Onderweg radio luisteren op je telefoon ?

12-09-2017 16:14 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn man fietst graag naar zijn werk en wil dan graag radio luisteren met zijn telefoon (iPhone 5s). Het is hem echter nog niet gelukt om een goeie app hiervoor te vinden, waarvoor je geen wifi nodig hebt?
Hij kan het natuurlijk met zijn 3G doen, maar dan is hij wel héél snel door zijn gigs heen als hij dat elke dag doet (50 minuten en ook weer terug).
Ik heb al Spotify voorgesteld, maar dat wil hij niet; dan moet je vooraf uitgekozen liedjes/albums luisteren en dat wil hij nou net niet. Gewoon je laten verrassen wat er voorbij komt, het gezellige geklets op de radio, dat is wat hij wil.

Iemand een idee hoe je dit kunt doen? Of lukt dit met een iPod, nee hè?
Op mijn telefoon zit standaard een fm-ontvanger, en op mijn vorige ook. Heb je alleen een antenne voor nodig (snoertje van je oortjes / koptelefoon). Geen wifi of 4g.

Zijn wel Samsung-telefoons allebei. Zit dat op een iphone niet dan?
anoniem_332305 wijzigde dit bericht op 12-09-2017 16:19
1.47% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik luister ook altijd radio onderweg naar mijn werk. Maar het valt best mee met het dataverbruik. Ik luister via de app naar radio2.
Alle reacties Link kopieren
Podcasts? Dat is een standaard app op je iPhone. Moet je alleen nog even een paar leuke podcast feeds vinden. Kun je zo instellen dat ie automatisch (thuis, via wifi) nieuwe afleveringen downloadt; dan heb je altijd iets om te luisteren bij je.
Leuk, muziek luisteren als je als fietser deelneemt aan het verkeer. Lekker veilig ook.
Alle reacties Link kopieren
Hommeltjes schreef:
12-09-2017 16:22
Leuk, muziek luisteren als je als fietser deelneemt aan het verkeer. Lekker veilig ook.
Met standaard oordopjes hoor je t verkeer nog prima. Ik kreeg n keer van die grote die je óp je hoofd zet en die vond ik doodeng, omdat ik toen echt niets meer hoorde.
Lijkt me niet echt veilig op de fiets...
regenworm schreef:
12-09-2017 16:18
Op mijn telefoon zit standaard een fm-ontvanger, en op mijn vorige ook. Heb je alleen een antenne voor nodig (snoertje van je oortjes / koptelefoon). Geen wifi of 4g.

Zijn wel Samsung-telefoons allebei. Zit dat op een iphone niet dan?
Dit. Zonder fm-ontvanger gebruik je data als je radio wilt luisteren. Muziekbestanden op zijn mobiel zetten is ook een optie.
Ik ken Spotify niet goed maar ik neem aan dat dat een streamingdienst is en dan dus data gebruikt.

Overigens denk ik dat radio luisteren niet veel data kost maar dat zou je moeten proberen. ik luister radio via de app nederlandfm.
Alle reacties Link kopieren
Podcasts is ook wat in mij opkomt. De publieke radiozenders hebben volgens mij allemaal podcasts beschikbaar. Dat zijn wel andere programma's als de programma's die ook live op de radio komen. Met Spotify kun je overigens ook "verrast" worden qua muziek. Kwestie van een voor jou onbekende playlist downloaden. Je hebt dan alleen geen gezellig gebabbel en je moet van tevoren een playlist selecteren. Mocht je echt "echte radio" willen luisteren zonder mobiele data, dan zit er volgens mij niets anders op dan een radiootje of telefoon met FM ontvanger aanschaffen. Wist trouwens niet dat Samsung dat heeft, handig!
Alle reacties Link kopieren
Lavendel_Madelief schreef:
12-09-2017 16:33
Dit. Zonder fm-ontvanger gebruik je data als je radio wilt luisteren. Muziekbestanden op zijn mobiel zetten is ook een optie.
Ik ken Spotify niet goed maar ik neem aan dat dat een streamingdienst is en dan dus data gebruikt.
Met Spotify premium kun je playlists downloaden. Dat kan een eigen playlist zijn, maar ook een Playlist van Spotify zelf of van derden. 3FM heeft bijvoorbeeld ook Playlists op Spotify. Spotify kan ook een playlist voor je samenstellen op basis van de muziek waar je vaak naar luistert, waardoor je nieuwe muziek ontdekt die aansluit bij jouw voorkeur. En er zijn duizenden Playlists gebaseerd op de meest uiteenlopende genres/stemmingen als je een keer helemaal iets anders wilt.
hadea1 schreef:
12-09-2017 16:38
Met Spotify premium kun je playlists downloaden. Dat kan een eigen playlist zijn, maar ook een Playlist van Spotify zelf of van derden. 3FM heeft bijvoorbeeld ook Playlists op Spotify. Spotify kan ook een playlist voor je samenstellen op basis van de muziek waar je vaak naar luistert, waardoor je nieuwe muziek ontdekt die aansluit bij jouw voorkeur. En er zijn duizenden Playlists gebaseerd op de meest uiteenlopende genres/stemmingen als je een keer helemaal iets anders wilt.
Dat is goed om te weten! Dank je.
Alle reacties Link kopieren
is een draagbare DAB+ radio misschien geen idee?

wat jij wilt kan niet op de telefoon van je man
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
regenworm schreef:
12-09-2017 16:18
Op mijn telefoon zit standaard een fm-ontvanger, en op mijn vorige ook. Heb je alleen een antenne voor nodig (snoertje van je oortjes / koptelefoon). Geen wifi of 4g.

Zijn wel Samsung-telefoons allebei. Zit dat op een iphone niet dan?
Dit. Dat kost ook geen data.
Alle reacties Link kopieren
Hier een simpele Huawei en ook daar gewoon een radio ontvanger dus geen dataverbruik.
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
KyloRen schreef:
12-09-2017 18:15
En een goedkoop mp3-spelertje met radio, is dat geen optie?
Bestaat dat ? Dat zou wel iets kunnen zijn ja.

Ik ga ook es kijken (nou ja...man dus laten kijken) naar podcasts. Nooit van gehoord, dus geen idee verder.
Ook naar die FM antenne.

Spotify wil hij dus niet. Ook gezegd dat je andere onbekende playslist kunt streamen maar niet leuk. Hij wil naar Edwin Evers op de fiets kunnen luisteren :-D
KyloRen schreef:
12-09-2017 18:15
En een goedkoop mp3-spelertje met radio, is dat geen optie?
Goed idee,! Ik heb er zelf 1 liggen maar die gebruik ik niet meer. Vandaar dat ik er niet aan dacht.

Ik was er wel tevreden over trouwens.
Alle reacties Link kopieren
mamaonbekend schreef:
12-09-2017 19:54
Bestaat dat ? Dat zou wel iets kunnen zijn ja.

Ik ga ook es kijken (nou ja...man dus laten kijken) naar podcasts. Nooit van gehoord, dus geen idee verder.
Ook naar die FM antenne.

Spotify wil hij dus niet. Ook gezegd dat je andere onbekende playslist kunt streamen maar niet leuk. Hij wil naar Edwin Evers op de fiets kunnen luisteren :-D
http://lifehacking.nl/persoonlijk-tips/ ... luisteren/
Maar als het hem echt om live radio gaat, kan hij beter iets met een FM ontvanger aanschaffen, veel makkelijker. Of een grotere databundel, zodat hij kan blijven streamen op de fiets.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook een mp3 speler met fm ontvanger,ideaal ding.
Op je telefoon zit ook een fm radio kan je ook gewoon naar luisteren zonder internet,alleen met oortjes doet ie het
KyloRen schreef:
19-09-2017 18:06
Niet als je een iPhone hebt :proud:
Heeft een iPhone geen FM radio? Dat is stom. Nog een reden voor mij om nooit voor een iPhone te gaan ;)
Alle reacties Link kopieren
Zo'n kleine mp3 speler die voor sport geschikt is, voor 40-50 euro heb je heel redelijke kwaliteit, met goede fm-ontvangst. Accu gaat dagen mee, dus niet elke dag opladen. Is ook weleens fijn.
Maar wel één oortje in hoor, niet twee ! Levensgevaarlijk anders.
nounou
Alle reacties Link kopieren
KyloRen schreef:
19-09-2017 18:06
Niet als je een iPhone hebt :proud:
Dat wist ik niet :biggrin: ik heb altijd samsung telefoons :P
Alle reacties Link kopieren
Dank! Ga het man laten weten!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven