nu nam de pc dus waarschijnlijk geen geluid op makkelijk dus, ff opnieuw proberen..



succes gewenst verder,



Rouke!
het is gelukt!!



Ik heb wel eerst een andere microfoon gekocht,maar het is dan toch gelukt met alle aanwijzingen!



Rouke, bedankt!!!
Alle reacties Link kopieren
Joukje95 schreef op 03 november 2007 @ 13:20:

het is gelukt!!



Ik heb wel eerst een andere microfoon gekocht,maar het is dan toch gelukt met alle aanwijzingen!



Rouke, bedankt!!!


geen dank, na m'n catastrofale uitleg van I-tunes aan Tum, kan ik deze opkikker wel gebruiken! Dank u zeer,



Rouke



Volgende keer wanneer je iets niet hoort, terwijl je bijna zeker weet dat het hoort te werken, eerst even de volume regeling langsgaan..
ik heb nu een mooie splinternieuwe headset van Logitech,maar het ruist noga.Is daar ook nog iets aan te doen of tips voor mijn inspreken??



Vanzelf ga ik het leren....
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet of er veel lawaai op de achtergrond is, of dat je pc veel lawaai maakt, maar dat zijn de makkelijkst op te lossen punten..

& anders moet je aan de slag met nieuwe computer onderdelen, en dat is meestal wat duur/lastig dus..

Soms is zo'n probleem nog op te lossen d.m.v het opwaarderen van software, maar verhelpt het meestal niet heel veel/helemaal..
okido,mijn laptop is net nieuw, dus ga niet met onderdelen los experimenteren. ik ga wel leren leven met een beetje ruis:)



Rouke, thank you 100x:D
Alle reacties Link kopieren
He Joukje,



welke laptop heb je?? Dan kan ik evt. nog nakijken of 'n bepaald stukje software die ruis kan verhelpen? Dus computer bedrijf & en typenummer vermelden svp!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven