Afbeelding maken van print screen

17-09-2017 10:45 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Misschien een hele stomme vraag, maar hoe kan je een print screen opslaan als afbeelding?
Ik ben, ondanks mijn leeftijd, niet heel handig met computers en vroeger sloeg ik print screens op mbv Paint. Even bijsnijden zodat je alleen datgene zag wat ik wilde opslaan, en klaar! Maar nu met de nieuwe windows update is Paint verdwenen en er is ook niks vergelijkbaars voor in de plaats gekomen :|
Plak de printscreen in Word (met ctrl + v) en klik er met de rechter muisknop op. Kies de optie opslaan als afbeelding en klaar ben je.

Je zou in Word de printscreen nog kunnen bijsnijden voor je deze opslaat als afbeelding.
anoniem_348213 wijzigde dit bericht op 17-09-2017 10:59
31.01% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Print Screen = een afbeelding opslaan van je scherm. Wat je met Paint deed was het bewerken van die afbeelding, voor opslaan niet nodig.
LeesMee schreef:
17-09-2017 10:48
Print Screen = een afbeelding opslaan van je scherm. Wat je met Paint deed was het bewerken van die afbeelding, voor opslaan niet nodig.
Ze wil de afbeelding van haar scherm opslaan als jpg bestand. Jouw reactie is dus totaal offtopic.
Alle reacties Link kopieren
FiIee schreef:
17-09-2017 10:50
Ze wil de afbeelding van haar scherm opslaan als jpg bestand. Jouw reactie is dus totaal offtopic.
Dat vroeg ze niet. Probeer je agressie eens wat te beheersen, beter voor je bloeddruk
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij is er een soort nieuwe paint nu. Investeer even wat zoekwerk, volgens mij heb ik er laatst ook nog een screenprint in bijgewerkt.


Download anders Irfanview, gratis en makkelijk.
LeesMee schreef:
17-09-2017 10:51
Dat vroeg ze niet. Probeer je agressie eens wat te beheersen, beter voor je bloeddruk
Agressie? Gaat het goed met jou?
FiIee schreef:
17-09-2017 10:50
Jouw reactie is dus totaal offtopic.

Dat zijn ze wel vaker.
Alle reacties Link kopieren
Als TO overigens inderdaad bedoelt dat ze een grafisch bestand wil omzetten naar jpg: https://image.online-convert.com/convert-to-jpg
To, je kan paint ook downloaden voor windows 10.
Alle reacties Link kopieren
In de nieuwere versies (volgens mij vanaf 2007) van in elk geval Word, Onenote en Outlook zitten onder Insert (afbeelding volgens mij; ik heb de PC nu niet aan) diverse opties om een print screen, of een uitsnede in te plakken. Ik gebruik dit zeer regelmatig.
Alle reacties Link kopieren
Knip programma gebruiken, 100x handiger en ook op windows 10
TheSky=moreBlue@Malibu
Alle reacties Link kopieren
Idd, gebruik het knipprogramma.
Alle reacties Link kopieren
Next2UinMalibu schreef:
17-09-2017 11:05
Knip programma gebruiken, 100x handiger en ook op windows 10
De knip optie zit dus gewoon in Word, Outlook en Onenote.
Alle reacties Link kopieren
reneviva schreef:
17-09-2017 11:17
De knip optie zit dus gewoon in Word, Outlook en Onenote.
.
.
Waar kan ik Word, Outlook en Onenote gratis downloaden ? Of staat dat standaard op elke PC ?
Niet geschoten is altijd mis
Bitje93 schreef:
17-09-2017 11:40
.
.
Waar kan ik Word, Outlook en Onenote gratis downloaden ? Of staat dat standaard op elke PC ?
Dat zou ik ook wel eens willen weten.
Ik heb een betaalde, legale versie van Office 2007, maar die is officieel niet compatible met Windows 10.
(hier dus nog Windows 7).
Overigens plak ik afbeeldingen ook altijd naar Paint.
Zou ik het via Word doen (daar kan je ook bijsnijden) dan krijg je toch kwaliteitverlies volgens mij.
Zelfde geldt voor Knipprogramma dat ik heb. Is net wat minder scherp dan wanneer ik PRT SCRN doe.
Bitje93 schreef:
17-09-2017 11:40
.
.
Waar kan ik Word, Outlook en Onenote gratis downloaden ? Of staat dat standaard op elke PC ?
Niet.
Die programma's zijn onderdeel van Office en dat is software die je moet kopen, niet gratis kan downloaden.

Het Knipprogramma staat los van Office en is standaard software van windows. Je kan dan precies het deel selecteren van je scherm waar je de afbeelding van wil hebben. Heel makkelijk hulpprogramma.
Kwartel123 schreef:
17-09-2017 12:20
Niet.
Die programma's zijn onderdeel van Office en dat is software die je moet kopen, niet gratis kan downloaden.
Dat betekent dat de adviezen aangaande Word die hier gegeven zijn dus niet voor iedereen uitvoerbaar zijn. Voor TO wellicht ook niet.
Het Knipprogramma staat los van Office en is standaard software van windows. Je kan dan precies het deel selecteren van je scherm waar je de afbeelding van wil hebben. Heel makkelijk hulpprogramma.
Het Knipprogramma levert minder scherpe plaatjes op dan via de andere route.
Iets mindere, maar voor heel veel dingen zeer bruikbare kwaliteit vind ik.
Kwartel123 schreef:
17-09-2017 12:29
Iets mindere, maar voor heel veel dingen zeer bruikbare kwaliteit vind ik.
Niet voor waar ik het voor gebruik. :proud:
Alle reacties Link kopieren
Courage-- schreef:
17-09-2017 12:27
Dat betekent dat de adviezen aangaande Word die hier gegeven zijn dus niet voor iedereen uitvoerbaar zijn. Voor TO wellicht ook niet.


Het Knipprogramma levert minder scherpe plaatjes op dan via de andere route.
Niet op mijn pc
TheSky=moreBlue@Malibu
Alle reacties Link kopieren
Heel erg bedankt voor alle reacties, ik ga alle opties even uitproberen en kijken wat lukt/ het best bevalt!

En ik weet wat een print screen is LeesMee, maar voor zo ver ik weet wordt er alleen een kopietje van je scherm gemaakt, net als wanneer je control+c gebruikt. Ik heb nog nooit gezien dat het gelijk ergens opgeslagen werd en zo wel, zou ik niet weten waar. Vandaar dat ik het voorheen plakte in paint, even de balken boven en onderin het scherm weghaalde en daarna pas opsloeg.
Alle reacties Link kopieren
mimarr schreef:
18-09-2017 07:58
Heel erg bedankt voor alle reacties, ik ga alle opties even uitproberen en kijken wat lukt/ het best bevalt!

En ik weet wat een print screen is LeesMee, maar voor zo ver ik weet wordt er alleen een kopietje van je scherm gemaakt, net als wanneer je control+c gebruikt. Ik heb nog nooit gezien dat het gelijk ergens opgeslagen werd en zo wel, zou ik niet weten waar. Vandaar dat ik het voorheen plakte in paint, even de balken boven en onderin het scherm weghaalde en daarna pas opsloeg.

Ik weet niet wat voor Windows jij draait maar voor zover ik weet hebben ze allemaal paint (gebruik zelf W10, incl laatste updates).

Probeer het volgende eens:

Windows toets + R

Er verschijnt een invoerveld, vul daar in: mspaint

Druk op enter. Tadaaa!
Do not go gentle into that good night, Old age should burn and rave at close of day; Rage, rage against the dying of the light.
RoamingZombie schreef:
18-09-2017 14:26
Ik weet niet wat voor Windows jij draait maar voor zover ik weet hebben ze allemaal paint (gebruik zelf W10, incl laatste updates).
Volgens dit bericht niet meer: http://www.computeridee.nl/nieuws/micro ... indows-10/

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven