Iphone scherm repareren - ervaringen/tips

13-08-2013 02:33 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mijn iphone 4 laten vallen en nu is het scherm stuk. De iphone doet het nog wel prima, alles functioneert. Maar ik ben bang dat - na nog zo'n ongelukje- het scherm definitief uit elkaar zal vallen. Dan zal ik de telefoon helemaal niet meer kunnen gebruiken.

Om dat voor te zijn, wil ik mijn toestel ter reparatie aanbieden. Nu kan dat via mijn provider T- mobile. Mij. Telefoon is niet verzekerd en de reparatiekosten zijn voor mijn rekening. Daarom twijfel ik no of ik t- mobile wil inschakelen omdat zij duur zijn.

Ik hrb gebeld met de klantenservice voor een prijsopgaaf, maar deze willen/ kunnen ze me niet geven.

Wie heeft ook onlangs zijn / haar telefoon laten repareren en wat waren de totale reparatiekosten?
Alle reacties Link kopieren
Gsmdokter jonkerfrans rotterdam



Titel,iPhone dokter schiedam

Weet niet waar je vandaan komt;)
Stel niet uit tot morgen,wat je vandaag kunt doen
Alle reacties Link kopieren
Www.iphonedokter.nl
Stel niet uit tot morgen,wat je vandaag kunt doen
Alle reacties Link kopieren
Niet via de winkel doen hoor!! Gewoon even op marktplaats kijken of er een service bij je in de buurt zit of in een stad vlakbij langs zo'n telefoon 'Turk' gaan!

Kost je meestal de helft, je bent de telefoon niet 4/6 weken kwijt want vaak dezelfde dag nog of de dag erna al klaar
Internagelaktisch
Alle reacties Link kopieren
Wat maaique zegt. Mijne is nu voor de 4e keer stuk.

Maar bij zo een telefoon-"Turk" is hij binnen een uur klaar.

Even langs brengen, ergens wat eten, en hij is er weer!
Ik heb ook via mp iemand gevonden. Werd gemaakt waar ik bij stond. Was 50 euro kwijt voor een nieuw scherm.
Alle reacties Link kopieren
Via groupon heb je soms deals. Mijn man heeft een jaar met kapot scherm rondgelopen, valt er niet zomaar uit. Voor 25 euro laten maken via zo'n groupon, klaar in 45 minuten.
Alle reacties Link kopieren
Je kan ergens op internet ook zelf onderdelen bestellen incl een reparatie kitje en dat zou heel erg simpel moeten zijn.. Dat is pas echt heel erg goedkoop.. Weet zelf de link niet, als je wil kan ik het even aan mijn vriend vragen straks?
Alle reacties Link kopieren
Als je je toestel bij een ander dan je eigen provider laat maken ben je je garantie kwijt. Dus mocht dan opeens je home button stuk zijn of je toestel niet meer aan gaan dan kun je dat niet meer onder garantie laten repareren.
27 mensen vinden dit leuk.
Alle reacties Link kopieren
Iphoneworld, prima
Alle reacties Link kopieren
Zelf repareren is niet zo makkelijk als gezegd word.

Als het scherm iets onder de (Ik weet niet hoeveel) vragen wordt dan is de lijm al weer hard en is je touch naar de knoppen.

Ik zo hem naar de Turk brengen.
Volgens heb je nu toch al geen garantie meer? Als dat zo is zou ik heb gewoon bij een particulier laten maken. Mijn zus had voor ¤60,- een nieuw scherm. Ikzelf vond het veel geld (haar scherm deed het voor een stuk niet), maar ze kan er nu wel weer voor een jaar mee tegenaan, haha.
Mijn zoon had dat met de achterkant, even gegoogeld op marktplaats, best goedkoop en makkelijk te vervangen. Ook de voorkant kan je daar bestellen, min. 25,-- tot max 40,--.

Is te proberen, toch.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor alle reacties! Ik heb net even op de site van de Iphonedokter gekeken en deze had een gunstige aanbieding. Maar verder googlend kwam ik erachter dat er dus originele iphone 4 schermen zijn en kopie schermen. De eerste duurder dan de 2e. Ik vind het lastig om te bepalen wat verstandig is. Ik ga vandaag ook even langs zo'n turks winkeltje in de hoop dat zij het tegen een lagere prijs kunnen vervangen.



Dank jullie voor de tips! Ben een stuk wijzer geworden!
Alle reacties Link kopieren
Oh en ik durf er niet zelf mee te rommelen. Ben totaal niet handig en/ of creatief. Maar toch ook bedankt voor deze tip!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb in mijn 3GS een kopie scherm gehad en dat zorgde ervoor dat de sensor van licht en donker niet meer werkte, waardoor de helderheid van het scherm niet automatisch meer aanpaste aan het omgevingslicht. Als je dit niet erg vind is het geen probleem natuurlijk, ik vond het echter zeer storend.. Pas daar dus even mee op met een kopietje. Die zijn dan wel goedkoper dan het origineel maar dat heeft wel consequenties. Succes!
Alle reacties Link kopieren
je kan ook even op deze site kijken, ze verkopen er iphone onderdelen. Zo hebben ze bijvoorbeel ook iPhone 4 lcd te koop van de beste kwaliteit dus geen rommel! Ja je betaald ietjes meer maar dan heb je tenminste goed spul!



Succes!
Alle reacties Link kopieren
Niet via je provider doen, kan veel goedkoper. Niet zelf doen, dan riskeer je dat je telefoon helemaal kapot gaat. Ik heb mijn 4S afgelopen april laten vallen en heb via marktplaats iemand gevonden. ¤50, zat ernaast toen hij gemaakt werd en stond binnen een half uur weer buiten. Zal ondertussen wel weer wat goedkoper zijn, maar ik was allang blij dat ik geen nieuwe moest halen!
Alle reacties Link kopieren
Net mijn iPhone 5 laten vallen, barst!

Ik ben er goed ziek van! Maar aangezien je garantie vervalt als je hem ergens laat maken twijfel ik daar nog over!
Alle reacties Link kopieren
www.idabo.nl ; is van een vriend van mij. Is in Amsterdam en Alkmaar. Hij wordt weer zo goed als nieuw!
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 10-05-2017 11:02
Reden: spam
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 10-05-2017 11:02
Reden: spam
% gewijzigd
Ik heb voor zo'n niet origineel scherm gekozen en had er veel spijt van. Dat scherm was veel gevoeliger waardoor de tel al geactiveerd werd als ik hem bv in mijn tas deed.

Dit is zo'n vier jaar geleden dus misschien zijn de B schermen nu beter maar ik zou voor een origineel scherm gaan.
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 09-08-2018 15:04
Reden: Spam
98.33% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven