Het lief en leed dat 'weggeefhoek' heet. Deel 2 !

21-07-2016 00:06 1835 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zo. Deel twee, waar we ons heerlijk verder verbazen over de weggeefhoeken, ruilhoeken en verkoophoeken op facebook





De positieve verhalen zijn uiteraard ook welkom !



Knipenplakuittopiceen:





Enorm narcistisch heb ik mezelf zojuist geïnspireerd.



Het fenomeen 'weggeefhoek' op Facebook.

Prachtig concept, werkelijk waar. Ik maak er regelmatig gebruik van om dingen weg te geven, of om te reageren met 'belangstelling' of 'interesse' ( Geen andere mogelijkheid, daar staat - vaak - terecht de doodstraf ene ban op )



maar soms... soms zie ik dingen voorbij komen. Of krijg ik mailtjes in mijn inbox waar ik heul opstandig van kan worden.



Bijvoorbeeld:





Schoenen: Gebruikt maar goed voor ene tweede ronde ( met een foto van hele vieze afgetrapte schoenen, neuzen kaal, zolen weggesleten. )

Of: Zak kleding, zelf even wassen. En als je dan goed kijkt op de foto's zie je kleding met hele vieze gore vlekken.

Of: Doos met keuken spullen. ( En dan zie je aangekoekte meuk die 8x in de vaatwasser nog niet schoon gaan worden .. )



Maar ook ( en dat vind ik helemaal erg.. ) als er iets aangeboden wordt, dat iedereen over elkaar heen valt om maar zo zielig mogelijk over te komen om zo het enorm gewilde object te willen krijgen. En dan hebben we het over een knoflookpers ofzo.



Aangeboden : Knoflookpers.

Reacties: Oooooh, heel graag, hier ben ik al járen naar op zoek.

* Ik loot graag mee voor de moeder van mijn buurvrouw ze nicht, want ze moet naar de voedselbank

* Graag, want de mijnes is net kapot,en ik kan geen nieuwe kopen

* Ik wil graag meeloten,want die van mijn moedertje, die in de wia zit, is kapot gegaan en kan geen nieuwe kopen door die malle eppo van een Rutte. ( echt waar, ooit gelezen, in deze richting )





Kom maar op met jullie voorbeelden en ervaringen.
Dus.
Dat is heel vreemd inderdaad.

Ik kon pas hele gave stoelen ophalen, zeker na opknappen had diegene er makkelijk nog 100,- voor kunnen krijgen volgens mij. Die mensen waren er niet en de stoelen stonden onder een afdakje klaar, dus op dat moment aankloppen had geen zin. Maar dat ik wel even een bedankje in het chatbericht zette en daar aangaf dat we de stoelen in goede staat gevonden hadden en dat ik er erg blij mee was, dat vond ik nogal vanzelfsprekend. Dat vindt dus blijkbaar niet iedereen ...
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding


Aangevreten door de hond maar blijkbaar kan een handige Harry hier best nog iets mee. Iemand? Echt categorie 'breng lekker zelf naar de stort' :nooo:
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
Alle reacties Link kopieren
Even een upje.

Drama en ruzie op onze weggeefhoek wat iemand zet er wat op met het bericht voor de eerste die reageert. En die eerste was dus de beheerder van de groep die de advertentie had goedgekeurd! Nou het commentaar is niet van de lucht. Ze wordt zelfs beschuldigd van fraude.
diverse mensen verlaten de groep anderen worden er door het beheer afgegooid.

Aan de ene kant misschien niet zo netjes maar aan de andere kant maak je eens niet zo druk om een gratis prul met zen allen!
Life is like an hourglass glued to the table.
Alle reacties Link kopieren
peach1990 schreef:
15-11-2018 17:01
Even een upje.

Drama en ruzie op onze weggeefhoek wat iemand zet er wat op met het bericht voor de eerste die reageert. En die eerste was dus de beheerder van de groep die de advertentie had goedgekeurd! Nou het commentaar is niet van de lucht. Ze wordt zelfs beschuldigd van fraude.
diverse mensen verlaten de groep anderen worden er door het beheer afgegooid.

Aan de ene kant misschien niet zo netjes maar aan de andere kant maak je eens niet zo druk om een gratis prul met zen allen!
:popcorn: tja als beheerder zit je in een positie waarin je dit soort dingen kunt misbruiken. Maar ja ze wilde wel meeloten. Wat te doen, wat te doen. Ik zou in elk geval lekker van die soap genieten als ik in die groep had gezeten
  • :-D
Gisteren paniek gezaaid, vandaag staat het al een meter hoog
Alle reacties Link kopieren
Op een van de lokale verkoophoeken hier, biedt iemand, 2 2e hands kunstgebitten aan 🤮
Such a beautiful place to be with Friends.
LoveDobby schreef:
22-11-2018 07:57
Op een van de lokale verkoophoeken hier, biedt iemand, 2 2e hands kunstgebitten aan 🤮
Get-ver-demme. Dat is vast een grap, kan niet anders. ( Hoop ik :sick: )
Alle reacties Link kopieren
LoveDobby schreef:
22-11-2018 07:57
Op een van de lokale verkoophoeken hier, biedt iemand, 2 2e hands kunstgebitten aan 🤮
"Ze zijn al lekker ingedragen, maar kunnen nog prima een ronde mee." :P
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Aangezien het leed in mijn weggeefhoek gewoon doorgaat up ik 'm even. Ik zie net een lange oproep (zonder interpuncties en enters) van een vrouw wiens zus ziek is, net ontslagen is uit een kliniek en wel een woonruimte heeft maar geen spullen. Ze doet nu een oproep voor een complete inboedel. Er wordt echt van alles aangeboden, maar haar reacties bestaan voornamelijk uit "dat is lief maar mijn zus is nog ziek en teveel kan ze niet overzien". Geen idee wat het een met het ander te maken heeft maar goed. Nu vraagt ze specifiek om een gasstel. Iemand biedt er 1 aan. Is haar reactie: is het wel een witte? Ik heb namelijk een witte koelkast geregeld en wil 'm er bovenop zetten. ze is erg ziek nog zelf". Eh oke.

Bah. Ondankbaar gejank.
Alle reacties Link kopieren
Cafetière schreef:
06-01-2019 16:12
Aangezien het leed in mijn weggeefhoek gewoon doorgaat up ik 'm even. Ik zie net een lange oproep (zonder interpuncties en enters) van een vrouw wiens zus ziek is, net ontslagen is uit een kliniek en wel een woonruimte heeft maar geen spullen. Ze doet nu een oproep voor een complete inboedel. Er wordt echt van alles aangeboden, maar haar reacties bestaan voornamelijk uit "dat is lief maar mijn zus is nog ziek en teveel kan ze niet overzien". Geen idee wat het een met het ander te maken heeft maar goed. Nu vraagt ze specifiek om een gasstel. Iemand biedt er 1 aan. Is haar reactie: is het wel een witte? Ik heb namelijk een witte koelkast geregeld en wil 'm er bovenop zetten. ze is erg ziek nog zelf". Eh oke.

Bah. Ondankbaar gejank.
Die zou een slechte hebben aan mij. :proud:
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
LoveDobby schreef:
22-11-2018 07:57
Op een van de lokale verkoophoeken hier, biedt iemand, 2 2e hands kunstgebitten aan 🤮
Ik heb me laten vertellen dat er vroeger op het Waterlooplein ook bakken met tweedehands kunstgebitten stonden waar mensen met z'n allen in graaiden. :hihi:
Tickel schreef:
06-01-2019 17:29
Die zou een slechte hebben aan mij. :proud:
ik moet me ook inhouden, maar heb zooi waar ik van af wil dus ik wil geen slechte naam in die groep :rofl:
Alle reacties Link kopieren
Hier onlangs ook een oproepje 'voor een gezin dat alles verloren is in een brand' voor een hele inboedel 'graag pb met foto's'.

Dan denk ik dat het toch niet uitmaakt of de stoelen je smaak niet zijn, zolang je maar kunt zitten?
Denk bij zo'n voorwaardelijke oproepjes altijd dat het wel niet heel erg dringend zal zijn dan.
Alle reacties Link kopieren
Afgelopen weekend een eettafel op de locale hoek gezet, waarna ik via PB de volgende conversatie had:
Vrager: Is het er nog. Ik heb geen auto.
Ik: nee en ik ook niet.
Vrager: kan niemand het brengen.
Ik: Hoe op mijn nek, ik zeg toch ook geen auto te hebben.
Vrager: was maar een vraag hoor, je had toch iemand kunnen vragen of ze het willen brengen.

Ze verwachtte dus dat ik iemand zou regelen om het te brengen. :facepalm: maar en gezegd, dat het nietsontziende werkt en ze de eerste zin nogeens moest lezen.

Overigens netjes opgehaald door de persoon, die hem wel kreeg, op de afgesproken tijd.
Such a beautiful place to be with Friends.
Alle reacties Link kopieren
LoveDobby schreef:
16-01-2019 16:08
Afgelopen weekend een eettafel op de locale hoek gezet, waarna ik via PB de volgende conversatie had:
Vrager: Is het er nog. Ik heb geen auto.
Ik: nee en ik ook niet.
Vrager: kan niemand het brengen.
Ik: Hoe op mijn nek, ik zeg toch ook geen auto te hebben.
Vrager: was maar een vraag hoor, je had toch iemand kunnen vragen of ze het willen brengen.

Ze verwachtte dus dat ik iemand zou regelen om het te brengen. :facepalm: maar en gezegd, dat het nietsontziende werkt en ze de eerste zin nogeens moest lezen.

Overigens netjes opgehaald door de persoon, die hem wel kreeg, op de afgesproken tijd.
Oh wat erg! Heb je niet gezegd dat het de normale gang van zaken is dat zij zelf iemand vraagt of die het kan halen, aangezien zij iets wil hebben.
Alle reacties Link kopieren
minnimouse schreef:
16-01-2019 17:49
Oh wat erg! Heb je niet gezegd dat het de normale gang van zaken is dat zij zelf iemand vraagt of die het kan halen, aangezien zij iets wil hebben.
Ja daarna heeft ze me geblokt 😂
Such a beautiful place to be with Friends.
Alle reacties Link kopieren
Laatst (vlak voor de sint) een hele doos vol speelgoed erop gezet. Alleen een man die nogal hoog van de toren blies reageerde dus die mocht het wel halen. Reageerde daarna een bijstandsmoeder die dat wel kon gebruiken voor sinterklaas dus ik baalde al.
Was ik even blij dat hij een no-show bleek. Dus die vrouw het gehaald. Was die vent achteraf nog boos ook. Ik had zelfs nog een bericht gestuurd dar als ik binnen 5 uren geen reactie had, het naar de volgende ging.
Nou internet was te klein toen het naar een ander was gegaan
Gisteren paniek gezaaid, vandaag staat het al een meter hoog
Alle reacties Link kopieren
Sue-Heck schreef:
16-01-2019 18:08
Laatst (vlak voor de sint) een hele doos vol speelgoed erop gezet. Alleen een man die nogal hoog van de toren blies reageerde dus die mocht het wel halen. Reageerde daarna een bijstandsmoeder die dat wel kon gebruiken voor sinterklaas dus ik baalde al.
Was ik even blij dat hij een no-show bleek. Dus die vrouw het gehaald. Was die vent achteraf nog boos ook. Ik had zelfs nog een bericht gestuurd dar als ik binnen 5 uren geen reactie had, het naar de volgende ging.
Nou internet was te klein toen het naar een ander was gegaan
Vreselijk zulke mensen
Such a beautiful place to be with Friends.
Alle reacties Link kopieren
MonicaG schreef:
07-01-2019 10:05
Hier onlangs ook een oproepje 'voor een gezin dat alles verloren is in een brand' voor een hele inboedel 'graag pb met foto's'.

Dan denk ik dat het toch niet uitmaakt of de stoelen je smaak niet zijn, zolang je maar kunt zitten?
Denk bij zo'n voorwaardelijke oproepjes altijd dat het wel niet heel erg dringend zal zijn dan.
Kan ook dat ze dat vragen zodat ze kunnen zien of het geen grof vuil waardige spullen zijn, er zijn namelijk mensen die dat gerust aanbieden heb ik in dit en voorgaande topic al gelezen. Komen ze voor niks iets ophalen, zonde van de tijd.
Oehoe!
Alle reacties Link kopieren
LoveDobby schreef:
16-01-2019 17:54
Ja daarna heeft ze me geblokt 😂
😂
Alle reacties Link kopieren
Ik had een keer meegeholpen aan een Sinterklaas actie. Er werden gezinnen uitgekozen die geen sint konden vieren, omdat ze krap zaten. En door een zak cadeautjes te geven, konden ze dat wel.
Dus ik kreeg een gezin toegewezen en had lekker veel in de zak gedaan, en ging dat brengen. Bij de deur werd de zak uit mijn handen getrokken en dat was het.

Paar dagen later zie ik op een koopjeshoek dezelfde persoon met spullen te koop. De spullen die ik dus had gegeven. Bericht gestuurd met de vraag of het niet goed was.
Zegt ze: ja we hadden een beetje veel, wij hadden namelijk zelf ook al veel gekocht...Eh oke dan...
Alle reacties Link kopieren
Ik had er vorige week ook een. Iemand vroeg: ik zoek een bensj.
Ik antwoordde: ik heb er een, ligt wel aan hoe groot de hond is die erin moet.
Vrager: ik stuur pb.
In de pb stond alleen: foto en afmetingen.
Ik antwoordde: pardon?
Vrager: ik moet toch zien of het nog niew is anders ken ik net zo goed een nieuwe kopen :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Op een minima weggeefhoek stond een keer een oproepje dat iemand een schilder zocht voor de woonkamer liefst gratis of voor een kleine bijdrage. Er was waterschade geweest en alleen die plek verven zag er niet uit dus ze wilde de hele woonkamer geverfd hebben. Prima ik heb mijn hele huis geschilderd en zowel bij mijn ouders als schoonouders. Dus ondanks dat ik een amateur ben kan ik best aardig schilderen en behangen al zeg ik het zelf. Ik gereageerd van wil het best doen en voor hoeveel ligt aan de hoeveelheid werk. Gaat het om een muurtje ben ik de beroerdste niet en is het gratis maar is het meer dan komen we er vast wel uit. Krijg ik terug ik wil graag referenties want het moet wel netjes gebeuren Ik haar uitgenodigd bij mij thuis want dan kon ze komen kijken. Tot zover allemaal prima. Komt ze hier binnen en ja ze vond het netjes en ik mocht het wel doen. Komt ze met de tekeningen aanzetten van haar huis blijkt ze in een ruime twee onder een kapper te wonen, wilde ze de woonkamer en keuken geverfd hebben. Begint ze een partij te huilen over hoe niemand haar iets gunt en ze alles alleen moet doen. Heb een beetje medelijden met haar en zeg haar dat ik dat best in een paar weekenden wil komen verven maar dat ik dat wel een vergoeding van 50 euro per weekend verwacht. Waren echt belachelijk veel muren plinten en deuren die gedaan moesten worden. Zegt ze dat is goed als jij ook de Verf koopt want dat is een echte schildersprijs en dat ben jij niet. Toen had ik het gehad heb haar gezegd dat ze maar een professionele schilder in moest huren voor een offerte. En als ze zich bedacht ze contact met me op mocht nemen en dat we dan opnieuw over de prijs gingen hebben.

Dag erna stond er een berichtje dat ze het belachelijk vond dat iemand op een minima site met professionele prijzen kwam. Heb er maar heel hard omgelachen.
Alle reacties Link kopieren
OMG Stacey86 zijn die mensen wel goed bij hun hoofd?
50 euro per weekend een professionele prijs noemen.

Ik wil opruimen en dingen gaan weggeven maar zo geen zin in het gezeik dat er bijna altijd bij komt.
Alle reacties Link kopieren
Flashy schreef:
17-01-2019 13:43
OMG Stacey86 zijn die mensen wel goed bij hun hoofd?
50 euro per weekend een professionele prijs noemen.

Ik wil opruimen en dingen gaan weggeven maar zo geen zin in het gezeik dat er bijna altijd bij komt.
Ik vind dit topic erg vermakelijk, maar ben tegelijkertijd heel blij dat ik hier (in Engeland) kan kiezen uit vier verschillende charity shops om de hoek waar ik de dingen die ik niet meer nodig heb naartoe kan brengen.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Alle reacties Link kopieren
50 euro voor een weekend? je bent aangenomen. En dan kun je nog een warme maaltijd krijgen ook
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven