Smart tv doet vreemd

19-07-2017 13:30 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie weet is hier iemand die dit probleem herkent of weet wat ik moet doen..
Ik heb in augustus 2015 een Philips smart tv gekocht.

Sinds 2 dagen werkt het smartgedeelte op de tv niet meer.
Wat heb ik al gedaan?
Harde reset, alles gewist, terug naar fabrieksinstellingen, netgeheugen gewist, modem harde reset, andere ethernetkabel etc etc etc.
Philips verwijst mij terug naar Ziggo. Het modem van Ziggo werkt echter naar behoren, geen fouten in modem. We hebben op alle andere apparaten gewoon internet.

Als ik op de smart-tv knop druk, dan zie ik het blauwe scherm opstarten. Aan de onderkant blijft het statusbalkje heen en weer gaan. (Trek ik modem er uit, dan geeft tv aan dat er geen verbinding meer is).
Als ik mijn telefoon tot hotspot maak, dan is smart--tv grandioos snel.
Dan werkt alles naar behoren. Via het modem echter niet.
Dit is sinds maandag. Bij Ziggo kunnen ze niets vinden en Philips zegt dat ik maar een chromecast moet aanschaffen omdat het buiten de garantie valt. Daar valt nog over te discussiëren. De tv is best groot, dus even bij iemand anders naar binnen slepen om te testen heeft niet de voorkeur. Ik weet niet meer wat ik moet doen om te achterhalen waar het probleem zit: tv/modem/algehele aansluiting
Iemand nog een idee?
Een baksteen is nooit alleen
Philips smart tv's staan erom bekend dat ze niet zo goed zijn. Dit soort problemen komen vaker voor bij hun.
Alle reacties Link kopieren
Kan je een software update uitvoeren?

Philips staat inderdaad bekend om issues...succes ermee!
Alle reacties Link kopieren
Dus als ik het goed begrijp dan werkt de televisie als een tierelier als je de telefoon overschakelt naar een hotspot? Dus dat houdt in dat er dus wel iets mis is in het modem.
Vandaag storing bij Ziggo.
http://allestoringen.nl/storing/ziggo
Alle reacties Link kopieren
Software is volledig up to date.
Vanmiddag krijg ik een ander modem, ik laat mn vader een oude meenemen om te testen of dat wel werkt.

Enne, Philips is niet de allerbeste. Maar ik hoor het van alle merken. Er is altijd met elk merk wel wat :)
Een baksteen is nooit alleen
Alle reacties Link kopieren
Ananee schreef:
19-07-2017 13:45
Software is volledig up to date.
Vanmiddag krijg ik een ander modem, ik laat mn vader een oude meenemen om te testen of dat wel werkt.

Enne, Philips is niet de allerbeste. Maar ik hoor het van alle merken. Er is altijd met elk merk wel wat :)
Succes ermee.
En true elk iets heeft wel zijn randje.
Alle reacties Link kopieren
Jejoue schreef:
19-07-2017 13:43
Vandaag storing bij Ziggo.
http://allestoringen.nl/storing/ziggo
Ah ok, ziggo zelf gaf uiteraard niets aan.
Helaas is het al sinds maandag :( Zaterdag nog zonder problemen gebruikt, maandag wilde ik netflix aanzetten ..lag het er uit!
Een baksteen is nooit alleen
Alle reacties Link kopieren
Het probleem met Ziggo is dat er heel veel verschillende callcenters hangen onder de echte klantenservice. Callcenters krijgen een opleiding om je zo snel mogelijk van de lijn te gooien, de klantenservice wordt ervoor betaald om alles in één telefoongesprek op te lossen. Ik was vroeger altijd blij dat ik gewoon iemand van Ziggo zelf aan de lijn had, want dan werd mijn probleem tenminste opgelost. Kpn begint nu ook met deze manier van werken, horendol word je er van.

Maar fijn dat ze toch een nieuw modem toesturen en laten we hopen dat het daarmee verholpen is!
Alle reacties Link kopieren
Het ligt in ieder geval niet (hardwarematig) aan je TV. Want dan zou het ook niet werken via je smartphone.
Heb je de ethernet- of Wifi-instellingen goed staan op je TV zodat hij contact kan maken met je (draadloos) netwerk?
Dit is een blok tekst dat toegevoegd kan worden aan de berichten die je maakt.
Alle reacties Link kopieren
KPN is bezig met megaveranderingen, die gaan nog meer samenvoegen en werken zoals jij zegt Raphunus.
Ziggo stuurt mij geen nieuw modem toe, mijn vader neemt als het goed is mijn oude modem mee. Als dat het blijkt te zijn, dan hang ik binnen enkele minuten met ziggo aan de lijn om een nieuwe aan te vragen.
Een baksteen is nooit alleen
Alle reacties Link kopieren
Mosterd zie ik. Anyway, veel succes!
Dit is een blok tekst dat toegevoegd kan worden aan de berichten die je maakt.
Alle reacties Link kopieren
Ananee schreef:
19-07-2017 14:02
KPN is bezig met megaveranderingen, die gaan nog meer samenvoegen en werken zoals jij zegt Raphunus.
Ziggo stuurt mij geen nieuw modem toe, mijn vader neemt als het goed is mijn oude modem mee. Als dat het blijkt te zijn, dan hang ik binnen enkele minuten met ziggo aan de lijn om een nieuwe aan te vragen.
Sorry, dan had ik dat verkeerd gelezen. Ik ga ervan uit dat het probleem moet zijn opgelost met een ander modem. Anders iets dat in de lucht hangt bij Ziggo. Maar ik durf het bijna met zekerheid zeggen dat het niet aan Philips ligt.

Ja, KPN was ooit mijn nummer 1 favoriet qua klantenservice. Tot ik erachter kwam dat ze me probeerden te dumpen en ik dus duidelijk bij een callcenter terecht was gekomen. Iets wat Ziggo al minstens tien jaar doet.
Alle reacties Link kopieren
Ananee schreef:
19-07-2017 14:02
KPN is bezig met megaveranderingen, die gaan nog meer samenvoegen en werken zoals jij zegt Raphunus.
Ziggo stuurt mij geen nieuw modem toe, mijn vader neemt als het goed is mijn oude modem mee. Als dat het blijkt te zijn, dan hang ik binnen enkele minuten met ziggo aan de lijn om een nieuwe aan te vragen.
Ik heb ook problemen gehad met een Ziggo router. Was iets met de frequentie van de wifi waardoor mijn telefoon en laptop er problemen mee hadden.

Nieuwe router van Ziggo was daarvoor niet de oplossing. Heb uiteindelijk zelf een nieuwe goede router aangeschaft en de oude is in bridge(?)modus. Nu werkt alles weer top.

https://tweakers.net/nieuws/109649/zigg ... -4ghz.html
Dit dus. Je telefoon ontvangt waarschijnlijk op de 5g frequentie. De problemen met de smarttv zijn erg plotseling, maar de problemen ten gevolge van die slechte frequentie zijn ook heel wisselend en verschillend per ontvangend apparaat.
Alle reacties Link kopieren
telefoon en modem zenden idd 5g uit. Ik heb overigens de connect box van Ziggo. Vanmiddag komt de oude Ubee terug, om te kijken of het probleem daar dus in zit. Als dat zo is, dan gaan we zelf een modem aanschaffen.
Ben nu aan het spelen met de instellingen van de connect. Even had ik weer smarttv, maar helaas is dat weer weg na de standbymodus.

Bedankt allen voor het meedenken in elk geval! We gaan door tot het is opgelost. Want ook ik geloof er niet in dat het aan de tv ligt.
Een baksteen is nooit alleen
Alle reacties Link kopieren
Modem net een netwerkanalyse laten doen:
Een bekabeld verbonden apparaat werkt niet op de beste "Duplex" snelheid, waardoor je op dat apparaat mogelijk niet je volledige internet snelheid kan benutten. Dit kan komen door een verouderde of beschadigde UTP internetkabel of netwerkkaart.

Een andere kabel die ik had liggen maakte het niet anders. Wat zou het verder kunnen betekenen?
Een baksteen is nooit alleen
Alle reacties Link kopieren
Ziggo modems kun je (in elk geval niet altijd) zo maar wisselen met een ander exemplaar. Het schijnt dat an de kant van Ziggo het MAC adres (serienummer) van de modems worden gebruikt om deze te indentificeren. Als het een onbekend modem is, zou dat niet werken. (en anders kan het zijn dat het telefoonummer van de eigenaar van het modem ineens op jouw adres aangesloten is)
Alle reacties Link kopieren
Hoe is je smart TV verbonden met het modem? Via een ethernet-kabel of via wifi ?

Je zegt dat je de ethernetkabel hebt vervangen, maar je zegt ook dat de TV via de hotspot van je telefoon wel werkt (en dan gaat t via wifi). Dus je TV kan allebei?

In dat geval: probeer beide opties eens eens (dus: met een kabel tussen modem en smart TV, en ook door de smart TV via Wifi aan het modem te laten verbinden). Als je de Wifi verbinding wil proberen, moet je wel de kabel eruit trekken, want waarschijnlijk geeft ie automatisch de voorkeur aan een kabelverbinding als die er is).

'Ziet' de TV het Wifi netwerk van je Ziggo modem wel? Niet alle apparaten ondersteunen 5 GHz Wifi, dus als je modem op 5 GHz is ingesteld en je TV kan dat niet, dan werkt het niet.

Als je met een kabel aan het proberen bent: heeft je modem meerdere poorten? Probeer ook eens een andere poort.
Alle reacties Link kopieren
Dank je wel Caroo,maar alles wat je noemt is al geprobeeerd zonder postitief effect.

Ivo, heb ik inderdaad ook gemerkt. Ga ik morgen mee verder.

Maar tv zou 5g aan moeten kunnen, heeft weken zonder problemen gewerkt.
Een baksteen is nooit alleen
Alle reacties Link kopieren
Raphunus schreef:
19-07-2017 13:43
Dus als ik het goed begrijp dan werkt de televisie als een tierelier als je de telefoon overschakelt naar een hotspot? Dus dat houdt in dat er dus wel iets mis is in het modem.
.
.
Tenzij er een probleem zit in de bedrade aansluiting van de TV en niet in de WiFi aansluiting van de TV.
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
Bitje93 schreef:
19-07-2017 20:08
.
.
Tenzij er een probleem zit in de bedrade aansluiting van de TV en niet in de WiFi aansluiting van de TV.
Dan zou hij ook de wifi van het modem moeten pakken en dat doet hij ook niet. Er is verbinding, maar het smart portaal werkt niet.
Een baksteen is nooit alleen
Het zal niet de eerste keer zijn dat een fabrikant die functionaliteit gewoon uitschakelt. Philips maakt al jaren geen TV's meer, maar plakt er alleen zijn stickertje op.
Volgens mij is de smartfunctionaliteit onderdeel van Gibson. Dat merk heeft, als ik het me goed herinner, een tijdje terug een groot deel van de smartfunctionaliteit uitgeschakeld.

Ben al wezen zoeken naar een topic (elders) wat ik er ooit over vond, maar heb het nog niet gevonden.
Ik zou deze vraag ook even op tweakers.net stellen.
Gevonden!

https://www.circuitsonline.net/forum/vi ... meer+smart

én:

https://tweakers.net/nieuws/108025/smar ... ilips.html
Alle reacties Link kopieren
Lavendel heb ik ook gedaan!
Dancingdude, kende ik ook al. Geldt echter niet voor tv. Ik had een mediaplayer waar smart idd van verdween. Kan je nu een chromecast voor in ruil krijgen. Daarnaast werkte het wel via een hotspot dus was niet verdwenen.

Allen: bedankt voor het meedenken. Volgens tweakers kwamen we uit op een kapotte ethernet aansluiting bij tv.. wat ook niet klopte omdat wifi het ook niet deed.
In elk geval stond ik vanmiddag met de bon in de hand om weer te bellen voor garantie... zet alvast de tv aan en het werkte! Alles werkt weer! Zo bizar

Volgens een bevriende techneut die ik later vandaag sprak (hij had ook werkelijk geen idee waar het aan kon liggen) was het een softwareprobleem op externe server. Hij zei dat het het meest logische was omdat het zo tegenstrijdig was. Hij kwam gisteren nog kijken en vond het heeeel bijzonder. Nu werkt hij kpn en netwerk, dit had hij nog nooit gezien.
Maar vooralsnog werkt het. Hopelijk morgen ook nog.

Bedankt allen voor het meedenken!
Een baksteen is nooit alleen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven