Het lief en leed dat 'weggeefhoek' heet. Deel 2 !

21-07-2016 00:06 1835 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zo. Deel twee, waar we ons heerlijk verder verbazen over de weggeefhoeken, ruilhoeken en verkoophoeken op facebook





De positieve verhalen zijn uiteraard ook welkom !



Knipenplakuittopiceen:





Enorm narcistisch heb ik mezelf zojuist geïnspireerd.



Het fenomeen 'weggeefhoek' op Facebook.

Prachtig concept, werkelijk waar. Ik maak er regelmatig gebruik van om dingen weg te geven, of om te reageren met 'belangstelling' of 'interesse' ( Geen andere mogelijkheid, daar staat - vaak - terecht de doodstraf ene ban op )



maar soms... soms zie ik dingen voorbij komen. Of krijg ik mailtjes in mijn inbox waar ik heul opstandig van kan worden.



Bijvoorbeeld:





Schoenen: Gebruikt maar goed voor ene tweede ronde ( met een foto van hele vieze afgetrapte schoenen, neuzen kaal, zolen weggesleten. )

Of: Zak kleding, zelf even wassen. En als je dan goed kijkt op de foto's zie je kleding met hele vieze gore vlekken.

Of: Doos met keuken spullen. ( En dan zie je aangekoekte meuk die 8x in de vaatwasser nog niet schoon gaan worden .. )



Maar ook ( en dat vind ik helemaal erg.. ) als er iets aangeboden wordt, dat iedereen over elkaar heen valt om maar zo zielig mogelijk over te komen om zo het enorm gewilde object te willen krijgen. En dan hebben we het over een knoflookpers ofzo.



Aangeboden : Knoflookpers.

Reacties: Oooooh, heel graag, hier ben ik al járen naar op zoek.

* Ik loot graag mee voor de moeder van mijn buurvrouw ze nicht, want ze moet naar de voedselbank

* Graag, want de mijnes is net kapot,en ik kan geen nieuwe kopen

* Ik wil graag meeloten,want die van mijn moedertje, die in de wia zit, is kapot gegaan en kan geen nieuwe kopen door die malle eppo van een Rutte. ( echt waar, ooit gelezen, in deze richting )





Kom maar op met jullie voorbeelden en ervaringen.
Dus.
Ik kom ook even volgen

Op de fb-weggeefgroep hier in de buurt kwam ik zonet binnen één scroll een kapotte wasmachine en een kapotte droger tegen. Gelukkig zijn de oud-ijzerhandelaren ook best wel actief die willen graag alles hebben, als er maar een beetje metaal in zit geloof ik.
Happy new topic!



Iemand nog een seal apparaat dat wel sealt maar niet vacuüm trekt? Lekker handig zeg heb je dat hele ding staan voor iets wat je met een ziplock zakje sneller kunt doen. Maar toch nog vijf man die het willen hebben. Maar op die groep moet je wel echt iets heel lelijks/waardeloos zetten wil je er niet af komen. Sommige lukt het wel met bijvoorbeeld een bank die van de grond tot de bovenkant van de armleuning een scheur heeft bijvoorbeeld maar nog mooi is met een plaid dat de blokker verkoopt.



Ik wil wat dingen van het weekend weg hebben, wanneer erop zetten vandaag of morgen? Ik heb het idee dat afspraken die langer van te voren gemaakt worden nogal snel 'vergeten" worden dus meer dan drie dagen doe ik niet eens meer dat is blijkbaar voor teveel mensen niet te overzien.
Ik zou morgen doen. Mijn ervaring is hetzelfde.








Familielid heeft een tweedehands winkel, daar gaat alles naartoe. Kun je alles voor een appel en een ei krijgen, ben je meteen van al dat Facebook gezeik af.



Soms heb je ook van die ruilhoeken, waar mensen dan een fles cola vragen voor iets. Soms vind ik dat nog buiten proportie. Twee flessen coca cola is met statiegeld al snel 4 euro, en dan inderdaad voor een knoflookpers ofzo.
TVP
Alle reacties Link kopieren
Tvp
Heb me na alle irritatie weer van die groepen afgemeld...

En dan tóch hier weer een tvp'tje plaatsen
Alle reacties Link kopieren
quote:mwcactus schreef op 21 juli 2016 @ 08:21:

Happy new topic!



Iemand nog een seal apparaat dat wel sealt maar niet vacuüm trekt? Lekker handig zeg heb je dat hele ding staan voor iets wat je met een ziplock zakje sneller kunt doen. Maar toch nog vijf man die het willen hebben. Maar op die groep moet je wel echt iets heel lelijks/waardeloos zetten wil je er niet af komen. Sommige lukt het wel met bijvoorbeeld een bank die van de grond tot de bovenkant van de armleuning een scheur heeft bijvoorbeeld maar nog mooi is met een plaid dat de blokker verkoopt.



Ik wil wat dingen van het weekend weg hebben, wanneer erop zetten vandaag of morgen? Ik heb het idee dat afspraken die langer van te voren gemaakt worden nogal snel 'vergeten" worden dus meer dan drie dagen doe ik niet eens meer dat is blijkbaar voor teveel mensen niet te overzien.Ik dan altijd met een stukje tekst tussen ** dat ze het op een bepaalde dag in een bepaalde tijdspanne kunnen halen. Geen onderhandeling over mogelijk. Dus ik zou het vandaag erop zetten.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
GERESERVEERTD Slaapzak maat 104



Als je het dan niet zeker weet.........
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen ben zwanger van een tweeling. Iemand nog 2 blauwe of zwarte wippertjes staan waar niks mee.gedaan word je maakt mij heeeeel blij



Wat maakt het nou uit in welke kleur wipper die kinderen liggen
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Tvp
En hier ook een schaamteloze tvp
Alle reacties Link kopieren
Tvp
Iemand toevallig nog een goed werkende herenfiets /mountainbike? Hij is 1.85m. Liefst vandaag nog



Kent er iemand een jack russel of boerenfox reutje die zin heeft om kindjes te maken ? Mijn teefje is er helemaal klaar voor ...



Als ik hem vanavond zie zal ik het even vragen
Het is wel voor vandaag of uiterlijk morgen , wordt er bij vermeld.



Zou het teefje overmorgen geen zin meer hebben? Zijn ook net vrouwen zeg.
TVP



Vermakelijk topic altijd deze ????
quote:prada schreef op 21 juli 2016 @ 14:00:

Het is wel voor vandaag of uiterlijk morgen , wordt er bij vermeld.



Zou het teefje overmorgen geen zin meer hebben? Zijn ook net vrouwen zeg.Blijkbaar willen de baasjes graag dat het teefje kindjes wil maken Dat kan maar heel beperkt en zo, en voor zover ik weet kost een (goede) dekreu normaal geld En ja, als je dat met wat haast gratis kan krijgen, wie vindt het dan belangrijk dat er gezonde pups uitkomen he
quote:prada schreef op 21 juli 2016 @ 14:00:

Het is wel voor vandaag of uiterlijk morgen , wordt er bij vermeld.



Zou het teefje overmorgen geen zin meer hebben? Zijn ook net vrouwen zeg.



Een hond is maar een beperkt aantal dagen vruchtbaar, vaak heeft ze daarna inderdaad ook geen zin in polonaise aan haar lijf. Een reu heeft weerhaken dat doe je niet voor de lol.



Maar wat een achterlijk idee om een dekreu voor je teef te zoeken op de weggeefhoek. Dan vraagt ze straks zeker om benodigdheden voor puppy's.. en als ze er niet vanaf komt dan kunnen ze ook op de weggeefhoek, leuk voor mensen die geen geld hebben een pup te kopen.
Op MP worden de pups van zulke hondjes gewoon voor een paar honderd euro per stuk te koop aangeboden hoor! Dat is goede handel! Garantie tot aan de deur!
Alle reacties Link kopieren
Invite all your friends pleas on dis page voor beter koop en verkoop plezier Vriendelijke groet beheer op naar de 10.000 kom op en help mee aub.



En na 4 woorden Engels werd het al heel moeilijk, dus je doet de rest gewoon in het Nederlands

en die eerste 4 woorden zijn vast opgezocht ergens, want dat is ook de naam van de openbare site
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Soms tagt iemand je voor iets waar je ooit om vroeg, soms is iemand BLIJ met wat jij kwijt wil en soms ben ik BLIJ spullen ook kwijt te kunnen raken buiten weggeefhoeken om......



tvp
Alle reacties Link kopieren
Ik las ergens in dit topic iets over sandalen met de teenafdrukken er nog in . Kwam er net eentje tegen

Geen weggeefgroep trouwens, maar gewoon facebook verkoop.



Zo goed als nieuw? ( link 1)



Zo goed als nieuw? (link 2)
Alle reacties Link kopieren
Situatie deze week op een weggeefgroep in een redelijk grote stad.



Whatskeburt?

1. Vrouw post ventilator op gratis weggeefgroep. Mensen reageren met ' ik loot mee'

2. De post wordt iets later weggehaald zonder dat er geloot is...

3. Leden die 'graaaaaaaag mee wilden loten' ( waar is de braak smiley?!) blijven beduusd achter...daar gaat 'hun' airco .

4. Speculatiefase: Een lid dropped de theorie dat mevrouw vast heeft gemerkt dat er veel animo was voor de ventilator,

dus zal er nu wel ergens anders geld voor vragen...

5. Dramatiseringsfase: Een lid heeft een screenshot van de advertentie gemaakt en probeert het beheer bewust te maken van de weggehaalde post. Want ...dat kan toch niet?!?!?!?

6. Heksenjachtfase: To be continued...



Wat een gedoe zeg...en dat met dit weer



Waar is MIJN Ventilator? Een 'ik-loot-mee-ert' die een screenshot plaatst van een weggehaalde ad ( link 1)



Waar is MIJN Ventilator? Een 'ik-loot-mee-ert' die een screenshot plaatst van een wegehaalde ad ( link 2)



Gestaag drama forceren ( link 1)



Gestaag drama forceren (link 2)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven