Nieuwe licentiecode SPSS

01-11-2007 17:07 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal, ik ben nu bezig met mijn scriptie en ben beland bij de fase waarin ik mijn data wil gaan verwerken. Helaas is mijn licentie van SPSS verlopen. Normaal gesproken kun je de nieuwe codes gemakkelijk vinden op www.surfspot.nl (waar ik het programma ook gekocht heb), maar nu kan ik de codes niet meer vinden. Wie kan mij helpen?
volgens mij moet je bij surfspot opnieuw het programma kopen en krijg je dan nieuwe codes erbij. ik heb nl. afgelopen juni spss bij dat bedrijf gekocht en in de begeleidende brief stond dat de licentie t/m juni 2008 is. ze kunnen het ook alleen zo goedkoop aanbieden, omdat je elke keer weer bij moet kopen.

tenminste, volgens mij werkt het zo.

heb je ze al gemaild?
Alle reacties Link kopieren
wat is spss?? precies? dan kan ik wellicht helpen..

'n pakket voor sociale studies om statistieken te verzamelen toevallig??



Maar idd. gewoon mailen met deze vraag & hoe je dit kunt oplossen of de code kunt (terug) vinden!



good luck!
Alle reacties Link kopieren
Niet helemaal legaal maar je kunt ook downloaden? En anders raad ik je aan om een oude versie te kopen. Dit heb ik zelf gedaan. Je hebt dan een oudere versie maar alle analyses kun je gewoon uitvoeren, alleen gelukkig tegen een stuk lagere prijs! Ik heb trouwens al drie jaar dezelfde versie
@ rouke: SPSS is inderdaad een statistiekprogramma



ik heb 'em niet kunnen downloaden, ik had toen alleen het datavenster maar kon geen analyses uitvoeren.

trouwens, met een oudere versie kun je niet alle analyses uitvoeren, omdat niet alle analysevormen in de oudere versies zitten.

bij surfspot is een nieuwe versie trouwens 16 of 18 euro, dus zo verschrikkelijk duur is het ook al weer niet.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de reacties meiden. Ik heb op het forum van Surfspot kunnen lezen dat de codes inmiddels via de mail achterhaald kunnen worden. Het kan alleen een paar dagen duren... En ik wil er zo graag dit weekend mee aan de slag! Heeft iemand de code toevallig al (versie 12.0.1)?
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet aan welke universiteit je studeert, maar bij mij (Erasmus). kan je ze dus via je je universiteit krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Heb even gekeken, ik kan je mijne wel geven. Ik heb daar zelf SPSS mee geinstalleerd in april van dit jaar
anoniem_56871 wijzigde dit bericht op 04-11-2007 20:56
Reden: heb een licensiecode openbaar gemaakt, wat verboden is
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Beste Maartje, leuk dat je zo gul/vrijgevig bent om 'n licensie online/openbaar te maken, maar als het bedrijf dat het programma maakt, er achter komt dat er veel gebruik wordt gemakt van 1 licensie, die overigens niet automatisch bij anderen hoeft te werken. dan kan jouw licensie zonder pardon afgenomen worden..



Dus voor jezeelf e.a: verwijder die licensie zo snel mogelijk..
Alle reacties Link kopieren
Ik heb inmiddels een e-mail terug gekregen van Surfspot en helaas moet ik toch een nieuwe versie bestellen. Er worden geen nieuwe licentiecodes meer gemaakt voor de versie die ik heb. Dan maar even op de uni SPSS'en... Maar in ieder geval bedankt voor de reacties en succes met jullie scripties :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven