Een eigen blog hebben

01-10-2014 16:19 1102 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag!



Ik vroeg me af of er hier meerdere mensen zijn die een eigen site bijhouden? Misschien leuk om ervaringen uit te wisselen, elkaar tips te geven en feedback te krijgen?



Je mag hier de link naar je eigen blog posten mits deze niet commercieel is. Geen links naar webshops, websites die veel inkomen genereren of andere commerciele sites dus! Mensen die dit toch doen zullen gestaft worden.
Ik werk voor verschillende muziekgroepen, en hou hun site up to date.



Waarover wil je tips?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een blog met illustraties en schilderijen, voor de hobby en soms verkoop ik wat. Ik zou het leuk vinden om feedback te krijgen :-)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een webshop, ook leuk :-)
Alle reacties Link kopieren
Tips om meer bezoekers te krijgen, meer pageviews, hoe je je content nog aantrekkelijker kan maken, aan zulke dingen zat ik te denken



Ik heb zelf een foodblog/afvalblog en merk dat mijn bezoekersaantallen behoorlijk stijgen de laatste tijd. Superleuk! Ben nu bezig met een nieuwe layout en daar gaat echt teveel werk inzitten, maar ja, moet wel gebeuren.



@Biloba; een creatief blog dus. Hoevaak update je? Hoe zit het qua bezoekers?



@van-vert; een webshop in wat voor soort producten?
Van-vert: schrijf je je website zelf?
Alle reacties Link kopieren
@ismene; niet specifiek opzoek naar tips maar gewoon meer kletsen over wat er bij komt kijken om een site te onderhouden, welke widgets handig zijn, hoe je met social media omgaat, zulke dingen Ervaringen uitwisselen dus
Kan je jouw blog hier even linken? Hoeft niet hoor, wil niet dat je je anonimiteit opgeeft.
JQuery UI. Beste uitvinding van de 21ste eeuw!
Alle reacties Link kopieren
quote:Ismene schreef op 01 oktober 2014 @ 16:47:

Kan je jouw blog hier even linken? Hoeft niet hoor, wil niet dat je je anonimiteit opgeeft.

Nee dan wordt het gezien als reclame. Had bedacht dat mensen die feedback willen enzo elkaar maar priveberichten moeten sturen. Anders slaan de moderators op hol en gaat iedereen heel hard spam roepen. Ook zo jammer.



Stuur het je even in een priveberichtje!
Zal even kijken of ik die functie aan heb staan
Je kan me sturen.
Alle reacties Link kopieren
nee dus



Foutmelding: Gebruikers die geen berichten willen ontvangen: Ismene



EDIT: gelukt!
Tip: nooit geen handschrift lettertype kiezen. Lijkt altijd amateuristisch. Ook geen comic sans ms.



(Tip van mijn docent )
Ik zou je banner kleiner maken. Voor de rest echt wel een leuke blog!
Ik wil het al heel lang... Hou een stuk of 15 websites bij en schrijf hiervoor blogs voor m'n werk. Privé wil het helaas niet lukken qua tijd haha.
Misschien hier meer van toepassing. Tenzij, heb je een pb gestuurd met mijn emailadres. Als je logo een dagje werk is, wil ik dat heus wel gratis voor je doen.
Ik heb ook een blog, sinds april op mijn eigen domein en zo. Wil aan de ene kant niet teveel bezig zijn met schrijven om het bezoekers trekken, aan de andere kant vind ik het natuurlijk leuk als ik gelezen word



Wat, heb ik gehoord, in ieder geval helpt bij een blog is nieuwe blogjes op social media gooien (facebook, twitter, google+ en zo - die laatste vooral voor de SEO, want geen hond die google+ gebruikt ), en zorgen dat mensen je kunnen volgen.



Ik ben trouwens ook nieuwsgierig naar blogs van anderen hoor
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nitwit hoor, maar oprecht benieuwd. Sommige blogs zien er best professioneel uit (en vaak ook met een dienst of webwinkel inderdaad, waar je dan natuurlijk meteen naar kunt linken). Maar doe je dan zoiets puur als hobby of verdien je er ook nog wat mee? In het eerste geval zou je net zo goed de link neer kunnen zetten toch?
Ik blog voor een zakelijke site, en ik heb een eigen wordpress-blog. De eerste wordt goed gelezen en heeft impact, de tweede wordt door geen hond gelezen en doet er totaal niet toe
Ben dus wel anders dan jullie. Ik vind het juist leuk de site zelf te schrijven (de lay out, de menu's, ...). De inhoud laat ik aan iemand anders over .
En eldorado, jouw blog zou ik misschien nog wel lezen. Vind jouw mening wel leuk .
quote:Ismene schreef op 01 oktober 2014 @ 17:25:

En eldorado, jouw blog zou ik misschien nog wel lezen. Vind jouw mening wel leuk .

lol, mijn zakelijke blog is voor een bestaande, zakelijke site. Die wordt goed gelezen, en is voor mij ook nuttig. Ik haal er werk uit, en minstens zo belangrijk voor mij: ik zie dat met mijn visies iets gedaan wordt.



Mijn priveblog, ik weet niet of je daar heel blij van zou worden Maar als je wil, stuur me een pb, stuur ik je een url.
lean, de meesten doen het voor de hobby, sommigen beginnen voor de hobby en verdienen er uiteindelijk wat mee, en sommigen beginnen om er wat mee te verdienen. Ik hoop zelf ooit bij die tweede groep te gaan horen, maar als ik er niets mee verdien vind ik het eigenlijk ook prima, want het is gewoon een leuke hobby.



Vaak is het bij de webshop erbij wel de bedoeling er iets aan te verdienen. Dat kan ook door bv. advertenties op je blog, of door (als je zoals ik ook over boeken blogt) met een apart linkje doorlinkt naar bol.com, of door andere diensten aan te bieden via je blog. Maar veel is het meestal niet, volgens mij wordt niemand er slapend rijk van - en de mensen die dat wel zouden willen haal je er zo tussenuit, die stoppen er vaak ook snel mee omdat ze het niet leuk vinden. Meestal is het dus een (eventueel verdienende) hobby
Eldorado, heb je een pb gestuurd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven