Iphone gecrasht na update IOS7

19-09-2013 21:30 50 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geprobeerd IOS7 te installeren op mijn iPhone5. Ik krijg de foutmelding 4005. Hij blijft in de herstelmodus zitten en dan krijg ik de onbekende foutmelding 4005. De Iphone staat op zwart en doet helemaal niks meer.:'-

( Apple helpdesk al gebeld kunnen me ook niet helpen).

Wie herkent dit en weet wat ik moet doen??
Alle reacties Link kopieren
Misschien resetten? De 'thuis-knop' en de 'uit-knop' tegelijkertijd een paar sec. ingedrukt houden. Even wachten en dan opnieuw aanzetten.
Alle reacties Link kopieren
Tsja ik al dummie zou zeggen de knop bovenop en de ronde thuisknop langdurig tegelijkertijd indrukken voor een reset (naar fabrieksinstellingen ??) maar doe je misschien meer kwaad dan goed mee...?! Of weer aan de pc hangen en de oude versie terugzetten ? Als dat kan ? Soms duurt het heel lang voor je iets ziet gebeuren als ie helemaal leeg is of als je iets installeert.. Geef 'm de tijd.

Beter ff google opduiken... Geen idee...
Afspraak maken bij de Apple store (genius bar). Daar kunnen ze meer voor je doen dan zo via de telefoon.
Argh, wat erg! Daarom heb ik nog de 'oude' IOS erop staan, die van een paar maanden geleden. Ik wilde die updaten tot mijn zus me vroeg of ik wel een back-up had van mijn gegevens. Die moet ik nog steeds maken, maar ik weet niet zo goed hoe Mijn telefoon heeft nooit aan mijn pc gehangen, ik heb hem helemaal via de wifi opgestart destijds.

Ik heb wel een keer een vastloper gehad, en dat kon ik toen inderdaad oplossen door de knop bovenop en de home-knop tegelijk in te drukken.
Alle reacties Link kopieren
Error 4005 is a "can't load package error".





Apple servers are absolutely blocked by millions of people trying to do the same as you all over the world. Just wait 24h and you'll be able to do it without a problem.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
I solved the problem installing iTunes in another computer. Putting the device in DFU mode and restoring it.



Then I cleaned my own computer (which didnt detect the device) of all apple soft and reinstall itunes and it detect it again.





Here are the steps you can try:





1) Make sure you got the ipsw file to restore to 7.0 (In my case iPad3,1_7.0_11A465_Restore.ipsw), google it, you'll find it.



2) Follow this guide to remove all traces of apple soft from your PC: http://support.apple.com/kb/HT1923.



3) Reinstall itunes. Open it.



4) Connect your device.



5) Put it in DFU Mode: Hold the Power button for about 5 seconds. Now press down the Home Button without releasing the Power button. Keep both buttons pressed for about 10 more seconds. Now release the Power button but not the Home button. Keep the Home button pressed for 15 more seconds or so. Your device should be in DFU Mode afterwards. NOTE: DFU Mode is just a blank screen but your phone should be recognised by iTunes.



6) Restore from the ipsw. And then restore from a backup.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Wat Enn zegt. Azië en Amerika zitten nu hun telefoons te updaten.



Voor nu kun je proberen te restoren naar een oude back-up, of even wachten dus.



Ik heb gisteravond ge-update en na 1 hapering was het gebeurd.
Alle reacties Link kopieren
I FOUND A SOLUTION FOR THIS: Just update your Iphone using wifi and forget about Itunes. It worked perfectly for my 4S after 2 failed attempts using ITunes and getting 4005 error code!
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Een Android telefoon kopen! Je bespaart honderden euro's, niet alleen op de aankoop maar ook nog op alle apps. En je hebt ook nog dit soort onzin niet!

Misschien ben je een klein beetje minder hip, maar het geeft een stuk minder gezeik.
Alle reacties Link kopieren
En daarom heb ik nog nooit een nieuwe IOS gedownload.

Mijn Iphone geeft vanaf bijna het begin aan dat ik 6.1.3 moet downloaden. En ik heb eigenlijk alleen nog maar negatieve verhalen gehoord over het downloaden van een nieuwe IOS....
Weet wat je zegt maar zeg niet alles wat je weet.
Mijn man zei ook al iets over DFU mode idd. Ik heb er verder geen verstand van, daar heb ik mijn man voor

Heb de update nog niet gedaan zelf, geen ruimte op mijn telefoon haha! Moet nog even ruim 8 gb aan foto's en filmpjes op de Mac zetten. Dan kan ik weer updaten
Alle reacties Link kopieren
Schei toch uit, Jo, met je dan heb je dit soort onzin niet.



Heb je de rest van de topics op deze pijler al gelezen?
Alle reacties Link kopieren
quote:capricorn schreef op 19 september 2013 @ 21:54:

Schei toch uit, Jo, met je dan heb je dit soort onzin niet.



Heb je de rest van de topics op deze pijler al gelezen?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
quote:unuance schreef op 19 september 2013 @ 21:42:

Tsja ik al dummie zou zeggen de knop bovenop en de ronde thuisknop langdurig tegelijkertijd indrukken voor een reset (naar fabrieksinstellingen ??) maar doe je misschien meer kwaad dan goed mee...?!



Nee hoor, hij reset niet naar fabrieksinstellingen, hij lost dan gewoon de problemen op. Maar, wat Enn zegt, gewoon even wachten en morgen nog maar proberen.



Heb 'm gister gedownload, had alleen problemen met muziek afspelen, maar da's opgelost. Wel wennen die nieuwe icoontjes, ik vind de kleuren iets te blij.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nog nooit problemen gehad met het downloaden van een nieuw iOS (ook niet met het downloaden van een nieuw MacOS trouwens).



En ik ben over het algemeen één van de eerste daarmee (ook wel eens bèta's trouwens, maar dat is een ander verhaal).
Alle reacties Link kopieren
quote:betjebig schreef op 19 september 2013 @ 21:45: Ik wilde die updaten tot mijn zus me vroeg of ik wel een back-up had van mijn gegevens. Die moet ik nog steeds maken, maar ik weet niet zo goed hoe Mijn telefoon heeft nooit aan mijn pc gehangen, ik heb hem helemaal via de wifi opgestart destijds.

Ik heb wel een keer een vastloper gehad, en dat kon ik toen inderdaad oplossen door de knop bovenop en de home-knop tegelijk in te drukken.





Volgens mij maakt je Iphone zelf een back-up als je hem aan de lader doet....

Of in ieder geval dat had die van mijn mail wel. Die is vorig jaar voor de kerst gecrasht. En begin januari heeft hij een nieuwe gekregen en daar stond nog alles op van toen hij net was opgeladen.



iCloud maakt automatisch een reservekopie van de belangrijkste gegevens op een apparaat met iOS 5 of hoger. Nadat u Reservekopie hebt ingeschakeld op een iPhone, iPad of iPod touch in Instellingen > iCloud > Reservekopie en opslag, wordt dit proces dagelijks uitgevoerd zolang het apparaat aan de volgende voorwaarden voldoet:



Het is verbonden met het internet via Wi-Fi

Het is aangesloten op netstroom

Het heeft een vergrendeld scherm

U kunt ook handmatig een reservekopie maken telkens als het apparaat is verbonden met het internet via Wi-Fi. Hiervoor kiest u 'Maak nu reservekopie' in Instellingen > iCloud > Opslag en reservekopie.



Ik hoop dat je hier iets mee kunt BetjeBig
Weet wat je zegt maar zeg niet alles wat je weet.
Alle reacties Link kopieren
Bij mij is het wel helemaal gelukt maar ik kan nog niet echt aan het nieuwe design wennen (jaja first world problems).
Ik was zo klaar met de update. Lees idd wisselende verhalen. Kun je hem wel uitzetten? Dan restarten?
Jo : nee, dan heb je haarscheurtjes in je telefoon van 500 euro! Daar zit je op te wachten!

Op elk besturingssysteem is wel wat aan te merken en TO heeft niet zo heel veel aan je bijdrage op dit moment.
Gisteravond kreeg ik ook foutmeldingen, maar alleen bij het downloaden van de update. Maar dat kwam door de drukte. Hij sprong niet op zwart gelukkig. Vanavond ging het in 1x goed, zowel op de iPhone als de iPad.

Ziet er wel echt anders uit, ff wennen.
Mijn iPad is compleet gecrasht gister, heb het hele ding moeten herstellen. Was niet van plan iOS7 te installeren, maar mijn iPad werd na de nieuwe iTunes niet meer herkend en begon vervolgens wel met updaten. Al mijn gegevens had ik natuurlijk netjes gebackupt in iTunes, dus niks aan de hand, alles werkt weer naar behoren.

Vandaag liggen al de hele dag iCloud en de App Store plat, omdat alle servers overbelast zijn doordat iedereen massaal aan het updaten is. Heerlijk, Apple.



(Verder totaal geen klachten, ben nog steeds super happy met mijn Apple-apparaten, geen seconde spijt van gehad. Dit in tegenstelling tot een Android telefoon, JO12345, wat een flauwe reactie weer...)



Nu de serieuze reactie, wat Enn zegt, dan moet het lukken.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hem nog niet, kan hem ook nog niet downloaden
quote:mars.74 schreef op 19 september 2013 @ 22:06:

Ik heb hem nog niet, kan hem ook nog niet downloaden Nog geen iPhone/iPad bedoel je?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb niet genoeg available storage om 'm te kunnen downloaden. Maar weet niet/kan niet kiezen wat te deleten...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven