Welke android toestel net zoveel souplesse als Iphone?

19-09-2017 13:27 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nu een Iphone maar ik heb zo'n hekel aan Apple als merk en aan Itunes dat ik eigenlijk weer een android toestel wil. Maar ik wil een toestel die net zoveel souplesse heeft als een Iphone. Iphones zijn zo smooth en gelikt in gebruik dat ik dat niet meer wil missen. Ik hoef bij wijze van maar te denken dat ik een app wil openen en ik hint er met mijn vinger overheen en hij opent hem al. Heerlijk!
Iemand suggesties? Budget maakt niet zoveel uit.
Ik ben zelf fan van Sony Xperia compact. En volgens mij nog veel meer geheugen ook, want heb er 'n 128 kaartje ingedaan en das volgens mij bij iPhone niet eens mogelijk toch? Bovendien is de prijs van iPhone absurd.
Alle reacties Link kopieren
Ja Iphones zijn belachelijk geprijsd. De nieuwe heeft zelfs een prijsverschil van €170!! alleen om van 64 GB naar 256 GB te gaan. Ik vind dat zo debiel dat ik inderdaad om die reden geen Iphone meer wil.
Alle reacties Link kopieren
Tussen mijn vorige en huidige Iphone heb ik ook een Xperia compact gehad maar die was toch niet zo fijntjes als m'n Iphone. Kan zijn dat de nieuwste dat wel is?
Alle reacties Link kopieren
Een Iphone heeft nooit de souplesse welke een Android toestel heeft.

Er zijn meerdere Apps voor Android die voor IPhone niet verkrijgbaar zijn omdat Apple de protocollen niet vrij geeft.
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
Ik heb meerdere keren iets van apple geprobeerd, maar letterlijk elk apparaat ging net buiten de garantieperiode kapot. Sindsdien koop ik alles van Samsung en ben daar erg tevreden over. Zowel mijn tablet als mijn galaxy S8 bevallen supergoed.
Spreuken 18:2
Alle reacties Link kopieren
Huawei P10 Lite. Die heeft zelfs meer. 4gb werkgeheugen 2 dagen met batterij. Prijs is nog geen 300 euro en als je goed zoekt lager. Top toestel.
Alle reacties Link kopieren
geen .. iPhone is iPhone. Er is meer dan iTunes hoor.. Ik gebruik het alleen om te updaten en meer niet. Muziek doe ik via Spotify en apple music bijvoorbeeld.

Ik heb niets met Android zelf.. En de duurzaamheid van samsung is ook niet al te best. Manlief heeft een iPhone 4s en ding doet het nog prima. 6 jaar oud ! Hoef je met een samsung niet te doen.

Je vergelijkt sowieso apples met peren ;-).

Service vind ik zelf altijd erg goed van apple maar ja.. je kan het wel eens verkeerd treffen natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
poldervrouw schreef:
19-09-2017 16:49
geen .. iPhone is iPhone. Er is meer dan iTunes hoor.. Ik gebruik het alleen om te updaten en meer niet. Muziek doe ik via Spotify en apple music bijvoorbeeld.

Ik heb niets met Android zelf.. En de duurzaamheid van samsung is ook niet al te best. Manlief heeft een iPhone 4s en ding doet het nog prima. 6 jaar oud ! Hoef je met een samsung niet te doen.

Je vergelijkt sowieso apples met peren ;-).

Service vind ik zelf altijd erg goed van apple maar ja.. je kan het wel eens verkeerd treffen natuurlijk.

Valt wel mee hoor. Heb zelf een Samsung S3 Galaxy en die doet het uitstekend. Via Lineage is m'n telefoon ook nog eens helemaal up-to-date. (Android versie 7.1.2)
Sony Xperia X. Die heeft zelfs een betere camera en meer geheugen dan een iPhone 6
Alle reacties Link kopieren
Galaxy bevalt prima.
Alle reacties Link kopieren
Elke Android heeft een grotere souplesse! Souplesse betekent flexibel, he ;-) Aangezien Android open is en IOS gesloten is Android daar een duidelijke winnaar in.

Ik ga er vanuit dat je responsiviteit bedoelt gezien je omschrijving? Ik heb zelf tegenwoordig een p9 lite voor 120 euro en het is de beste telefoon die ik ooit heb gehad maar het is helaas een eigenschap dat Android na verloop van tijd iets trager kan worden (niet meer zo erg als vroeger). Maar 500 euro neerleggen zodat ik een halve seconde minder lang hoef te wachten, never!

Tijd is misschien geld, maar niet zo veel geld 8-)
Do not go gentle into that good night, Old age should burn and rave at close of day; Rage, rage against the dying of the light.
Alle reacties Link kopieren
Galaxy s8 bevalt mij nu prima

Geen haperingen en alles werkt super snel.
Accu gaat ook lang mee:
15 uur op batterij.
6 uur hiervan is het schetm aan.
Standaard staat ook 4g/wifi/gps en bluetooth aan
Alle reacties Link kopieren
RoamingZombie schreef:
19-09-2017 19:54

maar het is helaas een eigenschap dat Android na verloop van tijd iets trager kan worden (niet meer zo erg als vroeger).
Dit. En 'iets' vind ik dan nog wel een behoorlijk eufemisme. Ik ben ook geen fan van Apple als bedrijf, maar als ik zie hoe ontzettend de Samsung/Motorola/LG/Fairphone van mijn vriend dichtslibben (en hij doet er echt niks geks mee) dan blijf ik voorlopig toch maar aan de iPhone. Overigens doe ik zo 4 jaar met een iPhone en koop ik als t echt te gortig wordt een nieuwer model tweedehands. Scheelt klauwen met geld en zo steun ik het bedrijf in elk geval niet rechtstreeks.
Alle reacties Link kopieren
Moosey schreef:
21-09-2017 00:01
Dit. En 'iets' vind ik dan nog wel een behoorlijk eufemisme. Ik ben ook geen fan van Apple als bedrijf, maar als ik zie hoe ontzettend de Samsung/Motorola/LG/Fairphone van mijn vriend dichtslibben (en hij doet er echt niks geks mee) dan blijf ik voorlopig toch maar aan de iPhone. Overigens doe ik zo 4 jaar met een iPhone en koop ik als t echt te gortig wordt een nieuwer model tweedehands. Scheelt klauwen met geld en zo steun ik het bedrijf in elk geval niet rechtstreeks.
Ik zeg tegenwoordig 'iets' omdat ik er met mijn huidige huawei van een jaar oud bijna geen last van heb. Dus dat is best wel verbeterd in de afgelopen jaren al zal het vast toestel afhankelijk zijn.
Do not go gentle into that good night, Old age should burn and rave at close of day; Rage, rage against the dying of the light.
Alle reacties Link kopieren
RoamingZombie schreef:
22-09-2017 13:43
Ik zeg tegenwoordig 'iets' omdat ik er met mijn huidige huawei van een jaar oud bijna geen last van heb. Dus dat is best wel verbeterd in de afgelopen jaren al zal het vast toestel afhankelijk zijn.
'
.
Huawei komt dan ook als één van de weinigen vrij frequent met systeemupdates. Toevallig had ik er gister weer een.
Niet geschoten is altijd mis
Samsungs zijn best aardig (a3 of a5). K heb een a5, maar soms vind ik die wat groot...maar dat is je eigen smaak..
tijdjes123 schreef:
20-09-2017 23:52
Galaxy s8 bevalt mij nu prima

Geen haperingen en alles werkt super snel.
Accu gaat ook lang mee:
15 uur op batterij.
6 uur hiervan is het schetm aan.
Standaard staat ook 4g/wifi/gps en bluetooth aan
15 uur op volle een accu lang? Ik vind dat erg kort. Mijn Sony Xperia X kan zo'n 35 uur intensief gebruikt worden voordat een volle accu leeg is. In standby kan hij dagen met een accu.
Alle reacties Link kopieren
S8 of Note8.
Alle reacties Link kopieren
tijdjes123 schreef:
20-09-2017 23:52
Galaxy s8 bevalt mij nu prima

Geen haperingen en alles werkt super snel.
Accu gaat ook lang mee:
15 uur op batterij.
6 uur hiervan is het schetm aan.
Standaard staat ook 4g/wifi/gps en bluetooth aan
+1. Scheelt weer typen.
Ik heb ook nog een 200 gb geheugenkaart erin. Wel zo makkelijk.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
De snelheid waarmee de producten van apple reageren, vind je gewoon niet zo snel. Ik kan met geen enkel samsung-product overweg. Ik duw dan al snel te vaak, omdat ze niet zo snel reageren als mijn iphone of ipad en dan schiet je bij samsung ineens weer een pagina te ver als hij dan wel reageerd. Ik kan daar echt niet aan wennen sinds ik spul van apple heb. Dus ik blijf er maar gewoon bij :)
Mijn broertje heeft destijds de Motorola G3 gekocht omdat hier echt een nagenoeg kale Android op zit. Hier heeft Motorola niet zelf nog een skin etc. overheen gezet zoals Samsung dat bijvoorbeeld wel doet.
Zijn accu gaat echt super lang mee t.o.v. mijn iPhone. Telefoon was ook alles behalve duur. En qua snelheid heeft hij geloof ik ook niet te klagen. Ondertussen zijn ze al bij de Motorola G5.
Hier in huis nog steeds alles Apple, gewoon omdat het mooi en fijn is en mijn Macbook, iPhone en iPad zo lekker communiceren met elkaar. En ik bang ben dat ik spijt ga krijgen omdat ik overgestapt ben. Voelt dan toch een beetje als vreemdgaan :|
Alle reacties Link kopieren
Huawei P10
Bijna altijd Apple gehad, eenmalig overgestapt naar Samsung, vond ik niks.
Nu Huawei en wil niks anders meer!
Buitenkant lijkt op een iPhone.
Werkt op Android maar met een eigen touch (emui), prachtig menu lijkt een beetje op Apple, makkelijk in te stellen.
Al met al heeft het van beide wat.
En is het naar mijn mening een top toestel!

:thumbsup:
anoniem_354148 wijzigde dit bericht op 28-09-2017 01:48
Reden: Typefout
0.69% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
De motivatie is echt prachtig. Je vindt iPhone het beste toestel, maar omdat je een hekel hebt aan het merk Apple, en omdat je het volledig overbodige iTunes niet wil, wil je een ander toestel. Echt, prachtig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven