Beginners drone

15-10-2017 11:41 26 berichten
Hallo medeforummers! Ik wil graag filmpjes gaan maken met een drone. Maar, door het grote aanbod zie ik door de bomen het bos niet meer. Ik ben een beginnen, heb nog nooit met een drone gefilmd. Dus ik weet niet of ik het leuk ga vinden. Daarom ben ik op zoek naar een goedkope drone, maar wel gebruiksvriendelijk en met goede resultaten. Kan iemand mij op weg helpen? Waar kan ik goede info vinden? Heeft hier iemand ervaring in het filmen met een drone? Ik ben heel benieuwd...
Alle reacties Link kopieren
Waar wil je die filmpjes dan gaan maken?

Er gelden strenge regels voor het vliegen met drones.

alleen bij daglicht en tot een maximale hoogte van 120 meter;
niet boven mensenmenigten, aaneengesloten bebouwing, wegen, spoorlijnen, industrie- en havengebieden;
drones verlenen voorrang aan vliegtuigen, helikopters, zweeftoestellen, vrije ballonnen en luchtschepen;
binnen laagvlieggebieden moet er iemand meekijken om u te waarschuwen voor luchtvaartuigen.

En filmpjes van een weiland of een bosgebied zijn denk ik niet zo heel interessant.
In de regels die ik kan vinden zie ik niet staan dat je niet op de openbare weg mag filmen. Ik zie wel de regels over mensenmenigten etc. De vlieghoogte etc lijkt mij geen issue, ik denk aan een kleine drone die hooguit een meter of 20 boven de grond komt. Maar mijn vraag gaat meer over de techniek, en niet over de regels. Iemand ervaring?
Alle reacties Link kopieren
Is terug te vinden in de luchtverkeerswet.

Maar goed als jij alles te weten komt over de techniek en dan blijkt dat jij die kennis over de techniek niet mag toepassen omdat jij iets wil dat wettelijk niet mag dan heb je nog niets aan die kennis van de techniek.
sugarmiss schreef:
15-10-2017 12:00
Is terug te vinden in de luchtverkeerswet.

Maar goed als jij alles te weten komt over de techniek en dan blijkt dat jij die kennis over de techniek niet mag toepassen omdat jij iets wil dat wettelijk niet mag dan heb je nog niets aan die kennis van de techniek.
Dat is niet jouw probleem toch? En het is ook niet mijn vraag.
Alle reacties Link kopieren
Lekkere attitude als je hulp wil ook
Internagelaktisch
Maaique schreef:
15-10-2017 12:10
Lekkere attitude als je hulp wil ook
Wat bedoel je?
Alle reacties Link kopieren
sandra1905 schreef:
15-10-2017 12:17
Wat bedoel je?
Precies wat ik zeg. Mensen hierboven proberen je te helpen zodat je alle informatie hebt en jij reageert absoluut niet aardig. Zo hebben mensen écht geen zin om je te helpen hoor.
Internagelaktisch
Maaique schreef:
15-10-2017 12:18
Precies wat ik zeg. Mensen hierboven proberen je te helpen zodat je alle informatie hebt en jij reageert absoluut niet aardig. Zo hebben mensen écht geen zin om je te helpen hoor.
Ok. Blijkbaar wordt er in mijn bericht een onaardige intonatie gelezen die ik er helemaal niet in wil leggen. Ik bedoel gewoon dat ik vragen heb over de techniek, en niet over de regels wat wel en wat niet mag. Dat heb ik al uitgezocht.
Maaique schreef:
15-10-2017 12:10
Lekkere attitude als je hulp wil ook
Wat een onzin.
Sugarmiss loopt te stoken. Haar informatie heeft niets te maken met de vraag die wordt gesteld.

TO, ik ben ook op zoek dus lees mee, in de hoop dat er serieuze reacties komen.
:-)-)
Alle reacties Link kopieren
Ik loop helemaal niet te stoken.
Het is gewoon zonde als je onnodig tijd en geld besteed aan iets wat bij nader inzicht verboden blijkt te zijn.
Drones zijn niet verboden.
DogFish schreef:
15-10-2017 12:39
Wat een onzin.
Sugarmiss loopt te stoken. Haar informatie heeft niets te maken met de vraag die wordt gesteld.

TO, ik ben ook op zoek dus lees mee, in de hoop dat er serieuze reacties komen.
:-)-)
Ik heb nog even verder gezocht. Hier wat info gevonden, maar hij verkoopt ook zelf dus waarschijnlijk geen objectieve recensies
https://www.droneman.nl/
en nog wat
https://www.drones.nl/
Alle reacties Link kopieren
DogFish schreef:
15-10-2017 12:55
Drones zijn niet verboden.
Dat zeg ik toch ook niet.

Ik geef alleen aan dat er best veel beperkingen zijn in waar je ze mag laten vliegen. Als je ze daar nou net wel voor wilde gebruiken dan heb je er dus niet zo veel aan.
Speciaal voor jou, Sugarmiss:
https://www.drone-nieuws.nl/drone-nieuw ... zones.html

Nu weer ontopic graag....
Alle reacties Link kopieren
DogFish schreef:
15-10-2017 12:55
Drones zijn niet verboden.
helaas niet nee
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Denk je niet dat zo'n ding gaat vervelen? Een goede (beginners) drone met en degelijke camera kost al gauw meer dan 500 euro. Hoeveel luchtfoto's kan een mens maken voordat het gaat vervelen?

Begrijp me niet verkeerd, het zijn geinige dingen, maar wel een beetje prijzig.
kadanz schreef:
15-10-2017 13:41
Denk je niet dat zo'n ding gaat vervelen? Een goede (beginners) drone met en degelijke camera kost al gauw meer dan 500 euro. Hoeveel luchtfoto's kan een mens maken voordat het gaat vervelen?

Begrijp me niet verkeerd, het zijn geinige dingen, maar wel een beetje prijzig.
Goeie vraag. Geen idee hoe snel het gaat vervelen. Ik zie wel veel goedkopere drones, die op de sites van dronevliegers juist worden gepromoot om mee te beginnen. Ik denk dat ik een goedkope ga zoeken en eens wat ga proberen.
Alle reacties Link kopieren
sandra1905 schreef:
15-10-2017 13:51
Goeie vraag. Geen idee hoe snel het gaat vervelen. Ik zie wel veel goedkopere drones, die op de sites van dronevliegers juist worden gepromoot om mee te beginnen. Ik denk dat ik een goedkope ga zoeken en eens wat ga proberen.

En als hij bij mij in de tuin komt gaat hij in de kliko, goedkoop of niet. Ga dus ergens op een groot grasveld oefenen of zo’n ding te leren besturen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
himalaya schreef:
15-10-2017 13:58
En als hij bij mij in de tuin komt gaat hij in de kliko, goedkoop of niet. Ga dus ergens op een groot grasveld oefenen of zo’n ding te leren besturen.
Tot uw orders!
Alle reacties Link kopieren
De Hema heeft nu uitverkoop, een drone van 80 euro, voor 50 euro. Niet op de site op voorraad, maar wel in sommige filialen.
Als je dat zou willen, dan zoeken op de site, via voorraad in de filialen, oa wel in Houten, Kampen en op de Linnaeusstraat, A'dam. Krijgt zelfs op de site niet zo goede reviews, maar waarschijnlijk kan je voor dat geld niet veel verwachten.
Verder heb ik er geen verstand van. Ik zag dat je op anoniem wilt, jammer. Succes met de drone.
nounou
Alle reacties Link kopieren
sandra1905 schreef:
15-10-2017 11:58
In de regels die ik kan vinden zie ik niet staan dat je niet op de openbare weg mag filmen. Ik zie wel de regels over mensenmenigten etc. De vlieghoogte etc lijkt mij geen issue, ik denk aan een kleine drone die hooguit een meter of 20 boven de grond komt. Maar mijn vraag gaat meer over de techniek, en niet over de regels. Iemand ervaring?
Veel ervaring. Mijn geliefde zoon heeft er 3 ondertussen van heel duur tot wat goedkoper. En nee je mag dus echt niet zomaar vliegen met een drone Ook al is het boven en voor je eigen bedrijf krijg je nog een boete.

Zoon is er steengoed in. Krijgt 'm ook zonder autopiloot strak geland. Daarom heeft hij 'm ook gekregen :D De vorige eigenaar was zo geïmponeerd dat zoon 'm mocht hebben :D Dit was een dure en een die dus ook heel hoog en ver kan.
Vanwege het aanscherpen van de regels heeft hij vervolgens van een kennis een iets mindere gehad Was 'm ook niet dus nu kreeg hij er weer een van oma gewoon voor in huis en voor de deur.
Bij vriend kan die ene wel gebruikt worden omdat de naaste buren geen bezwaar maken en de ruimte daar enorm is.
Verder dan dat kom je dus niet. Zelfs al een waarschuwing gehad omdat hij vriend op de fiets volgde.

Ga dus eerst maar eens kijken naar vergunningen ed.
Alle reacties Link kopieren
DogFish schreef:
15-10-2017 12:55
Drones zijn niet verboden.
Klopt. Je mag er alleen bijna nergens mee vliegen.
Alle reacties Link kopieren
sandra1905 schreef:
15-10-2017 13:10
Speciaal voor jou, Sugarmiss:
https://www.drone-nieuws.nl/drone-nieuw ... zones.html

Nu weer ontopic graag....
Heel leuk dat kaartje maar vergeet de andere regels niet Openbare weg, woonwijken, etc etc etc.
Alle reacties Link kopieren
kadanz schreef:
15-10-2017 13:41
Denk je niet dat zo'n ding gaat vervelen? Een goede (beginners) drone met en degelijke camera kost al gauw meer dan 500 euro. Hoeveel luchtfoto's kan een mens maken voordat het gaat vervelen?

Begrijp me niet verkeerd, het zijn geinige dingen, maar wel een beetje prijzig.
Heel prijzig en vervelen snel. Doordat er veel kinderlijke mannetjes met veel geld in de omgeving zijn heeft mijn zoon ze gekregen. Als ze niet snel verveelden had hij ze ook vast niet gehad. :D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven