Offline spelletjes op tablet

17-07-2017 11:04 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers, voor een lieve, oude dame (70+) zoek ik wat leuke spelletjes die op de tablet gespeeld kunnen worden. Ze heeft sinds kort een tablet waarop foto's gezet zijn maar heeft geen internet. Dat vindt ze te ingewikkeld etc. Om toch meer van haar tablet gebruik te laten maken (en wie weet over een tijdje toch internet) wil ik wat spelletjes op haar tablet zetten. Ik heb 2048 en flow free gevonden maar moet zelf nog even kijken wat het precies inhoudt. Ik ben zelf niet echt van de spelletjes dus weinig bekend hiermee en om nu alles uit de Playstore te halen, uit te proberen etc is ook zo tijdrovend.
Spelletjes als WordOn zal ze hartstikke leuk vinden. Heeft iemand nog een leuke suggestie?

Alvast hartstikke bedankt.
Alle reacties Link kopieren
Misschien is CrossStitch World iets? Een soort borduren op je tablet volgens patronen.
Hier heb je alleen internet nodig om nieuwe patronen te 'kopen' met de punten die je verdient.

Verder speel ik 'Make me 10' en 'Smartmatches' als een soort braintraining, beiden erg leuk.

'FRAMED' is een offline spelletje waarbij je de 'plaatjes' van een stripje op de goede volgorde moet zetten zodat de hoofdpersoon niet wordt gepakt door de politie. Ik vind het heel leuk, maar het moet je wel liggen.
Op mijn telefoon (weet dus niet zeker of je ook een tablet variant hebt) speel ik graag 'turning' en 'i love hue'. Ook cell connect is een favoriet van mij.
Alle reacties Link kopieren
Patronen kopen gaat wel lukken dan neem ik de tablet even mee.

De andere klinken ook hartstikke leuk. Braintraining is ze gek op. Boodschappen spel van omroep Max is ze gek op.


Ik heb 2048 gisteren een paar keer gespeeld, is ook een aanrader. Weet niet of het jou gauw gaat vervelen. Maar het proberen waard misschien.


Dank je voor je suggesties.
Alle reacties Link kopieren
1010! (Met uitroepteken) is ook een leuke brainteaser.

Vind ze misschien mahjong leuk?
Adem in, adem uit, en herhaal indien nodig ;)
Alle reacties Link kopieren
Ik ga ze vanavond uit de Playstore halen en ik laat jullie weten of ze het leuk vindt. Flow Free had ik gisteren gedownload en net even offline getest en is ook heel leuk. Verschillende levels, dus uitdaging genoeg.

Ik heb een afspraak zo dus kan niet reageren maar nog meer suggesties zijn welkom.

Echt superbedankt voor jullie bijdragen.

Ik hoop dat ze internet gaat overwegen. Ze speelt bij mij weleens WordOn. Hartstikke enthousiast maar zonder internet, geen WordOn.
Alle 70+ers (en 80+ers en zelfs de 90+er) die ik ken gebruiken gewoon internet hoor. Heeft ze een normale intelligentie? Dan moet dat toch gewoon lukken, zeker op een tablet!

Maar ze heeft dus geen verbinding thuis?
Alle reacties Link kopieren
doodle jewels
ultimate jewel
kaartenspellen zoals solitaire, freecell, accessible spider
Alle reacties Link kopieren
2koffie schreef:
17-07-2017 12:15
Alle 70+ers (en 80+ers en zelfs de 90+er) die ik ken gebruiken gewoon internet hoor. Heeft ze een normale intelligentie? Dan moet dat toch gewoon lukken, zeker op een tablet!

Maar ze heeft dus geen verbinding thuis?
Er zijn juist nog vrij veel mensen van die leeftijd die geen internet gebruiken en dat heeft niks met intelligentie te maken, wat een vreemde aanname.
Hoe ouder je bent hoe lastiger het is om iets nieuws te leren.
Van mijn grootouders gebruikt er maar één van de vier internet (en dat is degene die op volwassen leeftijd nog leerde zwemmen en na haar pensioen een cursus Engels ging doen etc., zij is zeer leergierig ) Van de grootouders van mijn man gebruikt niemand internet. En dan hebben we het over allemaal mensen in de tachtig.
stripverhaal schreef:
17-07-2017 12:50
Er zijn juist nog vrij veel mensen van die leeftijd die geen internet gebruiken en dat heeft niks met intelligentie te maken, wat een vreemde aanname.
Ik vind het juist een vreemde aanname om van iemand in de 70 maar te denken dat die niks meer kan.
De 70/80/90ers die echt willen zorgen wel dat ze er achter komen, is mijn ervaring. Mijn kennis van in de 90 heeft zich hier in verdiept toen ze achter in de 80 was. Je moet er toch niet aan denken dat iemand van begin 70 nog twintig jaar mee moet en bij alles geholpen moet worden omdat het ze NU een beetje lastig lijkt? Zeker bij iemand die nog zo jong is moet je even doorzetten hoor. 70 is nauwelijks bejaard.
Mijn moeder begon al te miepen dat ze haar telefoon niet snapte toen ze in de 60 was, maar die vindt het wel lekker als iemand het voor haar doet. Sorry, daar heb ik echt geen sympathie voor ;-)
Alle reacties Link kopieren
Mijn moeder is gek op van die zoekspellen op haar tablet.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 1010! , Make me ten, cell connectie en mahjong op haar tablet gezet. Een aantal kon ik niet downloaden en ligt ws aan haar tablet.

Ze is hartstikke blij en kan even vooruit met deze spelletjes en oefenen op de tablet. Nogmaals dank!
Alle reacties Link kopieren
2koffie schreef:
17-07-2017 13:01
Ik vind het juist een vreemde aanname om van iemand in de 70 maar te denken dat die niks meer kan.
De 70/80/90ers die echt willen zorgen wel dat ze er achter komen, is mijn ervaring. Mijn kennis van in de 90 heeft zich hier in verdiept toen ze achter in de 80 was. Je moet er toch niet aan denken dat iemand van begin 70 nog twintig jaar mee moet en bij alles geholpen moet worden omdat het ze NU een beetje lastig lijkt? Zeker bij iemand die nog zo jong is moet je even doorzetten hoor. 70 is nauwelijks bejaard.
Mijn moeder begon al te miepen dat ze haar telefoon niet snapte toen ze in de 60 was, maar die vindt het wel lekker als iemand het voor haar doet. Sorry, daar heb ik echt geen sympathie voor ;-)
Wat een vreemde aanname van jou. Deze mevrouw (76, ik heb het vanmiddag nog nagevraagd) heeft een jaar of 3 geleden 2 beroertes gehad in een korte periode. Sommige dingen gaan haar te snel en weet ze niet altijd hoe ze moet handelen. Zij heeft geen familie die in de buurt woont of een ICT achterban.
We hebben allemaal wel eens te maken met een storing. Geen telefoon, internet en tv. Heel simpel, je drukt op de router, haalt de stekker uit de tv en de ontvanger. Telefoonkabel er voor ca 30 sec uithalen etc. 9 van de 10 keer werkt alles weer. Voor iemand van 76 is dat niet meer zo makkelijk, zeker niet als zij nemand in haar directe omgeving heeft die dat even komt resetten. Door vrijwilligerswerk ben ik met haar in contact gekomen en bezoek haar nu 1x in de week. Wat jammer dat je zo reageert.
N16
Acer1968 schreef:
17-07-2017 20:53
Wat een vreemde aanname van jou. Deze mevrouw (76, ik heb het vanmiddag nog nagevraagd) heeft een jaar of 3 geleden 2 beroertes gehad in een korte periode. Sommige dingen gaan haar te snel en weet ze niet altijd hoe ze moet handelen. Zij heeft geen familie die in de buurt woont of een ICT achterban.
We hebben allemaal wel eens te maken met een storing. Geen telefoon, internet en tv. Heel simpel, je drukt op de router, haalt de stekker uit de tv en de ontvanger. Telefoonkabel er voor ca 30 sec uithalen etc. 9 van de 10 keer werkt alles weer. Voor iemand van 76 is dat niet meer zo makkelijk, zeker niet als zij nemand in haar directe omgeving heeft die dat even komt resetten. Door vrijwilligerswerk ben ik met haar in contact gekomen en bezoek haar nu 1x in de week. Wat jammer dat je zo reageert.

Dat zet je niet in de openingspost, dat ze niet 'normaal' functioneert. Hoe moet iemand het dan weten?

En ik vind nog steeds dat iemand die 'niets' heeft gehad, dit gewoon moet kunnen leren. Ik ken genoeg voorbeelden.
Alle reacties Link kopieren
2koffie schreef:
17-07-2017 21:05
Dat zet je niet in de openingspost, dat ze niet 'normaal' functioneert. Hoe moet iemand het dan weten?

En ik vind nog steeds dat iemand die 'niets' heeft gehad, dit gewoon moet kunnen leren. Ik ken genoeg voorbeelden.

Deze mevrouw functioneert hartstikke normaal.
En niets moet, alles mag. De een is wat slimmer, geïnteresseerder etc dan de ander. Of je nou 40 bent of 76. Maar goed, als ik al lees hoe jjij over je moeder denkt. Tja.

Ga lekker op tijd slapen, ben je morgen wat beter gestemd.
Alle reacties Link kopieren
Aragog schreef:
17-07-2017 14:42
Mijn moeder is gek op van die zoekspellen op haar tablet.
Ik heb net ook Rummikub gevonden. Dat vroeg ze vanmiddag aan mij want dat kent ze nog van vroeger. Dus daar zal ze ook blij mee zijn.
Alle reacties Link kopieren
NYC schreef:
17-07-2017 21:03
N16

Dank je wel. Ga ik morgen ook naar kijken.
Alle reacties Link kopieren
Bubbels?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven