Voicemail naar MP3?

04-11-2007 21:07 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend heeft onlangs zijn moeder plotseling verloren. Nu heeft hij nog een voicemail bericht van haar op zijn mobiele telefoon staan. Weet iemand een manier om deze om te zetten naar MP3 zodat we het bericht bewaren kunnen? Kwaliteit moet wel een beetje aardig worden, dus telefoon voor een microfoon houden voldoet niet.



Groet,



Kitje
Alle reacties Link kopieren
een voicemail staat niet daadwerkelijk op de telefoon, dan kon je het misschien nog oversturen met bluetooth ofzo. Maar het staat op de server van je provider/telefoonbedrijf. Ik weet niet of het kan, en of ze het willen doen, maar ik zou even de klantenservice of de technische dienst daarvan bellen.



Anders kan ik ook alleen bedenken om een microfoon er bij te horen, maar dat zal idd niet duidelijk worden.



Hoop dat het lukt,



anne
Alle reacties Link kopieren
Idd. even verzoekje bij Provider plegen, of ze het berichtje eventueel kunnen e-mailen. dan kun je het op de pc nl. in verschillende formaten overzetten,



veel succes verder gewenst aan hem/jullie beiden!



Als ze dat niet willen doen gelijk gaan zeuren bij de consumenten autoriteit, kassa, Radar, etc..
Heb je misschien nog een oude casette recorder en een bandje? Dan kun je het gesprek ook ouderwets opnemen. Of op een memorecorder. Of met de microfoon van je headset die je vast bij je pc hebt gekregen, daarmee kun je het ook opnemen en op je pc zetten.



Ik ben vaak bang om voicemails te wissen, denk altijd "wat nou als dit de laatste woorden zijn?" Sjees, van deze paranoia kom ik met dit soort postings dus niet af.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook een voicemailberichtje (nee, niet van m'n vader, helaas) dat ik wil bewaren. En ik heb de telefoon op luidspreker gezet en het bericht direct opgenomen op m'n pc (zit een tool voor, bij Bureauaccesoires- Entertainment. En vervolgens met het programma Audacity de ruis er uit gefilterd. Werkte goed. Overigens nog een kleine tip voor als het gelukt is: zet dat bestand op minstens twéé computers. Anders kan je je wel voor je hoofd slaan als je pc een keer flink crasht en alles weg is.
Alle reacties Link kopieren
Hoi,



Dank je wel voor de tips. Ik ga het eerst proberen bij de provider en anders ga ik voor de tip van Mastermind. We hebben het wel al via andere opnameapperatuur geprobeerd maar nog niet meteen via de computer.



Bedankt voor het meedenken!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven