1ste keer fotoboek maken?

31-08-2017 12:10 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemiddag allemaal,

Ik wil graag een fotoboek maken voor mijn ouders. Nu is dit de eerste keer en heb verschillende sites gezien waar je dat kan doen. Nu heeft Hema toevallig ook een korting op de fotoboeken. Mijn vraag is, waar hebben jullie een fotoboek gemaakt? Adviezen voor sites, kortingen?

Ik hoor het graag, dank je wel alvast!
Alle reacties Link kopieren
Altijd leuk om te doen!

Ik vind de kwaliteit van Hema niet meer wat het ooit was. Ook de software vind ik na alle veranderingen minder prettig.

Ik maak tegenwoordig altijd mijn boeken bij Albelli. Daar is altijd wel een kortingscode voor te vinden, of je hoeft er nooit lang op te wachten.
Ik heb onlangs een kalender bij Albelli gemaakt. Werkt prima, mooi afgedrukt in goeie kwaliteit.
Ik maak mijn fotoboeken altijd bij Albelli. Ik vind de prijzen goed te doen, zeker omdat er altijd wel een kortingscode beschikbaar is, en de kwaliteit is prima. Daarnaast kan je in het programma allerlei leuke manieren toepassen om je fotoboek te bewerken.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb gebruik gemaakt van pixum, albelli en meestal Hema.

Albelli vond ik tegenvallen. Ik ben altijd erg van het goed uitlijnen en bij albelli zijn de pagina's gewoon niet gelijk afgesneden waardoor de lijnen alsnog verspringen. Pixum vond ik prima, vergelijkbaar met Hema. Klein nadeel is dat pixum hun logo op de rug drukt. Hema doet dat alleen binnenin. Al met al kom ik toch bij Hema uit. Boek van deze vakantie komt morgen weer binnen! Heerlijk voor de vakantiestemming :heart:

Waarin zie jij achteruitgang bij Hema vutje? De kwaliteit van de foto's of meer van het boek zelf? Is mij niet zo opgevallen maar dan ga ik nog eens kritisch kijken.
Alle reacties Link kopieren
Altijd Albelli! Ik heb onlangs een foto album bij de HEMA gemaakt omdat ik deze gratis kreeg, maar ik vond de kwaliteit ronduit slecht en de software ook niet prettig.
De kwaliteit van Albelli is geweldig! Software werkt fijn en heeft veel mogelijkheden (ik maak het album altijd in de gedownloade software en niet online) en de service is ook heel goed.
Ze hebben regelmatig aanbiedingen
Alle reacties Link kopieren
Hier ook Hema afgeschreven, heel lang gebruikt, maar in de laatste software update vielen echt zoveel opties weg en kon ik niet meer vinden! Toen zijn we overgestapt op albelli. Betere software, nog niet veel geprint, dus lastig beoordelen.
Alle reacties Link kopieren
Ik maak mijn albums altijd bij de albert Heijn (Cewe-fotoalbums) Er zijn meer aanbieders die van deze software gebruik maken. Deze vind ik mooier dan alle andere die ik ooit gebruikt heb, maar Albelli ken ik niet.
Ik vind het ook altijd leuk om fotoboeken te maken.Maak ze bij verschillende Kruidvat,Hema en Albelli.Vind ze alle 3 goed.
Alle reacties Link kopieren
Toevallig had de Gelderlander hier gisteren een artikel over, die hadden zes aanbieders uitgeprobeerd en getest.
Hier staat het artikel: http://www.gelderlander.nl/reizen/test- ... ~a7980f73/

Albert Heijn kwam er als beste uit, dat vond ik wel bijzonder (ik denk bij een fotoboek niet meteen aan Albert Heijn)
Alle reacties Link kopieren
Ik maak mijn fotoboeken altijd bij de Kruidvat. Dit omdat we ons eerste fotoboek (van onze bruiloft!) gekregen hebben en deze was van de Kruidvat. Heel erg mooi, daarna meerdere fotoboeken zelf gemaakt. De software is goed en duidelijk. Het boek wordt erg mooi, kwaliteit vind ik zeer goed.
Ik heb één keer een boek gekregen dat een te rode tint had op alle bladzijdes, ik heb gebeld en er werd absoluut niet moeilijk over gedaan. Ze stuurde direct gratis een nieuw fotoboek op. Goede service dus, dat vind ik ook erg prettig.

Korting hebben ze regelmatig, volgens mij nu ook 25% korting.
Alle reacties Link kopieren
Ik bestel mijn fotoboeken altijd via het Kruidvat. Wordt geprint door Cewe fotoboeken. Prima kwaliteit en niet al te duur. Bovendien is de software zeer gebruiksvriendelijk. Al mijn albums zijn op mat fotopapier, je krijgt dan mooie, stevige blz, met platliggende blz (belangrijk als je een foto op twee bladzijden door wil laten lopen, het sluit dan mooi aan).
Vorige week een album besteld met glanzend fotopapier, heb hem nog niet binnen, dus kan nog niks zeggen over de kwaliteit.
Ze hebben regelmatig een actie dat je 25% korting krijgt (zoals nu),dus dat loont de moeite...

Paar jaar geleden via Albert Heijn (is ook Cewe), toendertijd kreeg je 50% korting, maar die actie heb ik daarna helaas nooit meer voorbij zien komen.

Succes! Het is een zeer tijdrovend, maar dankbaar werk! :-)
Alle reacties Link kopieren
Albelli of Kruidvat (CeWe). Die laatste vind ik gebruiksvriendelijker, maar daar heb ik dan ook meer boeken mee gemaakt. Een plat boek (kun je volgens mij voor kiezen) is wel echt een aanrader als je een foto over twee pagina's wilt verspreiden.
Alle reacties Link kopieren
Kruidvat, heeft de fijnste software
Alle reacties Link kopieren
Oh ik maakte altijd via HEMA, was steeds super tevreden maar heb na de update geen nieuwe meer gemaakt. Albelli ook gehad maar dat met het uitlijnen herken ik. Ga obv bovenstaande nu Kruidvat maar eens proberen!
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend is momenteel bezig in het programma van Cewe. Gaat erg goed en is heel gebruiksvriendelijk. Ben benieuwd naar t resultaat!
Ik ben heel erg fan van Albelli. Vind de voorbeeldboeken van de Kruidvat die je in de winkel ziet liggen echt lelijk maar zie dat er veel mensen wel fan zijn, dus misschien probeer ik het wel eens uit.

Het fotoprogramma van Albelli heeft echt veel mogelijkheden en je kunt er ook nog wat leuke bewerkingsdingen doen op de foto's zelf. Automatisch vullen of indelingen (zeker fijn als je het voor het eerst doet) is ook een fijne functie. Het uitlijnen heb ik nog nooit problemen mee gehad met het resultaat.
Alle reacties Link kopieren
-
anoniem123456123456 wijzigde dit bericht op 31-12-2018 19:46
0.00% gewijzigd
Gemaakt via AH (kon veel beter), Pixum (ronduit slecht) en Albelli (kwam als beste uit mijn test).
Als je voor Albelli wilt gaan, schrijf je dan nu in voor hun nieuwsbrief. Krijg nl. steeds mailtjes met kortingsacties (vaak 20% korting op fotoalbum).
anoniem_272211 wijzigde dit bericht op 03-09-2017 21:27
45.77% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik ben fan van Cewe ( bij AH, Kruidvat) erg gemakkelijk in gebruik. Ik maak ieder jaar een persoonlijk fotoboek voor allebei mijn kinderen en het resultaat is nog nooit tegengevallen.
Alle reacties Link kopieren
Dank jullie wel voor de reacties, ik ga er naar kijken! :) Haha dat het tijdrovend is geloof ik wel, ben al veel tijd bezig om alleen al de foto's uit te zoeken :) Maar MIDA je zegt dat je ieder jaar een persoonlijk fotoboek maakt, is dan dan van het afgelopen jaar? En hoe lang ben je ermee bezig? Haha ik ben nogal lakse merk ik want ik ben nog steeds bezig met hun eerste fotoboeken, wilde dat zelf maken. Zelf plakken in een boek. Ondertussen vliegt de tijd en de foto's worden alleen maar meer, hahaha!
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik altijd Albelli, zowel voor thuis gebruik als voor professionele doeleinden
"Boring conversation anyway"
Alle reacties Link kopieren
@mommy, ja ik maak dan een soort jaaroverzicht, echt superleuk. Mijn oudste is inmiddels 12 en de fotoboeken komen regelmatig uit de kast om te kijken hoe klein ze vroeger waren :proud: .
Het is wel heel veel werk, ik denk dat ik gemiddeld wel 20-30 uur bezig ben met een boekje. Maar je wordt er ook wel handiger in hoor. De eerste boekjes heb ik trouwens ook pas gemaakt toen de kinderen 5 en 3 jaar waren, toen zat ik drie maanden thuis vanwege een operatie. Ik had toen de tijd om de boekjes van de voorgaande jaren in te halen. Nu hoef ik ieder jaar maar twee boekjes te maken.
Alle reacties Link kopieren
Ik deed het altijd via de Hema, maar ik vind die software niet zo fijn meer werken.
De laatste tijd gebruik ik meestal Albelli. GEbruiksvriendelijk, snelle levering en echt hele mooie boeken. Meestal is er wel ergens een kortingsactie te vinden. Ik kreeg toevallig gisteren mijn zomervakantieboek binnen en heb hem inmiddels al 3x helemaal doorgekeken. Heerlijk nagenieten!
..
ALbelli is inderdaad ook heel goed met klachtenafhandeling. De afgelopen 10 jaar twee keer een klacht gehad en een nieuw product gekregen (gevolg: manlief kreeg voor vaderdag de 'mooie' fotomok, ik heb de mok met rare streep (maar niet over de foto) op mijn werk ;) )

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven