Vragen om beoordeling op Facebook

03-08-2017 09:02 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey meiden,

Elke keer als ik op Facebook ergens incheck, krijg ik de dag erna de vraag of ik die locatie wil beoordelen. 'Je hebt gister xxxx bezocht. Schrijf een beoordeling om je ervaring te delen'
Nu ben ik op Google al aan het zoeken geweest of je dat uit kan vinden maar ik krijg niet echt een antwoord..
Heeft een van jullie enig idee hoe je dat uitzet? Echt een non probleem dit maar ik vind het irritant haha.

Thanks!
maaique wijzigde dit bericht op 03-08-2017 09:03
Reden: Typo
0.23% gewijzigd
Internagelaktisch
Geen idee of je dat uit kunt zetten, maar het zou wel fijn zijn.

Sowieso loopt het de spuigaten uit met verzoeken om beoordelingen. Klantenservice van een bedrijf gebeld, krijg je een vraag om eenbeoordeling. Uit wezen eten: vraag om beoordeling. Om de haverklap. Irritant inderdaad.
Alle reacties Link kopieren
Hommeltjes schreef:
03-08-2017 09:05
Geen idee of je dat uit kunt zetten, maar het zou wel fijn zijn.

Sowieso loopt het de spuigaten uit met verzoeken om beoordelingen. Klantenservice van een bedrijf gebeld, krijg je een vraag om eenbeoordeling. Uit wezen eten: vraag om beoordeling. Om de haverklap. Irritant inderdaad.
Dat is ook precies wat ik zo irritant vind.. Daarom zou het fijn zijn als het op Facebook al uit zou kunnen.
Krijg via de mail ook al van webshops zo'n verzoek als ik iets heb besteld enzo. Iets teveel van het goede allemaal
Internagelaktisch
Gebruik je de app? Dan kun je in de instellingen van je telefoon instellen dat je de locatie niet wilt delen.
Is ook super irritant!

Bij iPhone is het bij instellingen>privacy>locatievoorzieningen>Facebook en dan kan je locatie delen 'nooit' kiezen
anoniem_193615 wijzigde dit bericht op 03-08-2017 09:12
32.14% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
proudmama33 schreef:
03-08-2017 09:08
Gebruik je de app? Dan kun je in de instellingen van je telefoon instellen dat je de locatie niet wilt delen.
Is ook super irritant!
Ik snap wat je bedoelt maar dat wil ik wel, daarom check ik ook in zegmaar haha.
Ik wil dan alleen daarna niet meer die melding krijgen of ik wil beoordelen.
Internagelaktisch
Oh zo. Ik denk dat je dat niet kan instellen. Maar je kunt dat toch gewoon wegklikken dan? Of blijft Facebook erom vragen?
Alle reacties Link kopieren
proudmama33 schreef:
03-08-2017 09:13
Oh zo. Ik denk dat je dat niet kan instellen. Maar je kunt dat toch gewoon wegklikken dan? Of blijft Facebook erom vragen?
Ik kan het ook wegklikken hoor, zoals ik al zei is het nogal een non probleem ;)
Maar aangezien ik redelijk actief ben op FB en vaak incheck zou het fijn zijn als het gewoon uit kan. Ik wil dat helemaal niet.
Internagelaktisch
Hommeltjes schreef:
03-08-2017 09:05
Geen idee of je dat uit kunt zetten, maar het zou wel fijn zijn.

Sowieso loopt het de spuigaten uit met verzoeken om beoordelingen. Klantenservice van een bedrijf gebeld, krijg je een vraag om eenbeoordeling. Uit wezen eten: vraag om beoordeling. Om de haverklap. Irritant inderdaad.
Echt! 'Hoe tevreden bent u over deze transactie?' Weet ik veel, ik heb het in mijn digitale winkelmand gegooid en betaald, jullie hebben het geleverd, ik heb daar niet echt een mening over ofzo. Heel irritant.
Alle reacties Link kopieren
clemance schreef:
03-08-2017 09:23
Echt! 'Hoe tevreden bent u over deze transactie?' Weet ik veel, ik heb het in mijn digitale winkelmand gegooid en betaald, jullie hebben het geleverd, ik heb daar niet echt een mening over ofzo. Heel irritant.
Eigenlijk zijn ze niet benieuwd naar wat je vindt. Doordat jij weer klikt en je mening geeft, is er weer activiteit op de website. Dat is goed voor google en adverteerders..... Jouw mening interesseert ze helemaal niets.

en ook zo met inchecken en je mening geven: het inchecken is gratis reclame, je mening geven ook weer. Allemaal veel goedkoper dan advertenties zetten en toch een groot bereik krijgen :)
Zonder oorzaak geen gevolg
polkat schreef:
03-08-2017 09:27
Eigenlijk zijn ze niet benieuwd naar wat je vindt. Doordat jij weer klikt en je mening geeft, is er weer activiteit op de website. Dat is goed voor google en adverteerders..... Jouw mening interesseert ze helemaal niets.

en ook zo met inchecken en je mening geven: het inchecken is gratis reclame, je mening geven ook weer. Allemaal veel goedkoper dan advertenties zetten en toch een groot bereik krijgen :)
Ik lees die beoordelingen wel eens en vaak met veel plezier. Want dan verbaas ik me vaak over dingen als: Kutvakantie gehad op dat en dat park. Want het regende de hele tijd en we hebben niks kunnen doen! En dan 1 sterretje. Alsof zo'n park verantwoordelijk is voor het weer :rofl:
Alle reacties Link kopieren
Echt een probleem van tegenwoordig.
Oplossing: niet inchecken en niet beoordelen.
Alle reacties Link kopieren
Maaique schreef:
03-08-2017 09:10
Ik snap wat je bedoelt maar dat wil ik wel, daarom check ik ook in zegmaar haha.
Ik wil dan alleen daarna niet meer die melding krijgen of ik wil beoordelen.

Offtopic, maar ik ben erg nieuwsgierig naar waarom je incheckt. (echt open vraag trouwens, geen oordeel ofzo :) )
Alle reacties Link kopieren
S-Groot schreef:
03-08-2017 10:05
Offtopic, maar ik ben erg nieuwsgierig naar waarom je incheckt. (echt open vraag trouwens, geen oordeel ofzo :) )
Voorbeeld, omdat ik ging bloedprikken laatst en het dan leuker vind om bij de post daarover (ziek ziek ziek blabla iedereen even op de hoogte houden) dan ook in te checken bij de plek waar ik bloed ging laten prikken. Incl foto van het 'prik hok met de stoel' haha. Dat is gewoon de manier waarop ik het leuk vindt om in te checken.
Of als ik met een vriendin ga lunchen, dan check ik in bij het tentje waar we zitten, tag ik mijn vriendin en zet ik erbij 'Lunch <3' Oid. Het maakt het voor mij iets meer 'compleet' en het staat stom om te schrijven 'lunchen bij pietje puk' als je ook kunt inchecken bij pietje puk.
Internagelaktisch
polkat schreef:
03-08-2017 09:27
Eigenlijk zijn ze niet benieuwd naar wat je vindt. Doordat jij weer klikt en je mening geeft, is er weer activiteit op de website. Dat is goed voor google en adverteerders..... Jouw mening interesseert ze helemaal niets.

Wat een gedoe zeg. Goed om te weten wel.
Alle reacties Link kopieren
proudmama33 schreef:
03-08-2017 09:47
Ik lees die beoordelingen wel eens en vaak met veel plezier. Want dan verbaas ik me vaak over dingen als: Kutvakantie gehad op dat en dat park. Want het regende de hele tijd en we hebben niks kunnen doen! En dan 1 sterretje. Alsof zo'n park verantwoordelijk is voor het weer :rofl:
Ah, maar dat is iets anders. Dat zijn directe beoordelingen op de website en op zoover en zo. Die lees ik ook :)
Zonder oorzaak geen gevolg
Alle reacties Link kopieren
proudmama33 schreef:
03-08-2017 09:47
Ik lees die beoordelingen wel eens en vaak met veel plezier. Want dan verbaas ik me vaak over dingen als: Kutvakantie gehad op dat en dat park. Want het regende de hele tijd en we hebben niks kunnen doen! En dan 1 sterretje. Alsof zo'n park verantwoordelijk is voor het weer :rofl:
Hahahaha dat vind ik ook altijd zo leuk bij apps in de app store enzo. Sommige mensen zeuren dan idd echt over dingen waar ze zelf invloed op hebben en die app niet. Zag laatst iemand die had bij een spelletje neergezet van 'Ja ik lag te slapen en toen kreeg ik een melding van de app, toen werd ik wakker, erg slecht, 1 ster' was zo'n spel waarin je melding krijgt als iets 'klaar' is
Zet je geluid dan gewoon uit snachts :moon:
Internagelaktisch
Alle reacties Link kopieren
Je wordt tegenwoordig ook weer doodgegooid met flyer popups als je een site binnenkomt. Die gewoonte was de laatste jaren net verdwenen en nu beginnen ze weer. Ik heb ze bij Action gezien, bij Kieskeurig, bij Aliexpress.

Echt strontvervelend en dom bovendien. Namelijk als jouw IP daar eerder gesignaleerd is dan moeten ze zo ongeveer wel weten dat voor de 100ste keer wegklikken niet iets is waarop je zit te wachten.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Waar ik me enorm aan stoor zijn de "bemoedigende" meldingen van facebook:

Je had de afgelopen dagen 6 foto's geplaatst en 9 reacties, ga zo door

Geen idee hoe ik dat uit moet zetten..
Dance, Muses, dance!
Alle reacties Link kopieren
Coconutwoman schreef:
03-08-2017 11:23
Waar ik me enorm aan stoor zijn de "bemoedigende" meldingen van facebook:

Je had de afgelopen dagen 6 foto's geplaatst en 9 reacties, ga zo door

Geen idee hoe ik dat uit moet zetten..
Dit heb ik nog noooit gezien. Is dat op je privé pagina of van een 'bedrijf' oid?
Internagelaktisch
retrostar schreef:
03-08-2017 11:14
Je wordt tegenwoordig ook weer doodgegooid met flyer popups als je een site binnenkomt. Die gewoonte was de laatste jaren net verdwenen en nu beginnen ze weer. Ik heb ze bij Action gezien, bij Kieskeurig, bij Aliexpress.

Echt strontvervelend en dom bovendien. Namelijk als jouw IP daar eerder gesignaleerd is dan moeten ze zo ongeveer wel weten dat voor de 100ste keer wegklikken niet iets is waarop je zit te wachten.
Of je hebt het al gekocht, en dan nog blijf je er reclame voor zien, ook al zo irritant.
Hommeltjes schreef:
03-08-2017 09:05
Geen idee of je dat uit kunt zetten, maar het zou wel fijn zijn.

Sowieso loopt het de spuigaten uit met verzoeken om beoordelingen. Klantenservice van een bedrijf gebeld, krijg je een vraag om eenbeoordeling. Uit wezen eten: vraag om beoordeling. Om de haverklap. Irritant inderdaad.
Haha klopt. Meestal zijn het studenten die ze aannemen om mensen te laten bellen, die mensen weten nauwelijks iets van het bedrijf af maar moeten wel jouw tevredenheid peilen. Ook van die beoordelingsverzoeken via de mail negeer ik gewoon.
Coconutwoman schreef:
03-08-2017 11:23
Waar ik me enorm aan stoor zijn de "bemoedigende" meldingen van facebook:

Je had de afgelopen dagen 6 foto's geplaatst en 9 reacties, ga zo door

Geen idee hoe ik dat uit moet zetten..
Ja dit is ook sinds een paar dagen op de app ja, mega irritant. Volgens mij is dat niet uit te zetten helaas.

Ook mega irri, dan ben je al gewend aan popups op Facebook van een webshop waar je eerder bent geweest. Maar laatst had ik ergens iets gekocht, ik had het al in huis zelfs en dan NOG krijg je dat specifieke product als popup op Facebook als een aanbeveling. Dan denk ik: als jullie zo goed weten wat ik allemaal doe op internet, dan zouden jullie ook moeten weten dat ik dit artikel toen heb gekocht. En het dus niet meer als een aanbeveling hoef te zien. :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het ook irritant, al die vragen om beoordelingen.

Ik had een detox-week geboekt op de Veluwe. De organisator vroeg me of ik vooraf een like wilde geven.
Snap ik niet, hoe kan ik iets liken waar ik nog niet was geweest.
Het voordeel voor mij was: als dank voor de like zou ik gratis een massage van 15 minuten krijgen. Lekker!

Wat denk je dat een massage inhield? Een kwartier op zo'n Medisana vibrerende massagemat liggen.

Ja, zo kan ik ook aan mijn likes komen.
Wat ik ook irritant vind is de melding: Deze vriend gaat naar een evenement bij jou in de buurt!!!
Vervolgens is het 100 km bij mij vandaan, niet echt in de buurt dus + interesseert het me ook geen hol.
Of de melding: Vriend Henkie heeft sinds een lange tijd iets op zijn wall geplaatst!!!
Ja nee leuk.
Had al gekeken of ik dit ergens uit kon zetten, maar kan er niks over vinden, enkel dat meer mensen zich eraan storen.
Alle reacties Link kopieren
Caledoniaxx schreef:
05-08-2017 11:08
Wat ik ook irritant vind is de melding: Deze vriend gaat naar een evenement bij jou in de buurt!!!
Vervolgens is het 100 km bij mij vandaan, niet echt in de buurt dus + interesseert het me ook geen hol.
Of de melding: Vriend Henkie heeft sinds een lange tijd iets op zijn wall geplaatst!!!
Ja nee leuk.
Had al gekeken of ik dit ergens uit kon zetten, maar kan er niks over vinden, enkel dat meer mensen zich eraan storen.
Ja dit!! Super vervelend, dingen die ik helemaal niet boeiend vind ook!
Internagelaktisch

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven