Roddels op Twitter

26-10-2017 20:11 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Laat me raden: weinig posts en vandaag aangemeld zeker? Welkom op het vivaforum!

Afijn:
https://www.politie.nl/aangifte-of-melding-doen

Succes ermee.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Ja.
Succes ermee!
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Wauw, ben je hierdoor ook afgewezen voor je sollicitatie? Ik zou als ik jou was advies inwinnen bij een Juridisch Loket, kost je niks maar ze kunnen je daar wel vertellen of Twitter verplicht is de tweet te verwijderen en/of Google het uit de zoek geschiedenis moet halen en wat je verder kan doen bij dit soort online ongein. Sterkte en laat je niet gek maken!

Lijkt een beetje op het "Bangalijst" verhaal wat een paar jaar terug op middelbare scholen speelde..
Alle reacties Link kopieren
Of op het recent geopende topic over een meisje dat op internet voor hoer werd uitgemaakt (wat overigens inmiddels ook al weer verwijderd is) of op het recent geopende topic over een meisje dat aangaf dat haar foto was gebruikt. (Dat ook alweer verwijderd is).

Er is momenteel veel kwaad bezig op het internet, veel misbruik enzo.
Succes ermee!
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Enn schreef:
26-10-2017 20:21
Of op het recent geopende topic over een meisje dat op internet voor hoer werd uitgemaakt (wat overigens inmiddels ook al weer verwijderd is) of op het recent geopende topic over een meisje dat aangaf dat haar foto was gebruikt. (Dat ook alweer verwijderd is).

Er is momenteel veel kwaad bezig op het internet, veel misbruik enzo.
Succes ermee!


Gebeurt helaas veel te vaak!
anoniem_356892 wijzigde dit bericht op 26-10-2017 20:25
0.22% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Piano34543534 schreef:
26-10-2017 20:26
Ik was daar nog niet geweest. Ik had wel gevonden dat Twitter sowieso verplicht die Tweet moet verwijderen, alleen doen zij dat niet. Ik krijg steeds maar standaard mails terug. En ja, daar ben ik door afgewezen. Ik heb niet eens gevraagd om die tweet, maar als die persoon dat nooit had geplaatst had ik waarschijnlijk wel een baan nu.
Diep triest! Ik raad je echt aan naar het Juridisch Loket te gaan en eventueel later nog aangifte te doen als zij je dit adviseren. Misschien kunnen zij of een ander raadspersoon een mail sturen aan Twitter wat misschien meer indruk maakt op ze!
Alle reacties Link kopieren
wat is dat voor bedrijf dat je met 1 tweet niet op stage mag.
enfin, zorg zelf voor betere content. veel verder dan pagina 2 komt men zelden op google. het vivaforum indexeert heel goed bijvoorbeeld :)
Alle reacties Link kopieren
Heb je zelf een Twitter account waar je de tweets en RT mee kan rapporteren? Dan ook iedereen die je kent met Twitter die tweets laten rapporteren.

Misschien maak je dan meer kans als er veel meldingen binnen komen.
Alle reacties Link kopieren
Als Twitter het niet wil verwijderen, kun je bij Google een met redenen omkleed verzoek indienen zodat de betreffende pagina's niet meer als zoekresultaat verschijnen. Zie https://support.google.com/websearch/tr ... 1061?hl=nlHeb zelf eens een resultaat laten verwijderen (niets schandelijks, maar wilde mijn mobiele nummer niet online en kon een webmaster niet bereiken) en dat was in een aantal dagen geregeld.

Sterkte in ieder geval.
Alle reacties Link kopieren
Dit begint saai te worden!
Word hier echt zo zwaar aan getild?
Zolang er geen naaktfotos circuleren en jij zelf niet op sekssites de "hoer" uithangt zou ik mij niet zo een zorgen maken.
Iedereen kan vuil spuwen op twitter en om één zo een loze kreet word je vast niet afgewezen hoor.
Dit kan iedereen overkomen.
Alle reacties Link kopieren
Wat raar dat je daarom afgewezen bent zeg. Al was je wel een hoer, toch geen reden om je daarop af te wijzen? De toekomst zal vast alleen maar meer mensen brengen waarvan iemand ooit iets zegt op internet. Vermoed dat er dan misschien ook minder zwaar aan getild zal worden.

TO ik zou google vragen dat het niet als zoekresultaat naar boven komt. Dan bestaat het nog wel, maar alleen als iemand Bingt ;)
Alle reacties Link kopieren
chocolol schreef:
26-10-2017 21:37
Wat raar dat je daarom afgewezen bent zeg. Al was je wel een hoer, toch geen reden om je daarop af te wijzen? De toekomst zal vast alleen maar meer mensen brengen waarvan iemand ooit iets zegt op internet. Vermoed dat er dan misschien ook minder zwaar aan getild zal worden.

TO ik zou google vragen dat het niet als zoekresultaat naar boven komt. Dan bestaat het nog wel, maar alleen als iemand Bingt ;)
Ligt er een beetje aan wat voor beroep.
Als basisschool zit je er bijvoorbeeld niet op te wachten dat je nieuwe juf als hoer omschreven staat op internet. Een hoop ouders Googlen de naam van nieuwe leerkrachten al voor ze kennis gemaakt hebben en dan heb je toch een hele slechte eerste indruk (de basisschool van mijn kinderen kreeg vorig jaar een nieuwe juf en vóór haar eerste dag wisten bijna alle ouders al hoe ze eruit zag, muzieksmaak, enz. en hadden daardoor ook al een bepaald beeld.)

De eerste indruk is tegenwoordig al gemaakt zonder dat je daar zelf fysiek bij bent.

Maar ook bij bedrijven met een hoge prestatiecultuur kan zoiets gevoelig liggen, als je goed presteert (en bijvoorbeeld promotie krijgt) en collega’s dit vinden op internet dan zal er ook al snel van gemaakt worden dat je je wel omhoog geneukt zal hebben. Wat extra/onnodig gedoe/spanning op de werkvloer oplevert, waar een bedrijf niet op zal zitten te wachten.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een soortgelijk probleem...

Bij mij is er op Google niks te vinden van wat er op Twitter over mij staat. Maar op Twitter zelf wel.

Iemand heeft ooit getwitterd dat ik een terrorist zou zijn die een bepaalde terreurorganisatie steunt. Dat is door meerdere mensen geretweet.
De bron van deze tweet is een vroegere klasgenoot die boos was omdat ik ooit heb gezegd dat het raar is dat mensen die het leger in Israel fysiek steunen opgehemeld worden, maar mensen die het leger in Palestina steunen niet. (Dat was een reactie op een krantenbericht over een familie die naar Israel gaat om het leger te steunen, terwijl intussen de media kritisch is over mensen die het Palestijnse leger steunen.)

Al sinds de derde klas wil ik Officier van Justitie worden, maar ik weet dat dat hoogstwaarschijnlijk niet gaat lukken, omdat er op social media (Twitter) staat dat ik een terreurorganisatie steun en zelf ook een terrorist zou zijn.
Twitter wil het niet verwijderen, want het zou mogen. In de Algemene Voorwaarden staat zelfs letterlijk dat Twitter de vrijheid van meningsuiting steunt en daarom zich niet teveel wil inmengen met wat mensen op Twitter plaatsen.

Ik vind dit erg vervelend. Stel dat ik over een paar jaar als advocate werk en mijn clienten vinden wat er ooit over mij is getwitterd. Dat is ook niet erg professioneel, dat ze dat over mij kunnen vinden.

Aangifte doen heeft doorgaans geen zin. Ik heb tegen de bron een aantal jaar geleden aangifte geprobeerd te doen. Maar toen werd ik weggestuurd omdat uit de Tweets niet volgt of het over mij of een naamgenoot gaat. Daarnaast is het bericht best vaak getwitterd. (>10 keer) Dan blijf ik bezig met aangifte doen.

Twitter is de partij die gewoon de Tweets zou moeten verwijderen, maar dat doen ze niet, en dat is erg frustrerend.
Haha, als ik mijn naam op Twitter zoek staat er "@gebruiker heb jij "naam" gezien ze was snel weg na wiskunde".
Gelukkig niets ernstig, maar iemand kan op die manier achterhalen wie ik ken, op welke school ik zat, in welk jaar, kan die personen benaderen voor informatie over mij etc.

Het beste is toch denk ik om diegene een aangetekende brief te sturen dat het Twitterbericht weg moet. Via het Twitter helpcentrum kan je namelijk contact opnemen (I cant login) en dan na het opsturen van een ID-kaart sluiten ze je account, dus "ik kan niet inloggen" is geen excuus.
Wat een toestanden allemaal.
Alle reacties Link kopieren
RT?

:whut:
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
AeonOfWinter schreef:
04-11-2017 22:03
RT?

:whut:
RT stond voor een geciteerde Tweet. (Dus gekopieerd, dat is iets anders dan retweeten.)

Bv.
RT @twitteraar: Vandaag heb ik patat gegeten

Oorspronkelijk had @twitteraar dus "Vandaag heb ik patat gegeten" geschreven, jij kopieert het.
Oh, een quote. Zeg dat dan.
Wat een raar bedrijf dan dat ze je afwijzen om iets wat een ander over jou heeft geschreven toen je 14 was.
En jij dat je je daar nog druk om maakt ook.
Piano34543534 schreef:
28-05-2018 22:55
Raar dat ik me daar druk over maak? Pardon?
Ja.
Voor zo’n bedrijf wil je toch niet werken?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven