Extreem mobiele dataverbruik Iphone Systeem

16-02-2017 09:23 35 berichten
Sinds ongeveer 2 maanden verbruikt mijn Iphone 6+ extreem veel mobiele data. Ik heb een data-abonnement van 3 GB maar krijg nu meldingen dat ik vrij snel uit het abonnement loop.



Het extreme verbruik blijkt te zitten in het systeem van de Iphone en niet in een app. Om precies te zijn : het 'Tijd en locatie' onderdeel van het systeem verbruikt extreem veel data (500 MB in een dag).



Ik kan dit terug zien in: Instellingen-Mobiel netwerk-Systeem (waarbij ik gegevens opnieuw heb ingesteld en daarna heb gekeken waar het dataverbruik zit). En ik heb dit gecontroleerd door voor alle apps datatoegang uit te zetten waarna dit verbruik in systeem/Tijd en Locatie zo hoog blijft.



Na wat gegoogle heb ik de ' Wifi-assistentie' uit gezet en bij 'ICloud Drive' gebruik van mobiele data uitgezet. Dat scheen bij sommige mensen extreem mobiel dataverbruik te veroorzaken.



Dit heeft het allemaal nog steeds niet opgelost. Dus .. weet iemand een oplossing/oorzaak?
Je hebt 3GB en tijd en locatie verbruikt per dag 500GB?? Dat lijkt me wel heel veel... Neem aan dat je mb bedoelt bij die 500.
Alle reacties Link kopieren
Heb je roaming aan staan?
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
Alle reacties Link kopieren
> turn off Wi fi assist

> go to general- reset- reset network settings

> done
koekies zijn lekker
quote:Whomi schreef op 16 februari 2017 @ 09:25:

Je hebt 3GB en tijd en locatie verbruikt per dag 500GB?? Dat lijkt me wel heel veel... Neem aan dat je mb bedoelt bij die 500.Inderdaad; ik bedoelde MB. Ik heb het aangepast in de OP
quote:zoetjerminder schreef op 16 februari 2017 @ 09:29:

> turn off Wi fi assist

> go to general- reset- reset network settings

> doneBeen there done that .. didn't work
quote:mali30 schreef op 16 februari 2017 @ 09:29:

Heb je roaming aan staan?

Ja ik heb Roaming aan staan. Maar dat had ik altijd al en voorheen had ik er geen last van.

Bij mobiel dataverbruik is verbruik door Roaming ook nihil.
Alle reacties Link kopieren
ook de reset gedaan?
koekies zijn lekker
Het Viva forum verbruikt ook heel veel.
quote:zoetjerminder schreef op 16 februari 2017 @ 09:46:

ook de reset gedaan?

Oh .. sorry daar las ik overheen.

Die reset heb ik niet gedaan; ga ik doen.
Alle reacties Link kopieren
Heel herkenbaar helaas! Bij mij geeft vooral tijds- en plaatsbepaling veel dataverbruik. Ik vermoed dat dit samenhangt met apps die van deze functie gebruik maken zoals Strut.
Alle reacties Link kopieren
3. Disable Cellular Data for iCloud kan ook nog
koekies zijn lekker
quote:sophiax schreef op 16 februari 2017 @ 10:19:

Heel herkenbaar helaas! Bij mij geeft vooral tijds- en plaatsbepaling veel dataverbruik. Ik vermoed dat dit samenhangt met apps die van deze functie gebruik maken zoals Strut.



Precies dat. Tijd en locatie verbruikt enorm veel data.

Maar dus ook als ik alle mobiele data voor alle apps individueel heb uitgeschakeld.

Het lijkt puur een systeem-verbruik te zijn (IOS), maar ik heb echt geen idee waarom nou juist Tijd en Locatie zo veel verbruikt. Juist tijd en locatie-data is eigenlijk hele kleine data zou ik denken toch? Het zijn geen zware bestanden die heen en weer gefietst worden?
quote:zoetjerminder schreef op 16 februari 2017 @ 10:30:

3. Disable Cellular Data for iCloud kan ook nog



Ik heb de reset gedaan en mobiele data voor icloud had ik al uit staan.



Ook na de reset (met wifi-assistentie uitgeschakeld) blijft de Tijd en Locatie data slurpen.

(Nu al weer 0.25 MB in 10 minuten na de reset).
Alle reacties Link kopieren
Ga naar de Apple store en laat een van de mensen daar er naar kijken. Ik ben er (met een ander probleem) prima geholpen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Hoi. Ik had dit ook. Bleek bij mij in mijn email te zitten.

Ga naar:



Instellingen

Mail

Accounts

Klik dan op je mail account (als je er meerdere hebt zoals ik, want werk/prive, ze dus allemaal even checken)

Onder "synch. e-mail" zorgen dat ie NIET op 'geen limiet' staan.



Hierdoor gaat ie steeds op de achtergrond al je mail zitten downloaden. Ik dacht dat als het eenmaal binnen was (via wifi bijv.) dat het dan zo was, maar blijkbaar trekt ie iedere data als je je mail opent op je mobiele-netwerk om ALLES te downloaden.



Toen ik dit had veranderd, was het opgelost. Als ik soms toch iets van verder terug moet zoeken, dan verander ik het heel even, maar vergeet het niet terug te zetten. Dit scheelt mij echt meerdere giga's per maand!
quote:annayllop schreef op 16 februari 2017 @ 11:14:

Hoi. Ik had dit ook. Bleek bij mij in mijn email te zitten.

Ga naar:



Instellingen

Mail

Accounts

Klik dan op je mail account (als je er meerdere hebt zoals ik, want werk/prive, ze dus allemaal even checken)

Onder "synch. e-mail" zorgen dat ie NIET op 'geen limiet' staan.



Hierdoor gaat ie steeds op de achtergrond al je mail zitten downloaden. Ik dacht dat als het eenmaal binnen was (via wifi bijv.) dat het dan zo was, maar blijkbaar trekt ie iedere data als je je mail opent op je mobiele-netwerk om ALLES te downloaden.



Toen ik dit had veranderd, was het opgelost. Als ik soms toch iets van verder terug moet zoeken, dan verander ik het heel even, maar vergeet het niet terug te zetten. Dit scheelt mij echt meerdere giga's per maand!



Dit stond reeds op '1 maand' en niet op 'onbeperkt'.

Maar los daarvan is daar niet recent iets in veranderd. En als ik mobiel datagebruik specifiek uit zet voor email blijft het probleem bestaan. Ook zie ik de connectie nog niet met systeemverbruik in Tijd en Locatie
Alle reacties Link kopieren
Locatievoorzieningen uitzetten?
Alle reacties Link kopieren
iTunes wil ook nog wel eens besluiten dat jouw telefoon als storage voor de "Cloud" moet gaan dienen van songs, waardoor er continue data wordt uitgewisseld over 'waar je bent'.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
Alle reacties Link kopieren
Is het na een update gebeurd?
koekies zijn lekker
quote:zoetjerminder schreef op 16 februari 2017 @ 11:53:

Is het na een update gebeurd?Ik heb wel het idee dat het na de laatste IOS update is, maar die zijn ook weer zo regelmatig dat je dat gevoel al snel hebt denk ik.
quote:jaw schreef op 16 februari 2017 @ 11:40:

iTunes wil ook nog wel eens besluiten dat jouw telefoon als storage voor de "Cloud" moet gaan dienen van songs, waardoor er continue data wordt uitgewisseld over 'waar je bent'.



Itunes mobiele data stond inderdaad wel aan.



Ik heb die nu uitgezet en verbruiksgegevens gereset .. helaas heeft ook dit niet geholpen; Tijd en Locatie blijft de grote slurper

Het systeem heeft ook een aparte noemer voor dataverbruik voor Itunes-mediavoorzieningen wat vrijwel niks verbruikt, maar wel nog steeds verbruikt ondanks dat Itunes-mobiele-data uit staat (ook al gek eigenlijk).



..
quote:darida schreef op 16 februari 2017 @ 11:24:

Locatievoorzieningen uitzetten?Ga ik ook eens proberen .. thx
quote:darida schreef op 16 februari 2017 @ 11:24:

Locatievoorzieningen uitzetten?



Dit lijkt het in elk geval tegen te houden. Er is nu geen extreem dataverbruik meer onder systeem/Tijd en Locatie.



Nou nog zien uit te vissen waarom dit eerst geen probleem was en nu wel .. ik moet toch ook gewoon met locatievoorzieningen van mij telefoon gebruik kunnen maken zonder dat dit tot extreem dataverlies leidt
Alle reacties Link kopieren
Heb je hier wat aan?



https://discussions.apple ... /7585362?start=0&tstart=0
koekies zijn lekker

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven