Foute link geopend

11-11-2017 20:25 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey allemaal,

Ik heb net iets gedaan wat niet echt handig was en weet nu niet wat te doen.

Via facebook messenger kreeg ik een video toegestuurd van een oud klasgenootje. Ik opende deze en moest weer overnieuw inloggen. Nadat ik dit had gedaan, stuurde dat klasgenootje dat dat gehacked was.

Iemand hier ervaring mee? Enig idee wat er gebeurd kan zijn?
Alle reacties Link kopieren
Geen ervaring mee, maar misschien kan je fb contacten? Misschien was het een grapje?
Wachtwoord meteen aanpassen en dan melding doen bij facebook.
Radar geeft wat tips wat te doen als je op een dergelijke link geklikt hebt:
https://radar.avrotros.nl/nieuws/detail ... messenger/
Wel een beetje erg naief ook om gelijk maar aan te klikken (en ook nog opnieuw aan te loggen) bij alles wat je krijgt zonder even na te denken....
Alle reacties Link kopieren
"Enig idee wat er gebeurd kan zijn?"

Jij hebt opnieuw ingelogd, dat was niet op de officiële Facebook site, maar op een nep-pagina die zij gebouwd hebben. Zij kunnen zien wat je getypt hebt tijdens het opnieuw aanmelden en hebben nu dus je inlog en je wachtwoord. Wat je moet doen is je wachtwoord aanpassen. En mocht je op meerdere plekken hetzelfde wachtwoord hebben, dan daar het ww ook aanpassen. Gewoon via de officiële weg, dus niet via een linkje. Dat is hoe het werkt en daarom adviseren ze ook nooit om op linkjes te klikken of via een link in te loggen. Hopelijk is het nu duidelijk hoe het werkt.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet of je een goede virus scanner hebt maar anders bv AVG downloaden en laten draaien.
Is een bekend facebook virus. Eerst van vreemden maar nu via berichten van bekenden. Niet raar dat er mensen gaan klikken dan.

Wachtwoord veranderen en goede virusscanner draaien.
Ook op je telefoon en tablet als je daar op facebook zit. Alle apparaten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven