Al 5 delen lang spelen wij farmerama, de gekste boerderij

20-05-2017 17:02 3024 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier kunnen we verder kletsen over onze, o zo geliefde boerderij.

Je hebt geen facebook account nodig. Dit staat daar volledig los van.

Je zal merken tijdens het lezen hier dat het spel een paar spel specifieke afkortingen en termen heeft. Om het iets leesbaarder te maken zal ik er alvast een paar benoemen:

SV:
suppervoer. Speciaal voer voor de dieren die je kunt geven waardoor ze sneller klaar zijn. Je hebt het voer ook nodig om te kunnen fokken. Je koopt dit voer met TG, wint het aan het rad, wint het met questen of maak je in de molen.

TG:
tulpen gulden. Een speciale munt waar je leuke dingen mee kan kopen. Zoals supervoer, supermest of speciale stallen/bomen. Soms een wolkenrij of huisdier.

Je kan komen aan TG door: CFA (cash for action) in de stad kun je enquêtes invullen, verdienen met questen of events of kopen met keiharde euro's. Je krijgt ook 1 TG als je levelt. Tevens is er een mogelijkheid tot het kijken van reclame in de stad (de bioscoop) daarmee verdien je punten die je kan omwisselen voor TG.

BD:
Boeren duiten. Het geld wat je nodig hebt in het spel. Te verdienen door verkoop aan het huis, op de markt, als prijs bij questen en te winnen aan het rad, de wolkenrijen en sieritems.

EP:
Ervaringspunten, om te levelen moet je steeds meer EP binnen halen. Je komt aan EP door dingen binnen te halen, te winnen aan het rad, winnen bij questen, buren feliciteren bij level up

BB:
Baby boom. Een vast event wat eens in de zoveel weken plaats vind waarbij je extra fokdieren krijgt

OA:
Op het famarama forum vind je de OA (officiële aankondigingen) Hier staan alle nieuwe events, questen en andere bijzonderheden

Questen:
Vaste opdrachten die je kan vinden in de stad. Ze leveren je sterren op en andere leuke items

Events:
tijdelijke opdrachten rondom een speciaal thema

Bahamarama:
Een extra velden waar je exotische gewassen en dieren kan verbouwen

GB, Gouden Bananen:
Deze krijg je elke keer als je level up gaat bij de bahamerama (5 stuks) en hiermee kan je daar je bomen, gewassen, dieren en extra grond vrijspellen. Soms ook te winnen als een beloning in een event of quest of bij een party draai.

Sterren:
Te winnen bij het rad, als beloning bij questen en 1 bij iedere level up. Te gebruiken voor handige runnes in de boom der wijsheid die te vinden is in het bos

IGM/duifje
IGM staat voor In Game Message ook bekend als duifje. Dit betekend een berichtje binnen het spel via het postkantoor in de stad

het rad:
Soms kun je aan het rad draaien. Levert je elke keer wat leuks op. Je hebt de gewone draaien die je gratis van Bommel krijgt maar ook party draaien die je voor 8 TG kan kopen.Bij sommige questen kun je extra party draaien winnen. Je kan die extra draaien opsparen. Eens in de zoveel tijd is er een tijdelijk event waarbij je bijzondere prijzen kan winnen en het is handig dan die extra draaien in te zetten.

Knechten:
Deze kunnen voor jou alles binnen halen, planten, dieren verzorgen en de boerderij weer ombouwen. Je kunt ze kopen voor TG (wacht op het event voor de helft van de prijs deze komt regelmatig) of per maand (ook hier dit kan voor 10 euro ipv. 15) je kan ze winnen met events of questen (soms in een coupon vorm en dan bepaal je zelf wanneer ze ingaan) en heel soms win je ze aan het rad of bij bommel.

Iedereen mag mee kletsen en je mag alle vragen stellen als je hulp wilt!

Veel plezier!
ibiopviva wijzigde dit bericht op 31-10-2017 21:17
1.05% gewijzigd
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
Dank je wel IBI.

De kluis is ook binnen. Nog 1 stal die ik morgenochtend ga onthullen. Leuk altijd die stallen express
Alle reacties Link kopieren
De kluis, wat voor dieren heb je daar voor nodig?

IK heb de gewonnen stallen nu pas neergezet.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Daar gaat 1 hamster in dreamer!
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
Nou, ik krijg vooral stallen die ik al heb en dus gelijk weer in kan leveren in de hoop iets beters te krijgen. Een nieuwe bijvoorbeeld. Wel fijn dat je zo wat van stallen afkomt, maar liever kreeg ik ook echt eens iets nieuws ervoor terug :)
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Dat is wel echt heel jammer. Ik heb ook heel wat stallen terug gestuurd voor ik kreeg wat ik wilde
Alle reacties Link kopieren
ziezo, ik ben gestopt met eventgewas, is trouwens straks ook afgelopen.....
heb nog wel heel veel kauwbotjes over, nouja, krijgen we wel weer ep-tjes voor!!!
Ik zag, dat er woensdag alweer een fokevent begint, waar we weer verschillende categorieën
voor nodig hebben. Is nog geen oa van, ik hou het in de gaten!!!! :)
Alle reacties Link kopieren
En hier de beloofde OA voor nieuw event van morgen.......
http://nl.bigpoint.com/farmerama/board/ ... ost-447813
En de bijbehorende FAQ:
http://nl.bigpoint.com/farmerama/board/ ... ren.25827/
Alle reacties Link kopieren
Dank je Wiesje.
Ik heb niet veel sv maar ik ga ws wel voor de pinguin
Alle reacties Link kopieren
En vandaag is er ook een BB.....
http://nl.bigpoint.com/farmerama/board/ ... ost-447814
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dus gewoon helemaal geen speciale stal of werkplaats gekregen. Heb iets van 15-20x ingeleverd. :-(

Afijn
Next
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Misschien kun je nu wat verdienen met het fokevent. Fijn een BB
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een lieveheersbeestjes verblijf gekregen met de mysterie stallen, die had ik nog niet dus wel blij mee.
"After all this time?" "Always."
Alle reacties Link kopieren
Ja, kan ik me voorstellen. Ik heb wel upgrades gehad, maarja.. die zet je niet zo vaak neer. Geen ruimte genoeg :)

Afijn, ik ga nu voor een pinguïn en dan zie ik wel wat ik nog meer kan krijgen. Er is wat veranderd aan de achtergronden van verschillende velden volgens mij?
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Mijn sv is op en ik heb wél een pinguin, maar geen mysteriestallen. Daar baal ik wel van, dus het kan zijn dat ik nog sv ga kopen.. :-|
Zul je zien dat daar weer kippen en konijnen uitkomen, uit die stallen :roll:
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nog wat farmmunten ingezet om in die winkel wat supervoer te kopen. Toen kon ik de bokshandschoenenstal nog verdienen. Maar nu is het echt op, dus voor mij geen pottenbakkenstal. Ik zie opeens beelden van de ghost voor mij. :fortune:
Alle reacties Link kopieren
Wat een goed idee! Ik heb ook farmmunten ingezet en nu ben ik alweer een stukje verder voor de keramiek. Niet ver genoeg, ben ik bang.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Vanaf morgen weer een Babyboom zag ik. Ik vind die fok events altijd zo leuk! Nu al weer zin in.
"After all this time?" "Always."
Alle reacties Link kopieren
Ik ben morgen en overmorgen weg, denk dat ik toch niet verder kom dan ik nu ben. Ik vind de events leuk, maar ik vind wel dat je heel veel sv nodig hebt.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik heb net niet genoeg sv voor ook de bokshandschoenen. Kreeg geen bison uit de mysteriestallen.
Vind het jammer om sv te kopen voor die paar badges, maar ik twijfel nog wel. Ben vanalles aan 't kopen op de markt, om nog sv te verkrijgen bij quests.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
ik moet nog een paar van die rode badges, maar ben benieuwd of ik die nog genoeg bij elkaar gespaard krijg. Mysteriestallen ga ik zometeen opzetten.
"After all this time?" "Always."
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag me dan af wat wijsheid is. Ik heb dus één van de werkstallen en ben heel bang dat er over een tijdje nét een quest komt voor die ándere werkstal. Aan de andere kant: voor diverse oudere werkstallen is nog nooit een quest geweest.

Dilemma ;-]
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Haha herkenbaar Dreamer. Ik ben dus ook aan het twijfelen of ik nog SV bijkoop, of er maar op gok dat ik die werkstal niet nodig heb ;)
"After all this time?" "Always."
Alle reacties Link kopieren
Ik koop elke maand de knechten al en ik wil het daar eigenlijk bij laten. Maar ineens zoveel sv.. Kan ik gelijk volgende events mee doen enzo.. Aargh
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Dus.. ik heb het gedaan :jump:
Deze week ook de knechten weer, bedacht ik me op het [ok]-moment. Ik zal wel wat horen van m'n man.. :-$
Later is nu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven