chatoperator

04-01-2017 11:54 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen.



Ik nijntje nu 14 weken zwanger door de prikpil heen. Gekozen om er voor te gaan. Ik heb nog schulden circa 8-9000 euro. Ik ben al tijden bezig met het te regelen via een bewindvoerder, maar jeetje mina wat duurt dit lang. Zo vaak opnieuw gevraagd wanneer nou de datum is , of er al iets aangevraagd is bij de rechtbank maar krijg hier geen antwoord op. (Dat terwijl hun er wel voor gezorgd hebben dat ik mijn huis e.d. heb behouden. Iets wat de gemeente + maatschappelijk werker en haar bewindvoerder niet konden. Dus ik had er vertrouwen in). Maar nu het dus zo lang duurt word ik echt gek hier van.



Ik heb eind vorig jaar 3 maanden gewerkt, hierdoor moest ik dus 2 maanden huur in 1 keer betalen. Ik kreeg uitkering terug die ze 3 maanden per ongeluk hadden ingehouden hadden ze grotendeels over gemaakt naar achterstallige huur, prima maar ik moest dus alle andere rekeningen dus betalen met het werken terwijl ik dus door 3 maanden geen uitkering te hebben gehad achter liep. Nu ben ik daar een beetje mee bij, maar nu stopte het werk en krijg je bijstand pas een maand later, wat betekende weer rekeningen die niet betaald kunnen worden en gestress daarmee en dat ben ik eigenlijk spuugzat.



Ik wil weer een schone lei en overzicht. Ik krijg een kind straks en die wil ik het beste van het beste kunnen geven, maar dat gaat zo niet.



Toen ik 5 jaar terug in een winkel 3 jaar lang werkte verdiende ik niet veel ondanks veel uren. Moest blij zijn als ik 800-850 euro per maand verdiende. Gelukkig vond ik toen thuis werk, als chatoperator, tja niet echt leuk erotische berichten sturen maar ach ik kwam thuis en werkte van 19.30 - 23.00 uur elke avond op de bank voor de tv, en verdiende toch 250 euro extra per week (belasting moet hier nog van af.)



Maar nu word ik dus met mijn neus op de feiten gedrukt. Relatief lage schuld, met bijstand valt dit niet af te vallen en momenteel kan ik niet werken wegens extreme rugpijn en zwangerschap wat dus ook niet handig mee werkt hierin. Mijn vriend werkt wel, maar dat geld is voor de kleine en voor hem. Niet voor mij.



Ik twijfel al weken hierover om dit werk weer op te pakken en dan mij weer voor de 1000% in te zetten. Gelijk de schulden af te lossen en de belasting die volgend jaar betaald moet worden erover apart houden. Zo kan ik daarna met een schone lei verder en heb ik zelf het regim over mijn leven en uitgaves.



Ene kant in mijn hoofd zegt " gewoon doen, toen verdiende je ook 250 euro per week naast je baan " , nu heb je geen baan dus kan je meer verdienen dan een bijstanduitkering en des te eerder heb ik de schulden af gelost. Ik heb 1 keer in een vakantie tijd 2000 euro per maand getypt daar was ik toen dolblij mee! En voor nu zou het zoveel fijner zijn als ik hierdoor eruit kom, zonder al die ellende van stress en wachten.



Wat zeggen jullie? Er voor gaan, schulden af betalen, zodat kleine nijn met een schone lei kan starten. Zonder zorgen?
Ik heb het ook een paar jaar lang gedaan maar hou er rekening mee dat instanties het werk zien als een nieuwe schuld creeeren omdat je het zelf moet opgeven bij overige inkomsten.
Voor schulden afbetalen zou ik het zeker doen. Mijn hoogtepunt was 1900 euro per week maar dan zat ik wel 16 uur per dag te tikken en toendertijd waren er nog veel berichten en nu volgens mij niet meer.
Alle reacties Link kopieren
quote:Pieps2016 schreef op 04 januari 2017 @ 11:57:

Ik heb het ook een paar jaar lang gedaan maar hou er rekening mee dat instanties het werk zien als een nieuwe schuld creeeren omdat je het zelf moet opgeven bij overige inkomsten.



Wat voor instanties dan zoal? Dit kan ik begrijpen en is ook soort van, maar ik heb het liefste dat ik die 9000 euro af betaald heb, de kleine er is, en ik daarna weer "normaal" aan de slag kan met een gewone baan, en dan de belastingdienst af betaal in termijnen met het bedrag die ik gewerkt heb door middel van chatten.



Dankjewel voor je berichtje!
Alle reacties Link kopieren
quote:Pieps2016 schreef op 04 januari 2017 @ 11:59:

Voor schulden afbetalen zou ik het zeker doen. Mijn hoogtepunt was 1900 euro per week maar dan zat ik wel 16 uur per dag te tikken en toendertijd waren er nog veel berichten en nu volgens mij niet meer.



Laatste keer dat ik het deed was het begin inderdaad minder maar als je door bleef gaan kwam er wel redelijk wat binnen. Had ook een refreshtool voor de pagina zodat ik bovenaan kwam te staan en je niet zelf steeds hoede te switchen.



Na dat de schulden af betaald is wil ik gewoon weer normaal werken maar dan ben ik in ieder geval van dit gedoe af voor de kleine er is. In plaats van dan allemaal in de molen zitten met gedoe van bewindvoerder en zo, en dat voor eigenlijk nog maar een relatief lage schuld omdat ik al een groot deel heb afbetaald.



Maar ik heb er met een enkeling over gehad maar ze vonden het moeilijk omdat ze er geen ervaring mee hadden daarom dacht ik ik vraag hier om tips want ik twijfelde zo.
Alle reacties Link kopieren
Het lastigste vooral is het aangeven bij uitkeringsinstantie dat ik "tijdelijk thuiswerk ga doen". Ik wil het echt alleen doen tot de schulden zijn afgelost en daarna weer aan de slag waarschijnlijk via het uitzendbureau. Maar mocht het werk dan weer ophouden en ik in de bijstand weer kom, kunnen ze dan misschien moeilijk doen omdat ik eerder thuiswerk heb gedaan of zo. Is ook een beetje een dilemma puntje. Ik ben toen gestopt omdat ik er geestelijk echt gestoord van werd
Ja geestelijk wordt je er ook echt gek van. Maar als je een uitkering hebt dan mag je dit werk sowieso al niet doen, bewindvoering krijg je niet meer etc. Persoonlijk zou ik liever tikken en de schulden snel afbetalen dan dat ik met een instantie of bewindvoering ( wat dan weer 3 jaar duurt) te maken heb. Als je net zo snel bent als mij en de berichten stromen binnen ( op het laatst had ik 7 chats in 1 scherm dus non stop berichten) kun je opzich in 9 weken die 9000 afbetaald hebben ( en dan nog rekening houden met de belastingdienst).



Maar dan zit je wel met stress hoe jij je rekeningen moet betalen als er weinig berichten zijn, je zal maar een internet storing hebben oid of je computer gaat kapot en dan zit je gelijk met enorme problemen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Pieps2016 schreef op 04 januari 2017 @ 12:29:

Ja geestelijk wordt je er ook echt gek van. Maar als je een uitkering hebt dan mag je dit werk sowieso al niet doen, bewindvoering krijg je niet meer etc. Persoonlijk zou ik liever tikken en de schulden snel afbetalen dan dat ik met een instantie of bewindvoering ( wat dan weer 3 jaar duurt) te maken heb. Als je net zo snel bent als mij en de berichten stromen binnen ( op het laatst had ik 7 chats in 1 scherm dus non stop berichten) kun je opzich in 9 weken die 9000 afbetaald hebben ( en dan nog rekening houden met de belastingdienst).



Maar dan zit je wel met stress hoe jij je rekeningen moet betalen als er weinig berichten zijn, je zal maar een internet storing hebben oid of je computer gaat kapot en dan zit je gelijk met enorme problemen. Nee met een uitkering mag dat niet of nou ja het " mag wel " mits je je inkomsten maar doorgeeft maar ja dat gaat niet echt omdat je nog belasting moet afdragen. Dus ja ik wil dan de uitkering tijdelijk stop zetten tot de schulden afgelost zijn. Want ik ga dit niet kei lang vol houden want werd toen ook gillend gek, maar heb nu zo iets van jezus om 3 jaar in de bewindvoering te zitten voor nog 9000 euro. Tja waarom, ik ben snel met typen. Ik deed het toen met een vriendin, en had altijd het dubbele aantal berichten als haar. Zij vond het toen niet leuk toen ik zoveel die ene keer had verdiend en zij maar een paar honderd euro had.



Ja dat kan natuurlijk altijd voorkomen dat het kapot gaat, maar om dat er van af te laten hangen lijkt me ook zo iets. Nu krijg ik bijstand ook achteraf. Eind november gewerkt voor het laatst en toen 2 maanden huur moeten betalen want ja voor 1e van de maand, en dat hebben ze niet betaald van de uitkering die ze 3 maanden niet betaald wegens hun fout.. Dus moest er zelf voor opdraaien. Ging toen net, maar ja nu pas 15 januari weer uitkering, schiet niet op zo. En ik wil alles gewoon weer helder hebben en opgelost. En dat schiet niet op met het wachten op instanties, en bijstanduitkering. Dan kan ik mijn kleine al helemaal niks bieden als ik daarvan moet leven, dus vandaar deze optie. Als de schulden af betaald zijn is dat namelijk weg en blijft er meer vrijheid over.
Alle reacties Link kopieren
Ik zie je meerdere keren schrijven 'als de kleine er is wil ik een normale baan'. Waarom niet nu?
Je bent zelf een theepot
Als je er zo overdenkt dan gewoon doen! Toen ik zwanger van de eerste was hadden wij ook geen cent te makken. Mijn vriend verdiende iets van 800 euro per maand wat precies het bedrag van al onze rekeningen waren en ik tikte erbij voor de boodschappen en de leuke dingen. En het eerste jaar met 1 baby heb ik ook nog getikt en met een jonge baby gaat dat makkelijk, als ze eenmaal ouder worden dan gaat het moeilijk.



Inmiddels heb ik een normale baan maar soms denk ik erover om weer te beginnen met tikken. Het is gewoon zo makkelijk! Als je een duur feestje hebt dan tik je de week ervoor ff en dan kun je erheen.



Maar onthou wel aub dat je uitkering stop gezeg gaat worden, veel meiden doen het stiekem maar ooit wordt je ervoor gepakt.
quote:SuzanneSuus schreef op 04 januari 2017 @ 12:40:

Ik zie je meerdere keren schrijven 'als de kleine er is wil ik een normale baan'. Waarom niet nu?Dat heeft ze toch al uitgelegd? En daarbij met een normale baan verdien je niet zoveel als met tikken ( ga even van uitzendbaantjes uit dus iets meer als minimumloon) en je kan dan niet thuis zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:zwitsal_nijntje schreef op 04 januari 2017 @ 12:05:

Het lastigste vooral is het aangeven bij uitkeringsinstantie dat ik "tijdelijk thuiswerk ga doen". Ik wil het echt alleen doen tot de schulden zijn afgelost en daarna weer aan de slag waarschijnlijk via het uitzendbureau. Maar mocht het werk dan weer ophouden en ik in de bijstand weer kom, kunnen ze dan misschien moeilijk doen omdat ik eerder thuiswerk heb gedaan of zo. Is ook een beetje een dilemma puntje. Ik ben toen gestopt omdat ik er geestelijk echt gestoord van werdDat lijkt me een belangrijke reden om het niet te doen. Zeker wanneer je straks last krijgt van zwangerschapshormonen.
Alle reacties Link kopieren
Semi offtopic, waar vind je zo'n thuisbaantje?
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
Alle reacties Link kopieren
quote:Pieps2016 schreef op 04 januari 2017 @ 12:41:

[...]



Dat heeft ze toch al uitgelegd? En daarbij met een normale baan verdien je niet zoveel als met tikken ( ga even van uitzendbaantjes uit dus iets meer als minimumloon) en je kan dan niet thuis zijn.



Dat uitzendbaantje levert nu net zo veel/weinig op als na de bevalling toch?



Ze hoeft nu toch niet thuis te zijn, ze kan gewoon werken nu toch?
Je bent zelf een theepot
Yops, operatormatch bijvoorbeeld. Het is solliciteren en meestal kun je dezelfde dag nog aan het werk. Die ik nu heb genoemd zijn betrouwbaar en veel anderen niet.
quote:SuzanneSuus schreef op 04 januari 2017 @ 12:47:

[...]





Dat uitzendbaantje levert nu net zo veel/weinig op als na de bevalling toch?



Ze hoeft nu toch niet thuis te zijn, ze kan gewoon werken nu toch?ze voelt zich niet goed genoeg om nu te werken en weinig bedrijven nemen een zwangere aan. Tikken verdiend veel en is fijn maar je leeft wel via het tijd is geld principe. Mocht je niet kunnen tikken krijg je ook niet betaald en dat maakt niets uit als je nog andere inkomsten hebt en alleen bent maar met een kind moet je wel enige zekerheid hebben vandaar een echte baan na bevalling.
Alle reacties Link kopieren
quote:Pieps2016 schreef op 04 januari 2017 @ 12:47:

Yops, operatormatch bijvoorbeeld. Het is solliciteren en meestal kun je dezelfde dag nog aan het werk. Die ik nu heb genoemd zijn betrouwbaar en veel anderen niet.Thanks Pieps!
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
Alle reacties Link kopieren
quote:SuzanneSuus schreef op 04 januari 2017 @ 12:40:

Ik zie je meerdere keren schrijven 'als de kleine er is wil ik een normale baan'. Waarom niet nu?Dat probeer ik maar ik heb ernstige rugpijn klachten hiervoor oxycodon tramadol meloxicam geslikt wat nu niet gaat vanwege de zwangerschap en nu kan ik dus niks zonder veel pijn te hebben. Zelfs het huishouden gaat nu niet.
Waarom is die baan een optie, je weet toch niet of je die dag uberhaupt gaat verdienen?
Alle reacties Link kopieren
quote:zwitsal_nijntje schreef op 04 januari 2017 @ 12:51:

[...]



Dat probeer ik maar ik heb ernstige rugpijn klachten hiervoor oxycodon tramadol meloxicam geslikt wat nu niet gaat vanwege de zwangerschap en nu kan ik dus niks zonder veel pijn te hebben. Zelfs het huishouden gaat nu niet.



Zonder lullig te zijn: na de bevalling zijn die klachten niet ineens over lijkt me. Maw dan kun je dus ook niet ineens wel voor een gewone baan solliciteren toch?



Prima als dat chatten nu je gaat helpen voor je schulden maar dat werken na de bevalling blijft een dingetje volgens mij.

Doe je nu niets aan en tegen de klachten?
Je bent zelf een theepot
Alle reacties Link kopieren
quote:SuzanneSuus schreef op 04 januari 2017 @ 13:06:

[...]





Zonder lullig te zijn: na de bevalling zijn die klachten niet ineens over lijkt me. Maw dan kun je dus ook niet ineens wel voor een gewone baan solliciteren toch?



Prima als dat chatten nu je gaat helpen voor je schulden maar dat werken na de bevalling blijft een dingetje volgens mij.

Doe je nu niets aan en tegen de klachten?

Klopt daar probeer ik inderdaad iets aan te doen. Ik ben niet aanvullend verzekerd door schulden en kan dus zonder geld niet naar de fysio hiervoor.



Met de huisarts over gehad om na de bevalling injecties te gaan proberen zodat de pijn draaglijker is. Pijnstillers zijn niet voldoende en de bijwerkingen zorgde ervoor dat ik niet kon werken. Zonder pijnstillers veel pijn maar het ergste dat het vast kwam te zitten en ik amper kan bewegen dat is het lastigste op zulke momenten.



Maar ik ben wel bezig met een passende baan voor mochten de klachten blijven. Daar heb ik met de uitkering plus UWV ook gesprekken voor gehad naar mogelijkheden
Hou er aub wel rekening mee dat er niet altijd berichten zijn en je niet altijd kunt tikken. Als je in het ziekenhuis beland heb je dus al een probleem want je uitkering wordt ook stopgezet en dan heb je niets meer. Het is superhandig om op bepaalde moment extra te verdienen maar je moet alles dan van het tikken betalen en geloof mij maar want wij hadden toendertijd net genoeg om onze rekeningen te betalen en op een dinsdag viel onze internet eruit voor een week...wij hadden toen dus geen eten ( hadden we wel maar moesten dat weer aan anderen vragen).
Alle reacties Link kopieren
Wel goed dat ze voor haar eigen inkomen wil zorgen zodat ze geen gebruik meer hoeft te maken van de bijstand.
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
quote:Pieps2016 schreef op 04 januari 2017 @ 14:42:

Hou er aub wel rekening mee dat er niet altijd berichten zijn en je niet altijd kunt tikken. Als je in het ziekenhuis beland heb je dus al een probleem want je uitkering wordt ook stopgezet en dan heb je niets meer. Het is superhandig om op bepaalde moment extra te verdienen maar je moet alles dan van het tikken betalen en geloof mij maar want wij hadden toendertijd net genoeg om onze rekeningen te betalen en op een dinsdag viel onze internet eruit voor een week...wij hadden toen dus geen eten ( hadden we wel maar moesten dat weer aan anderen vragen).

Mocht dat echt zo het geval zijn dan betaald mijn vriend het geen wat betaald moet worden maar ik wil dit eerst zelf oplossen. We wonen momenteel nog niet samen.



Dat is wel klote ja dat probleem ervaar ik juist door uitkering. Ik heb gewerkt leuk via UZB maar dat kan je beter niet doen want als je schulden hebt en dus geen buffer op kan bouwen zit je leuk daarna even mooi van eind november tot midden januari te wachten op je uitkering van 1 maand die je dan krijgt.



Dus vandaar ik wil het opgelost hebben word er gek van en ik zal nu niet verder komen dan zware uzb baantjes en daar is ook veel onzekerheid bij en ik wil gewoon weer zorgeloos zijn!
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

heb gesolliciteerd, en werd goedgekeurd.
Ik kreeg een link door, maar die werkte niet.
Heb al enkele mails gestuurd, zonder succes...

iemand raad?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven