Spotify

19-10-2017 00:06 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Mijn vader en ik hebben hier een discussie over Spotify.
Mijn vader betaald niet voor zijn spotify, maar zit hier wel muziek te luisteren. Volgens hem is het zonder internet gebruik en dus gedownload. Ik dacht altijd dat je het alleen offline kon luisteren als je een betaald abbonement hebt. Kan iemand me hier wat duidelijkheid over geven?
We hebben maar beperkt internet, en als ik gelijk heb vliegt het internet er dus uit.
Alle reacties Link kopieren
Hebben jullie KPN?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Wat is het verschil tussen gratis en Premium?
Spotifys verdienmodel draait om het verschil tussen de gratis versie en de betaalde. In principe kan iedereen een gratis account maken, en daar ook muziek mee luisteren. Er is echter ook een betaalde variant, die 10 euro per maand kost.

De betaalde variant heeft een aantal voordelen boven een gatis account. Die maken het eerg de moeite waard een beetje extra te betalen voor Spotify.

Offline luisteren
Een groot voordeel is dat je met de gratis variant je muziek kunt downloaden en opslaan, bijvoorbeeld op je smartphone. Dat is handig als je op de fiets naar muziek wil luisteren zonder door je databundel heen te knallen. Je kunt losse nummers downloaden, of een hele playlist.


Liedjes shufflen
Bij de gratis versie van Spotify kun je in de app je muziek alleen op shuffle luisteren. Je kunt alleen een artiest kiezen en daarvan een aantal nummers in willekeurige volgorde afspelen. In de premium-versie kun je wel alles kiezen dat je wilt luisteren. In de webversie of de desktop-app kun je wel gewoon nummers selecteren.

Je kunt bij de premium-versie ook onbeperkt nummers overslaan. Dat klinkt misschien gek, maar in de gratis versie kun je maximaal 6 keer per uur een 'volgend' liedje selecteren. Dat wordt heel snel heel vervelend.


Geen advertenties
Het grootste voordeel is dat je met een betaald account geen advertenties hoort. Met een gratis account hoor je om de paar nummers een advertentie van een halve minuut. Er zijn manieren om die advertenties uit te zetten, maar in dat geval blijft het wel 30 seconden stil.

http://www.computeridee.nl/workshop/hoe ... -verschil/
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Als je gratis spotify neemt is het inderdaad volledig gratis. Er zijn enkel een paar nadelen zoals de volgende:
- Je kunt een hetzeflde liedje maar een x aantal keer luisteren. ( dacht dat je het maar 5 keer kunt beluisteren.)
- Je krijgt reclame te horen tussen je liedjes door. (kan erg vervelend zijn)

Echt downloaden kun je met spotify niet. Je kunt muziek wel offline beluisteren. Dat betekend dat je wanneer je geen internet hebt de door jou gekozen muziek toch kunt beluisteren. Dit kan enkel als je je aanmeld op je spottify account. je kunt de muziek dus niet op je mp3 of telefoon zetten.

Ik heb zelf een premium account bij spotify. Ik was er eerst niet zo voor. Vooral omdat ik eigenlijk niet zoveel van muziek ken. Daarom dacht ik dat ik er niet veel aan ging hebben omdat ik dacht dat je zelf echt moet zoeken naar muziek. Maar dat blijkt dus niet zo te zijn. Spotify heeft veel afspeel lijsten al klaar staan en er is voor ieder wat wils. Het kijkt ook naar wat je luisterd en raad dan ander muziek aan die erop lijkt.

Je kunt gratis naar muziek luisteren op spotify(met reclame en andere beperkingen)
Je kunt geen muziek downloaden met spotify. De muziek blijft van spotify en staat nooit op jou computer.

https://www.startpagina.nl/v/entertainm ... aal-gratis
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Bij bepaalde telefoonabonnementen van t mobile (https://www.t-mobile.nl/datavrije-muziek) telt stremming muziek zoals spotify niet mee voor je verbruikte mobiele data.

Moet je volgens mij nog steeds een spotify abonnement hebben. Wat ook bij een pakket zoals alles in een van kan kan horen. Je kunt een spotify familie account ook delen met meerdere gebruikers waardoor de kosten omlaag gaan. Volgens mij kun je premium eerst ook een maand gratis proberen.

Misschien is ie gewoon wat verschillende dingen door elkaar aan het halen?
Alle reacties Link kopieren
Ik snap vooral het punt niet denk ik, he vader betaalt niet voor muziek maar ziet ‘hier’ (bij jou?) muziek te luisteren? En daar heb je een probleem mee omdat? Doet hij het op jouw telefoon?
Internagelaktisch

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven