Dvd's.. Wat doen jullie er mee?

13-10-2017 11:21 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wist niet zo goed of dit onder digi of thuis moest, maar toch maar hier geplaatst.

Ik heb heel veel dvd's en vind het een doorn in het oog. Het staat zo rommelig zoals het er nu staat (open ikea benno kasten) dus ik wil er iets mee, maar wat?
Gewoon weg doen en dan gaan downloaden/streamen? Rippen en dan de schijfjes weg doen? (Ben een leek dus geen idee of dat makkelijk kan) Bewaren maar dan in een dichte kast uit het zicht of alleen de schijfjes in van die mappen?

Wat doen jullie er mee?

Toevoeging: sommige kijk ik nog af en toe omdat ik die leuk blijf vinden, maar andere heb ik maar 1 keer gezien of na 3 keer wel genoeg van. Het is dus niet alsof er nog iedere week standaard nog 2 films uit de kast worden gepakt. (Kinderdvd's is wel een iets ander verhaal maar het is niet alsof er hier de hele dag tv gekeken wordt)
anoniem_228585 wijzigde dit bericht op 14-10-2017 00:26
29.23% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Kringloop
Internagelaktisch
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij hebben wij inmiddels niet eens meer een medium waar we ze op af kunnen spelen. Maar jaren geleden heb ik ze wel allemaal in van die speciale DVD-mappen gedaan (bestaan die nog wel?) en de doosjes weg gegooid. Dat scheelt een behoorlijke hoeveelheid ruimte.
Alle reacties Link kopieren
lattemachiato schreef:
13-10-2017 11:23
Volgens mij hebben wij inmiddels niet eens meer een medium waar we ze op af kunnen spelen. Maar jaren geleden heb ik ze wel allemaal in van die speciale DVD-mappen gedaan (bestaan die nog wel?) en de doosjes weg gegooid. Dat scheelt een behoorlijke hoeveelheid ruimte.
Daar zat ik dus ook over na te denken, maar als ik ze dan niet meer hoef kan ik er ook niet meer een ander blij mee maken. Met doosje kunnen ze nog naar de kringloop of gratis op marktplaats (verkopen gaat toch niet meer).
Ik denken dat als ze niet meer in het zicht staan ik ze ook nog minder snel ga gebruiken. Nu kijk ik af en toe naar de kast en denken 'ohja, niks leuks op tv ik ga even film x kijken'
Alle reacties Link kopieren
Alles rippen en op een NAS zetten. Daarna de DVD's in een doos op zolder. Dit heb ik ook gedaan voor alle CD's en het bevalt me heel goed. Enige nadeel is dat het rippen erg veel werk is.
Liggen hier allang in de kliko.
Kinder DVD´s uit het doosje in een mapje. Van de rest alleen de beste films bewaren en de rest weg doen.
Alle reacties Link kopieren
De kostuumdrama's heb ik gedoneerd aan een bejaardentehuis. De Disneyfilms aan de kinderopvang en de rest aan een sportvereniging waar we lid van zijn voor hun jaarlijkse rommelmarkt. Alle partijen blij.
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Heb alles weggegooid, om een dag later toch de minions dvd te kopen omdat Netflix hem eraf had gehaald.
Alle reacties Link kopieren
Kijk je er nog naar? Ik zou sowieso een schifting gaan maken welke je wilt houden en welke weg kunnen. Dan kun je altijd nog proberen of je wat via marktplaats kwijt kunt en anders idd de kringloop. Wij bewaren de Dvd's die we willen houden in een la van ons dressoir.
Alle reacties Link kopieren
Dvd’s? Vage herinnering van tien jaar geleden
Alle reacties Link kopieren
Kinderfilms bewaren we voor de portable dvdspeler in de auto als we op vakantie gaan.
Cabaret dvd's bewaren we ook omdat die nog wel leuk zijn om na een paar jaar te kijken. De rest mag wat mij betreft weg naar kringloop of rommelmarkt. Mijn vriend heeft trouwens wel een zeer uitgebreide verzameling 007 films waar hij ook nooit afstand van zou doen denk ik.
Wij hebben er ook nog een aantal liggen. Als we ze gekeken hebben dan geef ik ze mee aan de kringloopwinkel. Aantal kinderdvd's bewaar ik voor in de auto.
Alle reacties Link kopieren
Liggen hier allemaal in een curver box in de berging. Net als mijn cd's. Heb er destijds teveel geld aan uitgegeven om het zomaar weg te gooien en dat vind ik dan zuur. De Benno kasten konden linea recta naar de stort.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 1 plank vol in een dichte kast, en eigenlijk kijk ik er nooit naar.
Wel heb ik 3 complete series dvd's in de open boekenkast, maar die zien eruit als boeken. Die zou ik ook niet kwijt willen.
Ik heb 2 jaar geleden 3 volle verhuisdozen videobanden weggegooid, terwijl ik al minstens 6 jaar geen videospeler meer had.
Ik ben niet al te vlot als het om opruimen gaat, dus die dvd's staan er nog wel een paar jaar.
Het was zo donker dat ik overal lichtpuntjes zag.
ik heb er nog 2 geloof ik. de rest allemaal weggeven en naar de kringloop.

wat je ook kunt doen is de dvd's in zo'n omruilkast doen ( hebben we op het werk ). 1 boek of dvd erin en 1 eruit.
Alle reacties Link kopieren
In jou geval van twijfel zou ik het volgende doen.

Maak drie selectiemogelijkheden. TOP DVD - TWIJFEL - WAARDELOOS.
Loop alle DVD's na en zorg dat elke DVD op 1 van de drie opties terecht komt.
De DVD's die je heel slecht vind of al heel veel keren gezien hebt kun je gelijk apart leggen voor de kringloop. Dat ruimt al op.

Dan heb je over de TOP DVD - en de TWIJFEL.
De TOP DVD doe je niet weg en berg je op.

Dan pak je de TWIJFEL DVD's en loop die nog even door. Daarvan maak je een keuze: Wegdoen of toch (nog) bewaren.

De slechte gaan bij de kringloop stapel en de goede doe je bij het bewaar stapeltje.


Zo gaat er toch een hoop weg en hou je alleen de echte toppers nog even over. En als je na b.v. 1 jaar die niet bekijkt dan kan je daarna opnieuw selcteren en eventueel wegdoen.

Succes
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie reacties!

Kinder dvd's hou ik wel, nog niet gedacht aan een dvd speler in de auto maar straks zullen we vaker wat langere ritten maken dus dan is het misschien wel handig voor de oudste.

De rest gaat denk ik weg, misschien dat ik er nog een paar uit filter om te bewaren. Ik zal ze wel op marktplaats zetten (welk bedrag zou nog realistisch zijn? Hoef niet de hoofdprijs te hebben, maar heb nare ervaringen met gratis ophalen) en als ze over 4 weken nog hier staan gaan ze naar de kringloop.

Vanavond even de dvd's na lopen :-]
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ze meteen naar de kringloop brengen. Ik geef bijvoorbeeld niet meer dan twee euro per dvd en dan moet je nog gaan verzenden vaak ook. Zou mezelf die moeite echt besparen.
Alle reacties Link kopieren
blue_lagoon schreef:
13-10-2017 15:04
Ik zou ze meteen naar de kringloop brengen. Ik geef bijvoorbeeld niet meer dan twee euro per dvd en dan moet je nog gaan verzenden vaak ook. Zou mezelf die moeite echt besparen.
Ik zou ze ook niet los verkopen dan maar als geheel, levert niet veel op per stuk dan denk ik. Zeker geen 2 euro, maar 50 euro is ook mooi mee genomen. Iemand blij met heel veel dvd's voor een leuk prijsje en ik je weer ruimte en hoef er niet mee naar de kringloop te slepen.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap het! Hopelijk kun je er een mooie setprijs uithalen. En ik bedoelde inderdaad per stuk, ben extreem gierig als het om boeken, cd's en dvd's gaat ;-D
Alle reacties Link kopieren
500+ dvds in dozen hier. Krijg ze aan de straatstenen niet kwijt. Hopelijk kan ik ze over 50 jaar als antiek slijten :) Alle films die ik goed vind heb ik inmiddels vervangen door HD exemplaren.
Do not go gentle into that good night, Old age should burn and rave at close of day; Rage, rage against the dying of the light.
Alle reacties Link kopieren
blue_lagoon schreef:
13-10-2017 15:54
Ik snap het! Hopelijk kun je er een mooie setprijs uithalen. En ik bedoelde inderdaad per stuk, ben extreem gierig als het om boeken, cd's en dvd's gaat ;-D
Ik heb de dvd's en de kasten 2 weken geleden (net voor de verhuizing) samen voor 200 euro verkocht. En nu ik in het nieuwe huis zit ben ik blij dat ik ze niet mee gesleept heb en voor die 200 kan ik vast wel iets leuks bedenken voor hier :)
Bekijken.
En hier liggen ze netjes in een afgesloten kast in de living.

Ik ben overigens wel het type dat ook nog gewoon cd's en boeken koopt en leest / luistert.
Alle reacties Link kopieren
Een aantal limited edition boxen (X-Files en SATC) heb ik gehouden.
De rest weggegeven of kringloop.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven