online winkelen in Amerika

11-03-2008 09:34 49 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie heeft er tips om online spullen te kunnen kopen in Amerika en die dan hierheen te laten sturen?

Ik vind wel wat sites natuurlijk, maar de meeste sturen niets naar bestemmingen buiten Amerika of Canada.

Maar het scheelt wel onwijs in de prijs, ik wil al heel lang een bepaald paar schoenen hebben, hier zijn ze 100 euro en daar 70 dollar...
Alle reacties Link kopieren
Ik shop altijd via www.amazon.com maar je hebt echt heel veel online shops.

Google eens op shoes worldwide shipping, dan krijg je een hele lijst.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dit toevallig deze maand voor het eerst gedaan. Ik heb kinderkleding besteld bij een Amerikaanse webwinkel ter waarde van 120 dollar. Betaling ging makkelijk met de creditcard. Ik moest nog 20 dollar verzendkosten betalen. Ik wist van tevoren dat bij aflevering door TNT ook invoerrechten moeten worden voldaan, maar kon niet goed vinden hoeveel dan. Uiteindelijk heb ik het pakketje na precies 2 weken thuis ontvangen. En ik moest 53 euri !!!! betalen voor belasting/invoerrechten.



Ik heb gebeld met de afdeling inklaringen van TNT om te vragen hoe dit bedrag tot stand is gekomen. Het is 19% BTW en nog 12 procent extra omdat het kleding is. En deze percentages betaal je niet alleen over de waarde van de kleding maar ook over het bedrag "postage and fees" wat op de pakbon staat. Bij mij staat daar 39 dollar (terwijl ik zelf 20 dollar verzendkosten heb betaald). Weg voordeel.....



Als je iemand kan vinden die het pakketje vanuit Amerika als "gift" wil versturen ben je goedkoper uit.



Er is ook iemand in Amerika die een bedrijfje heeft om producten te bestellen en te verzenden uit Amerika, voor als een bedrijf zelf niet naar Nederland wil verschepen. zie: www.fromus2eu.nl



succes!
Alle reacties Link kopieren
Hier ook goede ervaringen met het bedrijf van Ellen den Otter, www.fromus2eu.com, ik bestel ook via haar. Zeker nu de $ zo laag staat, ben je vaak nog goedkoper uit.



Waar ik wel van baal bij de TNT, is dat je bij hun niet (mobiel) kunt pinnen.
summerbreeze21 schreef op 11 maart 2008 @ 09:53:

Ik shop altijd via www.amazon.com maar je hebt echt heel veel online shops.

Google eens op shoes worldwide shipping, dan krijg je een hele lijst.
Ik bestelde in NL ook vaak via amaon.co.uk...dat kan in de verzendkosten schelen geloof ik (hoewel nu met de dollar misschien amazon.com goedkoper is
Alle reacties Link kopieren
Al jaren koop ik online in de States, zowel prive als zakelijk.

En tegenwoordig moet ik bij 9 van de 10 pakketjes de nodige douanerecht/btw/inklaringskosten betalen aan de koerier aan de deur. Ik hou er van te voren al rekening mee zodat ik niet voor mijn gevoel bedrogen uitkom.



Zodra je pakketje inclusief verzending boven de 22 euro uit komt moet het ingeklaart worden. Soms heb je mazzel en glipt je pakketje er door maar mijn ervaring is dus tegenwoordig dat er meer en meer pakketjes *onderschept* worden.

Je betaalt afhankelijk van wat voor soort artikel dus X% douanerecht, dit wordt berekend over de prijs van het artikel en de verzendkosten.

Is dit lager dan 10 euro, komt dit te vervalen.

Is het hoger dan moet je dat betalen.

Dan tel je dit bedrag, het aankoopbedrag en het verzendbedrag bij elkaar op, en over dat bedrag ga je dan nog eens 19% btw betalen.

En de meeste verzendbedrijven rekenen voor dit inklaren bij de douane wat ze voor jou doen ook een bedrag, bij TNT is het bv afhankelijk van de waarde van het pakket.



Nou opperde iemand al dat als je het kan laten versturen als gift dat je dan dit niet hoeft te betalen. Dit is niet juist, een gift (geschenk) tot 45 euro is vrijgesteld van *inklaren* maar daarboven moet je ook gewoon dokken. Daarbij is het voor een amerikaan een federal offence om het als gift aan te vinken terwijl dit niet zo is. En als je pakketje dan alsnog wordt onderschept moet jij bewijzen dat het een gift is en wat de waarde is.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben op zoek naar een horloge van Guess. Hier in belgie is ze nergens te vinden maar op sites uit uk kan ik ze bestellen.

weet iemand hoeveel me dit in totaal ongeveer kan kosten?
Alle reacties Link kopieren
Valeriehie schreef op 13 maart 2008 @ 17:08:

Ik ben op zoek naar een horloge van Guess. Hier in belgie is ze nergens te vinden maar op sites uit uk kan ik ze bestellen.

weet iemand hoeveel me dit in totaal ongeveer kan kosten?




Dat gaat je de prijs van het horloge + verzendkosten kosten.

De UK valt onder de EU dus geen invoerrechten/btw/inklaringskosten.
Alle reacties Link kopieren
Hi 'Dewitt'! Ik woon in Amerika sinds 6 jaar en koop/ verstuur geregeld kleding op aan vrienden in Nederland. Inmiddels doe ik dat ook voor vrienden van vrienden en de buren en hun achterneef en noem maar op. Komt op hetzelfde principe neer als Ellen den Otter. Jij mailt me wat je wilt en nadat je op mijn Nederlandse rekening hebt gestort stuur ik het je direct op. Wat ik vaak doe om te voorkomen dat het pakketje opvalt bij de douane, is bv de doos (bij bv. schoenen) niet meesturen, maar los in een envelop stoppen. En als je meerdere items besteld, dan verstuur ik elk stuk in een aparte envelop. Ik stuur met grote regelmaat aan mijn zus en nichtjes en ze hebben (afkloppen) tot op heden nog nooit hoeven bijbetalen.



Je kan me altijd een keer mailen: jessebezz@yahoo.com



Succes!
Alle reacties Link kopieren
Dat is aardig zeg. jessica
Alle reacties Link kopieren
Kijk eens hier weet niet of het inderdaad werkt maar proberen kan geen kwaad volgens mij.



http://www.voelspriet.nl/usa/
Alle reacties Link kopieren
Koop veel spul, vooral babykleren, in de VS, en ben gezegend met veel vrienden in VS plus veel reizende collega's van man. Hoe het dus precies met inklaren zit weet ik niet, maar wat ook voor problemen kan zorgen is je credit card.



Veel grotere winkels, Dillards, Saks en Polo, accepteren alleen een amerikaanse creditcard met een zgn billingadres in de VS. Heb je dit niet dan gaat het feest niet door.
Alle reacties Link kopieren
Hallo!



Ik heb zojuist 2 flessen haarverf besteld uit amerika(hier niet meer te verkrijgen)Bij elkaar gaat het om 600 ml. Weet iemand hoe duur de invoerrechten daarvan zijn>?



Ik heb voor de verzending 27 dollar betaald en voor de produkten 26 dollar, totaal 53 dollar dus...



Weet iemand dit?
Alle reacties Link kopieren
Hey,

Je mag 22 euro vrij invoeren, hier zitten NIET de verzendkosten bij. Maar producten tot 22 euro.
Alle reacties Link kopieren
Okee, 26 dollar is omgerekend iets van 16, 17 euro meen ik, dus dit betekend dat ik geen invoerechten hoef te betalen?
Alle reacties Link kopieren
http://spicolli.smugmug.com/



Een site van een Nederlandse die in US woont en producten koopt en opstuurt...ze rekent ook nauwelijks verzendkosten!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vandaag mijn all stars uit amerika gekregen :)

Totaal was het ongeveer 40 euro helft zijn de verzend kosten maarja, heb dit model nog nooit in nederland gezien (knalroze) ben er blij mee!
dolmades schreef op 11 maart 2008 @ 11:07:

En ik moest 53 euri !!!! betalen voor belasting/invoerrechten.



Dat is echt pech hebben, ik heb al zo vaak iets besteld uit het buitenland, ook kleding, en de enige keer dat ik invoerrechten moest betalen was voor een bril van ¤ 80, waar ik ¤ 15 moest bijbetalen.



Als je iemand kan vinden die het pakketje vanuit Amerika als "gift" wil versturen ben je goedkoper uit.

Dit zal een Amerikaan niet gauw doen omdat het strafbaar is. Chinese en Taiwanese handelaren doen dit vaak wel.



succes!
Alle reacties Link kopieren
Flashy schreef op 14 mei 2008 @ 16:56:

Ik heb vandaag mijn all stars uit amerika gekregen :)

Totaal was het ongeveer 40 euro helft zijn de verzend kosten maarja, heb dit model nog nooit in nederland gezien (knalroze) ben er blij mee!
leuk. die had ik vroegah ook. gewoon bij de kwantum gekocht.
Alle reacties Link kopieren
Zijn er ook mensen die een I-Pod in Amerika kopen?

Kun je dat via online winkelen doen of is het gewoon beter om dit in een winkel in Nederland te kopen.
Alle reacties Link kopieren
ik heb er inmiddels al 4 amerikaanse ipods geadopteerd en naar nederland meegenomen. dus ja hoor, goed mogelijk. alleen was ik dan dus wel zelf lijfelijk aanwezig in de US toen ik ze kocht.
Alle reacties Link kopieren
...
anoniem_34325 wijzigde dit bericht op 22-10-2018 17:55
Reden: privacy
99.09% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
hoi



Ik ben afgelopen oktober in NY gewwst, in een woord fantastisch!!!!

Vooral het shoppen vond ik geweldig, nu wilde mijn moeder ons meenemen en het toeval treft dat ik zwanger ben en dat ik het helaas moet uitstellen, nu las ik hier ergens boven dat Jessebezz haar emailadres doorgaf, ik ben dan ook heel brutaal maar ik zoek al heel lang iemand die voor mij zo nu en dan wat op zou kunnen sturen vanuit de USA



Als je dit leest jessebezz, ik kan je niet mailen, volgens mij een verkeerd emailadres doorgegeven!!

Hopelijk kan jij mij helpen



Gr
Alle reacties Link kopieren
[...]Het is een nederlands bedrijf dat je een adres aanbiedt in Amerika. Je kan dan bijvoorbeeld je ipod in Amerika bestellen en het bedrijf daar opdracht geven de ipod gewoon in Amerika te bezorgen. Het is heel handig, want zij herpakken dat product ook...loop je minder risico bij de douane invoerrechten te moeten betalen en het is heel goedkoop!! Ik ga het zeker vaker doen.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 04-06-2011 14:38
Reden: spam
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Naast ebay heb ik weleens wat bij amazon.com besteld. Voornamelijk boeken of muziek DVD's die ze hier niet hebben. Ga binnenkort weer een boek bestellen bij amazon, ben er alleen nog niet uit of ik dat vanuit amerika of UK doe. Scheelt ruim de helft met bol incl. verzenden.





Met invoerrechten moet je trouwens altijd maar geluk hebben of je ze moet betalen ja of nee. Ze pikken er steeds gewoon een paar uit die invoer rechten moeten betalen volgens mij als het geen gift is tenminste. Er zijn ook bedrijven die alles naar het buitenland als gift versturen maarja dat is ook weer een risico bij dure artikelen want geen idee of je het dan kan verzekeren voor verlies etc.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven