Adapter Iphone + Kabel

24-09-2017 14:34 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zou een nieuwe kabel moeten kopen voor mijn oplader, ik bestel regelmatig iets op AliExpress, maar ik heb gelezen op internet dat het niet zo slim is om een adapter te kopen op die website mede omdat ze minder veilig zouden zijn.

Ik zoek nu ook maar een gewone kabel (iPhone to USB), geen adapter (aangezien ik deze nog heb).
De kabels staan daar zeer goedkoop tegen over de prijzen hier.

Als ik op AliExpress een kabel koop heb ik dan een minder goeie kabel of niet?
• Verlies ik de sterkte. (laad mijn batterij trager op door een niet (apple) lightning kabel?)
• Kan een kabel gevaarlijk zijn? (zoals ze beweren bij adapters?)

Of ligt het enkel aan de adapter zelf die gevaarlijk kan zijn?


Regards.
Alle reacties Link kopieren
Even naar de Hema. Heb je voor 5 euro een nieuwe kabel.
Alle reacties Link kopieren
Tulpje25 schreef:
24-09-2017 14:45
Even naar de Hema. Heb je voor 5 euro een nieuwe kabel.
De enige kabel voor €5 die ik kan vinden op de Hema website is met een andere aansluiting.
Een iPhone kabel kost daar €15.

Regards
Alle reacties Link kopieren
De originele van de Apple gaan heel snel kapot. Zodat je weer een nieuwe moet kopen. (Katjinggggg.) Er is een theorie dat Apple zijn spullen express met een korte levensduur maken. Maar enniewee, je originele adapter, daar moet je zuinig op zijn, de kabeltjes kun je overal krijgen maar soms worden de adapter of de uiteinden van de kabeltjes dan heet. Ook is mijn ervaring dat een niet-Apple kabeltje (de 8 pins in mijn geval) langzamer laadt.
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Alle reacties Link kopieren
ik heb een Hema kabel (iPhone 6)

Ali express spul koop ik niet qua laad spul, vaak bagger kwaliteit
Alle reacties Link kopieren
Fouco schreef:
24-09-2017 15:01
De enige kabel voor €5 die ik kan vinden op de Hema website is met een andere aansluiting.
Een iPhone kabel kost daar €15.

Regards
15 euro is niets in verhouding met een peperdure iPhone.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Ik koop mijn kabeltjes altijd bij SVH via bol. Zijn prima dingen, rond de 4 uur per stuk. Die van Apple gaan veel sneller kapot (zachter rubber of zo, wordt snel 'gaar' bij mij) en qua opladen merk ik geen enkel verschil.
Action heeft ze ook voor weinig geld, iets van 1 a 2 euro. Maar die goedkope dingen sluiten vaak wel slecht aan (niet strak genoeg of juist te) en kunnen naar ze zeggen de aansluiting bij de telefoon/tablet mollen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er eentje van Hema, volgens mij inderdaad 5 euro. Past precies hoor.
Heb je thuis geen kastje waar je die usbkant erin moet doen? Die kan je anders ook wel bij Action, Hema enz kopen.
Je hoeft geen dure originele Apple kabel te kopen hoor.
Alle reacties Link kopieren
De iPad kabel die ik bij de HEMA gekocht heb, kostte inderdaad €15,-.
Vond het wel duur, maar ik ben er blij mee.
Hij werkt prima en doordat hij niet spotgoedkoop was, ben ik er extra zuinig op.
Procrastinators unite, tomorrow.
Alle reacties Link kopieren
Goedkope iPhone kabels vormen wel degelijk een risico. Niet goed uitgelijnde contactjes kunnen bijvoorbeeld kortsluiting veroorzaken.

De Chartered Trading Standards Institute in de UK heeft onderzoek gedaan naar 400 onofficiële Apple laders, en daarvan bleken maar liefst 99% (!) onveilig. Bron: https://www.businessinsider.nl/apple-fa ... =true&r=UK

Daarnaast zijn niet-gecertificeerde lightning kabels niet te gebruiken voor dataoverdracht, maar alleen voor opladen. Dit omdat er bepaalde chips ontbreken (een certificeerde kabel heeft 4 chips in de connector zitten).
Hoewel veel kabels zullen worden geproduceerd in China zitten er wel verschillen in de diverse kabels.

E.g.: https://dodgereviews.tweakblogs.net/blo ... ls-part-01
https://dodgereviews.tweakblogs.net/blo ... -02-action

Kwaliteit kost toch vaak geld.
Alle reacties Link kopieren
spookjes schreef:
24-09-2017 20:04
Goedkope iPhone kabels vormen wel degelijk een risico. Niet goed uitgelijnde contactjes kunnen bijvoorbeeld kortsluiting veroorzaken.

De Chartered Trading Standards Institute in de UK heeft onderzoek gedaan naar 400 onofficiële Apple laders, en daarvan bleken maar liefst 99% (!) onveilig. Bron: https://www.businessinsider.nl/apple-fa ... =true&r=UK

Daarnaast zijn niet-gecertificeerde lightning kabels niet te gebruiken voor dataoverdracht, maar alleen voor opladen. Dit omdat er bepaalde chips ontbreken (een certificeerde kabel heeft 4 chips in de connector zitten).
Data overdracht hoeft tegenwoordig niet meer over kabels. Lang leve de iCloud!
Alle reacties Link kopieren
Zie ook dit nieuwsartikel:

https://www.nu.nl/mobiel/4964816/bolcom ... apple.html
Mijn snoertjes gaan altijd een telefoonlevenlang mee. Die van mijn kinderen zijn na een jaar aan gort. Het gaat om hetzelfde type/prijs, dus hoe zou dat nou komen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven