Spotify offline, ervaring?

15-06-2016 20:21 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hardlopen kan ik niet zonder muziek . Zelf heb ik maar een paar muziekalbums op mijn Iphone staan. Ik hou vooral van afwisseling qua nummers, dus niet steeds één artiest. Ik heb zelf een gratis abonnement van Spotify en nu zit ik te twijfelen of ik niet een betaald abonnement neem, zonder reclame én offline luisteren. Hoef ik ook nooit meer liedjes te downloaden oid.

En extra motivatie om te gaan hardlopen! Nu vroeg ik me af of iemand van jullie hier ervaring mee heeft?

Kun je ook als je ergens in the middle of nowhere bent (bos oid) nog gewoon offline luisteren of heb je wel een bepaald 'signaal' nodig?



Een betaald abonnement hebben, is het een aanrader?

Mijn ouders hebben het en die zijn er gelukkig mee, maar die hebben het niet op hun telefoon staan.
Lachen is leuker!
Nee, bereik heeft geen invloed. Als je een abb hebt dan download je liedjes. En dan heb je geen bereik 4G oid nodig
Alle reacties Link kopieren
Het is een aanrader. De optie om offline te kunnen luisteren is voor mij onmisbaar geworden.



Het wordt goedkoper als je met je ouders een familie abonnement neemt, die is maar 15 euro per maand en daar kunnen maximaal 6 personen op.
Alle reacties Link kopieren
Aha thanks!



Goed om te weten.
Lachen is leuker!
Ik gebruik het altijd in het vliegtuig dus geen verbinding nodig.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het ideaal! En ze hebben nu een aanbieding: drie maanden voor 99 cent. Heel slim, want ik vrees dat ik na die drie maanden hooked ben
Alle reacties Link kopieren
Maar je download dan alle muziek (in app) op je telefoon neem ik aan? Hoeveel ruimte neemt dat in ongeveer?
Vivo per lei
Ik had het maar kreeg het met geen mogelijkheid op mijn mp3 speler. Ik snapte er echt geen bal van.
Ik heb met abo op Spotify ruim 2000 nummers op m'n telefoon staan (Samsung) wat 35 mb in neemt van totaal 32 GB.
Alle reacties Link kopieren
Tweeduizend nummers in 35mb? Hoe kan dat dan? Als je nummers offline af wilt spelen moeten die toch ergens opgeslagen zijn, lijkt mij?
Vivo per lei
Wij hebben hier 1 abonnement thuis, dus wij gebruiken offline heel veel (je kan niet beiden tegelijk online zijn). En het is gewoon ideaal buitenshuis waar je geen wifi hebt, dus inderdaad sporten, hardlopen, in de trein, in het vliegtuig, op het strand, in het park, in de auto. Ik heb een paar playlists die ik offline heb staan, ik voeg daar allerlei nummers aan toe. Eens in de zoveel tijd online om de nieuwe nummers te downloaden en je kan weer vooruit.
Alle reacties Link kopieren
quote:DuploPanda schreef op 15 juni 2016 @ 20:52:

Tweeduizend nummers in 35mb? Hoe kan dat dan? Als je nummers offline af wilt spelen moeten die toch ergens opgeslagen zijn, lijkt mij?1 minuut muziek is ongeveer 1 MB. 2000 nummers is ~7000 minuten is 7 GB.... Bij die 35MB denk ik eerder aan een index file met metadata en misschien artwork van die 2000 nummers.
Ik heb 232 nummers offline staan en dit neemt 702MB in, althans, dat is alle ruimte die spotify nu inneemt aan documents en data op mijn telefoon (dus niet alleen de offline nummers). Exclusief de app zelf, dat is 117MB.
Alle reacties Link kopieren
Ah ja, ik vond het al zo vreemd dat zoveel nummers zo weinig geheugen innamen.
Vivo per lei
Klopt.
Alle reacties Link kopieren
Spotify heeft trouwens ook een hele fijne hardloop integratie. Op basis van jouw muziekvoorkeur en looptempo maakt hij dan een playlist voor je aan of je kan er voor kiezen om 1 van de 8 standaard playlist af te spelen.
Alle reacties Link kopieren
quote:apppie schreef op 15 juni 2016 @ 20:36:

Ik vind het ideaal! En ze hebben nu een aanbieding: drie maanden voor 99 cent. Heel slim, want ik vrees dat ik na die drie maanden hooked ben



€ 0,99? Weet je het zeker? Want ik maak nu volgens mij gebruik van die actie, maar heb toch echt € 9,99 betaald



quote:badmuts111 schreef op 16 juni 2016 @ 09:07:

Spotify heeft trouwens ook een hele fijne hardloop integratie. Op basis van jouw muziekvoorkeur en looptempo maakt hij dan een playlist voor je aan of je kan er voor kiezen om 1 van de 8 standaard playlist af te spelen.Dit is echt super inderdaad!
Alle reacties Link kopieren
quote:VivaElle schreef op 16 juni 2016 @ 13:08:

[...]





€ 0,99? Weet je het zeker? Want ik maak nu volgens mij gebruik van die actie, maar heb toch echt € 9,99 betaald





[...]

Meteen even gecheckt op mijn PayPal en mail, maar ja, echt 99 cent voor drie maanden. €9,99 is volgens mij het reguliere tarief per maand..
Alle reacties Link kopieren
quote:apppie schreef op 16 juni 2016 @ 14:09:

[...]





Meteen even gecheckt op mijn PayPal en mail, maar ja, echt 99 cent voor drie maanden. €9,99 is volgens mij het reguliere tarief per maand..Klopt, maar ik heb het dus ook voor 3 maanden, met een actie. Maar dan dus wel voor € 9,- meer
quote:badmuts111 schreef op 16 juni 2016 @ 09:07:

Spotify heeft trouwens ook een hele fijne hardloop integratie. Op basis van jouw muziekvoorkeur en looptempo maakt hij dan een playlist voor je aan of je kan er voor kiezen om 1 van de 8 standaard playlist af te spelen.Maar dit kan dan niet offline, toch? Als hij kijkt naar je looptempo?
Alle reacties Link kopieren
quote:tinypotato schreef op 16 juni 2016 @ 14:47:

[...]





Maar dit kan dan niet offline, toch? Als hij kijkt naar je looptempo?



Goed punt. Maar je kunt ook zelf het aantal stappen per minuut instellen, dat doe ik altijd in de sportschool op de loopband.



Edit: maar hij zal ook geen "nieuwe" muziek voor kunnen stellen als je offline bent...
Alle reacties Link kopieren
...
moderatorviva wijzigde dit bericht op 25-04-2018 09:15
Reden: Dit bericht is verwijderd i.v.m. spam.
97.75% gewijzigd
Anoniem210420171027 schreef:
16-06-2016 14:47
Maar dit kan dan niet offline, toch? Als hij kijkt naar je looptempo?
Maar je kunt wel uitvinden hoeveel BPM bij jouw looptempo hoort en daar een playlist voor downloaden.

http://www.run2r.com/Technical+linking- ... speed.aspx

Ik loop nu graag op 160 BPM en gebruik nu vaak deze playlist:

https://open.spotify.com/user/spinninre ... tkyhwLN9-A

Zelf kan ik niet meer zonder Spotify premium, voor tijdens het hardlopen of wandelen en onderweg in het OV.

Ik word muziek gauw zat en wil dan weer wat anders, dus ik ben blij dat ik van alles kan luisteren voor een schijntje per maand.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven