Hele map en bestanden zomaar kwijt?

09-12-2008 16:07 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ja hoor heb ik weer.



Ben dus verdorrie een hele map+bestandden kwijt, snap er geen hout van en kom maar niet verder.



Wie ow wie weet hoe je mappen (mijn documenten ) + de bijbehorende bestanden terug kunt krijgen.



Ik heb al zoiets als systeem herstel gedaan maar ja dat heeft geen invloed op je bestanden.



Ik ben echt teneinde raad en al vele (hysterische huilbuien verder het ging namelijk om mijn scriptie..Heb op een USB stick nog wel een versie maar die is al flink verouderd..ja dom ik weet het.



Wie ow wie heeft nog goede tips? en zijn zo'n bestanden uberhaupt nog terug te vinden/krijgen.?

(ik heb iig niets gedelete verplaatst etc ook is de computer niet gecrashed...) het enigste wat er is gebeurd is dat ik filmpjes+ andere bestandjes van een andere vaste computer op mijn laptop heb gezet. Kortom niets speciaal lijkt me zo
Alle reacties Link kopieren
weet niet hoe handig jij bent, maar met een simpel prog moet het terug te vinden zijn!

Recover my files bijvoorbeeld!
Alle reacties Link kopieren
Heb je al gezocht via de zoekfunctie? Start - zoeken - bestanden of mappen - naam bestand. Misschien heb je het bestand per ongeluk verplaatst tijdens het kopieren.
Alle reacties Link kopieren
@Parnell



das het eerste wat ik heb geprobeerd uiteraard..... maar nada noppes. Ja alleen snelkoppelingen..van het betreffende bestand. Ook als ik in word kijk en ik wil het bestand openen wat ik als laatste heb gebruikt (de betreffende thesis) dan kan hij hem niet vinden.(ja logisch als hij er niet meer is of ergens anders staat) iig hij staat nergens anders want met zoeken leverd niet niets op. Ook staat er niets in de prullen bak



iig alvast bedankt voor het meedenken
Alle reacties Link kopieren
ga in iedergeval niet meer aan je computer kloten met systeem herstel enzo... kan alleen maar erger worden dan!



Ik heb het prog recover my files hier zo voor je liggen!!
Alle reacties Link kopieren
@eenman1979



ben al aan het zoeken op dat recover my files, maar das iets wat je moet kopen? je kunt het wel downloaden maar dan kun je die bestanden niet opslaan? althans zoiets staat er op de site?
Alle reacties Link kopieren
ja klopt, moet het illegaal downloaden! is nieuwsgroepen je bekend?



programma werkt uitstekend en is makkelijk te bedienen! Mocht je er niet uitkomen en je wilt het programma, wil ik hem best naar je op sturen, of je kan hem ophalen!.. via de mail het prog sturen lukt helaas niet!
ok baaihaai... even geen paniek!



Er is een map met belangrijke bestanden kwijt en het zit niet in je prullenbak. Is de prullenbak geleegd sinds je de bestanden kwijt bent? Zo nee: dan kunnen de bestanden ook niet weg zijn. Het meest aannemelijke is dan inderdaad dat ze per ongeluk zijn versleept in een andere map waardoor je ze niet meer terug vind.

Ga dan inderdaad met de zoekfunctie in de weer.



Als de prullenbak wél geleegd is sinds je de bestanden kwijt bent dan is het inderdaad wat ingewikkelder en heb je een programmatje nodig dat 'echt verwijderde' bestanden terug haalt. Ik heb er geen ervaring mee, eenman's recovermyfiles klinkt wel goed.



Als laatste optie is er nog dat je een bestanden-verwijder programmatje op je computer hebt dat de prullenbak geheel overslaat en het bestand direct vernietigd. Dergelijke progjes moet je er echter wel zelf op hebben gezet en vragen ook altijd extra bevestiging voordat ze een bestand gaan vernietigen. Als jij niet zo'n progamma hebt en gebruikt en je bestanden zitten ook niet in de prullenbak en je prullenbak is niet geleegd... dan moeten ze gewoon ergens zijn!



Houdt het hoofd koel en zoekt!
Er komt nog iets bij me op: je hebt filmpjes en bestanden van een andere computer op jouw computer gezet... is het mogelijk dat daarbij een map met de naam 'mijn documenten' zat en dat je vervolgens:



a) je oude 'mijn documenten' hebt overschreven met die 'mijn documenten' van die andere computer (de folder waarin u 'mijn documenten' wilt plaatsen bevat reeds een map met de naam 'mijn documenten'. Weet u zeker dat u wilt doorgaan? Ja Nee )



b) de 'mijn documenten' van die andere computer op een andere partitie (deel van je harde schijf bv. c:// of d://) hebt neergezet waardoor je nu in de verkeerde 'mijn documenten' zoekt terwijl je 'oude' mijn documenten, mét de bestanden gewoon rustig op een andere deel van de comp staat?
quote:zeniiba schreef op 09 december 2008 @ 16:20:

Er is een map met belangrijke bestanden kwijt en het zit niet in je prullenbak. Is de prullenbak geleegd sinds je de bestanden kwijt bent? Zo nee: dan kunnen de bestanden ook niet weg zijn. Nou,, das niet waar hoor. Als je bestand te groot is voor de prullebak en je klikt "ja" of je drukt toevallig op enter, dan is het bestand echt wel weg.... (Ja wel eens gehad idd, 10 gig aan muziek....foetsie )
Alle reacties Link kopieren
@zeniiba



jouw opti klinkt aannemelijk, omdat ik de betreffende vriendin die bestandenen op mijn laptop heb laten zetten. Echter ik ben er min of meer de hele tijd bijgeweest en naar mijn mening heeft ze alleen dingen op de locatie Baaihaai gezet.



Je hebt dus baaihaai als gebruiker



onder baaihaai staan verschillende mapjes

afbeeldingen,

baaihaai muziek

baaihaai films

baaihaai documenten.

baaihaai computer spellen



en het bestand is gekopie paste naar baaihaai computer spellen, dus nada noppes met mijn documenten





Btw ik heb het mapje baaihaai documenten nog hoor. Alleen de submapjes zijn weg, dus bv studie baai etc. de dingen die niet in een apart mapje stonden zijn er ook nog! Heel raar allemaal. En de aanmaak datum van de map baaihaai documenten is nog gewoon 3-10 (dus vanaf het moment dat ik de laptop kocht...)





pffffffffffffffffffffff ik word helemaal gek.





Btw dat rare programma wat je noemt, zoiets heb ik niet op mijn laptop...en komt er ook nooit op, ik leeg mijn prullenbak eigenlijk nooit! nu ook dus niet helaas staan er geen bestanden in die nuttig zijn.
Heb je je bestanden misschien op verborgen staan? Welk besturingssysteem heb je? Vista?
Alle reacties Link kopieren
Ja Vista



en hoe moet ik bestanden op verborgen zetten?? (dus ik weet 99,9% zeker dat ik ze niet op verborgen heb gezet aangezien ik niet weet hoe dat moet.....).



Ben nu de help desk aan het bellen maar voor alsnog geen goed nieuws....
Alle reacties Link kopieren
En als je bij zoeken de zoekterm 'baaihaai' invoert. Te simpel?



Edit: zoekterm documenten levert een veel kortere lijst op.
mmm en zijn alle submappen uit 'baahaai documenten' dan verdwenen?





oef en ouch sarah scott Dat lijkt me vrij afgrijselijk toe :/ Maar een word document is niet snel ZO groot..



Ik had op mijn windows pc trouwens wel zo'n programmatje, het zat in een pakket aan 'hulpprogramma'tjes' dat tune-up heet. Het bevat dus onder meer een 'shredder' (om bestanden echt zo kwijt mogelijk te maken) en een 'un-delete' functie, om verloren bestanden terug te vinden. Ik weet alleen niet of die undelete functie ook werkt voor bestanden die kwijt zijn geraakt voordat je tune-up installeerde..
Als je in de verkenner zit, zie je bovenin "organiseren" klik daarop en daarna op "map en zoekopties" dan krijg je een pop-up. In die pop-up ga je naar "weergave" en zoek je "verborgen bestanden en mappen" Daaronder moet het rondje bij "verborgen bestanden en mappen weergeven" aangevinkt zijn. Zo niet, doe dat dan en klik op OK. Misschien dat ie er dan weer is.
Alle reacties Link kopieren
Je hebt niet toevallig een recente versie van je scriptie naar jezelf of je begeleider gemaild?
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je inderdaad met een goed recovery programma (zijn er in freeware) al je bestanden terug kan krijgen, mits je nu onmiddellijk ophoudt met overschrijven.
Alle reacties Link kopieren
@Zwieber



Was dat maar waar! Ik wilde hem juist mailen en toen kwam ik der achter dat alles foetsie was. Idioot gewoon en onwijs frusty zo niet ik trek alle haren uit mijn hoofd gevoel en nog erger..........



Uhm ik werk niet met Firefox.?
Alle reacties Link kopieren
Wacht eens ff. Wanneer heb je je scriptie voor het laatst geopend? Kan je namelijk niet word openen, dan op file klikken en dan op de meest recent geopende documenten drukken? De laatste vier worden altijd weergegeven...
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nog aan het zoeken met dat recover my files, alleen tot nu toe nog geen resultaten. Ben echt bang dat het kreng definitief weg is.
Alle reacties Link kopieren
lees ff mee en kan niets anders dan je veel succes wensen, inderdaad heeeel frustrerend, ik hoop dat je het snel vind!
Alle reacties Link kopieren
tot nu toe nada noppes



ja we die snelkoppelingen die naar het betreffende bestand wijzen..echter als ik daar op klik geen bestand..logisch want der is geen bestand op die plek.



Zo frusty...........heb de hoop al bijna op gegeven
Alle reacties Link kopieren
Staat het niet toevallig op die andere computer; dat je het verplaatst hebt per ongeluk. Tijdens het overbrengen van die filmpjes enzo?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven