Whats app blauwe vinkjes

06-11-2014 08:37 180 berichten
Wat vinden jullie van de blauwe whats app vinkjes.

Daaraan kan je zien dat iemand werkelijk jouw bericht gelezen heeft. Mij maakt het niet veel uit. Ik hou sws een slag om de arm met app. Neem het niet te serieus. Een vriendin zei gister: oh nee nu ziet iedereen dat ik het gelezen heb nu moet ik wel reageren! Ik dacht bij mezelf dat zoiets als app zoveel beslag op je kan leggen.

Ik vind t wel handig die vinkjes. Weet ik zeker dat t gelezen is. Verwacht geen antwoord. En dan erbij eigenlijk weet ik nog niet zeker of t gelezen is. ;)
Alle reacties Link kopieren
Ach ja. Sm maakt meer kapot dan je lief is.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Ik heb nog grijze vinkjes. Vind blauw leuker
Ja echt wel @fame. Het kan een leuke aanvulling zijn. Ik denk dat t niet zo serieus genomen moet worden. In de krant staat wel eens iets over een tweet. Trending dit of dat. Beetje zielig miz
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het irritant omdat ik juist mijn status had uitgezet zodat ik er zelf niet teveel op zou letten. Nu zie ik het alsnog.
Natte tosti..
De vinkjes betekenen niet dat het bericht gelezen is.

Het eerste vinkje is dat het bericht succesvol verstuurdt is en het tweede vinkje dat het bericht is aangekomen bij de ontvanger, deze hoeft dan nog niet gelezen te zijn.
Maar wat ik begrijp is dat ze blauw kleuren als ze gelezen zijn.
Alle reacties Link kopieren
Nee blond, vanaf nu kun je aan de blauwe vinkjes zien of het bericht echt gelezen is.
Ja, stom. Nog meer controle en mensen met verwachtingen. Ik ben het soms al zo beu om te moeten antwoorden. En nu kan het mij ook nog kwalijk genomen worden als ik dat niet doe.



Ik ben zo iemand met een leven naast de smartphone. Nou ja, naast... vóór de smartphone.
Alle reacties Link kopieren
quote:blond09 schreef op 06 november 2014 @ 09:15:

De vinkjes betekenen niet dat het bericht gelezen is.

Het eerste vinkje is dat het bericht succesvol verstuurdt is en het tweede vinkje dat het bericht is aangekomen bij de ontvanger, deze hoeft dan nog niet gelezen te zijn.



Sinds de laatste update heb je één, twee én twee blauwe vinkjes.

En als je Iphone hebt, kun je zelfs het bericht swipen en dan kun je de exacte tijd zien dat het is aangekomen en dat het is gelezen.
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
Eigenlijk is t beter. Nu kan je echt mensen eerlijk negeren. En nietnstiekum lezen en dan stiekum negeren. Wat is dat dan dat mensen lezen en zich verplicht voelen wat te zeggen. Als t niet uitkomt zeg je toch gewoon niks.
Echt waar??? Oeps dan heb ik niks gezegd... Vast een update gemist
Wel irritant trouwens ik heb ook mijn 'laatst gezien' uitstaan
Alle reacties Link kopieren
Ik verwacht een hoop nieuwe zeiktopics over whatsapp-relatieperikelen.
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
Alle reacties Link kopieren
Blond, je doet je naam eer aan.

Er zijn nieuwe vinkjes bijgekomen. De 2 vinkjes die voorheen grijs waren worden blauw als iemand het bericht geopend heeft. Als je in die balk bovenin kijkt worden ze trouwens niet blauw, dus als je het bericht, en daarbij Whatsapp, niet echt geopend hebt.



Mosterd...
Silence is golden. Duct tape is silver.
Ik vind het ook irritant! Ik heb inderdaad ook mijn status uitgeschakeld, wat mij super veel rust geeft. En krijg je nu die blauwe vinkjes.... Weet ik alsnog dat iets gelezen is!

Het maakt mij niet echt uit als iemand niet direct reageert, in vriendschappen en in een vaste relatie waar je zeker bent van elkaar. Maar dat laatste heb ik nog niet en daten en whatsapp is voor mij echt geen goede combinatie. Die status uitschakelen was perfect, rust!

Nu blauwe vinkjes aaargh... Hopelijk kan dat ook uitgeschakeld worden haha.
Wat ik wel apart vind is dat t zomaar even gebeurt. Geen melding van een update. Of ervoor kunnen kiezen of je dat wel wilt. Maar daar zal je wel automatisch toestemming voor geven als je whats app gebruikt.
Missmisery, volgens mij kan je de app wel openen. Als je de chat met de persoon die de whatsapp gestuurd heeft niet opent, dan blijven de vinkjes grijs. Dan kan je wel andere chats openen en reageren bijvoorbeeld.
Alle reacties Link kopieren
Bij mij zijn ze overigens nog grijs. Hopelijk blijft het zo, anders wil ik net als voor laatst gezien een uit-knop.

Mensen worden echt extra panisch door dit soort spionpraktijken.
Silence is golden. Duct tape is silver.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het vervelend. Ben er niet blij mee
Missmisery, had al gereageerd dat ik het idd verkeerd had
Alle reacties Link kopieren
Moet je niet eerst de nieuwste update installeren voordat deze verandering actief wordt? In dat geval ga ik niet updaten..
Alle reacties Link kopieren
@bonuhbakkie: gebeurd het automatisch zonder dat je de nieuwe update download?!
Alle reacties Link kopieren
en dat blauwe-vinkjes-gebeuren geldt ook als je je "laatst gezien" uit hebt staan?



Nouja, ik reageer - of niet - wanneer het me uitkomt. Geloof niet dat ik mensen in mijn app-kringetje heb die me wat dat betreft iets gaan kwalijk nemen...
Nou ik heb niks aangeklikt gister ineens was het er. Ook bij mijn stressende vriendin ;)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven