Simlock vrije telefoon bij abonnement?

20-07-2017 18:39 15 berichten
Mijn telefoon is aan vervanging toe en ben nu eens aan het vergelijken wat het voordeligst is: Los toestel kopen en sim only of dat zelfde toestel bij een abonnement. Maar nu vraag ik mij af: zit bij een abonnement vaak een simlock vrije telefoon of zit er vaak een lock op?
Bij tele2 zijn ze simlock vrij las ik maar is dat een uitzondering of inmiddels vrij standaard?
In Nederland mag er nog een simlock op de telefoon staan, dus ja, het kan. Maar ik heb het al lang niet meer gezien. Providers zijn wel verplicht de lock er na een jaar gratis af te halen.

Daarbij mogen ze geen winst meer maken op toestellen, dus het maakt eigenlijk niet uit waar je je toestel haalt. De prijzen blijven hetzelfde voor een telefoon.
Dank je. En het is dus ook niet meer zo dat abonnementen met toestel vaak duurder zijn op de langere termijn?
Alle reacties Link kopieren
closednote schreef:
20-07-2017 19:02
Dank je. En het is dus ook niet meer zo dat abonnementen met toestel vaak duurder zijn op de langere termijn?
Dat klopt, je betaalt niet meer voor een telefoon als je deze bij een abonnement neemt dan als je een los toestel koopt. De prijs blijft hetzelfde.
Alle reacties Link kopieren
dit kan je gewoon zien op de verschillende websites van telefoon(abonnement)aanbieders.

wanneer je het geld hebt, is direct zelf kopen eigenlijk altijd goedkoper.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Prepaid is wel simlockvrij.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
closednote schreef:
20-07-2017 19:02
Dank je. En het is dus ook niet meer zo dat abonnementen met toestel vaak duurder zijn op de langere termijn?
Moet je even goed de voorwaarden per provider lezen. Iets met geld lenen kost geld. In principe "leen" je de telefoon tot je hem hebt afbetaald, dus het kan goed zijn dat je er iets van rente over betaalt.

Aanbiedingen/prijzen van losse telefoons in de gaten houden dus, al altijd goedkoper zijn!
Ik heb eens zitten rekenen.

Het toestel wat ik wil kost bij mediamarkt 299 euro maar er zijn online shops die hem iets goedkoper leveren.
Huidige sim only 10 euro per maand (200MB data en 120 min bellen/sms).
Komt in totaal op: 539 euro voor 2 jaar.

Tele 2 abonnement met toestel:
19 euro per maand voor 1GB en 100 bel/sms.
Aansluitkosten: 34,25
Totale kosten: 490,25
Tele2 rekent maar 216 voor het toestel zelf en er is een mogelijkheid om het toestel meteen af te betalen.
Telfort was nog goedkoper maar dan heb ik geen 4G en de helft minder data.

Vraag me af of ik toch niet nog iets over het hoofd zie.
anoniem_129113 wijzigde dit bericht op 20-07-2017 21:07
12.29% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
hamerhaai schreef:
20-07-2017 19:55
dit kan je gewoon zien op de verschillende websites van telefoon(abonnement)aanbieders.

wanneer je het geld hebt, is direct zelf kopen eigenlijk altijd goedkoper.
Niet waar, het maakt geen verschil. Stel de telefoon is 200 euro zonder abonnement, dan is hij dat ook met abonnement maar dan betaal je hem in termijnen. Maar hij kost dus niks extra.
Annelleke schreef:
20-07-2017 21:04
Niet waar, het maakt geen verschil. Stel de telefoon is 200 euro zonder abonnement, dan is hij dat ook met abonnement maar dan betaal je hem in termijnen. Maar hij kost dus niks extra.
Daar geloof ik dus geen reet van. Er bestaat ook nog zoiets als rente en zo. En als je een keer om wat voor reden dan ook niet in staat bent je termijn te voldoen ben je helemaal de sjaak.
Alle reacties Link kopieren
closednote schreef:
20-07-2017 20:57

Huidige sim only 10 euro per maand (200MB data en 120 min bellen/sms).
data.
Dat is wel erg weinig.
closednote schreef:
20-07-2017 20:57
Ik heb eens zitten rekenen.

Het toestel wat ik wil kost bij mediamarkt 299 euro maar er zijn online shops die hem iets goedkoper leveren.
Huidige sim only 10 euro per maand (200MB data en 120 min bellen/sms).
Komt in totaal op: 539 euro voor 2 jaar.

Tele 2 abonnement met toestel:
19 euro per maand voor 1GB en 100 bel/sms.
Aansluitkosten: 34,25
Totale kosten: 490,25
Tele2 rekent maar 216 voor het toestel zelf en er is een mogelijkheid om het toestel meteen af te betalen.
Telfort was nog goedkoper maar dan heb ik geen 4G en de helft minder data.

Vraag me af of ik toch niet nog iets over het hoofd zie.
Ja, want volgens mij reken je bij de eerste voor 2 jaar en de tweede voor een jaar. Anders zou je maar 10 euro p/m betalen ipv 19 voor een abbo. Reken nog maar eens goed na!

Ik zou sowieso ook een andere sim-only pakken als je besluit een losse telefoon te halen.
aliva schreef:
20-07-2017 21:13
Dat is wel erg weinig.
Ik heb onbeperkt bellen en sms'en en 1000 MB voor 14 euro. Was eigenlijk 19 euro, maar omdat we met de hele fam een 'groep' hebben krijgen we 5 euro korting.

Oh ja, en zonder telefoon dus. Ik heb gewoon zo'n goedkope simlockvrije voor 80 euro gekocht.
anoniem_268181 wijzigde dit bericht op 20-07-2017 21:25
15.86% gewijzigd
Een los toestel zou dan dus goedkoper zijn.

299 los toestel
10 euro nieuwe sim only (bv tele2: 1gb data, 100min of sms)
15 aansluitkosten

is 554 voor 2 jaar en dus
277 voor 1 jaar.
Alle reacties Link kopieren
closednote schreef:
20-07-2017 20:57
Telfort was nog goedkoper maar dan heb ik geen 4G en de helft minder data.

Vraag me af of ik toch niet nog iets over het hoofd zie.
.
.
Telfort levert standaard 4G
Niet geschoten is altijd mis

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven