Telefoonnummer wordt gepeild door winkels

14-10-2017 12:32 67 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik was deze week met mijn moeder bij ikea.
Nu heeft mijn moeder gisteren een berichtje gekregen van ikea met de vraag hoe haar bezoekje bevallen is.
Ik weet dat je zoekgeschiedenis via google vastgelegd wordt (krijg dan regelmatig voorgestelde sites op facebook) maar van een telefoonnummer peilen en dat nummer vervolgens gebruiken voor consumentenonderzoek vindt ik wel heel erg ver gaan.
Ze heeft haar nummer niet doorgegeven aan ikea dus ze hebben het echt zomaar "uit de lucht geplukt.

Ik vraag me af of dit zomaar mag?
Alle reacties Link kopieren
Dan app je terug: kut, want jullie appen me terwijl ik jullie niet bewust mijn telefoonnummer heb gegeven.
Ze heeft geen klantenkaart waarbij haar nummer geregistreerd staat?
Alle reacties Link kopieren
Nee geen klantenkaart aanwezig
Alle reacties Link kopieren
Ze heeft via inloggen op haar facebook bij koffiedrinken in de ikea gebruik gemaakt van de wifi van de ikea.
Alle reacties Link kopieren
7102 schreef:
14-10-2017 12:35
Ze heeft via inloggen op haar facebook bij koffiedrinken in de ikea gebruik gemaakt van de wifi van de ikea.
Nee ook niet. Telefoon heeft constant in haar tas gezeten. Behalve toen ze gebeld werd.
granny71 wijzigde dit bericht op 14-10-2017 12:38
0.00% gewijzigd
Wow, ik lees even mee. Dit zou voor mij echt het toppunt zijn.
Ik weet overigens wel dat je via Wifi gevolgd wordt. Ik zet daarom soms (als ik er aan denk) de wifi op mijn telefoon uit als ik richting winkels ga.
Alle reacties Link kopieren
Courage-- schreef:
14-10-2017 12:38
Wow, ik lees even mee. Dit zou voor mij echt het toppunt zijn.
Ik weet overigens wel dat je via Wifi gevolgd wordt. Ik zet daarom soms (als ik er aan denk) de wifi op mijn telefoon uit als ik richting winkels ga.
Ik laat mijn telefoon dan gewoon in de auto liggen.
Alle reacties Link kopieren
Kunnen ze wifi ook volgen als je niet inlogt op hun netwerk dan?
Alle reacties Link kopieren
granny71 schreef:
14-10-2017 12:38
Nee ook niet. Telefoon heeft constant in haar tas gezeten. Behalve toen ze gebeld werd.
Maar ze stond niet ingelogd op haar facebook per ongeluk?
Alle reacties Link kopieren
Je kunt ook het hele smsje negeren en verder gaan met je leven. Gooi dan de smartphone en pc en tablet ook bij het grofvuil. Ja, men heeft je gegevens door wifi, gps enz. Als je dat niet wil moet je al die troep de deur uit doen.
Alle reacties Link kopieren
granny71 schreef:
14-10-2017 12:39
Kunnen ze wifi ook volgen als je niet inlogt op hun netwerk dan?
Bij de mediamarkt wel.
Alle reacties Link kopieren
Stond de gps van haar telefoon aan?
Alle reacties Link kopieren
https://tweakers.net/nieuws/93547/dixon ... gnaal.html
Alle reacties Link kopieren
Wow, dit gaat wel heel ver. Voortaan zet ik mijn wifi maar even uit bij Ikea.
'Cause the sweetest kiss I ever got is the one I've never tasted.
Alle reacties Link kopieren
lucky82 schreef:
14-10-2017 12:40
Je kunt ook het hele smsje negeren en verder gaan met je leven. Gooi dan de smartphone en pc en tablet ook bij het grofvuil. Ja, men heeft je gegevens door wifi, gps enz. Als je dat niet wil moet je al die troep de deur uit doen.
Noem me maar naief maar ik heb het gewoon nog nooit eerder meegemaakt en stond er erg van te kijken.
Wifi en gps vind ik trouwens wel iets heel anders dan een telefoonnummer achterhalen.
Sommige mensen (mijn moeder niet) hebben een geheim nummer maar blijkbaar is ook dat nummer heel makkelijk te peilen door winkels
Alle reacties Link kopieren
Via wat kreeg jouw moeder dat berichtje Dan? Whatsapp? Sms? Facebook?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou zo'n opdringerige vorm van klant onderzoek ook niet bepaald waarderen. Ik wist zelf ook echt niet dat ze via de Wi-Fi dus blijkbaar ook meteen aan je nummer kunnen komen. Creepy.
Alle reacties Link kopieren
granny71 schreef:
14-10-2017 12:45
Noem me maar naief maar ik heb het gewoon nog nooit eerder meegemaakt en stond er erg van te kijken.
Wifi en gps vind ik trouwens wel iets heel anders dan een telefoonnummer achterhalen.
Sommige mensen (mijn moeder niet) hebben een geheim nummer maar blijkbaar is ook dat nummer heel makkelijk te peilen door winkels
Ze heeft nooit mee gedaan aan een enquete, een vragenlijst ingevuld waarmee ze iets zou kunnen winnen?
Alle reacties Link kopieren
http://www.ikea.com/nl/nl/about_ikea/ne ... _nepacties

Is het dit misschien?
Alle reacties Link kopieren
Jufjoke schreef:
14-10-2017 12:48
Ik zou zo'n opdringerige vorm van klant onderzoek ook niet bepaald waarderen. Ik wist zelf ook echt niet dat ze via de Wi-Fi dus blijkbaar ook meteen aan je nummer kunnen komen. Creepy.
Op een openbaar wifi netwerk is er maar erg weinig wat ze niet van je kunnen achterhalen.
Alle reacties Link kopieren
lucky82 schreef:
14-10-2017 12:48
Ze heeft nooit mee gedaan aan een enquete, een vragenlijst ingevuld waarmee ze iets zou kunnen winnen?
Nee, daar doet mijn moeder niet aan mee. Juist omdat ze zoveel informatie verzamelen via die manier.
Heeft ze een telefoon met Android waarbij ze ingelogd is met een Gmail-account? Dan is het waarschijnlijk een berichtje van Google die vraagt of ze een recensie wil geven. Die recensie komt dan te staan in de Google zoekresultaten als je (in dit geval) Ikea opzoekt. Google weet dat ze bij Ikea is geweest door de GPS die aan staat.
Alle reacties Link kopieren
7102 schreef:
14-10-2017 12:48
http://www.ikea.com/nl/nl/about_ikea/ne ... _nepacties

Is het dit misschien?
Dank je wel. Ik kan haar nu niet bereiken maar ik zal het zeker even bespreken met haar
Alle reacties Link kopieren
Ze heeft haar gps niet aanstaan dus dat kan het niet zijn

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven