iCloud probleem!

19-09-2013 13:25 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een vraag aan alle Apple geeks (ben er zelf ook een, maar op dit moment een hele slechte *schaam*)!



Onlangs heb ik een nieuw e-mailadres gekregen, door verhuizing is mijn oude e-mailadres niet meer te gebruiken. Ik had "Zoek mijn iPhone" (en iPad en Mac) ingesteld met mijn oude e-mailadres. Dit was ook mijn Apple ID toen en dus gelinkt aan iCloud. Nu heb ik alles om kunnen zetten naar mijn nieuwe e-mail en mijn Apple ID is ook gekoppeld aan het nieuwe adres.



MAAR! Ik krijg het oude iCloud account niet verwijderd van mijn iPhone, omdat zoek mijn iPhone nog aanstaat. Ik moet dan inloggen met mijn Apple ID, wat dus de oude is (ik kan dit pas wijzigen wanneer zoek mijn iPhone uitstaat). Zodra ik inlog krijg ik de melding "Wachtwoord of Apple ID onjuist". Het wachtwoord was wel het juiste, maar ID bestaat natuurlijk niet. Dus…. Ik kan Zoek mijn iPhone niet uitzetten, waardoor ik mijn iCloud account niet kan verwijderen en dus mijn nieuwe niet kan toevoegen. Help!



Kan iemand mij helpen (ondanks mijn warrige verhaal)? Op de iPad en de Mac is het wel gewoon gelukt. Ik ben dus nu al een uurtje of 3 hiermee bezig (ja, ik ben een volhouder), maar ondertussen heb ik bijna al m'n haar al uitgetrokken van frustratie. Wie kan ervoor zorgen dat er nog iets overblijft van mijn haardos?
Alle reacties Link kopieren
Heb je je oude Apple ID dan helemaal verwijderd? Want in theorie zou je toch met dat oude ID en bijbehorende wachtwoord "Find my iPhone" uit kunnen zetten en het daarna net nieuw ID en wachtwoord weer aan?



Kan het niet nu even niet checken, maar het lijkt me dat het hiervoor niet uitmaakt of dat emailadres al dan niet bestaat.
Alle reacties Link kopieren
Nee, ik heb mijn Apple ID laten wijzigen, dus het hele account is hetzelfde, alleen Apple ID is gewijzigd.



Ik kan dus niet inloggen op iCloud op mijn iPhone, omdat daar nog mijn oude adres staat en ik kan deze niet wijzigen (is lichtgrijs, niet klikbaar), alleen het wachtwoord invullen. Maar dan krijg ik dus die melding dat het wachtwoord of ID niet klopt.
Alle reacties Link kopieren
Ok... En dat is de iCloud tab in je instellingen, correct?



Die is dus nog steeds gelinkt aan je oude Apple ID.



Van die nieuwe Apple ID staat nog niks op je iPhone?



Wat je dan kunt proberen (maar ik weet niet of dat lukt omdat je naam/wachtwoord grijs is) is om je iCloud account te deleten. Die optie zou helemaal onderaan het iCloud menu moeten staan.



Dit delete op zich niet je account zelf. Het delete alleen de link tussen je iPhone en iCloud.



Als je de vraag krijgt om bestanden op je iPhone te laten staan kun je "ja" klikken.



Als het gelukt is om je account te deleten, kun je daarna je nieuwe iCloud account aan je iPhone linken.
Alle reacties Link kopieren
Oh, dat deleten ging dus niet vanwege find my iPhone?
Alle reacties Link kopieren
Kun je dat wel uitzetten in je iCloud menu?
Alle reacties Link kopieren
Sorry voor m'n vele vragen. Ik volg altijd de deduceertheorie bij problemen: wat werkt er wel en op welk punt stopt het met werken.
Alle reacties Link kopieren
Capricorn, maakt helemaal niks uit Ik ben normaal echt een geek en regel dit soort dingen juist voor anderen, maar kom er (ook na veelvuldig Googlen) niet uit. Dus ik ben allang blij dat je meedenkt.



- Ik kan het account niet deleten.

- Ik kan "Find my iPhone" niet uitzetten.

- Ik kan niet inloggen met oude Apple ID naam, dus waarmee iCloud en Find my iPhone ingelogd staan.



Ik zeg specifiek naam, aangezien het hetzelfde account is, alleen inlognaam (Apple ID dus) aangepast via Apple. Ik zit in een soort loop voor mijn gevoel :(
Alle reacties Link kopieren
Ik heb iets gevonden van iemand met hetzelfde (denk ik) probleem.



Oplossing bij diegene:

What I did was click "facetime" and it also gave me old email. Deleted it, entered my new itunes account, and then went back to icloud, and tried to delete and it worked. Finally got to enter my new email account.
Alle reacties Link kopieren
Ben heeeeel benieuwd!
Alle reacties Link kopieren
Ik volgde het, vol goede hoop. Bij FaceTime staat dus al mijn nieuwe ID, daar uitgelogd en weer opnieuw ingelogd, maar haalt verder niets uit.



Ik heb volgens mij echt een mysterie te pakken hier. Blijf maar Googlen, maar so far nog geen oplossing gevonden. En dat weiger ik eigenlijk te accepteren
Alle reacties Link kopieren
https://www.icloud.com/



hier online inloggen?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Gaat ook allemaal prima met nieuwe ID. Oude pakt ie niet.



Wanneer ik inlog kan ik dus wel gebruik maken van Find my iPad en Find my Mac, maar iPhone niet meer. Deze heb ik er net uitgegooid (verwijder device), om te kijken of dat hielp. Onnodig om te zeggen dat dat ook niet werkte.
Alle reacties Link kopieren
En op je telefoon staat Find my iPhone aan? Onder location services?
Alle reacties Link kopieren
"I had renamed my Apple ID to my new email address, but had NOT changed the password. I could not sign in to icloud because the ID was wrong (the old email account) and grayed out. I was able to log out of Find My Phone with the old ID and current password. Once that was done, I deleted the icloud account. When asked if I wanted to delete contact, etc, from my iPad I said no. Then I logged back in with my current ID and password. I was asked about merging my contacts, etc and said yes. I did not lose anything and it only took a couple minutes. NOW I get to do the dame thing on my iPhone after I install IOS 7. I tackled the one I cared the least about first in case I had to be without for awhile. Good luck guys, but this was definitely easier than I had thought. Most of my time was me paranoidly backing up everything I could first."
Alle reacties Link kopieren
Het is een bekend probleem blijkbaar en komt nu naar voren door verbeterde beveiliging van Find my iPhone.



"TS3988 Re: How do reset my iCloud user id. My new email changed on everything else, but won't change on iCloud.

Sep 19, 2013 2:21 PM (in response to vodyanoi)

If you still have access to your old email address, do the following:



Go to https//appleid.apple.com, click Manage my Apple ID and sign in with your iCloud ID. Tap edit next to the pimary email account, tap Edit, change it back to your old email account and verify it. Then edit the name of the account to change it back to your old email address. You should then be able to turn off Find My iPhone with your password. Then go to Settings>iCloud, tap Delete Account and choose Delete from My iDevice when prompted (your iCloud data will still be in iCloud). Next, go back and change your primary email address and iCloud ID back to the way it was. You will then be able to go to Settings>iCloud and sign in with your current ID and password to reconnect to your iCloud account.



If you don't have access to your old email address, you will have to contact Apple to get them to reset the password for it so you can disable Find My iPhone and sign into your iCloud account. You will have to prove your identity to them in order to do so. You can either contact iTunes support for assistance with this (https://ssl.apple.com/emea/support/itunes/contact.html), or contact Apple Support (http://www.apple.com/support/icloud/contact/)."
Alle reacties Link kopieren
Thanks! Ik ga meteen bericht sturen naar Apple. Had gehoopt het zelf op te kunnen lossen, maar ik heb dus geen toegang meer tot mijn oude e-mailadres (overgestapt naar andere internetprovider).



Je bent geweldig! Nogmaals thanks!
Alle reacties Link kopieren
Dat weet ik dan weer niet precies, maar als Jij gaat naar instellingen op je phone, en dan klikt op iCloud dan kun je daar vind mijn iPhone aan of uit zetten
Weet wat je zegt maar zeg niet alles wat je weet.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben wel benieuwd, is het opgelost? Ik zit namelijk met hetzelfde probleem en heb net een mail gestuurd naar Apple....
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 27-11-2017 14:11
Reden: ivm spam
97.74% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven